انیمه “میروکو-چان” (Mieruko-chan) و 7 انیمه مشابه که باید تماشا کنید

انیمه “میروکو-چان” درباره یک دختر دبیرستانی معمولی به نام “میکو یاتسویا” است که می‌تواند هیولاهای ترسناک اطراف خودش را ببیند. اگرچه این توانایی تازه به دست آمده آنقدر ترسناک است که او به سختی با آن کنار می‌آید، به زودی متوجه می‌شود بهترین کار این است که اصلاً به ارواح اطرافش اهمیت ندهد. بنابراین این شروع دست و پنجه نرم کردن او با این حقیقت آزاردهنده است، اما به زودی می‌فهمد که بهتر است از این توانایی تازه به دست آمده برای هدف بهتری استفاده کند. انیمه “میروکو-چان” یکی از آن انیمه‌های ترسناک است که در هر قسمت شما را میخکوب می‌کند. بنابراین طبیعی است که بعد از تماشای آن دوست داشته باشید انیمه های مشابه را تماشا کنید. به همین دلیل است که در اینجا فهرستی از انیمه‌های مشابه انیمه “میروکو-چان” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. شیکی – Shiki – 2010

وقتی جسد دختر جوانی به نام “مگومی شیمیزو” در شهر کوچک سوتوبا پیدا می‌شود سرنوشت آنجا تغییر می‌کند. در هفته‌های بعدی چند جسد دیگر هم روی هم تلنبار می‌شود و این موضوع برای دکتر روستا، “توشیو اوزاکی” یک هشدار است. انگار این موضوع یک بیماری ساده نیست، بلکه نیروهای ترسناک آن‌ها را تهدید می‌کنند. دکتر به همراه دوستان مگومی، کائوری و آکیرا تاناکا، و همچنین ناتسونو یوکی، تلاش می‌کند تا به دلیل این اتفاقات پی ببرد. همین موضوع او را به عمارت کانماسا می‌رساند. گرچه انیمه “شیکی” با انیمه “میروکو-چان” شباهت‌های کمی دارد، اما به خاطر روایت جذاب و تکان دهنده شما را میخکوب می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین انیمه‌های ترسناک است که طرفداران این ژانر باید آن را تماشا کنند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ترسناک خونین که بیشتر درباره خون و خونریزی است


6. ارواح شکنجه شده شده: مهمانی مردگان – Corpse Party: Tortured Souls – 2013

نه دانش آموز آکادمی کیساراگی برای خداحافظی از یک دوست یک مراسم به ظاهر ساده اجرا می‌کنند، اما خبر ندارند که این کارشان عواقب بدی در پی دارد. این موضوع ظاهراً مدرسه آن‌ها را به آکادمی Heavenly Host وصل می‌کند که در نتیجه اتفاقات ناگوار نابود شد. آن‌ها بعد از به دام افتادن در یک بعد دیگر باید برای نجات پیدا کردن دست و پا بزنند، چون ارواح گذشته هنوز آن‌ها را اذیت می‌کنند. این انیمه یک سریال دیدنی ترسناک است که درست مثل انیمه “میروکو-چان” تماشاگر را خیره می‌کند.


5. وقتی آن‌ها می‌گریند – When They Cry – 2006

در تابستان سال 1983 “کیچی مائبارا” به روستای کوچک و زیبایی به نام هینامیزاوا می‌رود و در آن جا با ساتوکو، رنا، میون و ریکا دوست می‌شود. همه آن‌ها در یک مدرسه درست می‌خوانند و از قرار معلوم کیچی در آن روستا شرایط خوبی دارد. با این وجود، وقتی آماده سازی برای مراسم سالانه شروع می‌شود، متوجه می‌شویم که هینامیزاوا یک روستای آرام نیست. حتی تلاش‌های کیچی برای پی بردن به جنبه تاریک این مکان هم ناموفق است. چون دوستان جدید او درباره این مکان اطلاعات مفیدی در اختیار او نمی‌گذارند.

انیمه “وقتی آن‌ها می‌گریند” داستان قهرمان مدرسه را روایت می‌کند که می‌خواهد درباره موجوات فراطبیغی اطرافش و جنبه‌های تاریک آن‌ها بیشتر بداند، درست مثل میکو در “میروکو-چان”. شاید جزئیات داستان متفاوت باشند، اما مضمون اصلی مشابه است، و همین باعث شده انیمه وقتی آن‌ها می‌گریند” را در فهرست خود بگذاریم.

همچنین بخوانید: استودیوهای انیمه سازی و هر آنچه که باید درباره سبک آن‌ها بدانیم


4. دختر جهنمی – Hell Girl – 2005-2017

وبسایت جهنمی شرایطی را فراهم آورده که می‌توانید با کمک “آی انما”، دختر جهنمی، دشمن خود را به جهنم بفرستید. متاسفانه، انتقام گرفتن و به جهنم فرستادن دشمن بهایی دارد، چون شما هم بعد از مرگ به جهنم می‌روید. وقتی متوجه شوید که خودتان هم باید به جهنم بروید حس می‌کنید ارزشش را نداشته، اما خب عده‌ای هم آنقدر درگیر نفرت و انتقام هستند که اصلاً خودشان و سرنوشت را از یاد می‌برند. دختر جهنمی در این آشوب بدون شکست کارش را خوب انجام می‌دهد و در این مسیر وظیفه خود را عملی می‌کند. اگر از سریال‌های ترسناک خوشتان می‌آید حتماً باید این انیمه را تماشا کنید، چون درباره دختری با توانایی‌های عجیب و مرموز است.


3. دیگری – Another – 2012

“کویچی ساکاکیبارا” یک دانش آموز انتقالی در مدرسه یومییاما است که بعد از رسیدن به آنجا زود با همکلاسی‌اش “می میساکی” دوست می‌شود. متاسفانه، بقیه دانش آموزان دائم به او توصیه می‌کنند به چیزهایی که وجود ندارد زیاد نزدیک نشود. کویچی بعد از اتفاقات ترسناک و پیام هولناک آن‌ها خودش را در جدال با مرگ می‌بیند. انیمه “دیگری” هم مثل انیمه “میروکو-چان” درباره یک دختر جوان مدرسه‌ای با توانایی‌های فراطبیعی است که می‌تواند رازهای مرموز سریال را آشکار کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه ها درباره هنر و موسیقی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


2. کیتارو – GeGeGe no Kitaro – 2018-2020

یوکای (رده‌ای از اوباکه، آفریده‌هایی افسانه‌ای در فولکلور ژاپنی) همیشه در فرهنگ ژاپن نقش مهمی داشت. متاسفانه مردم در قرن بیست دیگر آن تاریخ غنی را فراموش کردند و دیگر کسی به وجود داشتن یوکای باور ندارد. با این وجود، در دنیای مدرن و با تمام تکنولوژی‌های موجود طاعون عجیبی از راه می‌رسد و همه سرشان را می‌خارند. اینجاست که دنیای مدرن فلج می‌شود. کنجکاوی یک دختر سیزده ساله به نام مانا او را به مکان‌های غیرمنتظره می‌برد و رازهای پنهان آشکار می‌شوند. “کیتارو” یک انیمه فراطبیعی درباره رازهای مرموز یک دختر جوان است و از این نظر به انیمه “میروکو-چان” شباهت دارد. به همین دلیل طرفداران انیمه های ترسناک باید این انیمه را هم به فهرست انیمه‌های تماشایی خود اضافه کنند.


1. جیگوکو سنسی نوبه – Jigoku Sensei Nube – 1996-1997

شخصیت معلم این انیمه در ظاهر شبیه معلم‌های دیگر است که به شاگردان خود اهمیت می‌دهد و نگران سلامت آن‌هاست. با این وجود در حقیقت او راز تاریکی دارد که می‌تواند عزیزانش را به دردسر بیندازد. او قدرتی دارد که باعث می‌شود ارواح را حس کند. به علاوه، دست هیولایی خود را زیر دستکش پنهان می‌کند و با این دست می‌تواند با موجودات فراطبیعی مبارزه کند. همانطور که میکو گاهی اوقات با توانایی‌هایش علیه نیروهای شر مبارزه می‌کرد، این معلم هم با این توانایی در مقابل خطر از دانش آموزان خود محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی که باید بشناسید و تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم