سریال “اتوبوس آخر” (The Last Bus) و 7 سریال مشابه آن

سریال “اتوبوس آخر” یک سریال ماجراجویانه نوجوانان است. “پل نیافسی” (Paul Neafcy) سازنده و نویسنده این سریال به خاطر ساخت پروژه‌هایی مثل “جک و دین از همه معاملات” (Jack and Dean of All Trades) و The Amelia Gething Complex شهرت دارد. این سریال درباره گروهی از دانش آموزان از آکادمی براولان است. این دانش آموزان در رویدادی شرکت می‌کنند که در آن میلیاردری به نام “دالتون مانک هاوس” (“رابرت شیهان” (Robert Sheehan)) قرار است از تکنولوژی تازه‌ای رونمایی کند. وقتی مانک هاوس از ربات‌های هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کند که می‌توانند در سراسر جهان میلیاردها نفر را از بین ببرند، هیجان این بچه‌ها به وحشت تبدیل می‌شود. حالا بازماندگان متوجه می‌شوند برای ادامه زندگی و زنده ماندن در این دنیا باید در کنار هم مبارزه کنند. اگر سریال “اتوبوس آخر” را دیده‌اید و دوست داشتید در اینجا 7 سریال مشابه آن را به شما معرفی می‌کنیم تا تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. فراری‌ها – Runaways – 2017-2019

سریال “فراری‌ها” یا “فراری‌های مارول” درباره گروهی از دوستان است که بعد از یک تراژدی از هم جدا افتاده‌اند. یکی از آن‌ها، به نام الکس، سعی می‌کند عصر روزی که والدینشان قرار است همدیگر را ملاقات کنند بچه‌ها را هم دور جمع کند. با این وجود آن‌ها متوجه می‌شوند والدینشان عضو یک سازمان جنایی به نام “افتخار” هستند. آن‌ها والدین را در حالی می‌بینند که در معبد دختر جوانی را قربانی می‌کنند. در حالی که حال و هوای سریال “فراری‌ها” از سریال “اتوبوس آخر” تاریک‌تر است، اما در داستان هر دو متوجه می‌شویم والدین یا چهره‌های شاخص کارهای بد و ترسناک مرتکب می‌شوند.


6. کبرا کای – Cobra Kai – 2018

سریال “کبرا کای” مثل سریال “اتوبوس آخر” نامه عاشقانه‌ای به فیلم‌های “بچهٔ کاراته‌کار” (The Karate Kid) است. داستان از زمانی شروع می‌شود که از تاریخ شکست جانی لارنس توسط دنیل لاروسو در تورنمنت کاراته سال 1984 حدود سی و چهار سال سپری شده. تا به آن روز زندگی برای جانی لارنس خوب نبوده. وقتی جانی تصمیم می‌گیرد دوباره شروع کند، این رقابت قدیمی دوباره تازه می‌شود. فیلم “بچه کاراته کار” یکی از آن فیلم‌های فراموش نشدنی است که از زمان اکران تا به امروز همیشه از آن استقبال می‌شود. سریال “کبرا کای” هم همان میراث را ادامه می‌دهد.


5. گربه‌های ترسناک – Scaredy Cats – 2021

هر دو سریال “اتوبوس آخر” و “گربه‌های ترسناک” پر از خوشبینی و امید هستند. شیوه رویارویی این سریال‌ها با داستان گویی هم جالب و دیدنی است. سریال “گربه‌های ترسناک” درباره داستان دختر جوانی به نام ویلا وارد است. او در روز تولد 12 سالگی‌اش بلاگردان جادویی را به عنوان ارث از مادرش دریافت می‌کند. وقتی به حقیقت این بلاگرد پی می‌برد کم کم به یک جادوگر تبدیل می‌شود. وقتی دو جادوگر به نام های ویلما و واندا به دنبال این بلاگردان می‌آیند، ویلا به همراه بهترین دوستانش اسکات و لوسی باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.


4. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

سریال “چیزهای عجیب” هم مثل سریال “کبرا کای” به گذشته برمی گردد. داستان سریال در سال‌های 1980 در شهر تخیلی ایندیانا در هاوکینز جریان دارد. بعد از این که دختر عجیبی به نام آلون از یک سازمان سری عجیب، که در آن آزمایش‌های فراطبیعی رخ می‌دهد، فرار می‌کند، با چند بچه محلی آشنا شده و با آن‌ها دوست می‌شود. این آزمایشگاه سری نه تنها بر روی انسان‌ها آزمایش انجام می‌دهد، بلکه تصادفاً به بعد دیگری به نام دنیای معکوس هم دروازه‌ای گشوده است. از این دنیای عجیب موجودی ویل را تسخیر کرده. ویل هم از دوستان جدید آلون است. گرچه داستان “اتوبوس آخر” در دنیای مدرن است، اما هنوز با سریال “چیزهای عجیب تشابهاتی دارد و به همین دلیل دیدنی است.


3. آکادمی چتر – The Umbrella Academy – 2019

سریال “آکادمی چتر” براساس سری کتاب‌های کمیک ساخته شده است. داستان سریال درباره هفت شخصیت با قدرت‌های منحصر به فرد است. هر دو سریال “اتوبوس آخر” و “آکادمی چتر” چند شخصیت خلافکار را به عنوان شخصیت اصلی معرفی می‌کنند. بنابراین شخصیت‌های داستان شخصیت‌های ناکارامد هستند. به علاوه، در این سریال هم مثل “اتوبوس آخر” شاهد کارها و اعمال یک میلیاردر پرقدرت هستیم که مثل یک شخصیت خداگونه هر کاری از دستش برمی‌آید. “سر رجینالد هارگریوز” شاید به اندازه مانک هاوس طنز نباشد، اما به اندازه او پرانگیزه است.


2. هجوم – Invasion – 2021

یک سریال علمی تخیلی از اپل تی وی که ترکیبی از چند سریال است. همه این داستان‌ها در پس زمینه هجوم بیگانه‌ها رخ می‌دهند. “کاسپر مارو” شخصیت مرکزی یکی از این داستان‌هاست. کاسپر مثل بازماندگان “اتوبوس آخر” به همراه همکلاسی‌ها در حین ماجراجویی‌های مدرسه با یک آخرالزمان مواجه می‌شود. وقتی سرانجام به خانه برمی گردند متوجه می‌شوند که اعضای خانواده‌شان رفته‌اند. با این وجود در “هجوم” این فقدان ماندگارتر است. مانک هاوس فقط جمعیت زمین را به خطر می‌اندازد، در حالی که بیگانه‌های این سریال به دنبال راه حل ماندگارتری هستند.


1. آرمانشهر – Utopia – 2013-2014

در سریال “آرمانشهر” طرفداران رمان بصری “آزمایش‌های آرمان شهر” تصور می‌کنند که داستان پاندمی های مختلف را به درستی پیشبینی کرده است. درباره سری چاپ نشده این کتاب هم شایعاتی وجود دارد و می‌گوید که داستان قرار است بیماری‌های آینده را پیشبینی کند. ایان، بکی، ویلسون و گرانت چهار دوست هستند که به این نسخه چاپ نشده دسترسی پیدا می‌کنند و داستان از همین جا شروع می‌شود. به زودی متوجه می‌شوند سازمان مرموزی به نام “شبکه” به دنبال آن‌هاست. بعد با دختری به نام جسیکا روبرو می‌شوند که می‌تواند ناجی آن‌ها باشد. سریال “آرمان شهر” مثل “اتوبوس آخر” و “آکادمی چتر” یک شخصیت میلیاردر با قدرت بی نهایت دارد. “کنران لتس” مدیر مجموعه در ابتدای سریال رئیس “شبکه” به نظر می‌رسد. با این وجود کم کم متوجه می‌شویم ماجرا از چه قرار است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. Majid

    فروردین 15, 1401

    لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که در بهار ۱۴۰۱ منتظر انتشارشان هستیم.

    پاسخ

  2. Majid

    فروردین 15, 1401

    سلام.
    لطفا لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که در بهار ۱۴۰۱ منتظر انتشارشان هستیم رو قرار بدید.

    پاسخ

  3. s

    فروردین 14, 1401

    سلام لاتشکر از مطالب خوبتون
    Scaredy Cats گربه های ترسناک معنی نمیده، بلکه یه مفهوم کناییه برای اشاره به افراد ترسو و محافظه کار

    پاسخ

    • خاطره باقری در پاسخ به s

      فروردین 15, 1401

      دوست عزیز ممنون از بازخوردتون. ما اسامی ثبت شده در ویکیپدیا رو استفاده می کنیم که بین کاربرها رایجه.

      پاسخ