معرفی بهترین فیلم‌های رازآلود تاریخ سینما که باید تماشا کنید

فیلم‌های رازآلود و تنش‌زا ازجمله فیلم‌های جذاب سینما هستند که از ابتدا تا انتها بیننده را بر سر صندلی خود میخکوب می‌کنند. کارگردان‌های مطرح این ژانر مانند هیچکاک، نولان و فینچر تاکنون فیلم‌های موفقی تولید کرده‌اند. در اینجا لیستی از 33 فیلم مطرح این ژانر را به شما معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید. با پروشات همراه باشید.


1. بی خوابی – Insomnia – ۲۰۰۲

کریستوفر نولان یکی از تحسین برانگیزترین کارگردان های جهان است و فیلم کمتر شناخته شده او، “بی خوابی” در این لیست قرار دارد. آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک، از ستاره های این فیلم بازسازی شده از یک فیلم نروژی محصول سال ۱۹۹۷، هستند.

صحنه های تعقیب و گریز ویرایش شده، شخصیت های نامتعادل، رمز و راز و تنش ها، این فیلم را به آثاری مانند “هفت” و “باشگاه مبارزه” شبیه می کند.

کاراگاه دورمر (پاچینو) و اکهارت (مارتین داناوان) برای حل پرونده قتل دختر جوان به یک شهر کوچک در آلاسکا فرستاده می شوند. دورمر که خود را در یک سری وقایع پیچیده درگیر میبیند، به کم پلیس شهر در جستجوی حل پرونده است. او به دلیل فروپاشی روانی یا تاثیر نبود آفتاب به بیخوابی دچار شده است. رمز و راز داستان و حضور والتر فینچ (رابین ویلیامز) فیلم را تاریک و تاریک تر می کند. این فیلم با کنار هم گذاشتن پاچینو و ویلیامز، صحنه های زیبایی را خلق می کند. گرچه بهترین اثر نولان است.


2. محرمانه لس‌آنجلس – L.A. Confidential – 1997

این تریلر نئو نوآر داستان سه افسر را نشان می‌دهد که می‌خواهند فساد و قتل‌های سال‌های 1950 را نشان دهند. این فیلم موفق که جایزه آکادمی را به تایتانیک واگذار کرد، از بازیگران مطرحی چون کوین اسپیسی، راسل کرو و جیمز کرامول استفاده می‌کند. بسیاری از منتقدان و سینما دوستان این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های دهه 90 می‌دانند.


3. مکالمه – The Conversation – 1974

فرانسیس فورد کاپولا پس از ساخت فیلم‌هایی که تاریخ سینما را تکان داد به دنبال ساخت فیلمی رفت که در آن یک مأمور نظارتی زوجی را زیر نظر دارد و متوجه می‌شود که این زوج درخطر قتل قرار دارند. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های کاپولا و تاریخ سینما است. جین همکن در این فیلم بازی درخشانی ارائه می‌دهد.


4. جزیره شاتر – ۲۰۱۰ – Shutter Island

“جزیره شاتر” یکی از بهترین تریلرهای روان شناسانه قرن جدید و شاهکار دیگری از مارتین اسکورسیزی است. این فیلم نوآر و رازآلود یک کاراگاه کنجکاو را نشان می دهد که می خواهد به موضوعی پی ببرد، سپس با کمک فلش بک هایی به روایت داستان پی می بریم، شخصیت زن اغواگر را میبینیم، با شخصیت های مکمل روبه رو می شویم که در خلق فضای رازآلود فیلم موثرند و همچنین پایان تراژیک داستان هم تاریک و غم انگیز است. علاوه بر این لئوناردو دی کاپریو بار دیگر قدرت بازیگری خود را در این فیلم به اثبات می رساند. همچنین بازی بن کینگزلی در این فیلم زیبا و دیدنی است.


5. سون – Seven – 1995

یک فیلم موفق به کارگردانی دیوید فینچر که یک قاتل سریالی قتل‌هایی را به راه انداخته و دو کارآگاه در جستجوی یافتن او هستند. این فیلم در زمان اکران با استقبال خوبی مواجه نشد زیرا فضای تاریک فیلم تماشاگرانی را که هنوز تحت تأثیر فیلم هانیبال بودند را خسته‌تر می‌کرد. اما بازی درخشان مورگان فریمن و برد پیت، به همراه کارگردانی دیوید فینچر، باعث ساخت فیلمی شد که هنوز پس از دو دهه جز فیلم‌های مطرح سینما محسوب می‌شود.


6. سکوت بره‌ها – The Silence of the Lambs – 1991

سکوت بره‌ها یکی از بهترین فیلم‌های هالیوود است که عناصر تریلر، روانشناسی و وحشت را باهم ادغام می‌کند. یک کارآموز اف بی آی از یک روانشناس کمک می‌گیرد تا یک قاتل زنجیره‌ای را دستگیر کند. آنتونی هاپکینز نقش این قاتل روان‌پریش را ایفا می‌کند. این فیلم در سال 1991 تمام جایزه‌های مهم را از آن خود کرد و یکی از فیلم‌های مطرح دهه 90 به شمار می‌رود.


7. هشت نفرت انگیز – ۲۰۱۵ – The Hateful Eight

یک آدم نفرت انگیز در ذهن شما چه کسی است؟ مرجعی جهانی برای نفرت انگیز دانستن کسی نداریم، اما با تماشای فیلم “هشت نفرت انگیز” تارانتینو می توانیم مطمئن باشیم که به توافقی جهانی از معنای نفرت انگیز رسیده ایم. شخصیت هایی که با بی رحمی قصابی می شوند، محیط خشن و حوادث خشن تر امضای “تارانتینو” پای آثارش هستند و در هشت نفرت انگیز “ساموئل ال جکسون”، “کورت راسل” و “جنیفر جیسن لی” درگیر داستان خشن و در نوع خود زیبایی می شوند که “تارانتینو” با سبک خاص خودش تعریف می کند. این فیلم در سال ۲۰۱۶ برنده ی اسکار بهترین موسیقی متن شد.


8. خاطرات قتل – Memories of Murder – 2003

این فیلم یکی از فیلم‌های مطرح آسیایی است که بر اساس داستان واقعی قاتلی ساخته‌شده که بین سال‌های 1986 و 1991 در کره جنوبی زنان را به قتل می‌رساند و دو کارآگاه در جستجوی او هستند. این فیلم بیننده را متحیر کرده و اوج داستان باعث می‌شود که نفستان را در سینه حبس کنید. اجراهای بازیگران و فیلم‌برداری این فیلم ازجمله نقاط مثبت فیلم محسوب می‌شود.


9. غریبه‌هایی در قطار – Strangers on a Train – 1951

این فیلم به کارگردانی آلفرد هیچکاک عناصر ترس، تنش و تریلر را یکجا دارد و داستان آن ازاین‌قرار است: یک روان‌پریش و یک بازیکن تنیس در قطار باهم آشنا شده و بازیکن تنیس که از زنش ناراضی است قبول می‌کند که در ازای قتل پدر فرد مقابل، او نیز همسرش را به قتل برساند. درنتیجه فیلم زیبایی پدید می‌آید که به خاطر شیوه روایی و درون‌مایه اصلی کار، یکی از فیلم‌های موفق سینما محسوب می‌شود.


10. مادر! – 2017 – !Mother

یکی از بهترین آثار تولید شده در ژانر رازآلود که عناصر تمثیلی دیگری را هم به خوبی در خود جای داده است. داستان ساده بوده و عناصر تمثیلی آن بیش از حد است. یک زوج متاهل در صلح و آرامش در خانه دورافتاده ای زندگی می کنند که همسایه ای در اطرافشان نیست. روزی مهمان ناخوانده ای در مقابل در ظاهر می شود. زندگی آرام زوج به آشوب تبدیل می شود. “مادر!” یک فیلم اجتماعی، فلسفی و مذهبی است که باید تماشا شود.


11. ام را به نشانه مرگ بگیر – Dial M for Murder – 1954

این فیلم از آلفرد هیچکاک درباره مردی است که پس از فهمیدن اینک همسرش خیانت کرده تصمیم می‌گیرد او را به قتل برساند. او از یکی از دوستان کالجش می‌خواهد که همسرش را به قتل برساند. اگرچه این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های هیچکاک محسوب نمی‌شود اما طرفداران بی‌شماری دارد و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است.


12. جایی برای پیرمردها نیست – 2007 – No Country for Old Men

“تا به حال بدترین چیزی که در تاس از دست داده ای چه بوده؟” این دیالوگ به یادماندنی درام جنایی حماسی “جایی برای پیرمردها نیست” به کارگردانی ایتان و جوئل کوئن می باشد. جایی در تگزاس جاش برولین (لوولین ماس) به یک معامله مواد مخدر می رسد که مقدار زیادی پول به جا مانده. خاویر باردم (آنتون چیگور) به دنبال این پول است و هرکه سر راهش است را از بین می برد. بنابراین کل داستان به موش و گربه بازی جاش برولین و خاویر باردم تبدیل شده و باردم همیشه یک قدم از او جلوتر است. تامی لی جونز نقش یک پلیس محلی را ایفا می کند که صحنه نبرد را بررسی کرده بود. این فیلم خشن، رازآلود و اکشن نامزد ۸ نامزد اسکار شد و ۴ جایزه را دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد برای باردم.


13. مخمل آبی – Blue Velvet – 1982

این فیلم به‌عنوان یکی از فیلم‌های برتر دهه 80 و تاریخ سینما، روابط انسانی، نیازها و رازهای انسانی را آشکار می‌کند. این فیلم داستان مردی جوان است که در یک مزرعه یک گوش بریده پیدا کرده و سپس با زنی زیبا که از خودش بزرگ‌تر است رابطه‌ای را آغاز می‌کند. این فیلم یکی از فیلم‌های برتر دیوید لینچ است که به خاطر وجود عناصر رمز و راز طرفداران بسیاری دارد.


14. یادگاری – Memento – 2000

یک فیلم معماگونه از کریستوفر نولان که بر اساس داستان کوتاهی نوشته برادرش جاناتان نولان، ساخته شده است. مردی جوان پس از یک حادثه حافظه‌اش را ازدست‌داده و به کمک تتوها و یادداشت‌ها سعی می‌کند قاتل همسرش را پیدا کند. این فیلم ذهن انسان و واقعیت را به چالش می‌کشد. حقیقت چیست؟ چگونه می‌توان به حقیقت دست یافت؟


15. راشومون – Rashomon – 1950

این فیلم ژاپنی به کارگردانی آکیرا کوروسوا را به این دلیل در این لیست قرار دادیم که نمی‌توان این فیلم را به ژانر خاصی محدود کرد. درهرحال می‌توان این فیلم را یک فیلم رازآلود توصیف کرد که از شیوه روایی خاصی استفاده می‌کند. در این فیلم شخصیت‌های مختلف داستان را ازنقطه‌نظر خود توصیف می‌کنند. این فیلم بر سینماگران و فیلم‌سازان جهان تأثیر بسیار زیادی گذاشت.


16. الدبوی – Oldboy – ۲۰۰۳

شکی وجود ندارد که الدبوی یکی از عجیب ترین و آزاردهنده ترین فیلم های ممکن است که به دلیل فضای خاص و خشونتش بیننده را تحت تاثیر قرار داده و تا سال ها در یادتان می ماند. در عرصه درام های رازآلود و انتقام جویانه نمی توان از الدبوی بهتر و کامل تر اثری یافت. اوج داستان هم نفس را در سینه تان حبس می کند. داستان درباره مردیست که دزدیده، به مدت ۱۵ سال زندانی شده و ناگهان آزاد می شود. این فیلم جایزه فستیوال کن سال ۲۰۰۴ را از آن خود نمود.


17. شمال از شمال غربی- North by Northwest – 1959

به‌سختی می‌توان فیلم‌های آلفرد هیچکاک را طبقه‌بندی یا گلچین کرد زیرا تمام فیلم‌های او موفق هستند. این فیلم هم یکی از فیلم‌های رازآلود هیچکاک است. یک مدیر تبلیغاتی به‌اشتباه مدیر دولتی محسوب شده و یک گروه از مجرم‌ها به دنبال او هستند. این فیلم پر از لحظات درخشان است و همانند سایر سناریوهای هیچکاک برای بسیاری از سینما دوستان یک نقطه عطف محسوب می‌شود.


18. من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم – 2020 – I’m Thinking of Ending Things

داستان فیلم “من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم” از این قرار است: یک زن جوان (با بازی جسی باکلی) با اینکه فکر پایان دادن به رابطه عاطفی‌اش را در سر دارد و علی‌رغم بی‌میلی‌اش، با نامزد جدید خود (با بازی جسی پلمانز) به مزرعه خانوادگی آنها سفر می‌کند تا در کنار خانواده او باشد. این زن جوان که در حین یک طوفان برفی در این مزرعه با مادر جیک (با بازی تونی کولت) و پدرش (با بازی دیوید تیولیس) گیر افتاده است، کم‌کم ماهیت همه چیزهایی را که درباره نامزد خود، خودش و همچنین دنیا می‌داند یا می‌فهمد، زیر سوال می‌برد.

این فیلم به کارگردانی “چارلی کافمن”، جوری ذهن شما را درگیر داستانش می‌کند که نمی‌توانید تنها به یکی از جنبه‌های داستان فیلم دلخوش کرده و به خودتان اطمینان داشته باشید که حتما داستان اصلی فیلم همان است که در مقابل دیدگاهتان قرار دارد! درواقع این فیلم به بررسی بیشتری نیاز داشته و هرلحظه مانند یک شوخی مسخره و عذاب‌آور با فهم و برداشت مخاطبش بازی می‌کند تا دست آخر او را با مجموعه‌ای از اطلاعات به‌هم‌ریخته و پیچیده رها کند.


19. پنهان – Cache – 2005

این فیلم انعکاسی از جامعه روبه ویران امروزی است. جامعه‌ای که به سمت نیمه‌های پنهان و روایت نشده می‌رود. یک زوج فرانسوی متعلق به طبقه بالای جامعه هرروز با نوارهایی مواجه می‌شوند. این وقایع باعث می‌شود که مرد این خانواده وقایع دوران کودکی‌اش را به یاد آورد که ممکن است با این اتفاقات ارتباط داشته باشد. منتقدان این فیلم را یکی از برترین فیلم‌های قرن 21 می‌دانند و کارگردان این فیلم با کمک شات های کوتاه، رازآلود بودن آن را افزایش می‌دهد.


20. پنجره عقبی – Rear Window – 1954

بسیاری این فیلم را برترین فیلم هیچکاک می‌دانند. این فیلم درباره رمز و رازهای انسانی است. فیلم درباره عکاسی است که از سر بیکاری تصمیم می گرد زندگی همسایگانش را دید بزند و در این میان زن میان‌سال بسیار جذابی را می‌بیند. این فیلم بر فیلم‌های دیگر تأثیر بسیار زیادی گذاشت.


21. میدسامر – 2019 – Midsommar

دختر جوانی به‌نام دنی (با بازی فلورنس پیو) در یک بحران عاطفی قرار گرفته و روابط خانوادگی و دوستانه‌اش را از دست داده‌است. دنی با وجود بی‌علاقگی دوست‌پسرش (کریستین) به وقت‌گذرانی و حمایت از او، رابطه‌اش را سرپا نگه داشته و از ترس اینکه مبادا دوست‌پسرش او را ترک کند و تنها شود به یک دوستی ظاهری و عذاب‌آور تن داده‌است. اما همه چیز از جایی شروع می‌شود که دنی به همراه کریستین و دوستانش به دهکده‌ای در سوئد می‌روند تا در جشنی سنتی که در میانه تابستان برگزار می‌شود شرکت کنند. حوادثی که برای دنی و دوستانش در این دهکده رخ می‌دهد وحشیانه، ترسناک و غیرقابل توضیح‌اند که نه ناگهانی بلکه به‌آرامی اتفاق می‌افتند و به‌شکلی آزاردهنده و جنون‌آمیز نمایش داده می‌شوند.


22. ماجرا – L’Avventura – 1960

این فیلم از فیلم‌ساز ایتالیایی میکل‌آنجلو آنتونیونی از زمان خود جلوتر بود. این فیلم که در زمان اکران جنجال بسیاری به پا کرد به‌مرور به یکی از برترین فیلم‌های جهان تبدیل شد. فیلم درباره زنی است که در یک سفر دریایی غیب شده و واکنشی که دوستانش درباره این اتفاق نشان می‌دهند. این فیلم نقش جلوه‌های ویژه و روایت را در سینما به‌کل تغییر داد.


23. بزرگراه گمشده – 1997 – Lost Highway

یک فیلم رازآلود دیگر که یک اثر پیچیده است و جز آثار اولیه دیوید لینج محسوب می شود که پس از آن روایت های خود را پیچیده تر نمود و در اینجا هم پرسونای خود را مرتب تغییر می داد. ۴۰ دقیقه ای ابتدایی فیلم با تمرکز بر بیل پولمن دیدنی است. حتی می تواند آن را نبوغ آمیز دانست. هنگامی که لینچ این پیچیدگی را در هم می شکند تنش شخصیت پولمن به هدر می رود. گرچه بازهم روایت ها عوض می شوند اما فیلم نمی تواند به قدرت بخش اول دست یابد. باید خودتان فیلم را تماشا کنید.


24. شیون – 2016 – The Wailing

داستان فیلم “شیون” در یکی از روستاهای کره‌جنوبی اتفاق می‌افتد؛ کارآگاهی به‌نام جانگ-گو درگیر پرونده قتل‌های زنجیره‌ای روستایش شده که همگی آنها به فجیع‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و چیزی غیرعادی میان آنها جریان دارد. چیزی که به ما نشان می‌دهد داستان فراتر از یک قتل معولی است و موضوعاتی از قبیل جن‌گیری و ارتباط با شیاطین در داستان این فیلم دخیل‌اند.

فیلم “شیون” تمام آنچه را که از یک فیلم ترسناک و رازآلود انتظار داریم را به ما ارائه می‌دهد؛ از هیجان و تنش‌های درگیرکننده و شخصیت‌های به‌یادماندنی گرفته تا خط‌های داستانی پیچیده و خشونت‌های عریان.


25. محله چینی‌ها – Chinatown – 1974

این فیلم به کارگردانی رومن پولانسکی و نویسندگی رابرت تون، یک فیلم کلاسیک تمام‌عیار در نظر گرفته می‌شود. جک نیکلسون کارآگاهی است که توسط خانم مولرای استخدام شده تا جاسوسی شوهری را کند اما سپس درباره محله چینی‌ها حقایق تاریک و عجیبی را درمی یابد. جک نیکلسون با بازی خود درخشش این فیلم را بیشتر می‌کند. نقطه اوج ناراحت‌کننده و پایانان فراموش‌نشدنی هستند.


26. جاده مالهالند – Mulholland Drive – 2001

این فیلم از دیوید لینچ یک اثر هنری تمام‌عیار است که هیچ فیلم‌برداری نمی‌تواند از جنبه جلوه‌های بصری، دقت و جنبه‌های هنری، به آن نزدیک شود. هنر قابل‌بیان نیست. این فیلم هم به همین‌گونه است. به همین دلیل باید آن را حس و تجربه کرد. این فیلم درباره رمز و رازهای انسانی است. این فیلم تلخ، تاریک و البته هنری است.


27. پناهگاه – ۲۰۱۰ – Shelter

“پناهگاه” فیلمی مهیج، ترسناک، و راز آلود است که داستان آشنا شدن یک روانپزشک با پسری که دچار اختلال چند شخصیتی است را روایت می کند. جولیان مور در این فیلم نقش روانپزشک و درمانگری را ایفا می کند که به اصرار پدرش، به درمان پسری که بعد از یک حادثه دچار اختلال چند شخصیتی شده است و همزمان شش شخصیت دارد، می پردازد. داستان فیلم تا آخرین لحظات پیچیده و مهیج است و اتفاقات آن غیر قابل پیش بینی و شوکه کننده می باشند.


28. روانی – Psycho – 1960

این فیلم به معرفی نیاز ندارد. درباره هر صحنه، هر بخش از داستان و همه جوانب آن بحث‌های فراوانی شده است. این فیلم باید الگوی تمام تریلرها باشد. این فیلم که در سال 1960 تولید شده سال‌هاست که بر فیلم‌ها و تماشاگران تأثیر می‌گذارد. نورمن بیتس یکی از شخصیت‌های منفی موردعلاقه سینما دوستان است. شات های کوتاه این فیلم نیز جز نقاط قوت آن محسوب می‌شود.


29. سرگیجه – Vertigo – 1958

بازهم آلفرد هیچکاک. این فیلم برترین فیلم ژانر رازآلود است. یک کارآگاه استخدام می‌شود تا همسر دوستش را تعقیب کند و از کار او سر درآورد. ماجراهای قتل و معما از دنیای هیچکاک جداناپذیرند. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما و ژانر معماگونه است که پایان فراموش‌نشدنی دارد.


30. دختری با خالکوبی اژدها – 2011 – The Girl With the Dragon Tattoo

هنگامی که یک روزنامه نگار به نام میکائیل بلومکویست (دنیل کریگ) و یک هکر کامپیوتر پر از خالکوبی و پیرسینگ به نام لیزبث سالاندر (رونی مارا) توسط یک میلیونر به نام هنریک ونگر (کریستوفر پلامبر) مسئول تحقیقات درباره ناپدید شدن برادرزاده آن مرد حدود ۴۰ سال پیش می شوند، به حقایق مختلف و عجیب و غریبی پی می برند. این فیلم شاهکار دیگری از “دیوید فینچر” است که طرفداران ژانر رازآلود از تمایش لذت خواهند برد.


31. راز چشمان آنها – 2009 – The Secret in Their Eyes

فیلم “راز چشمان آن‌ها” روایت جذاب و دنبال‌کننده‌ای دارد و خیلی زود کنجکاوی مخاطب را تحریک می‌کند. این فیلم علاوه‌بر بازی‌های درخشان، از فیلمبرداری و کارگردانی حرفه‌ای و قابل توجهی هم برخوردار بوده و سعی می‌کند داستانش را به دور از کلیشه بیان کند.

در فیلم “راز چشمان آن‌ها” داستانی روایت می‌شود که در آن با درگیری مقامات قضایی با یک پرونده تجاوز و قتل روبرو هستیم؛ پرونده‌ای که حالا بعد از گذشت ۲۵ سال موضوع اصلی رمان بنجامین اسپوزیتو قرار می‌گیرد؛ شخصی که به‌عنوان مشاور قانونی با این پرونده سر و کار داشته و یکی از اصلی‌ترین ستون‌های حل آن بوده‌است.


32. چاقوکشی – Knives Out – ۲۰۱۹

“چاقوکشی” تجربه‌ای خالص و سرگرم کننده است. جانسون این فیلمنامه کامل و بی نقص را با داستانی رازآلود از یک قتل آغاز می‌کند، با جلو رفتن داستان ژانر آن به فیلمی مهیج تغییر کرده و پس از نزدیک شدن به پایان، دوباره رازآلود می‌شود. هیچ لحظه‌ای از فیلم به هدر نمی‌رود، چرا که در هر صحنه به شخصیت‌ها و داستان پرداخته شده و در لا به لای آن طنز نیز پدیدار می‌شود. این فیلم همه چیز دارد، هیجان، غم، و خنده‌های فراوان.


33. سوختن – 2018 – Burning

فیلم “سوختن” را می‌توان اثری متفاوت در ژانر معمایی و رازآلود دانست. تمرکز اصلی این فیلم بر شخصیت‌ها و حالات درونی آنها است و اتفاقا داستان اصلی فیلم هم مربوط به یک مشکل روانشناختی است که گرچه به طور مستقیم به آن اشاره‌ای نمی‌شود،‌ اما نحوه‌ی بازی بازیگران و دیالوگ‌های آنها گواه همه چیز است.

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که پسری به نام لی جونگ-سو بر حسب اتفاق دوست دوران کودکی‌اش که دختری به نام هائه-می است را ملاقات می‌کند. این دو نفر بعد از ساعت‌ها گفتگو که خود یکی از بخش‌های اصلی داستان است، با هم صمیمی شده و رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند. تا اینکه هائه-می به آفریقا سفر می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. محسن

    دی 10, 1401

    ویران شده رو ببینین

    پاسخ

  2. رها

    مرداد 30, 1401

    فیلم مهمان نامرئی عالی بود. آخرش سرت سوت میکشه که داستان چی بود و چی شد *****

    پاسخ

  3. hesam

    آبان 27, 1399

    قبل دیدن فیلم مادر لطف کنید دو سه ساعت نقد ها و منظور کارگردان را سرچ و با دقت بخوانید … تا از نقش ها اگاه باشید. طراحی نقش های این فیلم در جای خود هزار درصد راز الوده …..

    پاسخ

  4. mm1386

    آبان 22, 1399

    تا جایی که می دونم رازآلود یعنی یک رازی در آخر فیلم کشف نشه
    اما بی خوابی و سون وسکوت بره ها و هشت نفرت انگیز و روانی و چاقوکشی همه چی در پایان حل میشه
    فیلم های من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم و جاده مالهالند و یادگاری هم بعد چند بار دیدن می تونیم بفهمیم چی شده
    فیلم رازآلود مثل خاطرات قتل و جزیره شاتر که واقعا راز الودن
    جای تلقین خالیه چون مهم ترین رازش هنوزم که هنوزه کشف نشده

    پاسخ

  5. Arian

    آبان 19, 1399

    سلام لطفا فیلم Dark رو هم به این لیست اضافه کنید

    پاسخ

  6. عالی

    تیر 24, 1399

    فقط فیلم خاطرات قتل

    پاسخ

    • علی در پاسخ به عالی

      فروردین 10, 1400

      آی گفتی واقعا چقد جذاب و خفن بود

      پاسخ

  7. مسلم

    اردیبهشت 28, 1399

    فیلم confessions of murder رو حتما ببینید و اینکه بنظم هشت نفرت انگیز جاش تو این لیست نبود خیلی اثار خوب دیگه ای رو نگذاشتید

    پاسخ

    • فرشاد در پاسخ به مسلم

      آذر 15, 1399

      بهترین فیلم هشت نفرت انگیز اینکه میگن راز آلود ممکنه کشف بشه در حین داستان راز ماته ولی کم کم کشف میشه.هشت نفرت انگیز اتفاقا فوق العاده راز آلوده

      پاسخ

  8. وحید

    آبان 10, 1398

    فیلم های۱ پرستیژ۲ شاتر اف آیلند و ۳اینسپشن بی نظیر هستند تو این ژانر ولی اسمی ازشون نیامده

    پاسخ

  9. حمید

    آبان 11, 1397

    مثل اینکه ادمین از فیلم های هیچکاک خیلی خوشش میاد

    پاسخ

    • فومنی در پاسخ به حمید

      مهر 16, 1398

      جایی که از فیلمهای شاخصی مانندفیلم هفت ودخترگمشده وجزیره شاتروچندکارمطرح دیگر یادشود،حیف است ازفیلمهای متوسطی مانندمادر نام برده بشه .ازمیان کارهای هیچکاک هم هرگز نتوانستم بافیلمRear Window ارتباط برقرارکنم ونمی دانم دلیل توجه بیش ازاندازه منتقدین سینمابه این اثرهیچکاک چیه…به عنوان یک بیننده معمولی سینما هرگز تحت تاثیراین فیلم قرارنگرفتم وحتماایراداز سوادسینمایی منه وگرنه بیشترکارهای فیلمسازبزرگی مثل اوشاهکارهستن.

      پاسخ

      • سحر در پاسخ به فومنی

        آبان 21, 1399

        برخلاف شما مادر واقعا فیلمنامه رازآلود را دارد و تا آخر فیلم حس کنجکاوی را در بیننده ایجاد می کند.

        پاسخ