معرفی فیلم همه‌چیز درباره مادرم (All About My Mother)

فیلم همه‌چیز درباره مادرم یک درام عاشقانه و پرفروش از کارگردان نامی سینمای اسپانیا یعن پدرو آلمودوار می‌باشد یک اجرایی عالی توسط سسیلیا راث در نقش مانوئلا را به نمایش گذاشته‌است؛ زنی که به دنبال یک حادثه هولناک زندگی‌اش زیر و رو شده‌است. مانوئلا سفری را آغاز کرده و با غریبه‌های زیادی که یکی از آنها کاهن هرمانا (با بازی کروز) است ملاقات می‌کند. همه‌ی این افراد تا جایی که می‌توانند به او کمک می‌کنند. مانوئلا در این سفر معنای جدیدی به زندگی‌اش می‌دهد و اراده‌ی تازه‌ای پیدا می‌کند تا اوضاع زندگی‌اش را سر و سامان دهد.

نا در این مقاله به معرفی فیلم تامل‌برانگیز همه‌چیز درباره مادرم پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: همه‌چیز درباره مادرم (All About My Mother)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: پدرو آلمودوار (Pedro Almodóvar)
  • بازیگران: سسیلیا راث، ماریسا پاردس، پنه‌لوپه کروز، آنتونیا سن خوان
  • سال تولید: 1999
  • زبان: اسپانیایی
  • افتخارات: برنده اسکار، بفتا و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی، برنده جایزه بفتا بهترین کارگردانی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 98/100

تریلر فیلم

آلمودوار که یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان تاریخ سینما است، در پایان دهه 90میلادی یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌هایش را به تولید رساند. فیلمی که در آن با جدی‌ترین مسائل انسان‌ها و جامعه درگیر بود و داستانی تامل‌برانگیز را به تصویر می‌کشید. این فیلم کاملا بی‌پروا به مسائلی می‌پردازد که در آن زمان به تصویر کشیدن و صحبت از آنها به نوعی ممنوع به حساب می‌آمد.

آلمودوار با مهارت خود و به کمک اجراهای دیدنی تیم بازیگرانش، موفق شده در این فیلم عمق شخصیت و درد هر کارکتر را به تصویر بکشد و با این کار به ذهن و احساسات مخاطبش نفوذ کرده‌است. این فیلم یک اثر درام تمام و کمال است که اگر از طرفداران این ژانر باشید از تماشای آن لذت خواهید برد و در پایان، همه‌ی عناصر فیلم را تحسین خواهید کرد.

داستان فیلم درباره مانوئلا، پرستار آرژانتینی است که بر پیوند اعضای اهدایی در بیمارستان رامون در مادرید نظارت می‌کند، مانوئلا مادر مجردی است که پسر نوجوانی به‌نام استبان دارد؛ پسری که آرزو دارد نویسنده شود و به دنیای سینما و بازیگری نیز علاقه‌مند است.

در هفدهمین سالگرد تولدش، استبان در حالی که در تعقیب بازیگر زنی به‌نام هوما روخو برای امضا گرفتن از او پس از اجرای نمایشی به نام هوس است، با ماشینی تصادف می‌کند. پس از این حادثه مانوئلا کار خود را رها می‌کند و به بارسلونا سفر می‌کند، جایی که امیدوار است پدر پسرش، لولا را پیدا کند، زن تراجنسی که مانوئلا از پسرش مخفی نگه داشته است. همانطور که هرگز به لولا نگفت که پسری دارند.

در بارسلونا، مانوئلا با دوست قدیمی خود آگرادو، یک تراجنسیتی شوخ‌طبع که حالا کارگر جنسی است دوباره ملاقات می‌کند. او همچنین با چندین دوست جدید آشنا می‌شود و عمیقاً با مسائل و مشکلات آنها درگیر می‌شود: رزا، راهبه‌ای جوان که در پناهگاهی برای کارگران جنسی کار می‌کند که خشونت را تجربه کرده‌اند، اما از لولا باردار است و به بیماری ایدز هم مبتلا شده است. هوما روخو که بازیگر مورد علاقه پسرش است و نینا کروز معتاد به مواد مخدر، همبازی و عاشق هوما. زندگی او با زندگی آنها آمیخته می‌شود زیرا او از رزا در دوران بارداری خود مراقبت می‌کند و برای هوما به‌عنوان دستیار شخصی او کار می‌کند و حتی در نمایشنامه او نیز به ایفای نقش می‌پردازد.

آلمودوار در این فیلم به‌خوبی موفق شده از پس جزئیات بر بیاید و با تمرکز بر شخصیت‌ها، داستانی سراسر انسانی و عمیق را به مخاطبش ارائه دهد. فیلم All About My Mother یک اثر عادی نیست و فیلمی است که می تواند مخاطبش را زیر و رو کند.

تصاویری از فیلم همه‌چیز درباره مادرم:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم