هاشیرا در “شیطان کش” (Demon Slayer): بدترین حقیقت‌ها درباره آن‌ها

انیمه “شیطان کش” لشکری از شخصیت‌های مکمل دارد تا از تانجیرو و نزوکو مراقبت کنند و حتی گاهی اوقات جلوی راهش را بگیرند. هاشیرا شامل نه شمشیرزن قوی در “شیطان کش” هستند که هر کدام شخصیت‌ها و ظواهر مختلف دارند. وقنی یکی از آن‌ها را روی صحنه دیده می‌شود اصلاً نمی‌توانیم از آن‌ها چشم برداریم. همه آن‌ها ویژگی‌هایی متفاوتی دارند که می‌توانند خوب یا بد باشند. همه چیزهای مربوط به هاشیرا خوب نیست. گاهی اوقات رفتارهای آن‌ها بیننده را منزجر می‌کند. هر چند که بیشتر وقت‌ها خوب هستند. در اینجا بدترین حقیقت‌ها درباره هاشیرا در “شیطان کش” را به شما می‌گوییم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل*


10. سانمی به نزوکو آسیب می‌رساند و می‌خواهد او را مجبور کند که گازش بگیرد

“سانمی شینازوگاوا”، ویند هاشیرا، در اولین باری که ظاهر شد متوجه نزوکو شد و تلاش کرد با کوبیدن او تحریکش کند. وقتی این کارش مؤثر نشد، دستش را برید تا نزوکو او را گاز بگیرد. با این کار می‌خواست ثابت کند نزوکو با اشرار دیگر فرقی ندارد. حتی وقتی تانجیرو به او التماس کرد باز هم فایده‌ای نداشت. رفتار او با نزوکو دیوانه وار بود. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر از اشرار نفرت دارد. با این که نزوکو جز اشرار است اما گناهی ندارد. اما سانمی دوست ندارد این احتمال را در نظر بگیرد.


9. گیو به مردم سخت می‌گیرد

تومیوکا گیو از همان اولین باری که دیده شد یک فرد واقع بین بی رحم بود که راحت مهر و محبتش را نشان نمی‌داد. او تانجیرو را برای این سرزنش کرد که نزوکو را زنده گذاشته بود. چون نزوکو بعد از این که به اهریمن تبدیل شد می‌خواست او را بکشد و شرایط را بدتر کرد. سپس شینوبو اشاره کرد که هیچکس او را دوست ندارد و لابد به خاطر شخصیت سرسخت و سردش است. با این وجود او تضمین کرد که نزوکو انسانیتش را حفظ خواهد کرد.


8. بیشتر آن‌ها می‌خواستند نزوکو را بکشند

وقتی تانجیرو و نزوکو را پیش هاشیرا در “شیطان کش” آوردند، بیشترشان می‌خواستند او را بکشند. چون او یک اهریمن بود. چون آن‌ها نمی‌خواستند باور کنند که یک اهریمن هم بتواند در مقابل وسوسه‌ها مقاومت کند و انسان‌ها را نخورد. همانطور که تانجیرو به خاطر نزوکو التماس می‌کرد، اوبانای به طرز خشنی او را گرفت. تا اینکه گیو هم مجبور شد دخالت کند و جلوی او را بگیرد. با این که آن‌ها در نهایت حرف رهبرشان را گوش کردند و نزوکو را زنده گذاشتند، اما خب بیشترشان در این باره مردد بودند.


7. شینوبو گاهی اوقات سادیسمی می‌شود

کوچو شینوبو از بیرون شاد و آرام به نظر می‌رسد، حتی در وسط دعوا هم همینطور است. او با اهریمن‌ها خوش رفتار است و دوست دارد با آن‌ها خوب رفتار کند. اما وقتی آن‌ها را تسخیر کند جنبه سادیسمی و بی رحم خود را به آن‌ها نشان می‌دهد. او حتی در برابر گیو هم بی رحم است و معتقد است کسی او را دوست ندارد. بنابراین بیشتر وقت‌ها با بقیه بدرفتاری می‌کند. حتی اگر در ظاهر آرام و ریلکس باشد. با این وجود، نظرات کینه توزانه او همیشه هم ناموجه نیست، مخصوصاً در رابطه یا دوما.


6. آن‌ها با اهریمن‌ها احساس همدردی نمی‌کنند

یکی از مضامین رایج داستان تانجیرو همدردی او با اهریمن‌ها است. به خاطر همین حس همدردی‌اش با اهریمن‌ها خوب تا می‌کند. حتی وقتی با آن‌ها مبارزه می‌کند باز هم گذشته آن‌ها را به یاد دارد و در آخرین لحظات رفتار خوبی با آن‌ها دارد. هاشیرا در “شیطان کش” به ندرت به چنین مسائلی فکر می‌کند. آن‌ها دوست دارند اهریمن‌ها را بکشند یا حتی آن‌ها را دستگیر کنند. چون اصلاً برایشان مهم نیست آن‌ها چه کسی بودند. چون بعضی از آن‌ها حتی از تانجیرو هم بهتر بودند.


5. تنگن به شدت خودخواه است

تنگن به لباس‌ها و شخصیت پرزرق و برق و پرسروصدایش خودخواهی زیادی دارد. او حین کار با تانجیرو، زنیتسو و اینوسوکه، خود را خدا می‌داند و آن‌ها را زباله. او حتی می‌خواهد برخلاف خواسته آئوی کانزاکی او را به سرزمین سرگرمی ببرد. با این که می‌داند او شمشیرباز ماهری نیست، اما اصلاً به شرایط او اهمیت نمی‌دهد. وقتی گیوتارو او را مسموم می‌کند این خودخواهی به ضررش تمام می‌شود. گرچه خودش می‌گوید این موضوع به او آسیب نرسانده، اما نمی‌تواند گیوتارو را خلع سلاح کند و بدجور زخمی می‌شود.


4. اوبانای به ندرت با کسی مهربان است

اوبانای ایگورو یکی از بدترین اعضای هاشیرا در “شیطانکش” است. او می‌خواست گیو به دلیل این که نزوکو راحت از دستش در رفته تنبیه شود. بعداً می‌خواست تانجیرو را اذیت کند، چون تلاش کرده بود به خواهرش کمک کند. او از اهریمن‌ها نفرت دارد و برای هاشیراها هم احترام زیادی قائل نیست. البته به جز میتسوری کانروجی. او به همه بدجور سخت می‌گیرد. به تنگن توهین کرد چون ضعیف‌ترین اهریمن بالارتبه را اذیت کرده بود. در حالی که اصلاً به سلامت او اهمیت نمی‌داد فقط او را تحت فشار می‌گذاشت.


3. مویچیرو در ابتدا مهربان نبود

در ابتدا شخصیت مویچیرو اصلاً معلوم نبود، اما وقتی او را در آرک سورداسمیت ویلج دیدیم، معلوم شد که او هم مثل بقیه هاشیراها مشکلاتی دارد. او به جایگاه خودش به عنوان یک هاشیرا می‌بالد، و بنابراین وقت گذرانی با بقیه را وقت تلف کردن می‌داند. او آنقدر به سلاخی کردن اهریمن‌ها پایبند است که تقریباً به فردی که به کمک نیاز دارد هیچ توجهی نمی‌کند. تا این که در لحظه آخر به کمک او می‌شتابد. با این وجود، با کمک تانجیرو کم کم همدردی‌اش بیشتر می‌شود و خاطراتش را به یاد می‌آورد.


2. آن‌ها معمولاً زیاد با هم خوب نیستند

با این که اعضای هاشیرا در “شیطان کش” وظیفه مشترک پاکسازی اهریمن‌ها را برعهده دارند، اما تمامشان با همدیگر مشکل دارند. گیو و شینوبو بر سر سرنوشت تانجیرو و نزوکو نزاع فیزیکی دارند و مشت و لگد و ناسزا حواله هم می‌کنند. در دوران آرک تمرینی هاشیرا، سانمی و گیو با هم مبارزه کردند و وقتی حین مبارزه شمشیرشان شکست سانمی پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند با مشت مبارزه کنند. با این وجود، با وجود جر و بحث‌هایی که با هم دارند، همه با هم یکی می‌شوند تا در نهایت موزان را شکست دهند.


1. هاشیرا بودن مانع از مردن بیشتر آن‌ها نشد

اعضای هاشیرا می‌توانند صدها اهریمن را شکست دهند و به خاطر همین قدرتشان شناخته می‌شوند، اما این قدرت زیاد به این معنا نیست که آن‌ها جاودانه هستند. رنگوکو در آرک تمرینی موگن توسط آکازا کشته می‌شود. به علاوه، در نبرد پایانی با موزان و اهریمن‌های درجه بالا هم بسیاری از آن‌ها کشته شدند. از بین نه اعضای هاشیرا در “شیطان کش” که در شروع انیمه معرفی می‌شوند، فقط سانمی، تنگن و گیو تا آخرش زنده می‌مانند. حتی مهارت زیاد هم نمی‌تواند بیشتر آن‌ها را نجات دهد و بنابراین قلب طرفداران آن‌ها شکسته می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. ….

    شهریور 12, 1402

    داداش فقط تانجیرو با شیطان ها همدردی میکرد
    اکثر هاشیرا ها شیطان خانوادشون کشته چرا باید دلشون برای شیطان بسوزه

    پاسخ

  2. کاربر تنفس آب

    شهریور 5, 1402

    چرا بقیه باید از گیو بدشون بیاد گیو که اینقد کراشهههههه

    پاسخ

  3. شینوبو

    دی 26, 1401

    خیله خب ولیییی تنگن کجاش خودخواههههه کجاشششششش بابا کراش ندیدید که همتون اسم خودخواه بهش میدیددد
    مگه قرار بود هاشیرا بودن مانع مردنشون بشه؟
    هیچکدوم از حرفات درست نبود هیچ کدوم

    پاسخ

  4. هاشیرای سنگ

    اردیبهشت 6, 1401

    نویسنده این مقاله رو زنده میخوام

    پاسخ

  5. … A B C D E…

    اسفند 28, 1400

    یعنی الان آدمای خوبی نیستن؟

    پاسخ

    • S در پاسخ به ... A B C D E...

      خرداد 6, 1401

      به نظر من که این مقاله اشتباهه چون گیو وقتی دید که نزوکو واقن آدم هارو نمی خوره نه تنها اون رو نکشت بلکه از انها همایت هم کرد تازه بیشتره هاشیراها می خواستن نزوکو رو بکشن چون نمی دونستن که نزوکو از قدرتش برای خوردن آدما استفاده نمی کنه اتفاقن از قدرت برای محافظت از انها استفاده می کنه

      پاسخ