بهترین فیلم‌های ایتالیایی که باید تماشا کنید و لذت ببرید

وقتی صحبت از غذا، موسیقی، زیبایی و سینما می‌شود بی‌اختیار همه یاد ایتالیا می‌افتند. ایتالیا دارای گنجینه‌های فرهنگی و آشپزی بسیار غنی است، سینمای ایتالیا نیز جایگاه نمادینی در تاریخ سینمای جهان دارد. اکنون آرشیودارها تمام جواهرهای سینمای ایتالیا را جمع‌آوری کرده‌اند و کاتالوگ بهترین فیلم‌های ایتالیایی حاضر در پلتفرم‌های پخش زنده را به نمایش می‌گذارند.

سینما قصد دارد بین فیلم‌های کلاسیک استادان بزرگ ایتالیایی و جدیدترین بازیگران این عرصه منجمله ژانر بیندر (genre-benders) تعادل برقرار کند. اگر شما نیز از گشت و گذار در میان کاتالوگ‌های بلند بالای ایتالیایی لذت می‌برید و در میان آنها به دنبال عبارت‌های ایتالیایی، مناظر سینمایی بدیع و چشم‌نواز ایتالیایی می‌گردید و از غوطه‌ور شدن در دنیای زندگی روستایی و سینمایی ایتالیایی لذت می‌برید. پس حتماً از این لیست بلند بالا که شامل 20 مورد از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است، نیز لذت خواهید برد. این فیلم‌ها هم اکنون در حال پخش هستند. در این لیست هرگونه فیلم ایتالیایی به چشم می‌خورد، از فیلم‌های مافیایی و عاشقانه ایتالیایی گرفته تا فیلم‌های درام اکشن ایتالیایی. با پروشات همراه باشید تا با بهترین فیلم‌های ایتالیایی آشنا شوید.


20. “یک داستان کلاسیک ترسناک” (A Classic Horror Story) – 2021

فیلم “یک داستان کلاسیک ترسناک” حول محور یک گروه غریبه می‌چرخد که با یک ماشین کاروان در روستاهای ایتالیا سفر می‌کنند. ناگهان راننده آنها در مسیر جسد بزی را می‌بیند و برای اینکه با آن برخورد نکند از جاده منحرف شده و با یک درخت برخورد می‌کند. اما پس از اینکه گروه خود را از داخل ماشین بیرون می‌کشند، به طرز عجیبی متوجه می‌شوند که جاده ناپدید شده است و آنها در وسط یک مکان مسطح در داخل یک جنگل انبوه ایستاده‌اند. آنها یک کلبه را در آن نزدیکی پیدا می‌کنند که یک فرقه قاتل وحشتناک در داخل آن زندگی می‌کنند، کسانی که به نظر می‌رسد خون در بدن ندارند. بنابراین اعضای این گروه مجبور می‌شوند برای نجات جان خود با اعضای این فرقه بجنگند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم جنایی تنش‌زا و تماشایی که نباید از دست بدهید


19. “چهار تا شام” (Four to Dinner) – 2022

فیلم “چهار تا شام” یک کمدی عاشقانه دلچسب است. این فیلم درباره چهار دوست مجرد است که در تلاش هستند یک شریک عشقی کامل پیدا کنند. فیلم در قالب نمونه‌ای از فیلم‌سازی بدیع، چهار خط داستانی موازی را به صورت همزمان دنبال می‌کند. زیرا هر کدام از این دوست‌ها سعی می‌کنند با کسی که از نظر او عالی است، جفت شوند. اگر دوست دارید به تماشای یک رمان عاشقانه با احساس بنشینید که دیدگاه شما نسبت به فیلم “همدم” (soul-mates) را به چالش بکشد، حتماً باید این فیلم را تماشا کنید. چون یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است.


18. “گرفتار یک موج” (Caught by a Wave) – 2021

فیلم “گرفتار یک موج” در ابتدا تحت عنوان یک داستان عاشقانه بین “سارا” (Sara) و “لورنزو” (Lorenzo) شروع می‌شود که در یک مدرسه تابستانی قایقرانی در سیسیل با هم آشنا می‌شوند. “سارا” ناگهان در طول کلاس درس قایقرانی دچار بی‌حسی عضلانی می‌شود و “لورنزو” به داخل آب می‌پرد تا به او کمک کند؛ بعد از این حادثه به نظر می‌آید که همه چیز تمام شده است. اما بعد از اینکه رابطه عاشقانه آنها کم کم شکوفا می‌شود، ابعاد جدیدی از نحوه زندگی کردن “سارا” با دیستروفی عضلانی برملا می‌شود. بیماری او به سرعت در حال بدتر شدن است و به آرامی قبل از اینکه جانش را بگیرد، در حال از بین بردن عملکردهای حرکتی او است. به همین دلیل این داستان عاشقانه سرزنده، خیلی زود به یک داستان دلخراش تبدیل می‌شود، زیرا دانش‌آموزان در تلاشند تقدیر ظالمانه سرنوشت را بپذیرند.


17. “365 روز” (365 Days)

فیلم” 365 روز” داستان یک مدیر اجرایی موفق به نام “لارا بیل” (Laura Biel) (با بازی “آنا سیکلوکا” (Anna-Maria Sieklucka)) را روایت می‌‎کند که درگیر یک رابطه خسته‌کننده شده است. او یک شب پس از یک شرمساری دیگر که توسط دوست پسرش به بار آمده است، به این نتیجه می‌رسد که به هوایی تازه نیاز دارد. در این اثنا مسیر زندگی او با “ماسیمو توریچلی” (Massimo Torricelli) (با بازی “میکله مورونه” (Michele Morrone)) که در حال حاضر رئیس خانواده جنایتکار “توریچلی” است، تلاقی پیدا می‌کند. او “لارا” را ربوده و به ویلای خود می‌برد. “ماسیمو” برای “لارا” توضیح می‌دهد که اولین بار پنج سال پیش او را دیده است و از آن زمان نتوانسته او را فراموش کند. او اعلام می‌کند که قصد دارد “لارا” را تا 365 روز آینده در اسارت نگهدارد، تا زمانی که “لارا” واقعاً به او علاقه‌مند شود. او توضیح می‌دهد که قصد ندارد خودش را به زور به “لارا” تحمیل کند و به او هشدار می‌دهد که هر تلاشی برای فرار با شکست مواجه می‌شود.


16. “هجده پیشکش” (18 Presents) – 2022

فیلم “هجده پیشکش” یک درام علمی تخیلی است که در آن دختری به نام “آنا” (Anna) (با بازی “بندتا پورکارولی” (Benedetta Porcaroli)) توسط پدرش بزرگ می‌شود. زیرا مادرش اندکی پس از زایمان به دلیل سرطان سینه درگذشته است. “آنا” مانند تمام هم سن و سالان خود در آستانه بزرگسالی و قبل از اینکه خانه را ترک کند، به دنبال سهم خود از زندگی است. او ناگهان به اتومبیلی که به مادر مرحومش تعلق داشته برخورد می‌کند. “آنا” ناگهان متوجه می‌شود که به 21 سال قبل سفر کرده است. این فیلم قطعاً شما را به یاد فیلم‌های “بازگشت به آینده” (Back to the Future) و “خانه‌ای روی برکه” (The Lake House) می‌اندازد. در واقع فیلم “هجده پیشکش” فیلمی دلگرم‌کننده در مورد عشق، غم و اندوه و تخلیه هیجانی است.

همچنین بخوانید: بهترین پیچش‌های داستانی فیلم‌های رازآلود که بینندگان از آن خبر داشتند


15. “بی‌رحم” (The Ruthless) – 2019

زندگی “سانتو روسو” (Santo Russo) (با بازی “ریکاردو اسکامارچو” (Riccardo Scamarcio)) خیلی زود در دنیای جرم و جنایت آغاز می‌شود. او پس از دستگیری توسط پلیس به دلیل جرمی که در کودکی مرتکب نشده است، به تدریج درگیر جنایت سازمان‌یافته می‌شود. او در بزرگسالی یک گروه بسیار پیچیده از گانگسترها را در میلان رهبری می‌کند. او با “ماریانجلا” (Mariangela) (“سارا سرائیوکو” (Sara Serraiocco)) دختری که از کودکی او را می‌شناسد، ازدواج می‌کند. متعاقباً روند موفقیت کثیف و خشونت‌آمیز او شروع می‌شود و به بالاترین سطح در دنیای جنایت می‌رسد. این فیلم توسط “رناتو دا ماریا” (Renato De Maria) کارگردانی شده و براساس فیلمنامه مشترک “رناتو دا ماریا” و “والنتینا استرادا” (Valentina Strada) ساخته شده است. به غیر از “اسکامارچو” و “سرائیوکو”، “آلیسو پراتیکو” (Alessio Praticò)، “پترو پیس” (Pietro Pace) و “ماری آنگه کاستا” (Marie-Ange Casta) نیز در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. پس حتما فیلم را تماشا کنید چون یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است.


14. “جزیره رز” (Rose Island) -2020

فیلم “جریزه رز” براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم درباره زندگی “جورجو روسا” (Giorgio Rosa) و نحوه تاسیس یک کشور کوچک توسط او در سواحل “ریمینی” (Rimini) در سال 1968 است. در ابتدا “جورجو” فردی به تصویر کشیده می‌شود که به قوانین ایتالیا توجهی ندارد و همین باعث می‌شود که در چندین مورد درگیر دعوا با قانون شود. به همین دلیل وقتی فرصتی پیدا می‌کند تا در جزیره‌ای درست خارج از قلمرو ایتالیا، کشور خود را بسازد از این فرصت استفاده می‌کند و به تدریج کار روی کشور کوچک خود را آغاز می‌کند. جزیره رز با گذشت زمان به یک کشور مستقل با زبان، واحد پول، سیستم پستی و روند شهروندی مستقل تبدیل می‌شود. اما وقتی دولت ایتالیا این جزیره را یک تهدید برای خود محسوب می‌کند، جورجو را تهدید کرده و سعی می‌کند قدرت را از او بگیرد.


13. “روی پوست من” (On My Skin) – 2018

“روی پوست من” یک فیلم جنایی واقعی است که براساس داستان زندگی “استفانو کوچی” (Stefano Cucchi) (با بازی “آلساندرو بورگی” (Alessandro Borghi)) یک هفته قبل از مرگش در سال 2009 ساخته شده است. “کوچی” یک مرد جوان و آینده‌دار اهل رم است که هنوز راه زیادی پیش رو دارد. او راه پدرش را دنبال کرده و نقشه‌بردار ساختمان شده است. در ضمن او یک بوکسور آماتور بوده است. او در 15 اکتبر 2009 به دلیل همراه داشتن حشیش، کوکائین و یک داروی نسخه‌ای صرع دستگیر شد. آنچه در ادامه فیلم می‌آید، نمونه‌ای از خشونت پلیس است. او قبل از معرفی به دادگاه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. اما درباره این اتفاق با هیچ کسی صحبت نمی‌کند. قاضی دادگاهی او را به یک ماه بعد موکول می‌کند و او را مجبور می‌کند در “رجینا کولی” (Regina Coeli) بماند. خانواده‌اش ناامیدانه سعی می‌کنند او را ببینند، اما همه تلاش‌های آنها توسط یک سیستم فاسد با شکست مواجه می‌شود. “کوچی” در 22 اکتبر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. تنها پس از آن خانواده‌اش اجازه دسترسی به جسدش را پیدا کردند.


12. “دو پاپ” (The Two Popes) – 2019

فیلم “دو پاپ” ساخته “فرناندو میرلس” (Fernando Meirelles) وقایعی را مستند می‌کند که منجر به انتخاب رهبر جدید کلیسای کاتولیک شدند، در حالی که هنوز رهبر قبلی زنده است. فیلم بیشتر بر عواقب رسوایی افشای اطلاعات واتیکان تمرکز دارد و عمیقاً به رابطه بین “خورخه ماریو برگولیو” (Jorge Mario Bergoglio) یا پاپ فرانسیس نهایی (با بازی “جاناتان پرایس” (Jonathan Pryce)) و “پاپ بندیکت شانزدهم” (با بازی “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins)) می‌پردازد. بحث و جدال بین آنها از خدا منحرف شده و به دنیای کودکی و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان کشیده می‌شود. “پرایس” و “هاپکینز” هر دو به خاطر بازی‌شان در این فیلم، مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند و نامزد جوایز متعددی در جشنواره‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا شدند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های آنتونی هاپکینز که قدرت بازیگری او را نشان می دهند


11. “انقیاد” (The Binding) – 2020

فیلم ترسناک انقیاد داستان “اما” (Emma) (با بازی “میا مایسترو” (Mia Maestro)) را روایت می‌کند که به همراه دخترش “سوفیا” (Sofia) (با بازی “Giulia Patrignani) و نامزدش “فرانچسکو” (Francesco) (با بازی “ریکاردو اسکامارچ”و (Riccardo Scamarcio)) به جنوب ایتالیا سفر می‌کند تا با مادر شوهر آینده‌اش (با بازی “ماریا لو ساردو” (Mariella Lo Sardo)) برای اولین بار ملاقات کند. این زن مسن در عمارت بزرگی زندگی می‌‎کند و تنها یک سگ و زنی به نام “سابرینا” (Sabrina) با او زندگی می‌کنند. بلافاصله پس از رسیدن آنها، اتفاقات عجیبی برای “سوفیا” رخ می‌دهد. یک رتیل او را گاز می‌گیرد و شروع به کندن موهایش می‌کند. “اما” متوجه می‌شود که شخصی این خانه را نفرین کرده است و تنها راه نجات دخترش این است که آن را بلند کند.


10. “دست خدا” (The Hand of God) – 2021

داستان فیلم “دست خدا” در ناپل دهه 1980 می‌گذرد و حول پسر جوانی به نام “فابیتو” (Fabietto) است که در فقر زندگی می‌کند، اما آرزوهای زیادی برای تحصیل در آینده دارد. در ضمن او بسیار به فوتبال علاقه دارد و از طرفداران “دیه‌گو ماردونا” (Diego Maradona) است که در آن زمان در تیم ناپولی بازی می‌کند. هر چند “فابیتو” به سختی تلاش می‌کند تا از فقر نجات یابد، اما زندگی همواره تلاش‌های او را نقشه بر آب می‌کند و تقریباً همیشه امیدش را از دست می‌دهد. اما در یک چرخش ناگهانی سرنوشت، “فابیتو” متوجه می‌شود که توسط “ماردونا” از یک تصادف عجیب نجات پیدا کرده است. این اتفاق دیدگاه او را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد و باعث تغییر آینده‌اش می‌شود.


9. “زیر آفتاب ریچونه” (Under the Riccione Sun) – 2020

فیلم کمدی درام نوجوانانه “زیر آفتاب ریچونه”، درباره گروهی از نوجوانان است که برای گذران تعطیلات تابستانی به شهر ساحلی “ریچونه” می‌روند. آنها در آنجا زندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای دارند و کم‌کم جذب شهر می‌شوند، به گونه‌ای که دوست دارند تک تک لحظات زندگی خود را در آن شهر سپری کنند. آنها عاشق می‌شوند، با ناامیدی مواجه می‌شوند و جنبه‌های جدیدی از هویت خود را کشف می‌کنند. این فیلم توسط دو کارگردان به نام‎‌های “نیکولا جلایا” (Niccolò Celaia) و “آنتونیو اوسبرگو” (Antonio Usbergo) (معروف به “یونات” (Younuts)) کارگردانی شده است. بازیگرانی چون “کریستیانو کاکامو” (Cristiano Caccamo) در نقش “چیرو” (Ciro)، “جولیا اسکیاوو” (Giulia Schiavo) در نقش “مارا” (Mara)، “کلاویا ترانچزه” (Claudia Tranchese) در نقش “اما” (Emma)، “فوتینی پلوسو” (Fotini Peluso) در نقش “گوندا” (Guenda) و “ایزابلا فراری” (Isabella Ferrari) در نقش “ایرنه” (Irene) در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.


8. “اولتراس” (Ultras) – 2020

یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی و اولین فیلم سینمایی “فرانچسکو لتیری” (Francesco Lettieri) کارگردان، درباره تصویری واقعی و ناخوشایند از هوچی‌گری فوتبالی است. این فیلم بر روی “ساندرو” (Sandro) (با بازی “انیپلو آرنا” (Aniello Arena)) رهبر آپاچی‌ها که دسته‌ای از طرفداران خشن باشگاه فوتبال ناپولی هستند، تمرکز دارد. او پس از اینکه قسمت اعظم عمر خود را در راه اوباشی‌گری و درگیری با افسران پلیس هدر می‌دهد، از این کار خسته می‌شود. او از یک اوباش فوتبالی بودن هیچ چیزی به دست نمی‌آورد. “ساندرو” متوجه این واقعیت می‌شود و به دنبال راهی برای فرار از این منجلاب می‌گردد. ناگهان او با “تری” (Terry) (با بازی “آنتونیا تروپو” (Antonia Truppo)) برخورد می‌کند، کسی که احتمالاً می‌تواند زندگی او را نجات دهد.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های فیلم‌های ترسناک که قرار بود بازیگران دیگری در آن حضور پیدا کنند


7. The App – 2019

“الیزا فوکساس” (Elisa Fuksas) در اینجا فیلمی را کارگردانی می‌کند که درباره زندگی “نیک” (Nick) (با بازی “سالواتوره کوستانتینو” (Salvatore Costa)) است. “نیک” هر چیزی را که بخواهد، دارد. او از نظر مالی تامین است، یک دوست دختر فوق‌العاده دارد و به عنوان بازیگر برای اولین فیلمش انتخاب شده است. اما پس از اینکه یک اپلیکیشن دوستیابی را برای کمک به پایان نامه دوست دخترش آپلود می‌کند، زندگی‌اش درگیر اتفاقات ناگهانی و نگران کننده‌ای می‌شود. او در این اپلیکیشن شیفته زنی مرموز می‌شود که خود را “ماریا” (Maria) می‌نامد. او درگیر یک تعصب احمقانه و ناامیدکننده است و با وجود اینکه قول می‌دهد، اما به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نمی‌کند. کم‌کم “نیک” نیز درک خود را از واقعیت از دست می‌دهد و از دنیای واقعی و افراد خیرخواه اطراف خود فاصله می‌گیرد.


6. “مرد بدون جاذبه” (The Man Without Gravity) – 2019

فیلم رئالیستی و جادویی “مارکو بونفانتی” (Marco Bonfanti) در دنیای مملو از فیلم‌های ابرقهرمانی، برداشتی منحصر به فرد از این ژانر ارائه می‌دهد. “اسکار” (Oscar) (با بازی “الیو جرمانو” (Elio Germano)) با توانایی عجیبی به دنیا آمده است. او وزنه‌هایی را در جیبش می‌گذارد تا بتواند بر روی زمین راه برود، در غیر این صورت در هوا شناور می‌شود. او با الهام از “بت‌من” (Batman) یاد می‌گیرد که این توانایی خود را مخفی کند. او با دختری به نام “آگاتا” (Agata) (با بازی “جنیفر بروشکی” (Jennifer Brokshi)) آشنا می‌شود که در مدت کوتاه آشنایی آنها، ارزش شجاعت و استقلال را به او می‌آموزد. “اسکار” سال‌ها بعد از وجود منزوی و ترسناک خود خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد در مسابقات استعدادیابی یوروویژن شرکت کند. در حالی که “اسکار” توانایی خود را به مردم دنیا نشان می‌دهد، “آگاتا” متوجه می‌شود که این همان پسری است که سال‌ها پیش با او آشنا شده است.


5. “زندگی پیش ‌رو” (The Life Ahead) – 2020

فیلم “زندگی پیش ‌رو” درباره زندگی “خانم رزا” (Madam Rosa) است. او قبلاً فاحشه بوده و بازمانده هولوکاست است و در باری آپولیا ایتالیا زندگی جدید خود را آغاز کرده است و سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها و افراد بی‌بضاعت فراهم کرده است. یک روز او توسط “مومو” (Momo) یک یتیم سنگالی 12 ساله دزدیده می‌شود، اما او خیلی زود توسط سرپرست خود “دکتر کوئن” (Dr. Coen) دستگیر می‌شود. “رزا” و “مومو” در پی یک توافق، چند ماه با یکدیگر زندگی می‌کنند. اما در این مدت پیوندی زیبا و ناگسستنی در بین آنها شکل می‌گیرد که تا زمانی که مرگ آنها را از هم دور کند، همچنان پابرجا می‌ماند.


4. “لازاروی خوشحال” (Happy as Lazzaro) – 2018

یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی. فیلم “لازاروی خوشحال” داستانی خنده‌دار و جذاب را از دو دوست در پس زمینه یک دهکده آرام ایتالیایی روایت می‌کند. به نظر روستاییان، “لازارو” یک کشاورز ساده‌لوح است و زندگی پیش پا افتاده‌ای دارد. “لازارو” یک شریک جنایی مناسب برای “تانکردی” (Tancredi) شخصیت عجیب و غریب روستا به نظر می‌آید. آنها در قالب یک برنامه وفادارانه غیر معمول، نقش ربوده شدن “تانکردی” را طراحی می‌کنند. آنها مجبور می‌شوند این نقشه را از “مارچسا آلفونسینا د لونا” (Marchesa Alfonsina de Luna) ملکه سیگار که بر روستا حکومت می‌کند و دیگر روستاییان فضول، مخفی کنند. هنگامی که “تانکردی” نقشه ربوده شدن خود را مدیریت می‌کند و در یک شهر دور مخفی می‌شود، “لازارو” طبق نقشه به دنبال دوست وفادار خود می‌گردد. فیلم “لازاروی خوشحال” یک درام خوش ساخت است که مملوء از لحظات فراموش‌نشدنی و خنده‌دار است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌ها درباره جادوگران که در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند


3. “قهوه برای همه” (Coffee For All) – 2017

مستند ظریف و خوش ساخت “قهوه برای همه”، سنت فرهنگی قهوه‌سازی را روایت می‌کند. دوربین فیلمساز از ناپل به بوئنوس آیرس و از آنجا به نیویورک می‌رود و واکنش‌های مردم را نسبت به سنت ناپلی قهوه مبادا و چگونگی تبدیل شدن آن به یک مراسم اجتماعی، مستند می‌کند. بسیاری از افراد معتقدند که این سنت زندگی آنها را برای همیشه تغییر داده است. در واقع این فیلم قصد دارد یک سنت تاریخی ناپل به نام قهوه مبادا را مورد بررسی قرار دهد. فیلم جزئیات کار ساده‌ خرید دو قهوه در هنگام رفتن به کافه را نشان می‌دهد. قهوه اضافی همچنان مصرف نشده باقی می‌ماند و منتظر کسی است که توانایی خرید آن را ندارد. این فیلم می‌گوید با وجود اینکه این سنت در آستانه انقراض بود، گروهی در کافه‌های ناپل دوباره دست به کار شده و پیام عشق متقابل را منتشر کردند.


2. “بدهی ما را ببخشید” (Forgive Us Our Debts) – 2018

یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی. فیلم “بدهی‌ ما را ببخشید” درباره زندگی “گیدو” (Guido) است، او انبارداری است که بدهی‌های زیادی بالا آورده است. هنگامی که “گیدو” از شغل خود به عنوان یک انباردار اخراج می‌شود، اوضاع او تغییر می‌کند. او برای نجات جان خود از دست طلبکاران متجاوزش، قبول می‌کند که برای آنها کار کند. “گیدو” قول می‌دهد تا زمانی که بدهی‌های او تسویه شود، به عنوان مامور جمع‌آوری مالیات کار کند. اما شخصی به نام “فرانکو” (Franco) در یک برخورد تصادفی “گیدو” با متخصص بازیابی اعتبار، زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. خیلی زود رابطه وفادارانه و متعادلی بین این دو شکل می‌گیرد و “گیدو” از عواقب غیرمنتظره شراکتش با شیطان رنج می‌برد.


1. “روکو” (Rocco) – 2016

“روکو” یک تور جالب به اعماق ناشناخته صنعت پورنوگرافی در اروپا است. این درام مستند بر روی “روکو سیفردی” (Rocco Siffredi) فوق ستاره پورنوگرافی متمرکز است. در واقع فیلم “روکو” وضعیت زندگی “روکو” را به عنوان یک افسانه پورن که در میان دوستداران پورن زندگی می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد و زندگی شخصی و عمومی او را به عنوان یک ستاره پورن مستند می‌کند. کم‌کم زندگی “روکو سیفردی” به عنوان فرزند مادری که می‌خواست کشیش باشد برملا می‌شود و فیلم به زندگی ساده و رابطه مادر و فرزندی بین آنها می‌پردازد. این فیلم علاوه بر ارائه گزارشی بی‌طرفانه از دنیای زیرزمینی و عجیب و غریب پورن و ستاره‌های آن، افراد واقعی پشت تصاویر ستاره‌های پورن را نیز نشان می‌دهد. فیلم “روکو”و با حضور “روکو سیفردی” و “کلی استنفورد” (Kelly Stafford) در نقش اصلی، لحظات متمایزی را برای بینندگان رقم می‌زند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ایتالیایی است که باید تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های فدریکو فلینی به مناسبت صدسالگی این کارگردان ایتالیایی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. مونا

    آبان 5, 1401

    سلام ممنون که آثار جدید ایتالیایی معرفی کردید. من که همه جا آثار قدیمی و تکراری و میبینم و واقعا معرفی آثار جدید خیلی محدود هست

    پاسخ

  2. مریم

    فروردین 4, 1401

    چرا فیلم زندگی زیباست روبرتو بنینی توی لیست نیست ؟

    پاسخ

  3. مجتبی

    اسفند 16, 1400

    ممنون از مطلبتون
    ولی انتظار داشتم وقتی اسم سینمای ایتالیا میاد آثار شاخص ایتالیایی رو می دیدم تو لیست.
    آثار ویسکونتی، دسیکا و پازولینی و روسلینی و فلینی و تورناتوره و…

    پاسخ