انیمه‌های تماشایی که طرفداران انیمه دوست دارند قسمت‌های تازه از آن را تماشا کنند

در صنعت انیمه نوآوری‌های زیادی در جریان است و به ساخت انیمه‌های تماشایی منجر شده است. چه از طرفداران قدیمی انیمه باشید، یا از طرفداران تازه واردان در هر صورت در این دنیا چیزهای زیادی برای ماجراجویی وجود دارد. انیمه مدیومی است که همیشه در حال افراط و زیاده روی است. همین موضوع به ساخت سریال‌های مهمی منجر شده که می‌توانند در صدها قسمت ادامه داشته باشند. حتی گاهی اوقات نمی‌دانیم یک انیمه چه زمانی به پایان می‌رسد. چون یک داستان کوتاه قابلیت این را دارد که در صدها قسمت ادامه داشته باشد. هر داستان به یک پایان قدرتمند نیاز دارد و هرچقدر هم طولانی باشد، باید پایان رضایت بخشی داشته باشد. بعضی از سریال‌های کوتاه انیمه به پایان دیدنی خود افتخار می‌کنند و به همین دلیل خیلی‌ها آن را تماشا می‌کنند. با این وجود کلی انیمه در این صنعت وجود دارد که دوست دارید بارها آن را تماشا کنید و لذت ببرید. در اینجا می‌خواهیم فهرستی از انیمه‌های تماشایی را معرفی کنیم که طرفداران انیمه دوست دارند آن را دوباره و دوباره ببینند. پس با پروشات همراه باشید.


10. “اسپیس دندی” (Space Dandy – 2014) فقط بخش محدودی از قدرت زیاد خود را به ما نشان داده است

انیمه “اسپیس دندی” از دو فصل سیزده قسمتی تشکیل شده است که در پایان خود تماشایی می‌شود. سریال‌های علمی تخیلی غیرقابل پیشبینی داستان خود را به سیارات جدید می‌برند. بسیاری از آن‌ها می‌توانند نقاط قوت این ژانر افراطی را نشان دهند و از سبک‌های خاص استفاده کنند. انیمه “اسپیس دندی” پایان بندی رضایت بخشی دارد، اما هنوز امکان‌های بی نهایتی وجود دارد که سریال‌های انیمه می‌توانند از آن استفاده کنند و به انیمه‌های تماشایی تبدیل شوند.

دندی و همراهانش می‌توانستند برگردند و ماجراجویی‌های بیشتری را تجربه کنند. طوری که هیچ چیز تازه‌ای را از دست ندهند. ادالت سوئیم به تازگی ساخت سری چهارم و پنجم “فولی کولی” (FLCL) را اعلام کرده است، اما فصل سوم انیمه “اسپیس دندی” می‌تواند بازگشت بهتری داشته باشد.


9. “نمایش مرگ” (Death Parade – 2015) با ساختار آنتولوژی خود شرایط انسانی را به خوبی نشان می‌دهد

مرگ موضوع جهان شمولی است که تا حدی می‌تواند هر کسی را به وجد بیاورد. “نمایش مرگ” یک سریال تماشایی است که مثل بازی‌های درگیرکننده ای مثل بیلیارد و دارت می‌تواند ارواح مغضوب را درگیر خود کند. انیمه “نمایش مرگ” به تدریج داستان بزرگ‌تری را به نمایش می‌گذارد که درباره یک کارمند بار است. با این وجود نقش اصلی سریال بررسی انسانیت است که به خوبی می‌تواند تماشاگران را با خود همراه کند و در حقیقت بزرگ‌ترین قدرت انیمه “نمایش مرگ” هم همین موضوع است. این سریال به عنوان یکی از انیمه‌های تماشایی توانسته چالش‌های نامرسوم و شخصیت‌های ترسناک خود را در چندین قسمت خلاصه کند. با این وجود از آنجایی که سریال قابلیت آن را دارد به خوبی توانسته در قالب یک سریال انیمه آنتولوژی منظور خود را در صدها قسمت به نمایش بگذارد.


8. “دست‌های خود را از ایزوکن دور نگه دارید!” (Keep Your Hands Off Eizouken – 2020) نامه عاشقانه و پر سوزوگذای از فرایند خلاقیت است

بخشی از قدرت بی کران انیمه که باعث شده این صنعت به این میزان از محبوبیت برساند، این است که می‌تواند داستان‌های ساده با مقیاس کوچک را خوب نشان دهد. سریال انیمه “دست‌های خود را از ایزوکن دور نگه دارید!” به علاقه سه دختر به هنر می‌پردازد. این دخترها دوست دارند از طریق تولید انیمه خود را روایت کنند. ایزوکن عناصر زیبایی شناسانه زیادی دارد و به فرایند خلاقیت هنری و میزان کار مورد نیاز نگاه ویژه‌ای دارد. این انیمه در طی 12 قسمت توانست مأموریت خود را به پایان برساند، اما اگر بتوانید دوباره به این شخصیت‌ها برگردید و ببینید چطور برای هر قدم بعدی خود نقشه کشیده‌اند می‌تواند لذت بخش باشد.


7. “قمارباز” (Kakegurui – 2017) به خوبی توانسته با ماجراهای خود به قماربازی بپردازد

انیمه این توانایی را دارد تا حرکات ساده و پیش پا افتاده را به شکل ویژه‌ای به نمایش بگذارد و مثل یک نبرد فیزیکی آن را پرقدرت نشان دهد. انیمه “قمارباز” در آکادمی هیاکائو جریان دارد و داستان آن درباره یک سیستم سفت و سخت است که انجمن دانش آموزی بر آن نظارت دارد. ثروت و شهرت دانش آموزان به شانس وابسته است و آن‌ها برای همه چیز دست به قمار می‌زنند. “یومکو جابامی” تازه کار این آکادمی است و تقریباً داستان را بهم می‌ریزد. انیمه “قمارباز” دو فصل 12 قسمتی است. با این وجود بازی‌ها و ماجراجویی‌های زیادی وجود دارد که این شخصیت‌ها می‌توانند در قسمت‌های بیشتر به آن مشغول شوند.


6. “نانا” (Nana – 2006) انیمه زیبای برش زندگی است که به پایان بندی خوب نیاز دارد

هرکس که در دهه بیست زندگی‌اش به سر می‌برد باید انیمه “نانا” را تماشا کند. چون شخصیت‌های واقعی و مشکل دار آن آنقدر طبیعی به نظر می‌رسند که می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. این سریال عاطفی درباره دو دوست متفاوت به نام نانا است که رویاهای خلاقانه، حرفه‌ای و رمانتیک خود را دارند. در عین حال با مشکلاتی که با وارد شدن به دنیای بزرگسالی با آن مواجه شده‌اند، هم دست و پنجه نرم می‌کنند. انیمه “نانا” یکی از انیمه‌های تماشایی در 47 قسمت است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این وجود هنوز این انیمه به پایان نرسیده است. تماشاگران دوست دارند ببینند چه اتفاقی برای “نانا اوساکی” و “نانا کوماتسو” می افتد. این ادامه می‌تواند از داستان آخرین قسمت را ادامه دهد، یا این که یک دهه یا بیشتر را نشان دهد.


5. “گورن لاگان” (Gurren Lagann – 2007) با جلوه‌های بصری جدیدنی و خلاقیت‌های خود هنوز تماشایی است

ژانر مکا یکی از بهترین دستاوردهای انیمه برای داستان گویی است. انیمه Tengen Toppa Gurren Lagann اثری تماشایی در انیمه‌های مکا است که دو نوجوان را به بزرگ‌ترین امید بشریت تبدیل می‌کند. آن‌ها باید سرنوشت بشریت را تغییر دهند. داستان عاطفی انیمه زیباست، اما انیمیشن آن هم انیمه را به یکی از بهترین انیمه‌های تماشایی تبدیل می‌کند. “گورن لاگان” همه رگه‌های داستان را خوب به هم وصل می‌کند، اما انیمه پایان خوبی هم دارد که هنوز نتوانسته تماشاگران را از خود راضی کند. فصل دیگری از “گورن لاگان” لازم نیست این پایان بندی را کنار بزند، اما می‌تواند زمینه بهتری را فراهم کند تا جنبه کاملاً متفاوتی از دنیای “گورن لاگان” را به تصویر بکشد.


4. “آوت‌لو استار” (Outlaw Star – 1998) در دنیای فضایی ترسناکی شکل گرفته که می‌تواند جنبه‌های بیشتری از آن را نشان دهد

“جین استارویند” و تیم او متشکل از دزدان فضایی نامتعارف باعث می‌شوند انیمه “آوت‌لو استار” برای همیشه سرگرم کننده باشد. فرشته شکارچی این انیمه مثل شخصیت‌های “نگهبانان کهکشان” با ویژگی‌های خاص خود به یاد ماندنی شده است. شاید برای عده‌ای از طرفداران انیمه تولید قسمت‌های بیشتری از انیمه‌هایی مثل “کابوی بیباپ” (Cowboy Bebop) یا “نئون جنسیس اونگلیون” (Neon Genesis Evangelion) عجیب باشد. چون باز هم می‌خواهند به قسمت‌های بیشتر و بیشتری از ماجراهای علمی تخیلی بپردازند. اما این انیمه به خاطر ظرفیتش به فصل‌های بیشتر نیاز دارد. چون تماشاگران متعهد و دنیای غنی این انیمه می‌تواند همیشه طرفداران را با خود همراه داشته باشد و دیدنی‌تر شود. درباره این شخصیت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد که باید بدانید.


3. “کلیمور” (Claymore – 2007) با دنیای شیطانی و قهرمان نترس خودش به ادامه نیاز دارد

انیمه “کلیمور” ترکیب خشنی از فانتزی تاریک، اکشن و ترسناک است که با مبارزین مؤنث و قدرتمند خود به کابوس بزرگی می‌پردازد. قسمت 26 و آخرین آن به داستان کلر و مبارزین همراه آن پایان می‌دهد، اما نتیجه گیری آن عجله‌ای است. اگر دوباره به انیمه “کلیمور” برگردند و آن را بسازند، این بار می‌توانند به جای تمرکز بر عناصر اکشن به سبک آن بپردازند. حتی می‌تواند این بار بیشتر به داستان اصلی هم بپردازد. همان کاری که Fullmetal Alchemist: Brotherhood در مقایسه با Fullmetal Alchemist انجام داد. پس هم طرفداران قدیمی راضی می‌شوند و هم طرفداران تازه به دست می‌آیند. هیولاهای “کلیمور” و زنی که با آن‌ها مبارزه می‌کند آنقدر ظرفیت دارند که در قسمت‌های بیشتر نمایش داده شوند.


2. “ترای‌گان” (Trigun – 1998) با قهرمان افسانه‌ای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

انیمه اکشن “ترای‌گان” در سال‌های اخیر تاریک‌تر شده، اما یکی از انیمه‌های مطرح سال‌های 1990 است. شخصیت قهرمان آن “وش” هم از شخصیت‌های مطرح دنیای انیمه است. انیمه “وش” را در مقابل ماجراها و شخصیت‌های زیاد قرار می‌دهد. فضای تاریک انیمه هم توانسته با داستان همراه شود و آن را تکمیل کند. این انیمه در 26 قسمت تولید شد و تا همانجا هم کارش را خوب انجام داد، اما با این وجود قسمت‌های زیادی از مانگا اصلاً مورد نمایش قرار نگرفت. موفقیت فیلم “سرزمین وحشی” (Badlands Rumble) ثابت می‌کند که باید بیشتر به مانگا پرداخته می‌شد. حالا وقت خوبی است تا این مرد میلیون دلاری را برگردانیم و بیشتر از او ببینیم.


1. “اکسل آتیش پاره” (Excel Saga – 1999) کلی موضوعات مختلف انیمه دارد تا هجو کند

کمتر انیمه‌هایی پیدا می‌شوند که به اندازه انیمه “اکسل آتیش پاره” بتوانند جنون و سرخوشی را به نمایش بگذارند. این سریال انیمه 26 قسمتی از اوایل سال‌های 2000 به موضوعاتی در مقیاس شهری می‌پردازد و یکی از انیمه‌های تماشایی است. اما هر قسمت آن توانسته پارودی خوبی از این ژانر باشد و با عناصر کمدی تکمیل شود. انیمه به بیشتر مسائل واضح پرداخته و تا جای ممکن تأثیر خوبی از خود به جا گذاشته است. با این وجود از آنجایی که از زمان اکران این انیمه مدت زیادی گذشته، بنابراین لازم است فصل تازه‌ای از آن ساخته شود و دوباره ماجراجویی‌های تازه‌ای را تماشا کنیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم