عجایب دنیای انیمه که همه اغلب نادیده می‌گیرند و باید بدانید

دنیای انیمه شگفت انگیز است. نبردها، درام‌ها، طنز، عاشقانه، رقابت‌ها و هنر، طرفداران را به این ژانر دعوت می‌کند. با این وجود، مشخصه دیگر انیمه ماهیت خاص و منحصر به فرد آن است که به ندرت در ژانرهای دیگر می‌بینیم. طرفداران معمولاً این موضوع را منطق انیمه عنوان می‌کنند. با این که انتظار نداریم دنیای انیمه 100% واقعی باشد، اما ویژگی‌های نامعمول انیمه می‌توانند برای این دنیاهای تخیلی حقایق عجیب خلق کنند. بعضی از گره‌های انیمه به سختی قابل تشخیص هستند و باید خوب دقت کنید تا آن‌ها را تشخیص دهید. نکته جالبی که انیمه را منحصر به فرد می‌کند این است که به زندگی واقعی شباهتی ندارد. البته کمی عناصر عجیب و غریب هستند که انیمه را جالب می‌کنند. بنابراین اگر بینندگان به این عناصر عجیب اهمیت ندهند می‌توانند از آن لذت ببرند. گاهی اوقات، همه تماشاگران می‌توانند به این حقایق بی اهمیت باشند و فقط از آن لذت ببرند. در اینجا عجایب دنیای انیمه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. گذر زمان

بعضی از انیمه ها صحنه‌ای را که در حقیقت در عرض چند ثانیه به پایان می‌رسند، آنقدر کش می‌دهند که طولانی شود. این صحنه‌های طولانی می‌توانند یک اتفاق پنج دقیقه‌ای را چند ساعت نشان دهند. یکی از بهترین نمونه‌های این صحنه‌های مبارزه در ژانر شونن دیده می‌شود. “دراگون بال زد” (Dragonball Z) و “ناروتو” (Naruto) نمونه‌های خوب این ژانر هستند. این انیمه ها از طریق پاور-آپ ها، فلش بک‌ها و نقدهای داخلی درباره یک صحنه نبرد، می‌توانند یک صحنه 10 دقیقه‌ای را به 5 قسمت تبدیل کنند. این موضوع در ژانر برش زندگی هم دیده می‌شود.

نمونه دیگر این موضوع گذر زمان است. یعنی شخصیت‌های داستان در عرض یک چشم بهم زدن پنج ساله می‌شوند. آنوقت تماشاگران مات و مبهوت می‌مانند که یعنی چه اتفاقی افتاده. حتی در یک آرک تمرینی شخصیت‌ها می‌توانند قدرت‌های خود را چند برابر کنند. حالا چه زمان در یک چشم برهم زدن بگذرد یا کند شود، بهر حال در دنیای انیمه گذر زمان متفاوت است و این یکی از عجایب دنیای انیمه است.

همچنین بخوانید: شرورهای انیمه که فقط از سر بی حوصلگی به شرارت دست می‌زنند


9. موها

موهای رنگی با رنگ‌های عجیب و غریب که در دنیای واقعی غیرممکن هستند، در دنیای انیمه زیاد دیده می‌شوند. حالا این رنگ موها چه طبیعی باشند چه رنگ شده، بهر حال شما را به یاد رنگین کمان می‌اندازند. به علاوه، شخصیت‌ها می‌توانند مدل موهای عجیب و غریب داشته باشند. مدل‌هایی که روی سر هیچکس نمی‌بینید. گاهی اوقات موهای یک شخصیت رنگ می‌شود. اما در بیشتر مواقع باید قبول کنید رنگ موی صورتی یا سبز رنگ موی طبیعی دنیای انیمه است. در حالی که درباره رنگ موها جوک‌های زیادی ساخته شده، اما ظاهراً هیچکس زیاد به این موضوع اهمیت نمی‌دهد. دنیای انیمه بدون این رنگ موها تعریفی ندارد.


8. خشونتِ خنده دار؟

خشونت هم یکی از عناصر رایج دنیای انیمه است. حتماً خودتان هم انتظارش را دارید نه؟ با این وجود معمولاً انیمه ها در این باره زیاده روی می‌کنند. کمتر می‌شود دید که شخصیت‌های انیمه آنطور که در دنیای واقعی می‌بینید به همدیگر آسیب برسانند و معمولاً در این کار زیاده روی می‌کنند. در بیشتر مواقع خشونت خنده دار از جانب خانم‌ها به آقایان وارد می‌شود، اما همیشه هم اینطور نیست. اگر یک شخصیت خشمگین یا عصبانی باشد، قدرت‌هایش را از دست می‌دهد. در این شرایط دوستانش می‌توانند سر به سرش بگذارند و هر بلایی که دوست دارند سرش بیاورند. البته این موضوع گرچه باید خنده دار باشد، اما تماشای آزار و اذیت کردن دوستان توسط همدیگر خنده دار است. خشونت کارتونی در دنیای انیمیشن رایج است، اما انیمه در این باره زیاده روی می‌کند.


7. صداهای درونی

وقتی درباره انیمیشن ژاپنی صحبت می‌کنیم معمولاً بیشترین چیزی که به ذهنمان می‌رسد قهرمان‌های پرسروصدا و جیغ جیغو است. درست گفتیم؟ این شخصیت‌های انیمه معمولاً گلوی خود را پاره می‌کنند. داد و فریاد آن‌ها آنقدر زیاد است که حتی همسایه‌ها صدای آن‌ها را می‌شنوند. این شخصیت‌ها هیچ دلیلی برای فریاد کشیدن ندارند. در دنیای انیمه ها این سروصداها طبیعی است. مثلاً، ممکن است در یک صحنه آرام و معمولی یک شخصیت زیادی انرژی بگذارد. البته این موضوع یکی از عجایب دنیای انیمه است که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کند. البته در دنیای واقعی، چنین سروصدایی عجیب است. به علاوه، اصلاً جامعه تحملش را ندارد.


6. بسیار دور و در عین حال بسیار نزدیک

آیا شخصیت‌های انیمه قدرت شنوایی ابرقهرمانی دارند؟ یا حتی توانایی ارتباط از راه دور؟ این‌ها مسائلی هستند که در بیشتر انیمه ها می‌بینیم. بینندگان شاید متوجه شوند که دو شخصیت در حالت عادی با تن معمولی با هم صحبت می‌کنند. با این وجود همین که صدای خود را بالا می‌برند و فریاد می‌کشند، انگار از هم فرسنگ‌ها فاصله دارند. این موضوع معمای عجیبی است. یکی دیگر از قدرت‌های شنوایی در دنیای انیمه زمانی است که شخصیت‌های انیمه از روی تراس با صدای آرام با کسی که پایین ایستاده صحبت می‌کنند. به این صورت که حتی از دوردست هم می‌شود مکالمه این دو نفر را شنید. یا یک شخصیت این طرف رودخانه ایستاده و بدون این که به خودش زحمت بدهد و صدایش را بالا ببرد آن شخصیت آن طرف رودخانه صدای او را می‌شنود. از طرف دیگر، بعضی از شخصیت‌های انیمه عادت دارند دائم فریاد بکشند. البته بیشتر قهرمان‌ها ساکت هستند و زیاد صدایشان را بالا نمی‌برند.

همچنین بخوانید: انیمه ایسکای و غم‌انگیزترین لحظات این انیمه به ترتیب رتبه‌بندی که باید تماشا کنید


5. سریال‌های بی پایان

آیا 100 قسمت زیاد است؟ در رسانه غرب این تعداد برای یک سریال زیادی است، اما در دنیای انیمه ایرادی ندارد. یک انیمه به راحتی از چند فصل، آرک و حتی هزار قسمت فراتر می‌رود. یک داستان می‌تواند چندین سریال و اسپین آف بسازد. طولانی بودن بیش از حد این سریال‌ها مانع از این می‌شود که بخواهید سریالی مثل “وان پیس” را تماشا کنید. با این وجود، بعضی از انواع انیمه ها خیلی هم محبوب هستند. بنابراین تصور نکنید طولانی بودن سریال مانع از تماشای آن و محبوبیتش می‌شود. بعضی از طرفداران به سرعت برق و باد این انیمه ها را تماشا می‌کنند و فصل‌های طولانی آن را زود تمام می‌کنند. بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که طرفداران انیمه چقدر متعهد هستند.


4. تمرین‌های سفت و سخت

صحنه‌های تمرین هم یکی از عجایب دنیای انیمه است. این صحنه‌ها که در عرض دو دقیقه از جلوی چشم ما رود می‌شوند روزها، هفته‌ها و ماه‌ها را شامل می‌شوند. این تمرین‌ها برای قدرتمندتر شدن شخصیت‌های داستان انجام می‌شوند تا بتوانند به هدف خود برسند. این تمرین‌ها آنقدر سفت و سخت هستند که می‌توانند در حقیقت مرگبار باشند. در پایان تمرین‌ها می‌بینیم که شخصیت مورد نظر به کل از این رو به آن رو شده است. با این که تماشای انیمه لذتبخش است، اما چنین تمرین‌های سفت و سختی در دنیای واقعی اصلاً انجام شدنی نیست. مشکل اینجاست که ما تصور می‌کنیم قهرمان داستان همه آن مهارت‌ها را در عرض همان چند دقیقه یاد گرفته است. همه افرادی که تا به حال ورزش کرده‌اند، هنرهای رزمی یاد گرفته‌اند یا موسیقی بلد باشند، می‌دانند چنین کاری امکان پذیر است.


3. بچه‌های قهرمان

انیمه ها بیشتر اوقات بر ماجراجویی‌ها و زندگی روزمره نوجوان‌ها، جوان‌ها و بچه‌ها تمرکز می‌کنند. داستان‌های انیمه اغلب دوستی‌های دبیرستانی بین نوجوان‌ها تا داستان انتقام جویانه را شامل می‌شوند. شخصیت‌های اصلی معمولاً جوان هستند. قهرمان این انیمه ها معمولاً بچه‌های سال اول دبیرستان هستند. حتی بعضی سن و سال کمتری هم دارند.

داستان جوانان صحنه‌های بامزه زیادی دارند. با این وجود این عناصر می‌توانند باورپذیری داستان را کم کنند. بیشتر این شخصیت‌ها قدرت زیادی دارند. خود را در شرایط خطرناک می‌بینند، در رشته خود متخصص هستند، و یا در بین همه ممتاز می‌شوند. به علاوه، بعضی از نوجوان‌های 15 ساله به شدت عضلانی هستند. با این وجود، اگر شخصیت مورد نظر زیاد جوان نباشد این قدرت‌ها هم غیرقابل باور نخواهند بود.


2. پوچی مرگ

گرچه این موضوع در همه انیمه ها تکرار نمی‌شود، اما هنوز یکی از عجایب دنیای انیمه است که باورپذیری داستان را کم می‌کند. شخصیت‌های انیمه، به خصوص قهرمان‌ها، با کمک جادو و جمبل منطق انیمه را کنار می‌زنند. ویلن‌ها، قهرمان‌ها و شخصیت‌های دیگر، بارها می میمرند و زنده می‌شوند. دفاع از مرگ بی معناست، اما خب منطقی هم نیست. اگر شخصیت‌های اصلی از دنیا می‌رفتند و هرگز برنمی گشتند آنوقت انیمه کوتاه‌تر می‌شد. اگرچه این موضوع واقعی نیست، اما زنده شده شخصیت‌ها معمولاً به پیشبرد داستان کمک می‌کند. البته می‌توان این موضوع را جز تخیلات انسانی دانست که به لطف انیمه زنده می‌شود.

همچنین بخوانید: بدترین ویلن‌های انیمه که برای پیروزی هر کاری می‌کنند


1. مضامین جنسی

یکی از عجایب دنیای انیمه مضامین جنسی نامناسب آن است. شخصیت‌های دختر با دامن‌های کوتاه و سینه‌های بزرگ هنجارها را کنار می‌زنند. شخصیت‌های مذکر هم اغلب برهنه هستند و تیشرت خود را درمی آورند. شخصیت‌های برهنه بی خیال هستند و چیزی جلوی برهنگی‌شان را می‌گیرد. و البته، بیشتر انیمه ها هم یک شخصیت منحرف دارند.

با این که بیشتر مدیوم‌های سینما زیاده روی‌هایی دارند، اما انیمه در این باره دست همه را از پشت بسته. به طوری که مضامین جنسی یکی از ژانرهای فرعی انیمه را به وجود آورده است. البته نه این که بگوییم بیشتر انیمه ها کلی صحنه‌های جنسی دارند. بلکه بیشتر بر جسم شخصیت‌ها تمرکز می‌شود. گرچه این موضوع برای تماشاگران بزرگسال جالب است و ما هم آن را درک می‌کنیم، اما شاید برای تماشاگران کم سن و سال‌تر چندان مناسب نباشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم