بهترین درام‌های کره‌ای حال حاضر که می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید

خواه با این سخن موافق باشید و خواه خیر، به هر حال باید پذیرفت که شبکه‌ها با عرضه نامحدود درام‌‎ها، سریال‌ها و مستندهای کره‌ای، کم و بیش صنعت سریالسازی کره را تسخیر کرده‌اند. نه تنها بسیاری از این سریال‌ها انحصراً برای شبکه‌ها ساخته می‌شوند، بلکه بسیاری از آنها تاکنون به دلایلی مانند انتشار محدود یا محدود بودن آنها به تلویزیون کره، برای مردم جهان ناشناخته بوده‌اند. اما اکنون ظاهراً انتظارها به پایان رسیده و در حال حاضر بیش از 40 درام مختلف کره‌ای که بهترین درام‌های کره‌ای را شامل می‌شوند، در شبکه‌ها عرضه می‌شود که می‌توانید آنها را تماشا کنید.

صنعت تلویزیون کره نیز همانند سریال‌های کره‌ای، در طول این سال‌ها شکوفا شده است و سازندگان سریال‌های کره‌ای به ژانرهای مختلفی مانند جنایی، وحشت و غیره ورود پیدا کرده‌اند. در ضمن آنها همچنان مشغول ساخت کمدی‌های معمولی و درام‌های عاشقانه کره‌ای هستند، زیرا اینها همچنان محبوب‌ترین ژانرهای سریال‌های کره‌ای به شمار می‌آیند. همه می‌دانند که شبکه‌ها دامنه انتخاب گسترده‌ای را در اختیار دوستداران درام‌های کره‌ای قرار داده است. اما همه بینندگان نمی‌دانند که کدام یک ارزش صرف وقت را دارند. به همین دلیل ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در اینجا لیستی از بهترین درام‌های کره‌ای که در حال حاضر پخش می‌شوند را برای شما آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


20. “با این اوصاف” (Nevertheless) – 2021

“با این اوصاف” یک سریال تلویزیونی درام کره جنوبی است که نام آن از یک وبتون محبوب به همین نام گرفته شده و بازیگرانی چون “هان سو-هی” (Han So-hee)، “سونگ کانگ” (Song Kang) و “چه جونگ-هیوپ” (Chae Jong-hyeop) در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این سریال توسط “کیم گا-رام” (Kim Ga-ram) ساخته شده است و درباره افرادی با شخصیت‌های متضاد است که به طور تصادفی دور هم جمع می‌شوند و در نهایت به یک رمان عاشقانه بیش از حد واقع‌گرا تبدیل می‌شود. “پارک جه-ایون” (Park Jae-eon) جوان دیگر علاقه‌ای به روابط جدی ندارد و دوست دارد در هر فرصتی با دختران معاشقه کند. اما دختری به نام “یو نا-بی” (Yoo Na-bi) جذابیت عجیبی دارد و پارک را به سمت خودش می‌کشاند، این دو در نهایت درگیر یک رابطه دوستی کام‌گیرانه می‌شوند.


19. “سیندرلا و چهار شوالیه” (Cinderella and The Four Knights) – 2016

در این افسانه امروزی، “یون ها ون” (Eun Ha Won) (با بازی “پارک سو-دام” (Park So-dam)) یک دختر دبیرستانی باهوش و ورزشکار است که معمولاً توسط نامادری و خواهر ناتنی‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. او به صورت پاره وقت کار می‌کند تا شهریه دانشگاهش را پرداخت کند. یک روز او به صورت اتفاقی با یک پیرمرد ثروتمند آشنا می‌شود که به او پیشنهاد می‌کند به عنوان خدمتکار در یک قصر کار کند. سه مرد باحال که پسرعموهای میلیادر هستند و تنها وارثان ثروت قابل توجه خانواده “کانگ” (Kang) هستند، در این قصر زندگی می‌کنند. این نمایش شاد و دلنشین پر از مضمون‌های سطحی و کم اهمیت است که اوقات خوشی را برای بیننده رقم می‌زنند. شخصیت‌های آن خنده‌دار، احمق و بسیار جذاب هستند.


18. “این عشق بود؟” (Was It Love?) – 2020

“نو آی-جانگ” (Noh Ae-Jung) (با بازی “سونگ جی-هیو” (Song Ji-Hyo)) یک زن جوان و جذاب سرسخت است؛ او یک مادر مجرد است که در 14 سال گذشته هیچ گونه قرار ملاقاتی نداشته است. اما زمانی که به صورت ناگهانی با چهار مرد با شخصیت‌های متفاوت آشنا می‌شود، شخصیت او کلاً تغییر می‌کند. “او دای-او” (Oh Dae-oh) مردی جذاب با اخلاق‌های مشکوک است، “ریو جین” (Ryu Jin) مردی خوش‌تیپ و ثروتمند است که مقداری احساساتی است، “گو پا-دو” (Goo Pa-do) ترسناک و در عین حال کاملاً جذاب است و “اوه یئون-وو” (Oh Yeon-woo) یک مرد جوان عاشق معاشقه است. “آئه یونگ” (Ae-Jung) با سه نفر از آنها از قبل آشنایی دارد و قبل از بارداری، آنها را از نزدیک می‌شناخته است. هر چند کنایه «پسر بچه کیست؟» تمام شده و رنگ کهنگی به خود گرفته است، اما این نمایش دوباره آن را به شکل سرگرم‌کننده‌ای تازه می‌کند. بازیگران این سریال همگی بسیار خوب بازی می‌کنند و حتی شخصیت‌های فرعی نیز به خوبی ظاهر می‌شوند. دیدن این سریال برای یک بار، خالی از لطف نیست.


17. “یک شب بهاری” (One Spring Night) – 2019

“لی جیونگ-این” (Lee Jeong-In) که یک کتابدار رسمی و خشک و “یو جی-هم” (Yu Ji-ho) که یک داروساز و پدر مجرد است، پس از یک شب ملاقات تصادفی در یک داروخانه، کشش یک جاذبه متقابل را تجربه می‌کنند که به زودی به یک عشق تمام عیار تبدیل می‌شود. “جی-هو” خوش‌تیپ، جذاب، باهوش و مهربان با دیدن “جیونگ این” هوش از سرش می‌پرد، او یک شب با یک چمدان می‌آید (و دوست پسری که چهار سال است دیگر او را دوست ندارد). درام “یک شب بهاری” یک داستان عاشقانه نوجوانانه عشق اولی نیست که افراطی به نظر بیاید، بلکه روایتی از یک عشق بالغ و هوشیار است و نشان می‌دهد که یک رابطه واقعی بالغ در کره امروزی چگونه به نظر می‌آید. در این سریال موضوعات تاریک واقع گرایانه‌ای مانند زنا به شیوه‌ای ظریف مورد بررسی قرار می‌گیرد و شخصیت‌ها بیشتر به عنوان افراد ناقص و گاهاً خودخواه به تصویر کشیده می‌شوند. اما در اینجا هیچ گونه حماقت و بی‌عقلی به چشم نمی‌خورد (مضمونی که در بهترین درام‌های کره‌ای بسیار رایج است).


16. “پسران فراتر از گل‌ها” (Boys Over Flowers) – 2009

سریال”پسران فراتر از گل‌‎ها” یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است که هیچ وقت کهنه نمی‌شود، این سریال زمینه را برای نقش‌آفرینی درام‌های کره‌ای فراهم کرده است و توانسته بینندگان زیادی را جذب خود کند. در این سریال یک شخص ثروتمند، فاسد و حق به جانب با دختری فقیر و مهربان آشنا می‌شود که مانند سایر دانش‌آموزان مدرسه‌اش به او تعظیم نمی‌کند و به همین دلیل فوراً او را به باد کتک می‌گیرد. اما آن دختر رفتاری دوستانه و با محبت دارد. اگر چه این درام سلطان شخصیت‌ها و داستان‌های کلیشه‌ای است (که حتی یک فرد ثروتمند نیز بهای تغییر را می‌پردازد) اما هنوز هم تماشایی است. این سریال با یک موسیقی متن هیجان‌انگیز شما را در خود غرق می‌کند و با وجود نمایش مضمون‌های ساده و خودمانی، بسیار سرگرم‌کننده است. هر چند سریال در پایان به شکلی ملودرامیک و رک و پوست‌کنده مضحک می‌شود، اما می‌توان این نقصش را نادیده گرفت.


15. “آقای من” (My Mister) – 2018

“آقای من” یک داستان عاشقانه است، اما نه آن گونه که شما تصور می‌کنید و انتظارش را دارید. در این سریال یک مرد حدوداً چهل ساله بی‌احساس و یک زن حدوداً بیست ساله از نظر عاطفی دلبسته هم می‌‎شوند اما رابطه دوستانه آنها همچنان تعریف‌نشده باقی می‌ماند. آنها مثل یک مرهم تسکین‌دهنده برای روح‌های آسیب‌دیده یکدیگر هستند و آلام آنها با همنشینی‌های گرمشان به مرور مداوا می‌شود. رابطه آنها شیرین و نجیب است و به شدت تماشاگر را درگیر خود می‌کند. این درام بسیار با درام‌های هم‌عصر خود متفاوت است و قطعاً ارزش دیدن را دارد. بنابراین یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است.


14. “اوه روح من!” (Oh My Ghost!) – 2015

“نا بونگ-سان” (Na Bong-sun) (با بازی “پارک بو-یونگ” (Park Bo-young)) دختری ترسو با اعتماد به نفس پایین است که به دلیل جد جادوگرش که مدیوم حضور ارواح بوده، می‌تواند ارواح مردگان را ببیند. او به عنوان دستیار آشپز در یک رستوران شیک مشغول کار است و مدام توسط رئیس خوش تیپش به خاطر راه رفتن در خواب در تمام طول روز، مورد سرزنش قرار می‌گیرد. دلیل اینکه او همیشه خسته است این است که ارواح در طول شب او را اذیت می‌کنند. یک روز روح یک دختر باکره مرده “بونگ-سان” را تسخیر می‌کند و به شرطی موافقت می‌کند که او را رها کند که او کاری کند باکرگی‌اش را از دست بدهد. چیزی که دخترها، چه مرده و چه زنده، پیش‌بینی نمی‌کردند این است که هر دو عاشق یک مرد شوند. آن مرد کسی نیست جز رئیس جذاب “بونگ‌-سان” که از تغییر رفتارهای “بونگ-سان” خجالتی به طرز خوشایندی گیج شده است. این سریال در حالت کلی جالب و خنده‌دار است. بعضی از بخش‌های سریال درباره تاریکی مرگ و از دست دادن است. اما در حالت کلی سریال به دلیل بازی شگفت‌انگیز هنرپیشه‌هایش، ساعاتی خوب را برای شما رقم می‌زند.


13. “تابستان دوست‌داشتنی ما” (Our Beloved Summer) – 2021

سریال “تابستان دوست‌داشتنی ما” توسط “یون جین کیم” (Kim Youn-jin) و “لی نا-یون” (Lee Na-eun) ساخته شده است. این سریال یک کمدی رمانتیک است که توسط “لی نا-یون” نوشته شده است. این سریال به رابطه پیچیده عشق و نفرت بین “چوی اونگ” (Choi Ung) و “کوک یون-سو” (Kook Yeon-soo) می‌پردازد. این دو عاشق سابق در نهایت راه خود را از هم جدا کرده و تصمیم می‌گیرند که هرگز یکدیگر را ملاقات نکنند. اما وقتی سریالی که در دبیرستان ساخته‌اند در فضای مجازی پخش می‌شود، این زوج برای خلق محتوای بیشتر و به پیشنهاد دوست‌شان دوباره با هم ملاقات می‌کنند. با پیشرفت داستان، این دو نفر با احساسات پیچیده‌ای نسبت به یکدیگر مواجه می‌شوند و سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند حرفه‌ای با این شرایط کنار بیایند.


12. “ادیسه کره‌ای” (A Korean Odyssey) – (2017-2018)

“سون-می” (Seon-mi) دختر جوانی است که می‌تواند ارواح و شیاطین را ببیند. او یک موجود فناناپذیر را از زندان آزاد می‌کند، این موجود به او قول می‌دهد که هر زمان نامش را صدای کرد، از او محافظت کند. بعدها معلوم می‌شود که او یک موجود رذل است و قبل از فرار، خاطره نام خود را از ذهن “سون-می” پاک می‌کند. سال‌ها بعد آنها دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند و در یک پیچ و خم داستانی سرنوشت‌ساز، عاشق یکدیگر می‌شوند. اما “سون اوه-گونگ” (Son Oh-gong) که قبلاً جادوانه بوده است، دوباره در تلاش است تا جاودانگی خود را به دست آورد و برای انجام این کار باید گوشت “سام-جانگ” (Sam-jang) را بخورد که همان دوست دخترش است. بنابراین عشق آنها محکوم به فنا است، زیرا یا باید “اوه-گونگ” گوشت او را بخورد تا جاودانه شود یا “سون-می” او را در حالی که فانی است، بکشد. سریال “ادیسه کره‌ای” مملو از عرفان و بزرگنمایی است، در ضمن یک داستان عاشقانه جذاب بین شخصیت‌های آن است.


11. “چیزی در باران” (Something in the Rain) – 2018

یکی از بهترین درام‌های کره‌ای. سریال “چیزی در باران” یک داستان عاشقانه ممنوعه بین یک زن حدوداً 30 ساله و یک مرد بسیار جوانتر از خودش است، او یک پسر 20 ساله و کوچکترین برادر دوست دوران کودکی‌اش است. “جین-آه” (Jin-ah) (با بازی “سون یه-جین” (Son Ye-jin)) و “جون-هی” (Joon-hee) (با بازی “جونگ هه-این” (Jung Hae-in)) پس از 3 سال از بازگشت از ایالات متحده دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند و رابطه آنها از دوستی به عشق تبدیل می‌شود، حتی با وجود اینکه آنها سعی می‌کنند احساساتی با این ماجرا برخورد نکنند. اما عشق در این داستان عاشقانه شیرین، سن و سال نمی‌شناسد و آنها در نهایت رابطه خود را علنی می‌کنند که باعث شوکه شدن و عدم تائید اطرافیانشان می‌شود. این نمایش در قالب یک مضمون فرعی، به موضوعات حساسی مانند آزار جنسی در محل کار نیز می‌پردازد. انسان با تماشای سریال‌هایی از این دست، چیزهایی زیادی در مورد فرهنگ کره جنوبی و قوانین این جامعه می‌آموزد. به عنوان مثال در کره ریختن نوشیدنی، قبل از پر کردن مجدد لیوان همکار ارشدتان به طرز غیرقابل توصیفی بی‌ادبانه است و یک تقلب اجتماعی محسوب می‌شود.


10. “آقای آفتاب” (Mr. Sunshine) – 2018

“یوجین چوی” (Eugene Choi) که به عنوان یک برده در چوسون به دنیا آمده، در سال 1871 به ایالات متحده فرار می‌کند، اما به عنوان عضوی از تفنگداران دریایی ایالات متحده به “هانسئونگ” (نام تاریخی سئول) بازمی‌گردد. او با دختر یک اشرافزاده آشنا شده و عاشق او می‌شود، او قبلاً توسط پدرش با یک نجیب‌زاده نامزد کرده، اما علاقه‌ای به او ندارد. در ضمن یک قاتل سامورایی بی‌رحم نیز عاشق او است و برای جلب توجه او در مسابقه‌ای که پدر دختر ترتیب داده شرکت می‌کند. “یوجین” در میان تمام این کش و قوس‌های عاشقانه، نقشه ژاپنی‌ها برای حمله به کره و استعمار آن را کشف می‌کند. او خیلی زود به مبارز پادشاهی چوسان تبدیل می‌شود و جنگ علیه امپراطوری ژاپن را رهبری می‌کند. این سریال به دلیل فیلمبرداری فوق‌العاده و فیلمنامه خوب و خوش ساخت آن معروف است (فیلمنامه سریال توسط “کیم ایون-سوک” (Kim Eun-sook) نوشته شده که به نوشتن درام‌های فانتزی حماسی معروف است). صحنه‌های جنگ به شکلی باورنکردنی حماسی هستند و تماشاگر را جذب خود می‌کنند. اما از آنجایی که داستان در دوران پادشاهی سلسله چوسان می‌گذرد، لباس‌ها و زبان اهمیت زیادی دارد که سریال از این دو جنبه نیز رو سفید بیرون آمده است. اگر به تماشای سریال‌ها و درام‌های تاریخی علاقه دارید، حتماً باید سریال “آقای آفتاب” را تماشا کنید. چون یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است.


9. “دفترچه زندان” (Prison Playbook) – 2017

“شین وون هو” (Shin Won-ho) (که به دلیل ساختن سریال “پاسخ” (Reply) به شهرت رسیده است) بار دیگر با خلق کمدی تاریک “دفترچه زندان” جادوی منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشته است. این سریال درباره یک بازیکن معروف بسکتبال به نام “کیم جی-هیوک” (Kim Je-hyuk) است که می‌خواهد اولین بازی حرفه‌ای خود را در لیگ‌های بزرگ آمریکا انجام دهد. اما قبل از اینکه بتواند با تیم “بوستون رد ساکس” (Boston Red Sox) قرارداد ببندد، زندگی‌اش دچار یک تغییر دراماتیک می‌شود. زیرا او به دلیل کتک زدن مردی که قصد تجاوز جنسی به خواهرش را داشت، به زندان می‌افتد. “جی-هیوک” ساده در طول دوران محکومیت یک ساله‌اش با چند زندانی که هر کدام به دلیل ارتکاب جنایات مختلفی به زندان افتاده‌اند، ملاقات می‌کند و با آنها دوست می‌شود؛ محکومانی که چیزی بیش از یک جنایتکار هستند. درام نگاهی عمیق به زندگی زندانیان و نگهبانانی که در زندان کار می‌کنند دارد و دوستی‌های عجیب بین آنها را به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌های این داستان به زیبایی ساخته و پرداخته شده‌اند، به گونه‌ای که تماشاگر دوست دارد آنها را تشویق کند و به آنها به عنوان انسان‌های واقعی نگاه کند، نه سیب‌های گندیده اجتماع که باید دور انداخته شوند. ما شخصاً برای شناخت تک‌‎تک شخصیت‌های داستان وقت گذاشتیم. مردی خطرناک، معتاد به مواد مخدر، یک افسر متهور زندانی و مردی که در هفته اول می‌خواست “جی-هیوک” را بکشد. اما این چیزی است که “پی‌دی شین” به آن معروف است، او آنقدر شخصیت‌های داستان را برای شما مهم می‌کند که دوست ندارید درام به پایان برسد.


8. “سقوط بر روی تو” (Crash Landing on You) – (2019-2020)

در این درام عاشقانه و جذاب، “یون س-ری” (Yoon Se-ri) (با بازی “سون یه-جین” (Son Ye-jin)) وارث مد کره جنوبی پس از یک تصادف عجیب که باعث می‌شود پاراگلایدر او از مسیر خارج شود، در کره شمالی سقوط می‌کند. کاپیتان “ری جونگ-هیوک” (Ri Jeong-hyeok) (با بازی “هیون بین” (Hyun Bin)) که یکی از اعضای یک خانواده قدرتمند کره شمالی است، “سی-ری” را در خارج از مرز پیدا می‌کند و او را از مقامات پنهان می‌کند. در حالی که او یک سرپناه امن برای “سی‌-ری” فراهم می‌کند و نقشه‌ای برای بازگرداندن مخفیانه او به کره جنوبی طراحی می‌کند، این دو عاشق بدشانس به سختی شیفته یکدیگر می‌شوند. اما به نظر می‌رسد سرنوشت آنها با هم جور نیست، زیرا “جونگ-هیوک” قبلاً با زن دیگری نامزد کرده است (او صرفاً به دلیل احساس وظیفه قول داده با او ازدواج کند). سریال “سقوط بر روی تو”، دقیقاً به اندازه نامش طنز است و شوخی‌های کنایه‌آمیز بین شخصیت‌های اصلی داستان، اوقات خوشی را برای شما فراهم می‌کند. فیلمنامه داستان بسیار سریع حرکت می‌کند و عشق و کمدی را با اکشن و سیاست درهم می‌آمیزد. این سریال کامل و بی‌عیب و نقص است و ارزش چند بار دیدن را دارد.


7. “پادشاه: سلطنت ابدی” (The King: Eternal Monarch) – 2020

داستان جالب این سریال در هر قسمت شما را درگیر یک توطئه جدید می‌‍کند. به همین دلیل یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است. سریال “پادشاه: سلطنت ابدی” که با قلم جادویی “کیم ایون-سوک” (Kim Eun-sook) نوشته شده، ممکن است کمی پیچیده‌تر از آن باشد که بتوان فوراً درکش کرد، زیرا داستان‌های آن بسیار پیچیده هستند (طرفداران “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) می‌دانند که چه می‌گوییم). “لی گون” (Lee Gon) (با بازی “لی مین-هو” (Lee Min-ho) امپراطور پادشاهی کره امروزی متوجه می‌شود که جهان دیگری وجود دارد که می‌توان با استفاده از یک فلوت جادویی که درب این جهان را باز می‌کند،  به آن دسترسی پیدا کرد. او ناخواسته به جمهوری امروزی کره می‌رود و در آنجا عاشق کارآگاه قاتل “جونگ ته-ایول” (Jung Tae-eul) (با بازی “کیم گو-ایون” (Kim Go-eun)) می‌شود. وقتی آنها متوجه می‌شوند که در هر واقعیت متناوب همزادهایی وجود دارد، اوضاع پیچیده می‌شود. زیرا شرور قاتل، عموی شرور “لی‌-گون” که خواهان تاج و تخت است، در حال تشکیل گروهی از همزادها است که با وعده زندگی بهتر از جمهوری کره به پادشاهی کره آورده شده‌اند. هر چند ممکن است گاهی اوقات اتفاقاتی که در این سریال رخ می‌دهند ممکن است معنی خاصی نداشته باشند (و این ممکن است کمی ناامیدکننده باشد). اما به ما اعتماد کنید، همه چیز در نهایت با وضوح کامل جمع می‌شود و نشان می‌دهد که این سریال ارزش تماشا را دارد. در ضمن این درام مملوء از صحنه‌های حماسی سطح بالا است.


6. “کلاس ایته‌وون” (Itaewon Class) – 2020

سریال “کلاس ایته‌وون” براساس وبتونی به همین نام ساخته شده است و در بین ده درام برتر تاریخی تلویزیون کابلی کره قرار می‌گیرد و کاملاً شایسته و لایق جایگاهش است. سریال حول محور “پارک سئو-ری-ئی” (Park Sae-ro-yi) (با بازی “پارک سو-جون” (Park Seo-joon)) است. او یک محکوم سابق است که به دلیل مشت زدن به یک قلدر از دبیرستان اخراج شده و سپس به دلیل حمله به همان قلدر 3 سال حبس را تحمل کرده است؛ زیرا رانندگی عجولانه پسر باعث مرگ پدر “پارک سئو-ری-ئی” شده است. “پارک سئو-ری-ئی” 7 سال پس از آزادی از زندان یک بار رستورانی را در “ایته‌وون” باز می‌کند. “سئو-ری-ئی” همراه با مدیر ظاهراً اجتماع ‌ستیز رستوران و کارکنان سخت کوشش، تلاش می‌کند تا تجارت خود را توسعه دهد و در نهایت رستوران‌های زنجیره‌ای باز کند. اما برای اینکه در تجارت مواد غذایی موفق شود، باید با یک مجموعه غذایی بزرگ شاخ به شاخ شود. این درام در عین اینکه در مورد شکستن هنجارهای اجتماعی و دستیابی به رویاها است، بسیار الهام‌بخش است. این سریال امیدبخش و صمیمانه است و دارای موسیقی متن بسیار شیرینی است.


5. “امپراطوری” (Kingdom) (2019 تا حال حاضر)

سریال “امپراطوری” اولین سریال کره‌ای اصلی نت‌فلیکس است و یکی از معدود درام‌های کره‌ای است که یک خط داستانی بلند را در چند فصل ادامه می‌دهد. معمولاً درام‌های کره‌ای در 16 تا 20 قسمت به پایان می‌رسند. اما سریال “امپراطوری” تاکنون 2 فصل را پشت سر گذاشته است (و فصل سوم آن در دست ساخت است). با این وجود کسی احساس نمی‌کند داستان بی‌خودی کش می‌آید، زیرا آنها داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. داستان این سریال در دوران امپراطوری چوسان اتفاق می‌افتد و حول محور ولیعهد “لی چانگ” (Lee Chang) (با بازی “جو جی-هون” (Ju Ji-hoon)) است که به دستور ملکه از دیدن پدرش پادشاه چوسان منع شده است. نامادری‌اش فقط به او می‌گوید که پادشاه بیمار است و نمی‌تواند کسی را ببیند. ولیعهد وظیفه دارد بیماری پادشاه و علت آن را بررسی کند. معلوم می‌شود طاعونی وجود دارد که مردگان را به عنوان هیولاهای آدم‌خوار همیشه گرسنه (مثل زامبی‌ها) زنده می‌کند. از این رو شاهزاده جدای از ادعای بر حق خود برای تاج و تخت، اکنون باید با زامبی‌ها مبارزه کرده و آنها را بکشد. همه ما (و به خصوص کسانی که سریال “قطار بوسان” (Train To Busan) را دیده‌اند) به خوبی می‌دانیم که زامبی‌های کره‌ای سریع و ترسناک هستند. اما این سریال جایگاهی رفیع در بین این دسته از سریال‌ها دارد، صرفاً به دلیل هیجان زیادش. توجه داشته باشید که در هالیوود زامبی‌ها تنها به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سریال یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است.


4. “پلی‌لیست بیمارستان” (Hospital Playlist) – (2020 تا حال حاضر)

درام‌های پزشکی، حتی در دنیای درام‌های کره‌ای نیز چیز جدیدی محسوب نمی‌شوند. اما یک درام پزشکی که همه قهرمان‌های آن، جراحان برتر در رشته تخصصی خود هستند و با هم یک گروه موسیقی راک را تشکیل داده‌اند، چیز جدیدی است. سریال “پلی‌لیست بیمارستان” یکی دیگر از آثار منحصر به فرد “پی‌دی شین وون هو” (پس از سریال‌های “دفترچه زندان” و سریال “پاسخ”) است که زندگی روزمره پزشکان و کادر بیمارستان را در سطحی بسیار ابتدایی و انسانی مورد بررسی قرار می‌دهد و در اعماق به ظاهر ساده آن کند و کاو می‌کند. سریال “پلی‌لیست بیمارستان” داستان جذاب 5 دوست دوران دانشکده پزشکی را روایت می‌کند که در سن 40 سالگی هنوز با هم صمیمی هستند. آنها در یک بیمارستان کار می‌کنند (اما در بخش‌های مختلف) و آخر هفته‌ها در یک گروه با هم می‌نوازند. این پنج دوست رابطه ساده و بی‌قید و بندی دارند که از دوستی طولانی آنها نشات می‌گیرد. آنها مهربان، بامزه و جذاب هستند و در جراحی و موسیقی هم بسیار با استعداد هستند (جدای از این واقعیت که خواننده اصلی آنها واقعاً بد است). این نیز یکی دیگر از بهترین درام‌های کره‌ای است که فصل دوم آن در سال 2021 پخش شده است.


3. “وقتی کاملیا شکوفا می‌شود” (When The Camellia Blooms) – 2019

یکی از بهترین درام‌های کره‌ای. “وقتی کاملیا شکوفا می‌شود” یک سریال رمانتیک کمدی هیجانی است که شما را از ابتدا تا انتها درگیر خود می‌کند. این سریال در اصل درباره یک معمای قتل است که مضمون‌های خوبی در چنته دارد و تا زمان افشای حقایق، شما نمی‌توانید حدس بزنید که قاتل کیست. داستان حول محور مادری مجرد به نام “دونگ باک” (Dong Baek) (با بازی “گونگ هیو-جین” (Gong Hyo-jin) فوق‌العاده و همه فن حریف) است. او یک بار به نام “کاملیا” را در یک محله محافظه‌کار باز می‌کند و آن را با موفقیت اداره می‌کند. اما زنی که در آنجا یک فروشگاه الکلی را اداره می‌کند، با دیده‌ای تحقیر‌آمیز به او نگاه می‌کند. “دونگ باک” که در ابتدا ترسو به نظر می‌آید، زنی قوی، صادق و انعطاف‌پذیر است و تا زمانی که موفق می‌شود همه افراد محله را با خود همراه کند، استقامت می‌ورزد. در ضمن او عاشق “یونگ-سیک” (Yong-sik) (با بازی “کانگ ها-نئول” (Kang Ha-neul)) می‌شود که یک افسر پلیس خوش‌رفتار و با حس و حال عدالت سخت‌گیرانه و یک لبخند به لب، قلب زنان را آب می‌کند. وقتی صحبت از نمایش برخی مضامین تیره مانند قتل‌های زنجیره‌ای و هرزه ‌نکوهی به میان می‌آید، این سریال حرفی برای گفتن ندارد. قاتل زنجیره‌ای با وجود حضور ناخوشایند خود در داستان، باعث نمی‌شود مخاطب زوج جذاب قهرمان داستان را فراموش کند. تماشای تبدیل شدن “دونگ باک” از یک خرگوش ترسو به یک اژدهای بسیار خشن، بسیار لذت‌بخش است. هر چند نباید از کنار صحنه‌های رمانتیک و دسیسه‌چینی‌ها به راحتی گذشت.


2. “مشکلی نیست که خوب نباشی” (It’s Okay To Not Be Okay) – 2020

“مون گانگ-تای” (Moon Gang-tae) (با بازی بازیگر بسیار محبوب “کیم سو هیون” (Kim Soo-hyun)) یک کارمند مراقبت‌های بهداشتی است که دارای شخصیتی قوی، مهربان و دلسوز است و در بیمارستان روانی” OK” کار می‌کند. او در خانه از برادر بزرگترش مراقبت می‌کند که درگیر اوتیسم است و ترسی نامعلوم از پروانه‌ها است. “کو مون-یونگ” (Ko Moon-young) (با بازی “سئو یه-جی” (Seo Ye-ji)) یک نویسنده موفق کتاب کودکان است که مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است. “گانگ-تای” و “مون-یانگ” هر دو دوران کودکی پردردسری داشته‌اند و از نظر عاطفی تحت فشار بوده‌اند. اما تا زمانی که یکدیگر را ملاقات نمی‌‎کنند، چندان روابط صمیمانه‌‍ای با هم ندارند. با وجود اینکه “گانگ-تای” به وضوح می‌گوید که زمانی برای عشق و عاشقی ندارد، اما “مون-یانگ” دائماً روی او وسواس دارد و برای جلب توجهش، به کارهای خنده‌دار متوسل می‌شود. آنها به یکدیگر کمک می‌کنند و دردهای عاطفی یکدیگر را درمان می‌کنند؛ حتی زمانی که گذشته درهم تنیده و وحشتناک آنها فاش می‌شود. اما سفر احساسی این داستان، فقط مربوط به این دو نیست، بلکه شامل برادر “گانگ-تای” نیز می‌شود. زیرا ترس او از پروانه‌‎ها ریشه در این دارد که او در زمان کودکی شاهد قتل وحشیانه مادرشان بوده است. سریال “مشکلی نیست که خوب نباشی” به دلیل صراحت و حساسیتی که با مسائل مرتبط با سلامت روان سرو کار دارد، مورد ستایش قرار گرفته است. در واقع سریال بر روی موضوعاتی تمرکز کرده است که جامعه ترجیح می‌دهد نادیده بگیرد. این نمایش تامل‌برانگیز و قدرتمند است و فقط یک داستان عاشقانه صرف نیست. پس یکی از بهترین درام‌های کره‌ای است که باید تماشا کنید.


1. “پاسخ 1988” (Reply 1988) – (2015-2016)

الفاظی مانند گرانبها، گرم، دوست‌داشتنی، عمیقاً متاثرکننده و به شدت زیبا هنوز هم برای توصیف سریال “پاسخ 1988 ” کافی نیستند. بدون شک این سریال یکی از بهترین درام‌های کره‌ای (یا درام به زبان‌های دیگر) است که تاکنون دیده‌ایم. هر چند داستان آن فاقد یک طرح استثنایی و غیرمنتظره است. داستان سریال “پاسخ 1988 “در اواخر دهه 80 می‌گذرد. سریال درباره 5 دوست دوران کودکی و خانواده‌هایشان است که در یک محله متعلق به طبقه متوسط به نام “سانگمونگ-دونگ” در سئول زندگی می‌کنند. تمرکز اصلی سریال بر روی 5 دوست صمیمی است که رابطه بسیار صمیمانه آنها آنقدر احساسات مخاطب را درگیر خود می‌کند که ناگهان می‌خندید، گریه می‌کنید و در انتها فکر می‌کنید که همه چیز عادی است. رویکرد خام این درام در واقع برشی از زندگی نوستالژیک است و بیشتر خانوادگی است؛ به خصوص زمانی که به مسائلی چون اختلافات طبقاتی، مبارزات مالی، پویایی خانواده، دوستی‌ها، بلوغ و موضوعات عاشقانه می‌پردازد. سریال “پاسخ 1988 ” وقتی که بر زندگی روزمره معمولی تمرکز می‌کند، بسیار واقعی به نظر می‌آید. به عنوان مثال وقتی غم و اندوه یک مادر مجرد را نشان‌می دهد که می‌فهمد، بریدگی‌های صورتش آن گونه که او گمان می‌کرده نشانه خشونت در مدرسه نیست، بلکه نتیجه تلاش‌های ناشیانه او برای اصلاح صورتش است. “پی‌دی شین وون هو” بدون در نظر گرفتن زمان سریال، به همه شخصیت‌ها عمق زیادی می‌دهد، به گونه‌ای که همه آنها واقعی به نظر می‌‍رسند و فقط شخصیت‌های دو بعدی نیستند. صحنه‌های این سریال به قدری جذاب، خنده‌دار، شیرین، جدی و غمگین هستند که در هنگام تماشای آنها هزاران احساس مختلف را تجربه می‌کنید. به نظر ما سریال “پاسخ 1988 ” مانند یک آغوش گرم است. این نمایش قلب تماشاگر را تسخیر می‌کند و به صراحت می‌گوییم، تماشای آن شما را به فرد بهتری تبدیل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم