معرفی فیلم “عصر معصومیت” (The Age of Innocence)

فیلم عصر معصومیت یکی از آثار کمتر شناخته‌شده‌ی مارتین اسکورسیزی است که با سبک همیشگی این کارگردان تفاوت دارد. اسکورسیزی در این فیلم با ژانر عاشقانه همراه شده و درامی را به مخاطب ارائه داده که سراسر اندوه و اشتیاق است. این فیلم یکی از آثار خوب کلاسیک سینماست که با بازی درخشان ستارگان بزرگی مانند دی‌لوئیس و فایفر همراه است.

در ادامه این مقاله به معرفی فیلم عصر معصومیت پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: عصر معصومیت (The Age of Innocence)
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
  • بازیگران: دنیل دی-لوئیس، میشل فایفر، وایونا رایدر
  • سال تولید: 1993
  • افتخارات: نامزد پنج جازه اسکار، برنده اسکار بهترین طراحی لباس
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 84/100

تریلر فیلم

فیلم عصر معصومیت یک فیلم غیر معمول با سرعت کم نسبت به دیگر فیلم‌های اسکورسیزی است و یک درام دوره‌ای پر از عاشقانه و احساساتی می‌باشد. این فیلم درباره جامعه طبقه بالا در قرن نوزدهم نیویورک است و یک نیویورک بورژوایی را به‌تصویر می‌کشد که تعداد کمی از مردم آن را تجربه کرده‌اند.

در ظاهر، به‌نظر می‌رسد یک داستان بسیار معمولی اما زیبا از نظر ظاهری شبیه به جین آستین است، اما چیزی فراتر از آن چیزی است که به چشم می‌آید. اگرچه این کارگردان بیشتر به‌خاطر تصویرهای خشونت‌آمیز خشونت‌های گروهی شناخته می‌شود، خود اسکورسیزی می‌گوید عصر معصومیت “خشن‌ترین فیلمی است که تا به‌حال ساخته است.”

داستان فیلم از این قرار است: در دهه 1870 در شهر نیویورک، وکیل جنتلمن نیولند آرچر (با بازی دنیل دی‌-لوئیس) قصد دارد با زن جوان محترمی به‌نام می ولند ازدواج کند. پسر عموی می، وارث آمریکایی کنتس الن اولنسکا، پس از ازدواج فاجعه‌بار با یک کنت لهستانی، به نیویورک بازگشته است. در ابتدا او توسط جامعه طرد می‌شود و شایعات شرورانه‌ای درباره وی در سطح شهر پخش می‌شود. اما همانطور که خانواده می شجاعانه در کنار کنتس ایستاده‌اند، او به‌تدریج توسط بهترین خانواده‌های قدیمی نیویورک پذیرفته می‌شود.

کنتس در یک مهمانی اجتماعی که توسط خانواده‌اش ترتیب داده شده‌است مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، اما با کمک آرچر، او می‌تواند در رویدادی که توسط یکی از افراد ثروتمن میزبانی می‌شود به جمع دیگر افراد بازگردد. او در آنجا با یکی از سرمایه‌داران مستقر نیویورک به‌نام جولیوس بوفورت آشنا می‌شود که به امور مخاطره‌آمیز و عادت‌های از بین رفته شهرت دارد. او شروع به معاشقه علنی با کنتس هم در ملاء عام و هم در خلوت می‌کند. آرچر پیش از موعد، نامزدی خود را با می اعلام می‌کند، اما وقتی کنتس را می‌شناسد، شروع به قدردانی از دیدگاه‌های نامتعارف او در مورد جامعه نیویورک کرده و درباره ازدواج با نامزدش به شک می‌افتد.

فیلم عصر معصومیت داستانش را با حوصله پیش می‌برد و به بیننده اجازه می‌دهد شخصیت‌ها را درست بشناسد و با زندگی هر یک همراه شود. لوئیس و فایفر جوان در این فیلم به‌زیبایی می‌درخشند و به‌خوبی از پس نقش‌هایشان برآمده‌اند.

کارگردانی اسکورسیزی به همراه فیلم‌برداری و تصویرپردازی جذاب فیلم داستان آن را به یک تجربه‌ی دلنشین تبدیل کرده و باعث می‌شود با کارکترها همراه شوید.

تصاویری از فیلم “عصر معصومیت”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم