بهترین فیلم‌های مشابه “تازه” (Fresh) که باید تماشا کنید و لذت ببرید

فیلم “تازه” به کارگردانی “میمی کیو” (Mimi Cave) یک تریلر کمدی سیاه است. داستان درباره یک زن جوان به نام نوآ (دیزی ادگار-جونز “Daisy Edgar-Jones”) است که از قرار گذاشتن نفرت دارد و از این که نتوانسته فرد مناسب زندگی‌اش را پیدا کند خسته شده. با این وجود در یک مغازه با مردی به نام استیو (سباستین استن “Sebastian Stan”) که ظاهراً برایش مناسب است، آشنا می‌شود. آن‌ها شروع می‌کنند به قرار گذاشتن و اوایل همه چیز خوب و خوش است. با این وجود کمی بعد متوجه می‌شود استیو در پس ظاهر آرام خود شخصیتی ترسناک و غیرعادی دارد. با این که فیلم “تازه” یک تریلر ترسناک است، اما عناصر طنز آن هم مانع از تاریک شدن بیش از حد داستان می‌شود. مضمون قرار گذاشتن و عناصر ترسناک، از آغاز تا پایان در فیلم وجود دارند و هر لحظه فیلم را دیدنی می‌کنند. اگر از تماشای “تازه” لذت بردید، در اینجا لیستی از بهترین فیلم‌های مشابه “تازه” را به شما معرفی می‌کنیم تا پس از اتمام این فیلم آن‌ها را هم تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


7. من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم –  I’m Thinking of Ending Things – 2020

“من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم” فیلمی به کارگردانی “چارلی کافمن” (Charlie Kaufman) است که به سفر جاده‌ای یک زن جوان با دوست پسر تازه‌اش می‌پردازد. او قرار است به مزرعه خانوادگی خانواده دوست پسرش برود و آن‌ها را ملاقات کند. هر چند که هنوز نسبت به رابطه‌اش مردد است. موقعی که به مزرعه می‌رسد، به زودی نسبت به رابطه‌اش و دوست پسرش و حتی خودش مردد می‌شود. این فیلم هم مثل “تازه” به مضمون حسرت می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور یک نفر هویتش را پنهان کرده. با این وجود عناصر طنز هم در فیلم دیده می‌شود. هر دو فیلم درونمایه تاریک دارند که حال و هوای روایت فیلم را تکمیل می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های اقتباسی که به کتاب اصلی وفادار نبودند


6. دعوت – The Invitation – 2015

“دعوت” فیلمی درباره ماجرای ویل است که دوست دخترش کیرا را به مهمانی شام همسر سابقش، همسر فعلی او و دوستان دیگر، می‌برد. با این که ویل در ابتدا نمی‌داند رفتن به این مهمانی کار درستی است یا نه، اما در نهایت تصمیم می‌گیرد به آنجا برود و خوش بگذراند. با پیشرفت داستان، ویل حس می‌کند فضا عادی نیست و رفته رفته شک و تردیدش بیشتر می‌شود. در نهایت حقیقت آشکا می‌شود و ویل و کیرا مجبور هستند برای زنده ماندن خود مبارزه کنند. فیلم “دعوت” نسبت به فیلم “تازه” روایت تاثیرگذارتری دارد، چون برخلاف آن فیلم عناصر طنز آن زیاد نیست، اما با این وجود داستان فیلم آن را جبران می‌کند. این فیلم هم مثل “تازه” یک فیلم رازآلود است که نقطه اوج تاثیرگذاری دارد. بنابراین باید با قهرمان داستان همراه شوید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.


5. ناپدری – The Stepfather – 2009

وقتی مایکل هاردینگ (پن بدجلی “Penn Badgley”) از مدرسه نظامی به خانه برمی گردد، متوجه می‌شود که مادرش سوزان (سلا وارد “Sela Ward”) با دوست پسر تازه‌اش دیوید (دیلن والش “Dylan Walsh”) با هم زندگی می‌کنند. وقتی مایکل به دیوید نزدیک‌تر می‌شود و او را بهتر می‌شناسد، به ناپدری‌اش مشکوک می‌شود و مطمئن می‌شود و او با ظاهر دروغین آقای نایس گای موضوعی تاریک را پنهان می‌کند. فیلم “ناپدری” یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “تازه” است که در اینجا هم یک دوست پسر حقیقتی را از دوست دخترش پنهان می‌کند. جنبه‌های متفاوت دیگری هم هست که هر دو فیلم را به هم شبیه می‌کند. هر دوی این فیلم‌ها به موضوع بقا می‌پردازد و نشان می‌دهد که چطور به هویت واقعی افراد اشتباه پی نمی‌بریم.


4. تعقیب می‌کند – It Follows – 2014

فیلم “تعقیب می‌کند” داستان جی 19 ساله است که ظاهراً با پسری به نام هیو رابطه جنسی عادی دارد. با این وجود، بعد از مدتی هیو افشا می‌کند که طی رابطه‌شان جی را طلسم کرده. بنابراین موجودی که می‌تواند ظاهرش را عوض کند جی را تعقیب می‌کند. دخترک حرف او را باور نمی‌کند و طلسم را قبول ندارد. با این وجود به تدریج چیزهای عجیب و غریبی می‌بیند و حس می‌کند موجودی او را تحت تعقیب قرار داده است. بنابراین فیلم مثل فیلم “تازه” قهرمان جوانی را نشان می‌دهد که با یک فرد خطرناک وارد رابطه شده و بازیچه می‌شود. آنچه که “تعقیب می‌کند” را به یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “تازه” تبدیل می‌کند، این است که هر دو فیلم به عنوان تریلر عناصر عاشقانه هم دارند.

همچنین بخوانید: فیلم‌هایی درباره رابطه‌های نامتعارف بین مرد مسن و زن جوان‌تر


3. ترس – Fear – 1996

فیلم “ترس” درست مثل “تازه” داستان زن جوانی به نام نیکول (ریس ویترسپون “(Reese Witherspoon”) را روایت می‌کند که مرد ایده آلی به نام دیوید (مارک والبرگ “Mark Wahlberg”) را ملاقات می‌کند. از قرار معلوم او تمام معیارهایی که نیکول به دنبالش است را داراست، و یک مرد خوشتیپ، جذاب و مهربان است. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که او متوجه می‌شود این مرد جنبه پنهان و تاریکی هم دارد. این دو فیلم مضمون مشترکی دارند و قهرمان‌ها از موجودات ناشناخته می‌ترسند و با عواقب ترسناک تصمیم اشتباه خود مواجه می‌شوند. به جز این، هر دو فیلم عناصر ترسناک و خشنی دارند که نفس را در سینه تماشاگر حبس می‌کند.


2. قلعه‌ای به رنگ خون – Crimson Peak – 2015

فیلم “قلعه‌ای به رنگ خون” در دوره ادوارد انگلستان جریان دارد و زندگی ادیث کوشینگ (میا واشیکوفسکا “Mia Wasikowska”) را نشان می‌دهد که با مرد جوان مرموز و جذابی به نام توماس شارپ (تام هیدلستون “Tom Hiddleston”) آشنا می‌شود و بعد از چند دیدار با او ازدواج می‌کند. حالا که ازدواج کرده باید با این مرد و خواهرش لیدی لوسیل شارپ (جسیکا چستین “Jessica Chastain”) زندگی کند. دیر یا زود، ادیث به حماقت خود پی می‌برد و متوجه می‌شود اوضاع آنطور که او تصور کرده نیست. “قلعه‌ای به رنگ خون” و “تازه” عناصر رازآلود و عجیب مشترک دارند و در عین حال عواقب تصمیم گیری اشتباه و قضاوت نادرست را نشان می‌دهند.


1. برو بیرون – Get Out – 2017

فیلم “برو بیرون” به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “تازه” داستان یک زن جوان آفریقایی-آمریکایی به نام کریس و دوست دخترش رز را روایت می‌کند که برای تعطیلات به دیدن والدین دختر می‌روند. آن‌ها که از دو نژاد مختلف هستند. کریس کم کم متوجه می‌شود که رفتار خانواده دختر کمی عجیب و غریب است. با این وجود با گذشت زمان، او بیشتر با خانواده آشنا می‌شود و متوجه می‌شود درباره این خانواده رمز و رازهایی وجود دارد که رز و خانواده‌اش از او پنهان می‌کنند. حتی حس می‌کند دوست دخترش را هم خوب نمی‌شناسد. فیلم “برو بیرون” صحنه‌های ترسناک و تریلری دارد که مثل فیلم “تازه” روایت را تاثیرگذارتر می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌ها درباره سرطان که باید تماشا کنید و الهام بگیرید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم