کیوجورو رنگوکو در “شیطان کش” (Demon Slayer) و شخصیت‌های مشابه او

“شیطان کش” یک سریال انیمه شونن بسیار معروف در دوره مدرن است که همراه با انیمه های “جوجوتسو کایسن” (Jujutsu Kaisen) و “آکادمی قهرمان من” (My Hero Academia) جز سه انیمه شاهکار است. دلیلش این است که “شیطان کش” نه تنها انیمیشن زیبا و سیستم مبارزه‌ای دیدنی دارد، بلکه شخصیت‌هایش بسیار به یادماندنی و جذاب هستند. همه عاشق شخصیت قهرمان تانجیرو کامادو هستند و این موضوع درباره کیوجورو رنگوکو هم صدق می‌کند. او به خاطر شخصیت راحت، شور و اشتیاق، حس وظیفه شناسی و شجاعت بالایش در میدان نبرد، شهرت دارد. شاید این شخصیت محبوب را دیگر چندان نبینید، اما کلی شخصیت‌های مشابه وجود دارند که حتماً از دیدن آن‌ها لذت می‌برید. در اینجا شخصیت‌های مشابه کیوجورو رنگوکو در “شیطان کش” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “مایت گای” (Might Guy) برای راک لی یک مربی عالی است (ناروتو – Naruto)

کیوجورو رنگوکو در “شیطان کش” مثل یک برادر بزرگ‌تر برای تانجیرو و دوستانش بود. او در لحظه مرگش هم برای آن‌ها الهام بخش بود. در حقیقت می‌توان کیوجورو را مثل یک مربی انیمه دانست، به این معنا که می‌تواند برای طرفداران “شیطان کش” یادآور مربی‌های دیگر در دنیای انیمه باشد. مایت گای در “ناروتو” مربی تایجوتسوی راک لی و حامی اصلی است. گای هم مثل کیوجورو به خاطر شخصیت الهام بخش، مشتاق و بااعتماد به نفسش شناخته می‌شود. مایت گای شمشیر یا مشعل دارد، اما بدون تردید در مقابل قوی‌ترین دشمن‌ها ایستادگی می‌کند. او با مشت‌های گره کرده خود کسانی مثل مادارا اوچیها یا کیسامه هوشیگاکی را هم شکست داده است.

همچنین بخوانید: انیمه کنیز سما (Maid Sama) و انیمه‌های مشابه که باید تماشا کنید


9. “میراجانه استراوس” (Mirajane Strauss) یک خواهر بزرگ‌تر سرسخت و مهربان است (فری تیل – Fairy Tail)

میراجانه استراوس بزرگ‌ترین عضو از سه استراوس در “فری تیل” است. او برای سایر اعضای فری تیل هم مثل یک خواهر بزرگ محسوب می‌شود و مراقب همه است. او در کنار ارزا، لاکسوس و گیلدارتس، جز بهترین مبارزان است و می‌توان او را هاشیرای گیلد دانست. میراجانه درست مثل کیوجورو رنگوکو در “شیطان کش” شخصیت گرم و سرزنده‌ای دارد که او را به شخصیت محبوبی تبدیل می‌کند. حتی خواهر و برادرهایش هم به عنوان یک الگو و محافظ به او نگاه می‌کنند. میراجانه هرگز از مبارزه با دشمنان قدرتمند فری تیل گیلد تردید می‌کند. او حتی با اعضای تارتاروس هم می‌جنگد.


8. “آل مایت” (All Might) با لبخندی روی لبش به میدان نبرد وارد می‌شود (آکادمی قهرمان من – My Hero Academia)

وقتی از قهرمان‌های آتشین صحبت می‌شود، کیوجوروی آتشین به شخصیت اندور در “آکادمی قهرمان من” شباهت زیادی دارد. با این وجود شخصیت‌های آن‌ها کاملاً متفاوت است و اگر کیوجورو متوجه می‌شد اندور چقدر خانواده‌اش را اذیت کرده حتماً از او بدش می‌آمد. به جای این، کیوجورو با آل مایت قدرتمند شباهت‌های زیادی دارد. آل مایت هم مثل کیوجورو به عنوان یک قهرمان معروف کاریزما و شوق زیادی دارد. هر دوی آن‌ها با لبخند مطمئنی روی لب به میدان نبرد وارد می‌شوند تا هرکس که اطرافشان است را به شوق بیاورند و ناجی همه باشند. کیوجورو تا جای ممکن روبروی آکازا ماند تا زمان بخرد، تا این که خورشید طلوع کرد. او نماد صلح تانجیرو محسوب می‌شود.


7. “الکس لوئیس آرمسترانگ” (Alex Louis Armstrong) دوست دارد الهام بخش همه باشد و آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد (کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری – Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

الکس لوئیس آرمسترانگ کیمیاگر انیمه “کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” است که با آل مایت و کیوجورو رنگوکو در “شیطان کش” نقاط مشترک زیادی دارد. آرمسترانگ یک قهرمان قدرتمند با هدفی مشخص است که در جنگ داخلی ایشوال بیگناهان را سلاخی کرد. کیوجورو هم اگر جای او بود همین کار را می‌کرد. کیوجورو و آرمسترانگ هر دو به خاطر شخصیت‌های راحت و نمایشی خود شناخته می‌شوند. حتی برای قهرمان‌های شونن، مثل ادوارد الریک و تانجیرو هم متحدین مشتاق محسوب می‌شوند. این شخصیت‌ها می‌توانند با رفتارهای خود موجب آزار و اذیت بقیه باشند، اما با این وجود همه به آن‌ها احترام می‌گذارند.


6. “آئوی تودو” (Aoi Todo) در نبرد مشتاقانه می‌جنگد (جوجوتسو کایسن – Jujutsu Kaisen)

آئوی تودو نسبت به کیوجورو رنگوکو بیشتر یک ضدقهرمان محسوب می‌شود، اما وقتی بهترین روی خودش را نشان دهد، به مبارز خوبی تبدیل می‌شود که می‌توان او را با هاشیرا مقایسه کرد. آئوی یک جادوگر جوجوتسوی مشتاق و باانگیزه است که در مقابل متحدین فریبکار یا ضعیفی مثل مگومی فوشیگورو کوچک‌ترین صبری ندارد. به جای آن، دوست دارد در کنار یک برادر واقعی مبارزه کند که مثل او شیفته مبارزه و زنان جذاب است. بنابراین در نبرد در مقابل هانامی یوجی ایتادوری به برادر معتمد آئوی تبدیل می‌شود. بدون شک آئوی ستاره مبارزه بود. درست همانطور که در داستان آرک موگن کیوجورو مرکز توجه بود.

همچنین بخوانید: شرورهای انیمه که فقط از سر بی حوصلگی به شرارت دست می‌زنند


5. “محمد اودل” (Muhammad Avdol) هم زور بازو دارد هم قلب مهربان (ماجراجویی عجیب و غریب جوجو ” JoJo’s Bizarre Adventure”)

محمد اودل دوست جوزف جواستار در انیمه JoJo’s Bizarre Adventure: Stardust Crusaders است. بعد از جوتارو و جوزف او یکی از اولین کسانی است که از استند استفاده می‌کند. اسم استند او رد جادوگر است که در میدان نبردها شعله ایجاد می‌کند. همین موضوع او را به کیوجورو رنگوکو نزدیک می‌کند. مهم‌تر اینکه، اودل مثل کیوجورو وفادار است و مبارز شریفی محسوب می‌شود. حتی حاضر است برای محافظت از پلنارف از چنگ وانیلا آیس جانش را بدهد. اودل به خاطر شخصیت مهربان و اشتیاقش هم شاخته می‌شود، هر چند از این لحاظ به پای کیوجورو نمی‌رسد.


4. “پورتگاس دی. ایس” (Portgas D. Ace) به خاطر خانواده هر کاری می‌کند (وان پیس – One Piece)

پورتاس دی. ایس برادر ناتنی لوفی در “وان پیس” است. این دو برادر همیشه آرزو داشتند به عنوان دزد دریایی دریاهای بزرگ را زیر پا بگذارند. ایس به دزدان دریایی وایت برد ملحق شد و به قدرت آتشین دوئل فروت دست پیدا کرد. به علاوه او درست مثل کیوجورو به خاطر وفاداری و حس وظیفه شناسی‌اش معروف است. ایس و کیوجورو هر دو آتشین هستند و شخصیت‌های مشابه دارند. حتی ایس هم آنقدرها بیخیال نیست. هر دو قهرمان به خاطر عزیزان خود از جان خود هم گذشتند و در تمام لحظات الهام بخش همه بودند.


3. “شینرا کوساکابه” (Shinra Kusakabe) با شعله‌های خود همه را نجات می‌دهد (نیروی آتش – Fire Force)

شینرا کوساکابه از انیمه “نیروی آتش” دوران کودکی سختی داشت. چون مادرش اینفرمال شد و برادر کوچکش شو هم از دنیا رفت. اما این اتفاق‌ها او را از بین نرفت. به جای آن، این تراژدی‌ها به او نیرو داد تا یک سرباز آتشین قهرمان باشد. بقیه را نجات دهد و الهام بخش همه باشد. از این لحاظ شینرا به آل مایت شباهت زیادی دارد. اما به قدرت آتشین کیوجور هم نزدیک است و دوست دارد در میدان نبرد الهام بخش مبارزین باشد. شینرا به خودش نهیب می زند تا تمام محدودیت‌ها را کنار بزند. جان خودش را به خطر می‌اندازد تا برادر شرورش شو را نجات دهد و با او ارتباط برقرار کند. کیوجورو رنگوکو هم درست مانند او حین مبارزه با آکازا جان خود را به خطر انداخت تا از همه محافظت کند.


2. “تورز” (Thors) به خاطر افرادش از جان خودش گذشت (حماسه ویلند – Vinland Saga)

تورز در “حماسه وینلند” مبارز وایکینگ است که با آل مایت و کیوجورو نقاط اشتراک زیادی دارد. او در جنگ‌های مختلف شرکت کرده و از دست جومسویکینگ ها فار کرده تا در ساحل آرام زندگی تازه‌ای شروع کد. در همین ساحل آرام است که به پسرش تورفین یاد می‌دهد که هیچکس دشمن واقعی ندارد. برای این که بقیه را بکشند هیچ دلیل مشخصی نیست. تورز بعداً به همراه افراد و پسرش در جزایر فارو به تله افتاد. او در دوئلی برای محافظت از افرادش با آسکلاد مبارز جنگید. این صحنه می‌تواند برای طرفداران “شیطان کش” یادآور نبرد کیوجورو با آکازا باشد. با این که این صحنه و مبارزه تراژیک بود اما الهام بخش محسوب می‌شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های انیمیشنی 2021 که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. “بنیمارو” (Benimaru) برای ریمورو و شونا هر کاری می‌کند (زمانی که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم “That Time I Got Reincarnated As A Slime”)

بنیمارو یک شمشیرباز ماهر است که مثل کیوجورو رنگوکو قدرت‌های آتشین دارد. هر چند در انیمه “زمانی که به عنوان اسلایم تناسخ پیدا کردم” کاریزما ندارد، اما هنوز وفادار است و مبارزه شجاعی محسوب می‌شود. بنابراین برای محافظت از رئیسش ریمورو یا حتی خواهر کوچولوی محبوبش پرنسس شونا حاضر است جانش را به خطر بیندازد. از فصل اول که بنیمارو و ریمورو با هم مواجه شدند به بهترین همراهان هم تبدیل شدند. در فصل دوم هم در نبرد در مقابل ارتش‌های کلیمن در یوروزنیا یک رهبر باهوش و الهام بخش بود. او در قلمروی ریمورو احترام همه را جلب می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم