10 فیلم کمدی-رمانتیک که در سال 2022 ده ساله می‌شوند

فیلم‌های کمدی‌-رمانتیک سنتی در گیشه پول زیادی به‌دست نمی‌آورند، اما این موضوع مانع اکران فیلم‌های متنوع در این ژانر به‌صورت سالانه نشده‌است. در واقع، یکی از جالب‌ترین چیزها در مورد کمدی‌های رمانتیک این است که آنها می‌توانند ژانرها را همیشه واژگون کنند. این فیلم‌ها مطمئناً همیشه جذاب هستند، اما این توانایی را نیز دارند که بینندگان را شوکه کنند.

شاید سال 2012 بهترین سال برای فیلم‌های کمدی-رمانتیک نبوده باشد، اما این سال چندین فیلم از این ژانر جذاب را به‌نمایش گذاشت که همچنان مرزهای این ژانر را جابجا کردند. در این مقاله لیستی از 10 فیلم کمدی-رمانتیک برتر سال 2012 را معرفی می‌کنیم که در سال 2022 ده‌ساله می‌شوند؛ با پروشات همراه باشید.


10. استراتژی خروج – Exit Strategy

فیلم استراتژی خروج را می‌توان دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم کمدی-رمانتیک سال 2012 دانست. این مسئله تا حد زیادی به این دلیل است که این فیلم اکران گسترده‌ای در سینماها نداشت. با این حال، شخصیت‌ها تا حدودی شناخته‌شده بودند، زیرا فیلم در ابتدا یک مجموعه وب هفت قسمتی بود که در سال 2007 شروع شد.

داستان فیلم درباره جیمز (با بازی جمیل سلیم)، مرد جوانی است که پس از قطع رابطه با دوست‌دختر جدیدش به‌خانه می‌رود. جیمز به‌سرعت متوجه می‌شود که دیگر هیچ احساسی نسبت به کیم (با بازی کیملیا وترز) ندارد، اما وضعیت زندگی او برنامه‌های جدایی او را پیچیده می‌کند.


9. این یعنی جنگ – This Mean Wars

ریس ویترسپون ممکن است این روزها به‌خاطر نقش‌های دراماتیک‌ترش شناخته شود، اما قبل از آن او یک ستاره کمدی-رمانتیک درجه یک بود. متأسفانه قدرت درخشش او به اندازه‌ای نبود که فیلم این یعنی جنگ را با وجود سودآوری در باکس آفیس، از انتقاد منتقدان نجات دهد.

این فیلم داستان دو مامور سیا (با بازی کریس پاین و تام هاردی) را دنبال می‌کند که بهترین دوستان و شرکای یکدیگر هستند. با این حال، زمانی که هر دو عاشق لورن (با بازی ویترسپون) می‌شوند، رابطه‌شان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. اکنون، این دو باید از مهارت‌های سیا برای رقابت با یکدیگر به امید جلب محبت او استفاده کنند.


8. مثل یک مرد فکر کن – Think Like A Man

مثل یک مرد فکر کن شبیه عنوان یک فیلم کمدی-رمانتیک به‌نظر نمی‌رسد، اما این چیزی است که آن را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. این فیلم که در آوریل 2012 اکران شد، در واقع بر اساس کتابی در سال 2009 نوشته استیو هاروی است. این فیلم به‌قدری موفق بود که دنباله‌ای برای آن به ارمغان آورد.

داستان فیلم درباره چهار دوست است که متوجه می‌شوند افراد مهمشان از کتاب مشاوره رابطه استیو هاروی علیه آنها استفاده می‌کنند. برخی از داستان‌ها عبارتند از «پسر مامان» در مقابل «مادر مجرد» و «رویابین» در برابر «زنی که مرد خودش است».


7. پنج‌سال نامزدی – The Five-Year Engagement

پنج‌سال نامزدی یکی از کمدی‌های رمانتیک پرمخاطب بود که در سال 2012 منتشر شد و مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار گرفت. این فیلم توسط جیسون سیگل نوشته شده‌است که در کنار امیلی بلانت نیز در این فیلم بازی کرده است.

داستان این فیلم کمدی-رمانتیک زمانی شروع می‌شود که تام (سگل) تصمیم می‌گیرد در سالگرد یک سالگی آنها از ویولت (بلانت) خواستگاری کند. این خواستگاری دقیقاً مطابق برنامه پیش نمی‌رود و این به پیش درآمدی برای زندگی زوج تبدیل می‌شود که آنها برای عروسی خود برنامه‌ریزی می‌کنند. همانطور که عروسی آنها همچنان به تعویق می‌افتد، رابطه آنها شروع به بدتر شدن می‌کند.


6. وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی – What to Expect When You’re Expecting

اگرچه در این فیلم ستارگانی مانند کامرون دیاز، جنیفر لوپز و کریس راک به ایفای نقش پرداختند، اما فیلم با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شد.

این فیلم داستان پنج زوج را دنبال می‌کند که با مشکلات بارداری دست و پنجه نرم می‌کنند. از زنی که یک بوتیک شیردهی را اداره می‌کند و رویای باردار شدن را در سر می‌پروراند و به محض بارداری متوجه می‌شود که از آن متنفر است گرفته، تا زن جوانی که با یک سقط جنین سر و کار دارد، داستان این فیلم به نحوی روایت می‌شود که همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.


5. قلمرو طلوع ماه – Moonrise Kingdom

قلمرو طلوع ماه ساخته وس اندرسون یکی از موردانتظارترین فیلم‌های کمدی-رومانتیک سال 2012 بود. این فیلم اولین اثر این کارگردان در بیش از پنج سال گذشته بود که به‌جای استاپ موشن در قالب اثری انسانی تولید می‌شد. قلمرو طلوع ماه اکنون چهارمین فیلم پرفروش او در تمام دوران است.

این فیلم دوست‌داشتنی، داستان زندگی یک پسر یتیم را دنبال می‌کند که در جزیره خیالی نیوپنزنس زندگی می‌کند. پسر از اردوگاه پیشاهنگی خود فرار کرده و سپس با دختری دوست می‌شود که هر دو تصمیم می‌گیرند با هم فرار کنند.


4. جستجوی دوستی برای آخرالزمان – Seeking a Friend for the End of the World

کمدی‌های آخرالزمانی و رمانتیک معمولاً به‌خوبی با هم پیش نمی‌روند، اما این باعث نشد که سازندگان فیلم جستجوی دوستی برای آخرالزمان تلاش خود را برای تولید این فیلم کنار بگذارند. شاید این فیلم از زمان خود جلوتر بود، زیرا به یکی از بمب‌های باکس آفیس سال تبدیل شد.

این فیلم با بازی استیو کارل و کیرا نایتلی درباره دو غریبه است که تصمیم می‌گیرند قبل از برخورد یک سیارک عظیم به زمین و کشتن همه موجودات زنده، به یکدیگر کمک کنند.


3. امید می‌روید – Hope Springs

مریل استریپ نامی مترادف با کمدی‌های رمانتیک نیست، اما در سال 2012 او استعداد بی‌نظیر خود را با فیلم امید می‌روید به همگان نشان داد. این فیلم در گیشه موفق شد و حتی در طول فصل جوایز هم نامزدی گلدن گلوب را به‌دست آورد.

این فیلم داستان کی و آرنولد را دنبال می‌کند، زوجی که مدت‌ها با هم ازدواج کرده‌اند و رابطه‌شان به بن‌بست رسیده است. کی معتقد است که این دو برای قوی نگه داشتن عشقشان باید چیزهایی را عوض کنند و همین امر باعث می‌شود تا در یک جشن ازدواج شرکت کنند که باعث می‌شود آنها عمیق‌تر از آنچه کی فکر می‌کرد فکر کنند.


2. زنان مجرد – Bachelorette

فیلم زنان مجرد یک کمدی-رمانتیک موفق در سال 2012 بود که در واقع از یک نمایشنامه نوشته لزلی هدلند اقتباس شده است.

این فیلم به رهبری کریستن دانست بر روی سه ساقدوش متمرکز می‌شود که به‌طور تصادفی لباس عروسی دوست خود را از بین می‌برند. این سه دوست تصمیم می‌گیرند قبل از اینکه عروس متوجه شود، لباس مجلسی را عوض کنند، اما در عوض دست به کارهای وحشیانه‌ای می‌زنند که داستان فیلم را دیدنی می‌کند.


1. نجات قرار ملاقات – Save The Date

وقتی صحبت از فیلم مستقل به میان می‌آید، کمدی‌های رمانتیک معمولاً محبوب نیستند، اما فیلم نجات قرار ملاقات در این بین استثنا است. این فیلم در جشنواره فیلم نیوپورت بیچ جایزه بزرگ را دریافت کرد و حتی نامزد جایزه بزرگ هیئت داوران در ساندنس شد.

داستان این فیلم بر دو خواهر صمیمی متمرکز است که در مراحل مختلف زندگی عاشقانه خود هستند. یکی در میانه برنامه‌ریزی برای عروسی خود است، در حالی که خواهر دیگر بیشتر وقت خود را صرف دوری از مردی می‌کند که به‌خوبی می‌تواند دوست روح او باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم