بهترین فیلم‌ها درباره جدایی که باید تماشا کنید و لذت ببرید

نتایج جستجو در گوگل راجع به راه‌های کنار آمدن با جدایی در یک رابطه احساسی، معمولاً سایت‌های متعددی خواهد بود که فهرستی از راه‌های مقابله با این وضعیت را نام ‌برده‌اند. از  جمله این راهکارها می‌توان به بلاک کردن پارتنر در تمام شبکه‌های اجتماعی، اجتناب از تنهایی بیش ‌از حد و شروع یک برنامه ورزشی و تمرینی در خانه اشاره کرد. اما بهترین توصیه‌ای که می‌توان کرد، مشاهده افراد محبوب و الگوها در مقابله با این تروما و چالش‌هاست. ممکن است پس از تماشای بهترین فیلم‌ها درباره جدایی گریه کنید، اما مهم نیست، چرا که شما در حال گذراندن لحظه‌ی غم‌انگیز خود و تخلیه این اندوه هستید.

تماشای کسی که چالشی شبیه چالش و غم شما را پشت سر می‌گذارد، به شما احساس همدلی می‌دهد. درواقع از این طریق به‌ راحتی می‌توانیم آن‌ها را بشناسیم و با آن‌ها همدلی کنیم که این کار باعث تسکین و تسلی زخم ما می‌شود. برای آن دسته از افرادی هم که تا به‌ حال تجربه جدایی را نداشته‌اند، تماشای فیلم‌های این‌چنینی باعث کسب تجربه و جلوگیری از اشتباهات احتمالی‌شان خواهد شد. تا عشق بوده، جدایی هم بوده است. بنابراین، در اینجا لیستی از  بهترین فیلم‌ها درباره جدایی را برایتان آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


15. لیست پخش جدایی – The Breakup Playlist – 2015

این درام موزیکال فیلیپینی در مورد ماجرای دو نوازنده است که به‌طور حرفه‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند و در طول مسیر این همکاری، احساساتشان نسبت به یکدیگر پررنگ‌تر می‌شود. “پیولو پاسکوال” ( Piolo Pascual) در نقش جینو آویلا و “سارا جرونیمو” (Sarah Geronimo) در نقش تریکسی دیوید بازی می‌کنند. عوامل مختلف دیگری در طول زمان وارد بازی می‌شوند، مانند تفاوت بین خانواده‌ها و غرور طرفین. این فیلم نه ‌تنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، بلکه در عرض یک هفته پس از اکران، 100 میلیون پزو جمع‌آوری کرد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های پل ورهوفمن (Paul Verhoeven) به ترتیب رتبه‌بندی که باید تماشا کنید


14. چطور جدایی را فراموش کنیم – How to Get Over a Breakup – 2018

فیلم “چطور جدایی را فراموش کنیم” (How to Get Over a Breakup) با بازی بی‌نظیر بازیگرانی مثل “گیزلا پونس د لئون” (Gisela Ponce de León)، “کارینا جردن” ( Karina Jordán) و “کریستوفر فون اوکرمان” (Christopher Von Uckermann)، یک فیلم کمدی به کارگردانی “برونو آس چنزو” (Bruno Ascenzo) و “جوانا لومباردی” ( Joanna Lombardi) است. این فیلم دیدگاهی آرام و خنده‌دار نسبت به مبحث جدایی دارد و به مخاطب دید تازه‌ای از چالش‌های احساسی ناشی از آن ارائه می‌دهد. داستان حول محور نویسنده‌ای می‌چرخد که جدایی ناگهانی‌اش او را از پای درآورده و بعد کم‌کم با آسیب‌های عاطفی کنار می‌آید. برای مقابله با این جدایی، او وبلاگ خود را راه‌اندازی می‌کند که در آن نگاهی دقیق به فراز و نشیب‌های یک زن تنها را ارائه می‌دهد. پس این فیلم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها درباره جدایی به شما کمک کند.


13. مالکوم و ماری – Malcolm & Marie – 2021

کل این درام با بازی “زندیا” (Zendaya) و “جان دیوید واشینگتن” (John David Washington) در یک‌ شب اتفاق می‌افتد، اما درگیری‌های زوجی را که در آستانه جدایی هستند، به زیبایی به تصویر می‌کشد. این اثر کارگردانی شده توسط “سام لوینسون” ( Sam Levinson)، درباره مالکوم الیوت، کارگردان و نویسنده حرفه‌ای هالیوود است که با دوست ‌دخترش ماری جونز، پس از اولین نمایش فیلم به خانه آرام خود باز می‌گردد. زن ‌و شوهری که هیچ ارتباطی ندارند، از یکدیگر عصبانی‌اند و اکنون باید در مورد سرنوشت رابطه خود تصمیم بگیرند.


12. به‌ طورجدی تنها – Seriously Single – 2020

فیلم ” به‌طورجدی تنها ” (Seriously Single) فیلمی رمانتیک-کمدی است که “فولو موگوهانی” ( Fulu Mugovhani)، “تومی موراکه” ( Tumi Morake) و “بوهانگ موئکو” ( Bohang Moeko) در آن بازی می‌کنند. این اثر به کارگردانی “رتابیل رامافاکهلا” Rethabile Ramaphakela)) و “کاتلهو رامافاکهلا” (Katleho Ramaphakela)، در مورد دینو، فردی طرفدار تک‌همسری و رسم و رسومات سنتی است که قصد دارد ازدواج کند و مشغول زندگی شود. از آنجایی‌که هر بار رویاهای او برای ازدواج با همسر خود نقش بر آب می‌شود، دوستانش به او توصیه می‌کنند که برای داشتن یک زندگی پایدار، مجردی را در آغوش بگیرد. با این ‌حال، آیا دینو می‌تواند ولع خود را برای تعهد با عدم جستجوی عشق سرکوب کند؟


11. همیشه بعدازظهر – Nappily Ever After – 2018

“همیشه بعدازظهر” (Nappily Ever After) برداشتی خنده‌دار از نحوه زندگی ما است. ویولت جونز با بازی “سنا لاتان” ( Sanaa Lathan)، زندگی تقریباً خوبی دارد. او یک شغل خوب دارد و دوست‌پسرش دکتر است. او همچنین محبوب‌ترین مدل مو در شهر را هم دارد، اما یک اتفاق غیرمنتظره در آرایشگاه زندگی او را زیر و رو می‌کند. اشتباه آرایشگر باعث ریزش موی او می‌شود. سرانجام، ویولت دوست‌پسر خود را با زن دیگری می‌بیند و در ناامیدی کامل، سرش را می‌تراشد. چند روز بعد، او در مورد تا به اینجای زندگی‌اش فکر می‌کند و متوجه می‌شود که آن چیزی نبود که واقعاً می‌خواست. وقتی ویولت با یک آرایشگر فلسفی ملاقات می‌کند، شروع به چیدن قطعات این پازل پراکنده می‌کند و فیلم با یک نکته مثبت به پایان می‌رسد. پس یکی از بهترین فیلم‌ها درباره جدایی است که به شما کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های مشابه آواز قو که باید تماشا کنید و لذت ببرید


10. تو غیرقابل تعویضی – Irreplaceable You – 2018

“تو غیرقابل تعویضی” ( Irreplaceable You) داستانی دل‌خراش از عشق، از دست دادن، فقدان و خداحافظی است. دوستی بین ابی با بازی “گوگو امباتا راو” ( Gugu Mbatha-Raw) و سم با بازی “میشل هویسمن” ( Michiel Huisman) از دوران کودکی با نامزدی آن‌ها به اوج می‌رسد و فیلم با حال و هوای مثبتی شروع می‌شود؛ اما وقتی ابی به یک بیماری لاعلاج دچار می‌شود، همه‌چیز تغییر می‌کند. او با مشخص شدن مدت ‌زمان باقی‌مانده از عمرش، شروع به جستجو برای پیدا کردن یک همراه جدید برای سم در نبود خود می‌کند.

این جستجو او را با افراد مختلف و موقعیت‌های طنزی روبرو می‌کند که تأثیر عمیقی بر برداشت او از بیماری‌اش می‌گذارد. او در حین این جستجو با مایرون با بازی “کریستوفر واکن” (Christopher Walken)، کیت با بازی “کیت مک کینون” ( Kate McKinnon) و میچ با بازی “استیو کوگان” ( Steve Coogan) آشنا می‌شود و با آن‌ها دوست می‌شود. یکی از چیزهایی که همه آن‌ها را به هم مرتبط می‌کند این است که همه در حال مرگ هستند و این قضیه آن‌ها را نسبت به لحظات ارزشمند باقی‌مانده زندگی روی زمین بسیار پرشور می‌کند. قبل از ترک معشوق و دیگران، ابی یاد می‌گیرد که چگونه قبل از مرگ با زندگی کردن و لذت بردن از زندگی در کنار کسانی که دوستشان دارد از آن‌ها خداحافظی کند.


9. گاگا: پنج فوت دو اینچ – Gaga: Five Foot Two – 2017

این مستند ما را به پشت‌ صحنه ماجرای افسانه‌ای موسیقی “لیدی گاگا” ( Lady Gaga) می‌برد. این فیلم به کارگردانی “کریس موکاربل” ( Chris Moukarbel) که با “بنکسی در نیویورک “( Banksy Does New York) شناخته می‌شود، زندگی “لیدی گاگا” را در یکی از سخت‌ترین دوران حرفه‌ای‌اش روایت می‌کند. این کارگردان از سبک سینمای واقعی استفاده می‌کند تا شخصیت واقعی آسیب‌پذیر این خواننده فوق‌العاده را به نمایش بگذارد. ما “گاگا” را می‌بینیم که با دوستان و خانواده وقت می‌گذراند، فعالیت‌های ضبط، تبلیغات و انتشار آلبوم 2016 خود به نام”Joanne” را می‌گذراند و به مدت هشت ماه با چالش‌های شخصی خود دست ‌و پنجه نرم می‌کند.

“گاگا” به ‌وضوح از دردهای روحی و جسمی شدید رنج می‌برد. او در حال گذراندن یک رابطه دشوار با نامزد آن زمانش یعنی “تیلور کینی”(Taylor Kinney) بود که این رابطه برای مدتی روی حرفه او تأثیر گذاشت. این فیلم همچنین “گاگا” را به ‌عنوان یک فرد ساده نشان می‌دهد که در مراسم تعمید خانواده شرکت می‌کند، به دیدن مادربزرگش می‌رود، برای خانواده غذا می‌پزد و با سگ‌هایش بازی می‌کند. “گاگا” پس از یک دوره 8 ماهه بازمی‌گردد و عنوان فیلم نشان‌دهنده این است که چگونه خواننده 5’2 توانست بر چالش‌های خود غلبه کند و با موسیقی خود یک پایگاه جهانی برای طرفداران ایجاد کند.


8. وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم – When We First Met – 2018

“وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم” (When We First Met) یک اودیسه سفر در زمان از عشق و اشتباهاتی است که با گذر زمان تکرار می‌شوند. وقتی نوح با بازی “آدام دیوین” ( Adam Devine) فرصتی پیدا می‌کند تا عشق ناشناخته‌اش را به روی دختر رویایی‌اش، اوری که نقش آن را “الکساندرا داداریو” (Alexandra Daddario) بازی می‌کند بگشاید، همه ‌چیز خراب می‌شود. در یک‌شب عاشقانه، او به ‌سادگی با او به ‌عنوان یک دوست رفتار می‌کند. نوح 3 سال تلاش بیهوده می‌کند تا علت این کار را جویا شود. سپس یک باجه تلفن امکان سفری غیرمنتظره در زمان را برای او فراهم می‌کند. حالا نوح می‌تواند به گذشته برگردد و در حوادث آن شب و نتیجه تغییر ایجاد کند. این فیلم سرنوشت نوح را برای تکرار دوباره و دوباره یک اشتباه مانند یک چرخه به تصویر می‌کشد.


7. من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم – I’m Thinking of Ending Things – 2020

فیلم “من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم” (I’m Thinking of Ending Things) به کارگردانی”چارلی کافمن” (Charlie Kaufman) یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی است که بر اساس رمانی همنام نوشته “ایان رید” (Iain Reid) ساخته ‌شده است. داستان فیلم درباره زن جوانی است که پس از همراهی دوست‌پ سرش در یک سفر جاده‌ای مجبور می‌شود در مورد همه ‌چیزهایی که درباره دوست‌پسرش می‌دانست تجدیدنظر کند. این فیلم بر موضوعاتی مانند حسرت تمرکز می‌کند و نگاهی دقیق به شکنندگی بیشتر روابط ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی-رمانتیک که در سال 2022 ده ساله می‌شوند


6. 6 سال – Years 6 – 2015

یکی از بهترین فیلم‌ها درباره جدایی. این فیلم رابطه سمی بین دن و ملانی، زوج جوانی در اوایل 20 سالگی را روایت می‌کند. آن‌ها از دوران کودکی دوستان هم بوده‌اند و عاشقانه 6 ساله آن‌ها زمانی که دن پیشنهاد وسوسه کننده‌ای از یک شرکت ضبط دریافت می‌کند، به مشکل می‌خورد. حالا او باید بین یک نقطه عطف در حرفه خود و تشکیل خانواده با مل یکی را انتخاب کند. این زوج سپس به عمق و شدت محبت متقابل خود پی می‌برند. قسمت دردناک ماجرا آن زمانی است که این حقیقت تلخ که عشق آن‌ها به یک روال تبدیل‌شده است را متوجه می‌شوند. فیلم “6 سال” (Years 6) به نویسندگی و کارگردانی “هانا فیدل” ( Hannah Fidell)، عشق را در برابر وجود فردی عاشقان قرار می‌دهد. درنهایت زوج جوان تصمیم گرفتند به قیمت آینده مشترکشان مسیرهای فردی خود را طی کنند.


5. دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook – 2012

“دفترچه امیدبخش” (Silver Linings Playbook) ساخته “دیوید او راسل” ( David O. Russel) در میان فیلم‌های معمولی جدایی و دوباره عاشق شدن برجسته است. هنگامی‌که پت سولاتانو با بازی “بردلی کوپر” ( Bradley Cooper) پس از گذراندن چند ماه در یک موسسه دولتی برمی‌گردد، چیزی برایش باقی نمی‌ماند. همه ‌چیز از جمله خانه، شغل و همسرش از بین رفته است. پت به ‌جز مادر و پدرش که “جکی ویور” ( Jacki Weaver) و “رابرت دنیرو” (Robert DeNiro) بازی می‌کنند، جایی برای رفتن ندارد؛ اما پت نمی‌خواهد همه ‌چیز را همان‌طور که هست رها کند. او همچنان به دیدار مجدد با همسرش خوش‌بین است. سپس او با تیفانی زیبا، با بازی “جنیفر لارنس” ( Jennifer Lawrence)، آشنا می‌شود. تیفانی مشکلات خودش را دارد اما قبول می‌کند که به پت کمک کند تا دوباره با همسرش ارتباط برقرار کند؛ اما او برای خودش نقشه‌هایی دارد که پت را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد. با شروع پیمان آن‌ها، صمیمیت عجیبی بین پت و تیفانی ایجاد می‌شود. این فیلم تفاوت‌های ظریف محبت متقابل و راه‌های عجیب ‌و غریبی را که از طریق آن عاشقان را راهنمایی می‌کند، به‌جای دردهای طاقت‌فرسا ارائه می‌کند.


4. یک شخص بزرگ – Someone Great – 2019

این فیلم به کسانی که پروسه جدایی را سپری می‌کنند و هوس می‌کنند با دوستان خود یک تجربه متفاوت داشته باشند، پیشنهاد می‌شود. چون یکی از بهترین فیلم‌ها درباره جدایی است. همان‌طور که جنی “جینا رودریگز” (Gina Rodriguez) کار رویایی خود را با رولینگ استون در سانفرانسیسکو می‌پذیرد و دوست‌پسرش را که 9 سال با او در رابطه بود در همان زمان از دست می‌دهد، قبل از اینکه روز بعد نیویورک را ترک کند به دنبال آرامش در شرکت دوستانش می‌گردد. این فیلم ما را از مرحله دردناک پذیرش پایان یک رابطه عبور می‌دهد؛ اما چیزی که کمی آن را قابل‌تحمل‌تر می‌کند زمانی است که دوستان خود را دارید که به شما کمک می‌کنند تا از آن عبور کنید.


3. جسیکا جیمز شگفت‌انگیز – The Incredible Jessica James – 2017

این فیلم داستان یکپارچه و مرتبطی دارد. دو نفری که برای بار اول با هم ملاقات می‌کنند، کاملاً بر روابط قبلی خود غلبه نکرده‌اند. جسیکا “جسیکا ویلیامز” (Jessica Williams) و بون “کریس اودوود” (Chris O’Dowd) در مورد روابط گذشته خود و اینکه در غلبه بر آن‌ها در کجا قرار دارند با یکدیگر صحبت می‌کنند. آن‌ها در این حین، نزدیک‌تر می‌شوند و در نهایت عاشق یکدیگر می‌شوند؛ اما زمانی که مسائل گذشته حل ‌و فصل نشده باشد، به ‌ناچار به آشفتگی کشیده می‌شود. این کمدی رمانتیک به نویسندگی و کارگردانی “جیمز سی استروس” ( James C. Strouse) ساخته ‌شده است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های کتاب‌های کمیک در تمام ادوار که باید بشناسید


2. تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم – To All the Boys I’ve Loved Before – 2018

اگر می‌خواهید فیلمی را به یاد همه کراش هایتان تماشا کنید، “تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم” (To All the Boys I’ve Loved Before) انتخاب خوبی است. این فیلم حول محور مستند کردن افکار شما در مورد معشوقان سابقتان می‌چرخد. لارا جین سونگ کاوی دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. او هر آنچه را که در مورد پنج پسر فکر می‌کند، به‌عنوان پنج نامه جداگانه یادداشت کرده است؛ اما زندگی عاشقانه او زمانی که تمام پنج نامه عاشقانه به‌طور مرموزی به آدرس‌های مربوطه ارسال می‌شود، وارونه می‌شود. این فیلم که بر اساس رمان پرفروش “جنی هان” ( Jenny Han) ساخته‌شده است، زیبایی و معصومیت آسیب‌پذیر بودن را به ما یادآوری می‌کند. این فیلم همچنین از نظر عاطفی با هرکسی که در زندگی‌اش کراش های زیاد و یا عمیقی داشته است، ارتباط برقرار می‌کند.


1. داستان ازدواج – Marriage Story – 2019

“داستان ازدواج” ( Marriage Story) فیلمی زیبا درباره پیچیدگی‌های احساسات بین همسران سابق نیکول “اسکارلت جوهانسون” (Scarlett Johansson) و چارلی “آدام درایور” (Adam Driver) که پدر و مادر هنری “آژی رابرتسون” ( Azhy Robertson)، هستند، است. نیکول بازیگر و چارلی یک کارگردان موفق تئاتر در شهر نیویورک است، اما ازدواج آن‌ها به دلایل مختلف شروع به فروپاشی می‌کند. نیکول در تلاش برای دنبال کردن رؤیاهایش به همراه پسرش هنری به‌طور موقت نزد مادرش در غرب هالیوود نقل  ‌مکان می‌کند. او پیشنهادی برای فیلم‌برداری یک خلبان برای یک سریال تلویزیونی در لس‌آنجلس دارد. اگرچه این زوج تصمیم به جدایی دوستانه گرفتند، نیکول یک وکیل می‌گیرد و پس‌ازآن همه ‌چیز به ‌خودی ‌خود تغییر می‌کند. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط “نوآ بامباک” ( Noah Baumbach) انجام شده است. این فیلم جز بهترین فیلم‌ها درباره جدایی است، پس حتما آن را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم

  1. Bobby

    شهریور 27, 1401

    پس کریمر پس کریمر کو؟

    پاسخ