آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 159)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. خودکشی باکره‌ها – 1999 – The Virgin Suicides

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سوفیا کوپولا

بازیگران: کریستن دانست، کاتلین ترنر، جاش هارتنت

تریلر فیلم

یک فیلم اقتباسی از رمان جفری یوجینایدز که داستان غم‌انگیزی را به‌تصویر کشیده‌است. دختران لیسبون که به‌عنوان دختران خوب کاتولیک بزرگ شده‌اند، هرگز اجازه ندارند مثل نوجوانان دیگر رفتار کنند. زمانی که لوکس ۱۴ ساله تمام شب را بیرون از خانه می‌ماند اوضاع متشنج می‌شود. خواهران اجازه بیرون رفتن را ندارند و آنقدر افسرده می‌شوند که به یک تصمیم غم‌انگیز دست خواهند زد.


2. بلفست – 2021 – Belfast

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: جودی دنچ، جیمی دورنان، کیران هایندز

تریلر فیلم

بلفست زندگی پسر جوانی به‌نام بادی را روایت می‌کند که در شهر ایرلند شمالی در دوران مشکلات اجتماعی بزرگ می‌شود. کارگردان و فیلمنامه‌نویس از دوران کودکی خود برای نگارش این فیلم الهام گرفته و این داستان بلوغ را “شخصی‌ترین فیلم خود” توصیف کرده است. این درام سیاه و سفید در مجموع برای هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم رقابت خواهد کرد.

برانا نامزد بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین کارگردانی است. جودی دنچ و سیاران هیندز به ترتیب در رقابت های بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به رقابت خواهند پرداخت. بلفست در مراسم گلدن گلوب با هفت نامزدی، بیشترین نامزدی را کسب کرد.


3. شبکه – 1995 – The Net

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: اروین وینکلر

بازیگران: ساندرا بولاک، جرمی نورثام، دایان بیکر

تریلر فیلم

آنجلا بنت (با بازی بولاک)، متخصص برنامه‌ریزی کامپیوتری در منزل کار می‌کند. در میان مشتریانش، شرکتی هم هست که دیسکت‌ها و برنامه‌هایش را برای کنترل نزد او می‌فرستد. روزی میان یکی از دیسکت‌ها، متوجه وجود یک کد مخصوص می‌شود که به طور محو و نامشخص، خبر از وجود یک توطئهٔ دولتی و سیاسی – اقتصادی می‌دهد. یکی از فیلم‌های اکشن خوب دهه نود میلادی که تماشای آن سرگرم‌کننده است.


4. هیپنوتیزم – 2021 – Hypnotic

ژانر: ترسناک

کارگردان: مت انجل

بازیگران: کیت سیگل، جیسون مارا، دال هیل

تریلر فیلم

زن جوانی که به‌دنبال بهبودی خود است، از یک هیپنوتیزم درمانگر معروف کمک می‌گیرد. اما پس از چند جلسه شدید، او متوجه عواقب غیرمنتظره و مرگباری می‌شود که زندگی‌اش را به خطر انداخته و مزاحمت‌هایی برایش به‌وجود می‌آورد. یکی از فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس در ژانر ترسناک که در سال 2021 نادیده گرفته شد، اما دیدنی و جذاب است.


5. خشک – 2020 – The Dry

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: رابرت کونولی

بازیگران: اریک بانا، گنویس ریلی، جان پلسون

تریلر فیلم

مامور فدرال آرون فالک برای شرکت در مراسم تشییع جنازه دوست دوران کودکی خود لوک هدلر که همسرش کارن و پسرشان بیلی را قبل از اینکه جان خود را بگیرد کشته‌است، به زادگاهش کیوارا در ویکتوریا برمی‌گردد. والدین لوک از فالک می‌خواهند که بماند و جنایت را بررسی کند و او با اکراه موافقت می‌کند. در فلاش بک‌ها، مشخص می‌شود که فالک بیست سال قبل و زمانی که در مرگ دوست دخترش الی مظنون شناخته شد، آن شهر را ترک کرد تا از آزار و اذیت فرار کند. پس از بازگشت، او متوجه می‌شود که بسیاری از مردم شهر هنوز نسبت به او عصبانی هستند، به‌ویژه پدر الی، مال و برادرش گرانت که او را یک دروغگو و قاتل معرفی می‌کنند.


6. سیرا برجس یک بازنده است – 2018 – Sierra Burgess Is a Loser

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: یان ساموئل

بازیگران: شانون پرسر، کریستن پروست، آرجی کایلر

تریلر فیلم

در این فیلم، یک دختر بدجنس به سیرا کمک می‌کند تا قلب عشق دبیرستانی خود را به‌دست آورد. آنها به‌عنوان رقیبی سرسخت شروع می‌کنند، اما وقتی در نهایت با یکدیگر آشنا می‌شوند، تصمیم می‌گیرند با هم متحد شوند. اگرچه داستان لذت‌بخش است، اما چندین صحنه مشکل‌ساز در آن وجود دارد که شامل خنجر زدن به پشت، دروغ گفتن در شبکه‌های اجتماعی و مشکلات این‌چنینی می‌شود. با این حال، هیچ‌چیز بیش از حد سنگین یا حساسی در مورد این صحنه‌های خاص وجود ندارد و مخاطب همچنان این فیلم را سرگرم‌کننده خواهد یافت.


7. میلادا – 2017 – Milada

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: دیوید مرنکا

بازیگران: آیلت زورر، رابرت گنت، ویتسا کرکش

داستان میلادا هوراکوا، سیاستمدار دموکرات چک قبل از جنگ جهانی دوم که در طول جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها دستگیر و محاکمه شد. در طول سال‌های پس از جنگ، او به اتهامات ساختگی دستگیر و به دلیل امتناع از توقف فعالیت‌های مخالف و ترک کشور توسط دولت کمونیستی اعدام شد. یک فیلم درام و تاریخی که برای طرفداران این ژانر جذاب و دیدنی خواهد بود.


8. تنهاها – 2021 – Aloners

ژانر: درام

کارگردان: هونگ سونگ-ایون

بازیگران: گونگ سیون-یئون، جونگ دا-ایون، سئو هیون

جینا کارمند برتر یک مرکز تماس است. با این حال، در محل کار و همچنین در زندگی خصوصی، او از افراد دیگر اجتناب می‌کند. اما به دلیل فوت مادرش برای رسیدگی به ارث او باید پدرش را ملاقات کند. علاوه بر این، تغییراتی در محل کار اتفاق می‌افتد که جینا قرار است کارمند جدید سوجین را آموزش دهد. همسایه جینا می‌میرد و مدتی بعد، مستأجر جدید، سئونگهون اجتماعی، به ساختمان او نقل مکان می‌کند. همه‌ی این اتفاقات باعث می‌شوند جینا در شرایط متفاوتی قرار گیرد و به رفتارش جور دیگری نگاه کند.


9. بهارات – 2019 – Bharat

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: علی عباس ظفر

بازیگران: سلمان خان، کاترینا کایف، دیشا پاتانی

تریلر فیلم

بهارات روایتگر هفتاد سال زندگی یک مرد و سرزمین اوست که در هنگام جدایی پاکستان از هندوستان اتفاق می‌افتد و فیلم پستی‌ها و بلندی‌های شخصیت اصلی فیلم (بهارات) تا سن هفتاد سالگی‌اش به‌تصویر می‌کشد.

این فیلم اکران خارجی بسیار عظیمی داشت. حق اکران این فیلم در کشورهای فرانسه و آلمان در فستیوال کن فروخته شد و علاوه بر این فیلم فوق برای اولین‌بار در عربستان سعودی اکران شد. یکی از آثار اکشن و خوب سینمای بالیوود که ارزش یک بار دیدن را دارد.


10. رامبل – 2021 – Rumble

ژانر: کمدی، خانوادگی، ماجراجویی

کارگردان: همیش گریو

صداپیشگان: ویل آرنت، تری کروس، رومن رینز

تریلر فیلم

در دنیایی که هیولاهای غول پیکر و انسان‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند، هیولاها در یک ورزش محبوب جهانی کشتی حرفه‌ای که به‌عنوان کشتی هیولا شناخته می‌شود رقابت می‌کنند و هر شهر کشتی‌گیر هیولا خود را دارد. پس از اینکه کشتی‌گیر فعلی برای شهر کوچک استوکر، قهرمان جدید جهان شد، او اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد نماینده استوکر باشد. بعداً به مردم شهر گفته می‌شود که اگر کشتی‌گیر جدیدی پیدا نکنند، استادیوم شهر و درآمد آن را از دست خواهند داد که باعث می‌شود وینی کویل از علاقه‌مندان به کشتی به‌دنبال نماینده هیولا جدیدی برای شهرش بگردد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    اسفند 4, 1400

    سلام. با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیازها از 10 هست .
    Prince of Darkness 1987 درباره بررسی یک جسم مرموز هسست – فیلم به اصطلاح ترسناک هست البته شاید بتونه بچه های بین 3 تا 5 سال رو بترسونه ، یه فیلم به تمام معنا ضعیف دهه 80 میلادی که از اول فیلم تا آخرش ، موسیقی زمینه چرند و تکراری داشت. اصلا وقت روش نگذارید ، ارزش تماشا نداره . امتیاز 2
    Patton 1970 درباره تاثیر یک ژنرال آمریکایی در جنگ جهانی دوم هست – یکی از فیلم نامه نویساش فرانسیس فورد کاپولا هست و بازی جورج سی اسکات عالیه ، فیلم نزدیک 3 ساعت هست ولی به هیچ وجه خسته کننده نیست، حتما ببینید. امتیاز 8
    San Andreas 2015 درباره تلاش یک خانواده برای نجات از یک زمین لرزه هست – فیلم حادثه ای که کلیشه های فیلم های مثل خودش رو داره ( سکانس آخرش که کلا شعار بود ) ، شخصیت پردازی و داستان قوی نداره و مستقیم رفته سر صحنه های هیجان انگیز که البته بعضی صحنه ها ، جلوه های ویژه اش تابلو بود { روش کار نشده بود و تکراری بود } اما سکانس های خوب هم داشت . در کل اگه می خواین فقط سرگرم بشید فیلم بدی نیست. امتیاز 6
    Blow 2001 درباره زندگی یک قاچاقچی مواد مخدر هست – من به شخصه از این نوع فیلم ها خوشم میاد ، ارزش یک بار دیدن رو حتما داره. منو یاد فیلم خوب American Made و فیلم عالی American Gangsterو شاهکار SCARFACE انداخت. ( جاش تو دسته خوبها هست نه عالی یا شاهکار ). امتیاز 7
    Salo, or the 120 Days of Sodom 1975 درباره آزار و اذیت یک گروه از جوانان در حکومتی فاشیستی هست – فیلم دارای تصاویر زننده هست ، پستی به تمام معنا و حال به هم زن (شاید هدف فیلم هم همین بوده که چقدر انسانها می تونند پست و کثیف باشند ) ، اصلا وقت روش نگذارید { بعضی سکانس ها رو نمیشه تحمل کرد}. امتیاز 1
    Forgetting Sarah Marshall 2008 همونطور که از اسمش پیداست درباره تلاش یک مرد برای فراموش کردن یک رابطه عاطفی هست – فقط بگم فیلم کمدی رمانتیک که نه خنده دار بود { شاید یک یا دو صحنه } و نه عاشقانه . ( فضاسازی و فیلم نامه ضعیف ) ، راحت میشه حدس زد آخرش چی میشه . فیلم متوسطی هست . امتیاز 5
    Revolver 2005 درباره انتقام گرفتن یک زندانی آزاد شده هست – کارگردان فیلم گای ریچی هست و بازیگران خوبی داره که اتفاقا خیلی خوب ایفای نقش کردند ، درباره مفاهیم روانشناسی در قالب فیلمی جنایی و کمی اکشن هست . به نظرم فیلم عالی نیومد به خاطرفیلم نامه ، پایان بندی فیلم و نحوه تمام کردن انتقام ( خیلی ها معتقدند اصل قضیه ، همون پایان فیلم بوده ). ابهام و غیرمنطقی بودن رو خیلی جاها احساس می کنید. برعکس بهترین فیلماش مثل Lock, Stock And Two Smoking Barrels یا The Gentlemen ، این فیلم متوسطی بود. امتیاز 5
    تو این لیست اول Patton ، دوم Blow و سوم San Andreas ارزش دیدن دارند.

    پاسخ