30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند

30 فیلم کمدی رمانتیک که زنان باید تماشا کنند

وقتی هری سالی را دید – When Harry Met Sally

فیلم‌نامه این فیلم را نورا افرون نوشته و سؤال اصلی این فیلم این است که آیا زنان و مردان می‌توانند دوستان واقعی هم باشند؟ پاسخی که این فیلم می‌دهد، بله است، بله می‌توانند دوست و نیمه گمشده هم باشند.

بحث کافیه – Enough Said

اول (Julia Louis-Dreyfus) با رابرت (James Gandolfini) آشنا شده اما زمانی که متوجه می‌شود مشتری ماساژش (Catherine Keener) همسر قبلی رابرت است به هیچ‌کدام از آن دو چیزی نمی‌گوید. به‌جای این کار تلاش می‌کند تا اطلاعات کافی به دست بیاورد.

جری مگوایر – Jerry Maguire

تام کروز، رنه زلوگر و کوبا کودینگ ازجمله بازیگران این فیلم هستند که درباره یک مدیر برنامه ورزشی است. این فیلم از آن دست فیلم‌هایی است که در ذهنتان می‌ماند و فکرتان را به خود مشغول می‌کند.

عشق و بسکتبال – Love & Basketball

این فیلم بیشتر یک فیلم ورزشی است تا یک فیلم رمانتیک و کمدی. مونیکا و کوئینسی از بچگی بسکتبال بازی می‌کردند و به‌مرورزمان عاشق هم شدند.

هرگز بوسیده نشده – Never Been Kissed

درو بریمور فیلم‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان آن‌ها را انتخاب نمود. او در این فیلم ادیتور روزنامه است که به‌صورت پنهانی به دبیرستان می‌رود و در آنجا عاشق معلمش می‌شود. این فیلم زیبا در قسمت‌هایی به آثار شکسپیر ارجاع می‌دهد و از بازیگران بسیار خوبی استفاده می‌کند.

زن زیبا – Pretty Woman

جولیا رابرتز زن فاحشه‌ای است که یک مرد ثروتمند را عاشق خود می‌کند و زندگی‌اش دچار تغییر و تحول می‌شود.

عروسی بهترین دوستم – My Best Friend’s Wedding

جولیا رابرتز و درموت مالرونی دو دوست صمیمی هستند که باهم قرار گذاشتند اگر تا سن 28 سالگی ازدواج نکردند باهم ازدواج کنند. اما نزدیک تولد زن، مرد خبر نامزدی‌اش را به او اطلاع می‌دهد و زن که اکنون متوجه شده به او علاقه دارد تلاش می‌کند ازدواج آن دو را خراب کند.

چیزی درباره ماری است – There’s Something About Mary

کامرون دیاز زنی است که می‌تواند توجه تمام مردان اطراف را به خود جلب کند. این فیلم محصول کمپانی برادران فرلی است که تاکنون فیلم‌های موفقی ساخته‌اند.

بی‌خوابی در سیاتل – Sleepless in Seattle

این فیلم هم توسط نورا افرون نوشته و کارگردانی شده است. تام هنکس در نقش سام دعوت می‌شود تا در رادیو درباره شکست عشقی‌اش صحبت کند که توجه بسیاری از زنان را به خود جلب می‌کند. یکی از این زنان آنی (Meg Ryan) نام دارد که قرار است ازدواج کند اما احساس می‌کند در رابطه‌اش اشکالی وجود دارد. با کمک پسر سام، این دو سرانجام یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

خاطرات بریجت جونز – Bridget Jones’s Diary

همه ما زمانی از زندگی‌مان جای این شخصیت بوده‌ایم: تنها، خسته از مردان و خسته از کار و زندگی. رنه زلوگر در نقش این زن است و هیو گرانت و کولین فیرث، نقش مردان مقابل او را ایفا می‌کنند.

کودک واضح – Obvious Child

یک فیلم موفق درباره حامله شدن یک زن، که با کمک فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی جیلیان روبزپیر، داستان کمدی جذابی از آب درآمده است.

پیش از طلوع خورشید – Before Sunrise

فیلم ریچارد لینکلاتر شاید یک کمدی محض نباشد اما یک داستان عاشقانه است. جسی و سلین پس از ملاقات یکدیگر در قطاری در اروپا تمام شب را در وین صحبت کرده و باهم قدم می‌زنند. آن‌ها در انتهای فیلم از هم جدا می‌شوند اما داستان آن‌ها در نسخه “پیش از نیمه‌شب” نیز ادامه دارد.

10 چیز تو که من ازشون بدم میاد – 10 Things I Hate About You

تاکنون از آثار شکسپیر اقتباس‌های بسیاری شده که می‌توان این یکی را یکی از بهترین‌ها دانست. بازیگران موفق (Julia Stiles, Heath Ledger, Gabrielle Union, Joseph Gordon-Levitt)، موسیقی زیبای دهه 90 و عناصر موفق فیلم‌های رمانتیک، از این فیلم یک فیلم موفق ساخته است.

باردار – Knocked Up

زنی پس از یک‌بار رابطه حامله شده و تصمیم می‌گیرد کودک را نگه دارد. شاید در ابتدا رابطه الیسون (Katherine Heigl) و بن (Seth Rogen) خوب به نظر نرسد اما در انتها همه‌چیز خوب پیش می‌رود.

بی سرنخ – Clueless

این فیلم یکی از فیلم‌های کلاسیک کمدی رمانتیک است. حتی اگر رابطه شر و برادر ناخوانده‌اش عجیب به نظر برسد، بازهم فیلم جالبی است.

شبیه عشق – A Lot Like Love

الیور (Ashton Kutcher) و امیلی (Amanda Peet)، از دوستان معمولی به دوستان با مزایا و سپس عشاق تبدیل می‌شوند. این‌گونه روابط به‌ندرت در زندگی واقعی رخ می‌دهد به همین دلیل بهتر است آن را تماشا کنید.

دوست معمولی – Just Friends

بیشتر مردم عاشق دوست دوران بچگی خود نمی‌شوند اما بیشتر مردم شبیه رایان رینولدز و امی اسمارت نیستند. رایان نقش کریس را ایفا می‌کند که پس از سال‌ها به زادگاه خود بازگشته و هنوز نسبت به جمی، زنی که در جوانی به او توجهی نکرده، احساساتی دارد. اگر به کریس کلاین علاقه دارید باید بدانید که او در این فیلم رقیب رایان رینولدز است.

راهی که می‌رویم – Away We Go

زمانی که ورونا (Maya Rudolph) و برت (John Krasinski) متوجه می‌شوند که قرار است صاحب فرزند شوند نمی‌دانند آن را کجا بزرگ کنند. به همین دلیل در سراسر کشور سفر می‌کنند. در این فیلم ستارگانی چون آلیسون جنی، مگی جیلنهال و کاترین اوهارا، نقش‌آفرینی می‌کنند.

همراه با پلی – Along Came Polly

جنیفر آنیستون نقش دختری به نام پلی را ایفا می‌کند که با همکلاسی دبیرستانش رابین (Ben Stiller)، رابطه‌ای را آغاز می‌کند. البته پس‌ازاینکه رابین از همسرش جدا شد.

ایمیل داری – You’ve Got Mail

یکی دیگر از همکاری‌های مگ رایان و تام هنکس که فیلم موفقی از آب درآمده است.

در انتظار برای آزادی – Waiting to Exhale

این فیلم که از رمانی به همین نام نوشته‌تری مک میلن اقتباس شده از بازیگران آفریقایی – آمریکایی، مانند ویتنی هوستون، آنجلا باست، للا روکان و لورتا دوین، استفاده می‌کند. زمانی که مردان میان این چهار نفر قرار می‌گیرند آن‌ها قدرت ارتباطشان را بیش‌ازپیش در نظر می‌گیرند.

لبه برنده – The Cutting Edge

این فیلم درباره یک تیم هاکی است که در المپیک زمستانی سال 1992 جایزه طلا دریافت می‌کند و یک بازیکن هاکی بازنشسته را در ترکیب این تیم قرار می‌دهند.

در دریا – Overboard

در این فیلم که توسط گری مارشال کارگردانی شده، گلدی هان و کرت راسل از بازیگران این فیلم هستند. دختری از قایقش به دریا افتاده و یک نجار او را نجات می‌دهد. اما او به فراموشی دچار شده است.

ببین چه کسی صحبت می‌کند – Look Who’s Talking

چه چیزی از این جالب‌تر است که یک کودک با صدای بروس ویلیس صحبت کند؟ در این فیلم ساخته‌امی هکرلینگ، جان تراولتا و کیرستی الی باید از این کودک شیرین نگهداری کنند. سری‌های دیگر این فیلم عبارت‌اند از “فرد دیگری هم ‌صحبت می‌کند” (به کارگردانی هکرلینگ) و “ببین حال چه کسی صحبت می‌کند” (تولید شده توسط هکرلینگ).

جدایی – The Break-Up

اگر از کسی جدا شدید با او زندگی نکنید وگرنه اوضاعتان همانند این فیلم خواهد شد. جنیفر آنیستون و وینس ون نقش این عشاق قبلی و هم خانه‌های فعلی را ایفا می‌کنند.

دیوانه – Moonstruck

این فیلم درباره یک زن ایتالیایی آمریکایی است که در زمان عیادت نامزدش از مادر روبه‌مرگش در سیسیل، عاشق برادر کوچک‌تر نامزدش می‌شود. در این فیلم نیکولاس کیج یک دست پروتزی دارد و شر هم موهای زیبا.

لاشه قطار – Trainwreck

این فیلم توسط امی شومر نوشته شده و جاد آپتاو آن را کارگردانی کرده است. بیل هادر نقش پسری را ایفا می‌کند که‌امی شومر عاشقش شده، باوجوداینکه غرایزش به او می‌گوید از این کار پرهیز کند. بازیگران دیگر این فیلم عبارت‌اند از لیبورن جیمز، بری لارسون، ونسا بایر، تیلدا سوئینتون، دنیل ردکلیف و جان سینا.

دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook

دنیای پت و تیفانی درحال تغییر است، یکی از آن‌ها به‌تازگی از مرکز روانی خارج شده و دیگری با مرگ همسرش کنار آمده است. آن‌ها باهم ملاقات کرده، در یک مسابقه رقص شرکت کرده و به هم نزدیک می‌شوند.

برنامه‌ریز عروسی – The Wedding Planner

متیو مک کاناهی در سال 2000 و پس‌ازآن چندین فیلم کمدی بازی کرد. متیو یک مرد در شرف ازدواج است که عاشق برنامه‌ریز عروسی‌اش، جنیفر می‌شود که نتوانسته مرد زندگی‌اش را بیابد. ستارگان دیگر این فیلم عبارت‌اند از بریجت ویلسون، جودی گریر و جاستین چمبرز.

چگونه یک مرد را در 10 روز از دست بدهیم – How to Lose a Guy in 10 Days

کیت هادسون نویسنده یک روزنامه است که رئیسش از او خواسته درباره موضوع جالب‌تری بنویسد و او درباره عنوان فیلم یک مقاله می‌نویسد. او برای مقاله‌اش تصمیم می‌گیرد متیو مک کاناهی را مورد آزمایش قرار دهد، کسی که تصور می‌کند می‌تواند توجه هر زنی را به خود جلب کند و برای جلب‌توجه کیت شرط بسته است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم