بهترین سریال‌های کمدی سیاه که باید تماشا کنید و لذت ببرید

در سال‌های اخیر کمدی سیاه به یکی از سریال‌های محبوب تبدیل شده است. چون تماشاگران از طنز تلخ این سریال‌ها استقبال می‌کنند. گاهی اوقات موضوع اصلی سریال یک موضوع تاریک و گزنده است. پلتفرم‌های پخش سریال در سراسر جهان ایده‌های درخشانی در این زمینه دارند. این داستان‌ها به خاطر لحظات درخشان و خلاق مورد توجه قرار می‌گیرند. سریال‌هایی مثل “تو دیگه برایم مرده‌ای، بری” (Dead to Me, Barry) یا حتی “پسران” (The Boys) امروزه آنقدر محبوب شده‌اند که می‌توان در نقد آن‌ها کلی مقاله نوشت. امروز تصمیم گرفتیم بهترین سریال‌های کمدی سیاه را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


11. برایم مرده‌ای – Dead To Me – 2019

“برایم مرده‌ای” یک سریال کمدی سیاه است که در آن دو زن باید با غم فراق و فقدان کنار بیایند. این خانم‌ها هر دو همسران خود را از دست داده‌اند و باید یاد بگیرند با این غم و رنج زندگی کنند. با این وجود، کی از آن‌ها یک راز مهم را تمام عمر پنهان کرده است. این راز بزرگی است که اگر برملا شود همه چیز را به هم می‌ریزد.

“برایم مرده‌ای” یکی از آن سریال‌هایی است که در ابتدا ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد. بنابراین شاید از اول جذب سریال نشوید. اما بعد از این که قسمت اول را تماشا کردید، دیگر دوست دارید تمام قسمت‌ها را خوب تماشا کنید. “کریستینا اپل گیت” (Christina Applegate) و “لیندا کاردلینی” (Linda Cardellini) هر دو در نقش‌های اصلی خود درخشان ظاهر می‌شوند. این دو نفر با هم ارتباط خوبی دارند و توانستند از اول تا آخر در نقش‌های خود بدرخشند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر کمدی سیاه که باید تماشا کنید


10. فیلادلفیا همیشه آفتابی است – It’s Always Sunny In Philadelphia – 2005

حتماً درباره این سریال چیزهایی شنیده‌اید، چون یکی از بهترین سریال‌های کمدی سیاه است. “فیلادلفیا همیشه آفتابی است” یک کمدی سیاه است که در شهر پنسیلوانیای فیلادلفیا رخ می‌دهد. داستان درباره یک گروه است که شاید زیاد آدم‌های خوبی نباشند. دنیز و دی، به همراه دوستان خود مک و چرلی و پدرشان فرانک این گروه را تشکیل می‌دهند.

این سریال از آن سریال‌هایی است که لازم نیست برای تماشای آن شما را متقاعد کنیم. خودتان خوب می دانید “فیلادلفیا همیشه آفتابی است” چقدر جذاب و دیدنی است. این سریال طولانی‌ترین سریال کمدی (لایواکشن) است. چون توانسته انبوه زیادی از تماشاگران را جذب کند و طنز تلخی را به تصویر بکشد. این گروه به کارهای بدی دست می‌زنند و ما هم از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم.


9. کوین می‌تونه خودشو ب**د – Kevin Can F*** Himself – 2021-2022

یکی از جدیدترین سریال‌های این لیست که یک کمدی سیاه است. ” کوین می‌تونه خودشو ب**د” درباره یک زن معمولی به نام آلیسون است که تلاش می‌کند در زندگی جایگاه خودش را پیدا کند. او با مردی به نام کوین زندگی می‌کند. کوین نمی‌داند چطور از خودش مراقبت کند و در حقیقت در همه چیز به آلیسون وابسته است.

آنچه که این کمدی سیاه را جذاب و دیدنی می‌کند این است که “کوین می‌تونه خودشو ب**د” یک سریال ترکیبی است. سریال در لحظاتی تلاش می‌کند جنبه‌های جالب زندگی خودش را نشان دهد. بنابراین با یک سریال کمدی روبرو می‌شویم که لبخند را بر لب ما می نشاند. با این که دوربین‌های مختلف این لحظات را ضبط می‌کند، اما می‌توانیم جدیت زندگی او را به خوبی لمس کنیم. بنابراین سریال بیشتر شبیه یک درام ترکیبی با کمدی سیاه است. همین پازل‌های مختلف است که سریال را جذاب می‌کند. “آنی مورفی” (Annie Murphy) در نقش خود دیدنی است.


8. بری – Barry – 2018

یکی از بهترین سریال‌های کمدی سیاه ساخته اچ بی او. “بری” درباره شخصیت اصلی داستان یعنی بری است. او قبلاً عضو نیروی دریایی بود و حالا بیکار است. بنابراین تصمیم می‌گیرد یکی از بزرگ‌ترین قدم‌های زندگی‌اش را بردارد و به یک مزدور مواجب بگیر تبدیل می‌شود. با این وجود، وقتی برای یکی از مأموریت‌هایش به لس آنجلس فرستاده می‌شود، با اتفاقاتی مواجه می‌شود که تا قبل از آن فقط می‌توانست چنین ماجراهایی را روی پرده سینما ببیند.

“بری” یک سریال کمدی سیاه” جذاب و دیدنی است. نه تنها “بیل هیدر” (Bill Hader)، ستاره اصلی سریال، در نقش خود درخشان ظاهر شده و توانسته لحظات کمدی درخشانی ایجاد کند. بلکه عناصر درام هم به خوبی با کمدی ترکیب شده است. شاید هرگز تصور نمی‌کردید داستان کمدی درباره یک مزدور بتواند تا به این اندازه طنز و دیدنی باشد.


7. بوجک هورسمن – BoJack Horseman – 2014

اولین سریال انیمیشنی این لیست. “بوجک هورسمن” یک سریال انیمیشن بزرگسالانه است. داستان درباره شخصیت اصلی سریال یعنی بوجک است. بوجک یک سلبریتی فراموش شده است که تصمیم گرفته هر طوری که هست دوباره به زندگی برگردد و مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین تصمیم می‌گیرد به کمک یک سایه نویس زندگی نامه خودش را بنویسد. امیدوار است با این کار دوباره به زندگی برگردد.

اجازه ندهید اسم انیمیشن شما را ناامید کند. چون این سریال یکی از بهترین نمونه‌های بهترین سریال‌های کمدی سیاه در این لیسن است. “بوجک هورسمن” توانسته بین شوخی‌های تلخ و گزنده و لحظات دلنشین ترکیب خوبی ایجاد کند. این سریال نه تنها شما را خوب می‌خنداند، بلکه به مسائل مهمی مثل اضطراب، افسردگی، مشکلات روانی، غم و رنج و مشکلات مشابه می‌پردازد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های کمدی و خنده دار که این روزها باید تماشا کنید


6. زندگی پس از مرگ – After Life – 2019

“زندگی پس از مرگ” یک سریال کمدی با حضور کمدین افسانه‌ای “ریکی جرویز” (Ricky Gervais) است. “زندگی پس از مرگ” یک کمدی سیاه است و داستان مردی را روایت می‌کند که همسرش را به طرز دلخراشی از دست داده است. بنابراین حالا که افسردگی گریبانش را گرفته دیگر کاری به کار دنیا ندارد. این مرد با همه مثل یک عوضی رفتار می‌کند و دیگر هیچکس برایش مهم نیست. اما مسلم است که اوضاع همیشه اینطور نمی‌ماند.

بدون شک “زندگی پس از مرگ” یکی از سریال‌های کمتر شناخته شده این لیست است. چون برای این سریال آنچنان که باید تبلیغات خوبی صورت نگرفت. با این وجود ارزش تماشا کردن دارد و حتماً باید خودتان آن را تماشا کنید و لذت ببرید. “ریکی جرویز” در نقش اصلی درخشان ظاهر شده است. بنابراین تماشای او در نقش مردی که با همه جهان رفتار بدی دارد، آن هم در حالی که همه سعی می‌کنند به او کمک کنند، می‌تواند جالب باشد. نکته جالب دیگر درباره این فیلم این است که نشان می‌دهد بعد از مرگ یک عزیز چه اتفاقی برای انسان رخ می‌دهد و چه رنجی می‌کشد. حتی شیوه کنار آمدن با این رنج را هم به ما می‌آموزد. فصل سوم این سریال به تازگی پخش شده، بنابراین بهتر است هر چه زودتر آن را تماشا کنید.


5. فارگو – Fargo – 2014

“فارگو” یک سریال آنتولوژی با عناصر کمدی سیاه است. این سریال از فیلمی محصول سال 1996 به همین نام الهام گرفته است. داستان در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ می‌دهد و داستان‌ها، شخصیت‌ها و معمایی دارد که از ابتدا تا انتها شما را با خود همراه می‌کند.

یکی از نکات جالب درباره این سریال این است که لحظات خنده دار زیادی دارد. بنابراین با دیدن آن دائم می‌خندید. به علاوه، فضای رازآلود داستان هم سریال را جالب‌تر می‌کند. البته بر آغاز سریال زیاد تمرکز نمی‌شود تا سریال دراماتیک نشود. با این وجود سریال توانسته به خوبی در هر دو ژانر تعادل ایجاد کند. به همین دلیل توانسته جایزه‌های مختلف دریافت کند. با این که هنوز فصل پنجم سریال سفارش داده نشده، امیدواریم فصل دیگر آن به زودی ساخته شود. پس اگر هنوز این سریال را تماشا نکرده‌اید بهتر است هر چه زودتر تماشا کنید.


4. ریک و مورتی – Rick And Morty – 2013

یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی که تا به امروز ساخته شده است. “ریک و مورتی” یک سریال علمی تخیلی با عناصر کمدی سیاه است. داستان درباره شخصیت‌های اصلی سریال یعنی ریک و مورتی است. این دو پدربزرگ و نوه‌ای هستند که به کهکشان‌های مختلف سفر می‌کند. از جهان‌های مختلف می‌گذرند، به دنیاهای عجیب می‌روند و تجربه‌های جالبی دارند.

وقتی به یک سریال کمدی سیاه فکر می‌کنید “ریک و مورتی” دقیقاً همان چیزی است که مفهوم این سریال را خوب نشان می‌دهد. این سریال برای بزرگسالان ساخته شده، یا حداقل برای جوان‌ترها و نوجوان‌ها. شوخی‌های او زمان بندی شده هستند و به خوبی به گوش مخاطب می‌رسند. به علاوه به خوبی با ارجاعات قدیمی همراه می‌شوند تا طرفداران قدیمی‌تر هم از آن لذت ببرند. ارجاعات جدید آن هم برای مخاطبان جوان‌تر و جدیدتر جذاب خواهد بود. نکته جالب درباره این سریال این است که داستان دیوانه واری را به تدریج پیش می‌برد. همین موضوع است که سریال را جذاب می‌کند.

“ریک و مورتی” یک سریال جذاب و مسخره است که با داستان عمیق و شخصی خود توانسته طنز تلخ و گزنده ایجاد کند. شخصیت آن، “ریک سانچز”، یکی از شخصیت‌های جذاب سریالی است. چنین شخصیت جذاب و پیچیده‌ای به همراه عناصر کمدی سیاه توانسته داستانی جذاب و دیدنی خلق کند. پس حتماً این سریال را تماشا کنید چون یکی از بهترین سریال‌های کمدی سیاه است.


3. پایان دنیای لعنتی – The End Of The F***ing World – 2017-1019

این سریال به معنای واقعی دیدنی و تماشایی است. “پایان دنیای لعنتی” یک سریال کمدی سیاه، با داستانی درباره دو نوجوان است. هر کدام از آن‌ها مشکلات خود را دارند. یکی از آن‌ها فکر می‌کند روانی شده و دیگری هم زندگی بدی دارد. آن‌ها از این مشکلات و شرایط به نفع خود استفاده می‌کنند تا به همراه هم ماجراجویی دیوانه واری را تجربه کنند.

باید قبول کنیم که سریال “پایا دنیای لعنتی” یک سریال خاص و چشمگیر است. با این که این سریال طنز تلخی دارد، اما نمایش آن با سریال‌های دیگر قابل مقایسه نیست. دو بازیگر اصلی آن بهترین بازی ممکن را ارائه می‌دهند. بنابراین نوعی طنز تلخ پدید می‌آید که با هیچ اثر دیگری قابل مقایسه نیست. در این سریال آنقدر اتفاق‌های مختلف رخ می‌دهد که نمی‌توانید لحظه‌ای از آن چشم بردارید. باور کنید که تا پایان سریال با آن همراه می‌شوید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم کمدی سیاه دیدنی که احتمالا فراموششان کرده‌اید


2. خدمه پرواز – The Flight Attendant – 2020

این سریال از اچ بی او دیدنی است. “خدمه پرواز” درباره یک زن جوان است که به عنوان خدمه پرواز کار می‌کند. زندگی او کمی به هم ریخته است و با مهمانی، مواد مخدر، الکل و غیره گره خورده است. اما یک روز صبح که بیدار می‌شود در کنار خودش یک جسد می‌بیند و نمی‌داند چه اتفاقی افتاده. نمی‌داند خودش او را کشته یا نه. به همین دلیل وظیفه اوست که این معما را حل کند.

با این که شاید “خدمه پرواز” در نگاه اول بیشتر یک درام کمدی به نظر برسد تا یک کمدی سیاه، اما ما تصمیم گرفتیم آن را در لیست قرار دهیم. فرض کنید یک روز صبح بیدار شوید و خود را در کنار یک مرده ببینید. چکار می‌کنید؟ فریاد می‌زنید؟ مسلماً نمی‌دانید چکار کنید. این زن هم به یک کاراگاه تبدیل می‌شود تا بداند دقیقاً چه اتفاقی افتاده. “کیلی کوئوکو” (Kaley Cuoco) در این سریال اجرای درخشانی دارد و به لطف اجرای خوبش یکی از بهترین سریال‌های کمدی سیاه را خلق می‌کند.


1. پسرها – The Boys – 2019

آخر از همه به یک سریال ابرقهرمانی می‌رسیم. این سریال از آمازون قهرمان‌هایی را نشان می‌دهد که فقط یک ابرقهرمان نیستند. آن‌ها ابزارهای بازاریابی، نشریاتی، اسباب بازی، ستاره تلویزیونی و هر چیز دیگری که تصور کنید هستند. این ابرقهرمان‌ها رازهای تاریکی دارند که آن را در پس ماسک‌های خود پنهان می‌کنند. این رازها یکی یکی فاش می‌شوند.

در دنیایی که پر از ابرقهرمان است، آن هم ابرقهرمان‌های مارول و دی سی، “پسرها” می‌تواند نسیم تازه‌ای به این ژانر بیاورد. نه تنها لحظات تاریک این سریال زیادی تاریک هستند. چون برای مثال، صحنه آغازین می‌تواند هم شما را به گریه بیندازد و هم بخنداند، بلکه به شدت هم سرگرم کننده است. این سریال از نمایش خشونت هیچ ابایی ندارد. بنابراین اگر تحمل تماشای خشونت را ندارید بهتر است سریال را تماشا نکنید. “پسرها” پر از ستاره‌های بااستعداد است و داستان هم حقیقت ابرقهرمان بودن را به خوبی نشان می‌دهد. حتماً باید این سریال را خوب تماشا کنید. این سریال یکی از بهترین سریال‌های کمدی سیاه است که حتماً از آن لذت می‌برید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مهدی

    دی 20, 1401

    بهترین سریال شیملس تو این ژانر و لنظر من تو تمامی ژانرا یا خودتون ندید یا به عمد جای سریالای خفن این سوسول بازیای tv_14 رو میخاید بولد کنید سریال خوبا فقط tv_ma

    پاسخ