بهترین سریال‌ها درباره زندان که می‌توانید این روزها تماشا کنید

بعضی چیزها از دور بهتر به نظر می‌رسند. چون هر چقدر به آن‌ها نزدیک‌تر شوید می‌بینید که ترسناک‌تر شده‌اند. یکی از این چیزها زندان است. ما دوست داریم مستندها و بهترین سریال‌ها درباره زندان را تماشا کنیم. چون در این صورت از نزدیک با زندگی زندانیان آشنا می‌شویم و ماجراهای آن‌ها را می‌بینیم. با این وجود هرگز دوست نداریم بخشی از این جمع باشیم. بعضی از بهترین فیلم‌های سینمایی مثل “رستگاری در شاوشنک” (The Shawshank Redemption) و سریال‌هایی مثل “فرار از زندان” (Prison Break) در زندان ساخته شده‌اند. بنابراین سناریوی مربوط به زندان جذابیت این آثار را افزایش می‌دهد. گاهی اوقات یک بیگناه بی دلیل به زندان می‌افتد و در زمان اشتباه در مکان اشتباه گیر می‌افتد. ما هم دوست داریم داستان او را تماشا کنیم. با این وجود معمولاً شخصیت‌ها در زیر فشار زندگی در زندان له نمی‌شوند و سعی می‌کنند از شر آن خلاص شوند. با این کار می‌خواهند به بقیه ثابت کنند که زندان نتوانسته آن‌ها را شکست دهد.

شاید زندان‌های واقعی دقیقاً شبیه زندان‌های توی فیلم و سریال‌ها نباشند، اما هنوز از تماشای آن‌ها لذت می‌بریم. به همین دلیل است که لیستی از بهترین سریال‌ها درباره زندان را برای شما آماده کرده‌ایم. در این لیست سریال‌های کمدی درام و مستندهای اقتباسی از زندگی واقعی زنان و مردان پشت میله‌های زندان و داستان‌هایی درباره زندان‌های واقعی را می‌بینید. پس اگر شما هم از ماجراهای مربوط به زندان خوشتان می‌آید این شما و این هم بهترین سریال‌ها درباره زندان. با پروشات همراه باشید.


10. پرندگان قفس – Jailbirds – 2019

“پرندگان قفس” یک سریال تلویزیونی رئالیتی درباره زنان دربند در زندان ساکرامنتو کانتی است که مجبورند بر سر قدرت و عشق مبارزه کند. بنابراین محیط رقابت طلبی ایجاد شده و هیچ چیز برای زندگی آسان به دست نمی‌آید. در حالی که آن‌ها روزهای تکراری‌شان را یکی پس از دیگری سپری می‌کنند، با چالش‌های مختلف مواجه می‌شوند. با این که برای درست کردن زندگی‌شان و سر و سامان دادن آن شانس‌های کمی دارند، اما به هر چیزی چنگ می‌زنند تا شرایط را برای خود بهتر کنند. چنین فضای رقابت طلبی مسلماً مشکلات زیادی به بار می‌آورد. چون در زندان همه دوست دارند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند تا شاید حالشان کمی بهتر شود.

همچنین بخوانید: 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم زندانیان (Prisoners) که باید تماشا کنید


9. منابع غیرانسانی – Inhuman Resources – 2020

یکی از بهترین سریال‌ها درباره زندان با حضور “اریک کانتونا” (Eric Cantona)، “سوزان کلمنت” (Suzanne Clément) و “الکس لوتس” (Alex Lutz). این سریال تریلر جنایی براساس کتاب Cadres Noirs نوشته “پیر لومتر” (Pierre Lemaitre) ساخته شد. این سریال درباره یک مدیر اجرایی ارشد به نام “الین دلمبر” است که به مدت شش سال بیکار بود. به همین دلیل حالا برای این که هم شغل داشته باشد و هم یک زندگی آبرومندانه حاضر است هر کاری انجام دهد. بنابراین وقتی یک مجموعه معتبر به او فرصت کاری می‌کند، الین به آرزوی خودش می‌رسد و برای داشتن این شغل لحظه‌ای درنگ نمی‌کند. پس خانواده‌اش را به دردسر می‌اندازد. از دخترانش پول می‌دزدد و حتی زن وفادارش را تنها می‌گذارد. متاسفانه اوضاع طبق میل او پیش نمی‌رود و آن مجموعه قبل از این که او را استخدام کند یک بازی برپا می‌کند. الین هم بدون این که به خواسته‌های مخوف آن‌ها پی ببرد دوست دارد هر چه می گویند را بی برو برگرد انجام دهد. اما نیاز او به داشتن شغل می‌تواند الین را به دردسر بیندازد.


8. زمان: استان خلیف برودر – Time: The Khalif Browder Story – 2017

گاهی اوقات زندگی نسبت به بعضی از افراد غیرعادلانه است و یکی از این افراد هم خلیف برودر است. خلیف در سن حساس 16 سالگی به جرم مرتکب نشده دستگیر شده و او را به زندان جزیره رایکرز فرستاد تا سه سال آنجا زندانی باشد. او به خاطر تلاش برای سرقت یک کوله پشتی دستگیر شد و وقتی خانواده‌اش نتوانستند غرامت 900 دلاری‌اش را پرداخت کنند، به خاطر گناه نکرده 3 سال زندان ماند. او این مدت را در زندان گذراند و بعد از آزادی از زندان خودکشی کرد. این سریال از مصاحبه‌های مختلف استفاده کرده تا به ما نشان دهد سیستم عدالت گاهی اوقات در برخورد با بیگناهان چقدر بی رحم است. او دو سال بعد خودش را کشت، اما داستانش به جا مانده و یک قهرمان آمریکایی را به ما نشان می‌دهد که تا پایان در حال مبارزه است. این سریال توسط “جی زی” (Jay Z) تهیه شد. چون او هم دوست داشت داستان “خلیف برودر” بی گناه را به ما نشان دهد.


7. وقتی آن‌ها ما را می‌بینند – When They See Us – 2019

“وقتی آن‌ها ما را می‌بینند” سریالی نوشته و ساخته “اوا دوورنای” است. این سریال درام جنایی واقعی به پرونده هولناک سنترال پاک در سال 1989 می‌پردازد. در این پرونده پنج نوجوان سیاهپوست به اشتباه به جرم تجاوز به یک زن سفید پوست متهم شدند. این سریال به عنوان یکی از بهترین سریال‌ها درباره زندان نژادپرستی ریشه دوانده در فرهنگ را نشان می‌دهد. به علاوه، درباره شرایط اجتماعی-سیاسی هم سوالاتی می‌پرسد.


6. ونتورث – Wentworth – 2013-2021

سریال “ونتورث” کم و بیش به سریال استرالیایی “نارنجی مد جدید است” (Orange is the New Black) شباهت دارد و البته لحن آن کمی جدی‌تر است. قهرمان سریال بئا اسمیت است. او به خاطر قتل همسر خودش منتظر حکم است. در حالی که درباره حکم خود اطلاعات جدید دریافت می‌کند، باید برای خو گرفتن با زندان خود را آماده کند و برای زنده ماندن تمام تلاشش را به خرج دهد. این سریال به زیبایی ساخته شد و متن و اجرای آن عالی است. اگر تماشای سریال‌های درام مدرن را دوست دارید و از حال و هوای دهه 80 خوشتان می‌آید، پس حتماً باید این سریال را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه فرار از زندان (Prison Break)


5. دختران زندانی – Girls Incarcerated – 2018-2019

سال‌های نوجوانی از حساس‌ترین سال‌های زندگی است که هم می‌تواند شخصیت ما را شکل دهد و هم می‌تواند کاملاً ما را از بین ببرد. داستان درباره زندگی چند دختر نوجوان است که در یک زندان در مدیسون نگهداری می‌شوند. سریال به عنوان یکی از بهترین سریال‌ها درباره زندان تأثیر این شرایط بر زندگی آن‌ها را نشان می‌دهد. گاهی اوقات شرایط این فضا غیرقابل تحمل می‌شوند. چون دخترها دلتنگ خانه و خانواده می‌شوند و این موضوع بر زندگی‌شان تأثیر جدی دارد.

با این وجود حتی در چنین شرایطی سعی می‌کنند در داخل فضای زندان آرامش و آسایش را برقرار کنند. در عین حال، هر کاری می‌کنند تا از دردسر و مشکلات پیشگیری شود. آن‌ها حتی فارغ التحصیلی و تولدها را هم کنار هم جشن می‌گیرند. این سریال مستندگونه باعث می‌شود به خاطر چیزهای کوچک شکرگزار باشید. چون متوجه می‌شوید بعضی از مردم چه زندگی سختی دارند. طوری که حتی نمی‌توانند یک زندگی معمولی داشته باشند.


4. اولین و آخرین – First and Last – 2018

“اولین و آخرین” یک سریال مستند است که زندگی زندانی‌های دربند را به تصویر می‌کشد. دوربین ابتدا زندگی زندانی‌ها را نشان می‌دهد و ماجراجویی آن‌ها را از اولین روزهای اسارت در زندان تا پایان اقامتشان در آنجا، به تصویر می‌کشد. این سریال زندگی زندانی‌ها را خوب نشان می‌دهد. بنابراین با تماشای این سریال‌ها می‌توانید با گوشه و کنار زندگی زندانی‌ها خوب آشنا شوید. به علاوه، این سریال بیشتر از آنچه تصور کنید ماجراهای زندان را به تصویر می‌کشد.


3. در داخل سخت‌ترین زندان‌های جهان – Inside the World’s Toughest Prisons – 2016

آیا می دانید چه چیزی از زندانی بودن بدتر است؟ این که در زندان یک کشور خارجی باشی. این سریال از “پل کانلی” (Paul Connelly) ما را به زندان‌های خارجی می‌برد تا با حقیقت ترسناک این فضاها آشنا شویم. اگر “نیایش قبل از سپیده‌دم” (A Prayer Before Dawn) شما را وحشت زده کرد باور کنید این یکی بدتر است. بعد از تماشای این سریال نظرتان درباره زندان عوض می‌شود.


2. دفترچه زندان – Prison Playbook – 2017-2018

“دفترچه” زندان یک سریال کمدی درام از کره جنوبی است که به زندگی یک بازیکن بیسبال می‌پردازد. او در اوج دوران حرفه‌ای‌اش است، با این حال به خاطر تلاش برای محافظت از خواهرش در برابر تجاوز جنسی به زندان می افتد. همه این اتفاق‌ها چند روز قبل از بازی او برای بوستون رد ساکس رخ می‌دهد. اما حالا که پشت میله‌های زندان افتاده باید یاد بگیرد چطور زندگی کند و خودش را با شرایط زندان وقف دهد.

سریال “دفترچه زندان” زندگی در زندان را به شکل جالبی نمایش می‌دهد و عناصر طنز آن جالب است. با دیدن شخصیت‌های این سریال عاشق آن‌ها می‌شوید و با آن‌ها می‌خندید و اشک می‌ریزید. البته شاید بعد از تماشای این سریال تماشای سریال‌های تلویزیونی آمریکایی برایتان سخت باشد، چون این سریال انتظارات شما را بالا می‌برد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم هایی که با موضوع فرار از زندان ساخته شده اند


1. نارنجی مد جدید است – Orange is the New Black – 2013-2019

به احتمال زیاد “نارنجی مد جدید است” شناخته‌شده‌ترین سریال این لیست است. داستان درباره یک زن جوان است که قبلاً با پارتنر دگرباش خود مواد مخدر قاچاق می‌کرده و به همین دلیل به زندان افتاده. از آنجایی که این اولین بار است او به زندان افتاده، بنابراین کم کم با زندگی در زندان سازگار می‌شود و با کسانی آشنا می‌شود که می‌توانند در آینده او را به دردسر بیندازند. اولین فصل‌های این سریال جذاب و خیره کننده هستند و در فصل‌های اولیه اشکتان بند نمی‌آید. با این وجود کم کم جذابیت خود را از دست می‌دهد. پس این سریال را تماشا کنید و لذت ببرید. جذابیت فصل‌های آغازین این سریال را به یکی از بهترین سریال‌ها درباره زندان تبدیل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. ونوس

    مهر 11, 1401

    ونتورث واقعا عالیه و جزو ۲۵۰سریال برتر تاریخ هم هست .. حتما ببینیدش

    پاسخ

  2. Sana

    اسفند 24, 1400

    فرار از زندان چی پس

    پاسخ

  3. حاج امیر

    اسفند 23, 1400

    نبود سریال oz تو لیست باعث میشه اعتبار لیست از دم ساقط بشه

    پاسخ