بهترین فیلم‌ها درباره سرطان که باید تماشا کنید و الهام بگیرید

یک فیلم قدرتمند می‌تواند شیوه نگرش ما، رویکرد ما نسبت به زندگی و همه چیز را به کل عوض کند و ما را به زمان و مکان دیگری ببرد. این داستان‌ها می‌تواند شادی، غم و امید را به زندگی ما بیاورند. به علاوه، این فیلم‌ها مضامین مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهند. از داستان‌های جدی درباره بیماری‌های مرگبار با پایان تلخ و غم انگیز و غافلگیرکننده گرفته، تا داستان‌های دیگر. بله، خلق شاهکارهایی درباره این موضوعات کار سختی است. مخصوصاً اگر این آثار درباره بیماری‌های مرگبار و تهدیدکننده‌ای مثل سرطان و لوکی باشند. جنگ، مبارزه و ناامیدی که در این شرایط رخ می‌دهد، از بیماری هم بدتر هستند و می‌توانند شما را ناامید کنند. به همین دلیل بهترین فیلم‌ها درباره سرطان آثاری غم انگیز هستند.

با این وجود، بیشتر کارگردان‌ها توانسته‌اند آثار مرگبار و مخرب سرطان را طوری نشان دهند که کاملاً ما را تحت تأثیر بگذارند و واکنش عاطفی ما را برانگیزند. به همین دلیل امروز می‌خواهیم به چنین فیلم‌هایی اشاره کنیم، فیلم‌هایی که به سرطان می‌پردازند. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌ها درباره سرطان را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


6. تو غیرقابل تعویض هستی – Irreplaceable You – 2018

داستان‌های عاشقانه تراژیک معمولاً برای کارگردان‌هایی که دنبال ساخت فیلمی گریه آور درباره سرطان هستند، می‌تواند دستمایه خوبی باشد. چون این داستان‌ها در ترکیب با سرطان می‌توانند حسابی بیننده را تحت تأثیر قرار دهند. پس اگر دوست دارید کمی اشک بریزید و بینی‌تان را پاک کنید، می‌توانید از این فیلم شروع کنید و آن را تماشا کنید. این داستان درباره ابی و سام است که از دوران کودکی همدیگر را دوست داشتند و در حال حاضر در منهتن زندگی می‌کنند. با این وجود وقتی ابی به سرطان معده دچار می‌شود همه چیز بهم می‌ریزد. بنابراین ابی در این فکر است که بعد از مرگش چه کسی مراقب سم خواهد بود. پس به دنبال دختر کاملی است که در آینده در کنار سم باشد و جای ابی را بگیرد.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی که به بیماری‌های روانی جدی مبتلا بودند


5. ما خانواده هستیم – We are Family – 2010

“ما خانواده هستیم” یک فیلم هندی است که ما را با مایا آشنا می‌کند. مایا یک مادر مجرد با سه فرزند است. او از شوهرش امان جدا شده. چون اما در حال حاضر با شریا زندگی می‌کند. اما می‌خواهد با او ازدواج می‌کند و بارها تلاش می‌کند او را به خانواده‌اش معرفی کند. اما نه همسر قبلی‌اش از شریا خوشش می‌آید و نه بچه‌هایش. با این وجود، یک روز وقتی متوجه می‌شوند مایا به سرطان رحم دچار شده، مایا درباره تصمیمش تجدید نظر می‌کند. او به کسی نیاز دارد تا بعد از مرگش مراقب بچه‌هایش باشند. به همین دلیل برای کمک گرفتن به سراغ شریا می‌رود. شریا هم پیشنهاد او را قبول می‌کند و به خانه او می‌آید.


4. دیگر مردم – Other People – 2016

“دیگر مردم” یک فیلم کمدی درام ساخته “کریس کلی” (Chris Kelly) است. این فیلم یک اثر نیمه خود زندگینامه‌ای است که به زندگی خانواده کارگردان می‌پردازد. داستان درباره یک نویسنده دگرباش به نام دیوید است که به خانواده بچگی‌اش در ساکرامنتو برمی‌گردد تا به مادر مریضش کمک کند. چون مادرش به سارکوما مبتلا شده است. او به تازگی از دوست پسرش جدا شده و نمی‌تواند با خانواده محافظه کارش خوب تا کند. چون آن‌ها گرایش جنسی او را قبول ندارند. وقتی حال مادر دیوید بدتر می‌شود، دیوید متوجه می‌شود که باید با شرایط خودش کنار بیاید و با مشکلاتش روبرو شود. در عین حال باید بقیه را مجاب کند که حالش خوب است. فیلم “دیگر مردم” بعد از اکران با نقدهای مثبت مواجه شد و روتن تومیتوز درباره آن نوشته: “فیلم “دیگر مردم” با بازیگران با استعداد و ترکیب هوشمندانه عناصر بامزه و جدی توانسته به کنش‌های خانوادگی نگاه ظریف و هوشمندانه‌ای داشته باشد. به علاوه، به خوبی توانسته از ملودرام شدن بیش از حد هم جلوگیری کند.”

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینما درباره بیماری روانی که باید تماشا کنید و لذت ببرید


3. کتی باتی – Katti Batti – 2015

“کتی باتی” (که ترجمه عنوان آن می‌شود “گاهی دوست و گاهی دشمن”) یک فیلم رمانتیک هندی است که “کانگانا رانوت” (Kangana Ranaut) و “عمران خان” (Imran Khan) در آن نقش‌های اصلی را برعهده دارند. این فیلم که در 18 سپتامبر 2015 اکران شد درباره یک معمار به نام مدی و پایال است که عاشق هم شده‌اند. پایال با بی خیالی پیش دوست پسرش می‌رود و آن‌ها پنج سال کنار هم می‌مانند تا این که یک روز پایال ناپدید می‌شود. مدی تمام تلاش خودش را می‌کند تا او را پیدا کند. از طریق شماره تلفن و صحبت کردن با دوستان او به هر راهی متوسل می‌شود. اما انگار پایال یک قطره شده و در زمین فرو رفته. در همین حین از طریق فلش بک‌ها متوجه می‌شویم در رابطه پنج ساله آن‌ها چه گذشته است.

تا این که سرانجام مدی پایال را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود او با دوست پسر قبلی‌اش ازدواج کرده. با این وجود، کمی بعد متوجه می‌شود که همه این کارها نقشه پایال بوده تا مدی را دست به سر کند. چون ظاهراً به سرطان مبتلا شده و می‌خواهد مدی او را فراموش کند. مدی و پایال دوباره با هم آشتی می‌کنند و مدی از او می‌خواهد در روزهای آخر از او مراقبت کند. تا پایان می‌بینیم که آن‌ها چهار ماه با هم زندگی خوبی را سپری می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید پایان داستان آن‌ها چه می‌شود باید خودتان آن را تماشا کنید. چون یکی از بهترین فیلم‌ها درباره سرطان است که شما را با حال و هوای بیماران و زندگی آن‌ها آشنا می‌کند.


2. بوسه و گریه – Kiss and Cry – 2017

“بوسه و گریه” فیلمی درباره زندگی واقعی کارلی آلیسون 17 ساله است که به نوع بسیار نادر بیمار ساکروما مبتلا شده است. این بیماری در هر 3.5 میلیارد نفر بروز می‌کند. این نوجوان قوی، ورزشکار و خواننده که در تورنتو زندگی می‌کند اجازه نمی‌دهد تا این بیماری زندگی او را کنترل کند. به جای آن، شروع می‌کند به الهام بخشیدن به زندگی هزاران جوان در سراسر جهان که به سرطان مبتلا شده‌اند. شعار او هم این است که “همیشه بخند”. با این که کارلی دو سال بعد از بروز بیماری در 19 سالگی از دنیا رفت، اما داستان او به میلیون‌ها نفر انگیزه بخشید و بعد هم الهام بخش ساخت فیلم “بوسه و گریه” بود که در سال 2017 اکران شد. او در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و یک وبلاگ 200 صفحه‌ای درباره زدگی‌اش صحبت کرده که همین الهام بخش این داستان بوده است.

همچنین بخوانید: 7 فیلم با موضوع شیوع بیماری شبیه فیلم آواز پرنده (Songbird) که باید تماشا کنید


1. یادداشت‌هایی برای پسرم – Notes for My Son – 2020

“یادداشت‌هایی برای پسرم” یک فیلم درام به کارگردانی “کارلوس سورین” (Carlos Sorin) است. بازیگران فیلم عبارتند از “والریا برتوچلی” (Valeria Bertuccelli)، “استبان لاموته” (Esteban Lamothe)، “موریسیو دایوب” (Mauricio Dayub) و “کارلا کودو” (Carla Quevedo). داستان درباره مادری است که به سرطان مبتلا شده و تصمیم دارد برای پسرش چیزی به یادگار بگذارد تا پسر بعدها او را به یاد داشته باشد. زندگی ماریا تا قبل از این بیماری مثل زندگی بقیه آدم‌ها بود. تا این که متوجه شد به این بیماری مبتلا شده است. با این که زندگی او کوتاه‌تر شده و مرگ هر لحظه تعقیبش می‌کند، اما ماری همچنان خوشبین است. او دوست دارد زندگی و تجربه‌های خود را ثبت کند. در این صورت حتی پس از مرگش پسر او می‌تواند از مادر چیزهایی زیادی یاد بگیرد. بنابراین این فیلم هم یکی دیگر از بهترین فیلم‌ها درباره سرطان است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم