صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” (COBRA KAI) و بهترین آن که باید تماشا کنید

بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” “کبرا کای اسپین آف” (Cobra Kai – The spin-off) از بهترین‌های دهه 80 است. زیرا این فیلم کاراته‌ای، منجر به خلق پدیده‌ای شده است که علاوه بر مجذوب کردن طرفداران فیلم‌های اورجینال، طرفداران جدیدی را نیز جذب این مجموعه کرده است.

سری جدید این سریال به خودی خود، توانایی مستقل شدن و پیشرفت را دارد. این سریال به عنوان یک کمدی هنرهای رزمی، توانسته جنبه نمایشی هنرهای رزمی را حفظ کند، فرهنگ پاپ امروز را به آن القا کند و آن را با فرهنگ گذشته ترکیب کند. در نتیجه به سریالی سرگرم کننده، جذاب و جالب تبدیل شده است.

صحنه‌های مبارزه در این مجموعه، هنرهای رزمی را کامل به نمایش می‌گذارند، به گونه‌ای که حتی می‌توان فلسفه‌های مختلف هر دوجو را کاملاً از آنها استباط کرد. ما در اینجا قصد داریم به بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” بپردازیم. با پروشات همراه باشید.


10. “MIGUEL VS KYLER” (فصل اول قسمت پنجم: “موازنه” (COUNTERBALANCE))

“میگل” (Miguel) به عنوان بخشی از تمرینات خود، یاد می‌گیرد که ضربه اول را او بزند و این گونه به همکلاسی‌هایش نشان می‌دهد که او کسی نیست که به راحتی بتوان از جلوی راه برداشت.

“دیاز” (Diaz) در صحنه‌ای که یادآور دعوای اپیزود تلویزیونی با حضور “جانی” (Johnny) و “کایلر” (Kyler) است، از “سامانتا” (Samantha) حمایت می‌کند و برای پخش شدن خبر و اثبات جذاب بودن کاراته، عکس تلفن همراهش را منتشر می‌کند. در ضمن این مبارزه باعث شد که او بتواند تقاص شکست شب هالووین را بگیرد.

کتک زدن وحشیانه چهار قلدر توسط “میگل” باعث می‌شود که دانش‌آموزان دبیرستانی به هنرهای رزمی علاقه‌مند شوند. در نتیجه “الی” (Eli)، “دمتری” (Demetri) و بقیه به “کبرا کای” علاقه‌مند می‌شوند. اما کاراته به معنای واقعی کلمه در اینجا به چشم نمی‌خورد، بلکه در اینجا بیشتر یک رقص مبارزاتی محسوب می‌شود که به شکل خلاقانه‌ای از میزها، صندلی‌ها و سینی‌های کافه تریا استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین صحنه‌های مبارزه در فیلم‌های دهه 90 میلادی


9. “مبارزه در زمینه فوتبال” (SOCCER FIELD FIGHT) (فصل سوم، قسمت چهارم: “مسیر درست” (THE RIGHT PATH))

در دبیرستان ” West Valley High” تماس فیزیکی و تجاوز به حریم خصوصی، پس از نزاع در دبیرستان، بزرگترین تخلف محسوب می‌شود. اما نابودی یک پروژه پیچیده، “میاگی دوس” (Miyagi Dos) را تحریک می‌کند تا حرف زور را بی‌جواب نگذارد و از فوتبال به عنوان تقاص استفاده کند. زیرا فوتبال هم دارای تماس فیزیکی است و هم به چندین دلیل دیگر در این دبیرستان جرم محسوب می‌شود.

این مبارزه ورزشی از این جهت مورد توجه قرار می‌گیرد که شامل حقه‌بازی، نزاع سخت و سریع و آسیب بدنی در حین بازی است. حتی می‌توان به وضوح دید که فلسفه هر دو با متوسل شدن کبرا کای به قدرت مطرح می‌شود. زیرا دانش‌آموزان “میاگی دوس” ترجیح می‌دهند هوشمندانه بازی کنند (البته در موارد خاص). با نگاهی به گذشته می‌توان پی برد که این نشان‌دهنده غریزه طبیعی “سامانتا” برای زدن ضربه اول، یا پاسخ سریع به ضربه است. زیرا این کار در واقع واکنشی بود نسبت به تخریب پروژه علمی “دمتری” توسط “هاوک” (Hawk). همین صحنه یکی از بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” را خلق می‌کند.


8. “MALL BRAWL” (فصل دوم، قسمت پنجم: ” ALL-IN”)

این اولین مبارزه بین تیم‌های مخالف هم بود که در قالب یک مسابقه برگزار نشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که “دمتری” توسط “کریس” مورد حمله قرار می‌گیرد. زیرا او نقدی در مورد “کبرا کای” می‌نویسد و در مرکز خرید ناگهان با “کریس” روبرو می‌شود. “دمتری” به سرعت به سمت فودکورت جایی که “سامانتا” و “رابی” (Robby) در آنجا هستند می‌رود، اما نمی‌تواند آنها را پیدا کند. ناگهان او در گوشه‌ای گیر می‌افتد، این دو نفر نیز سر می‌رسند و سعی می‌کنند با تکنیک دایره‌‍‌ای از خود دفاع کنند؛ آنها در عین اینکه از “هاوک” و شراکتشان محافظت کنند، این تکنیک رزمی را به بهترین شکل ممکن پیاده می‌کنند.

در این صحنه آنها موفق می‌شوند بر مهاجمانی که تعدادشان دو برابر آنها است، پیروز شوند. در نتیجه “دمتری” کم کم به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند از کاراته برای پیشرفت خود استفاده کند.


7. “ARCADE BRAWL” (فصل سوم، قسمت پنجم: “میاگی دو” (MIYAGI DO))

در اینجا نیز پای دعواهای بزن بکوب دبیرستانی به میان می‌آید. بچه‌های “میاگی دو” درست پس از دعوای زمین فوتبال، سعی می‌کنند سرپا بمانند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند به یک مرکز خرید حمله کنند.

“کریس” که از مبارزه با “کبرا کای” در مدرسه و محل کار خسته شده است، تصمیم می‌گیرد به چیزهایی که گروه در یک مکان متروکه جمع کرده‌اند و با استفاده از برچسب لیزری از آنها محافظت می‌کنند، دست پیدا کند. چیزی که باعث می‌شود “سامانتا” تا حد زیادی در مقابل “هاوک” قرار بگیرد. همه چیز زمانی بدتر می‌شود که “توری” (Tory) “سامانتا” را وارد ماجرا می‌کند و خاطرات دعواهای دبیرستانی دوباره زنده می‌شود. با پنهان شدن “سامانتا” و رسیدن نیروهای کمکی “کبرا کای” و مغلوب شدن “میاگی دوس”، همه چیز یک طرفه می‌شود.

“دمتری” بهای کارش را می‌پردازد، زیرا “هاوک” ضربه محکمی به بازوی او می‌زند و حتی موفق می‌شود “توری” را بیهوش کند. این اتفاقات بر روی “سامانتا” تاثیر می‌گذارد، در نتیجه او “آماندا لاروسو” (Amanda LaRusso) را تحریک می‌کند تا وارد معرکه شود، با “کریس” روبرو شده و با او مبارزه کند.

همچنین بخوانید: ققنوس در برابر تانوس؛ کدام شخصیت در مبارزه پیروز خواهد شد؟


6. “JOHNNY VS DANIEL” (فصل چهارم، قسمت پنجم: “امتیاز مسابقه” (MATCH POINT))

“دانیل لاروسو” و “جانی لارنس” (Johnny Lawrence) در این نبرد، یکدیگر را به چالش می‌کشند. هر کس در این مبارزه برنده شود، کنترل “میاگی دو” و “نیش عقرب” (Eagle Fang) را به دست می‌گیرد. نبردی که به یکی از بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” تبدیل شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که “جانی” “دانیل” را متهم به خود برتربینی در زمینه مبارزه می‌کند. زیرا او ادعا می‌کند که تقریباً سه دهه پیش تنها با یک امتیاز پیروز شده است. این مبارزه شبیه مبارزه “راکی بالبوآ” (Rocky Balboa) و “آپولو کرید” (Apollo Creed) در “راک” (Rocky) 3 است. مونتاژ صحنه‌های تمرین “جانی لارنس” در ابتدا در نوع خود بسیار جالب است، زیرا نشان‌دهنده عزم قاطع او برای پیروزی است.

“لارنس” در سکوی “میاگی دو” اولین امتیاز را به دست می‌آورد و “دانیل” را وادار می‌کند تا با گرفتن دو امتیاز متوالی به او پاسخ دهد. وقتی “لاروسو” می‌خواهد مبارزه را با فن کاراته “میاگی دو چوزن” به پایان برساند، موفق نمی‌شود و یک امتیاز را از دست می‌دهد. این نشان‌دهنده شگرد “دانیل” در فصل پنجم است.

هر دو سنسی 2-2 مساوی می‌شوند. زیرا با ضربه “دانیل”، “جانی” نیز به او مشت می‌زند. همین اتفاق باعث می‌شود که هر دو همزمان به زمین بیافتند و در نتیجه مبارزه مساوی به پایان برسد.


5. “دانیل” در مقابل “چوزن” (DANIEL VS CHOZEN) (فصل سوم، قسمت پنجم: “میاگی دو”)

“دانیل لاروسو” پس از سفر به ژاپن برای نجات نمایندگی‌اش، با تبلیغات و سخنان خردمندانه‌ای مواجه می‌شود. این امر باعث می‌شود که او به اوکیناوا برود. در نتیجه در آنجا به طرز پیش‌بینی نشده‌ای دوباره به “کومیکو” (Kumiko)، “یونا” (Kumiko) و “چوزن” (Chozen) ملحق می‌شود.

در ابتدا به نظر می‌آید که “چوزن” آنجاست و منتظر فرصتی برای گرفتن انتقام شکست خود است. اما رفتار خشن او بینندگان و “دانیل” را نگران می‌کند. “چوزن” “دانیل” را به جزایر اطراف می‌برد و در نهایت به باشگاه (دوجو) او می‌روند. “لاروسو” با دیدن تعدادی طومار می‌خواهد آنها را با خود به خانه ببرد، اما “چوزن” نمی‌پذیرد. “دانیل” و “چوزن” مدتی با هم بحث می‌کنند، “دانیل” ادعا می‌کند که “آقای میاگی” (Mr. Miyagi) همه چیز را به او یاد داده است. در نهایت آنها مهارت‌های خود را به رخ یکدیگر می‌کشند و تماشاگران عادت کرده‌اند که کاراته “میاگی” فقط دفاع نیست.

رقص رزمی این مبارزه و حرکات متقابل آنها دیدنی است. منظره بیابان اوکیناوا به این دوئل اصالت می‌بخشد و پایان آن، یادآور کاری است که “آقای میاگی” با “جان کریس” (John Kreese) در فیلم “بچه کاراته‌کار 2 “(The Karate Kid 2) کرد. در ضمن کاملاً با ” Honk” در پایان فیلم “بچه کاراته‌کار 2 “در تضاد است.


4. “کریس در مقابل دانیل” (KREESE VS DANIEL) (فصل سوم، قسمت دهم: “19 دسامبر” (DECEMBER 19))

این نبرد به فلسفه‌های هر دو سنسی وفادار می‌ماند و آنها را از بعد دیگری به نمایش نمی‌گذارد. این نبرد حقیقتاً نشان‌دهنده برخورد سبک‌ها با زمان‌های نا امیدی است و به همین دلیل اقدامات نا امیدانه‌ای را می‌طلبد.

دشمنی از دهه 80 شروع می‌شود و “کبرا کای” زمینه‌‍ساز ظهور شیاطین از سه دهه قبل می‌شود. وقتی “کریس” وارد شد، این اتفاق اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید. خود “جان کریس” در شروع فصل سوم، این را گفته بود. مخاطبان در نهایت در پایان فصل و پس از حمله به خانه “لاروسو”، شاهد این مبارزه رویایی بودند.

“دانیل لاروسو” که از تلاش‌های “کبرا کای” برای تخریب خانه‌اش و آسیب رساندن به دخترش ناراحت است، به مرکز خرید” Reseda Strip ” حمله کرده و “کریس” را به رگبار می‌گیرد. در ضمن در این میان موفق می‌شود، “جانی لارنس” را از خفگی نجات دهد.

“کریس” ضارب خود را شناسایی کرده و لبخندی می‌زند و به “دانیل” یادآوری می‌کند که نزاع اجتناب‌ناپذیر بوده است. همان طور که انتظار می‌رفت، “دانیل” فقط دفاع می‌کند و “کریس” را وادار می‌کند با تمسخر به او بگوید که نمی‌تواند به دفاع ادامه دهد. سپس او را بلند می‌کند، با برخورد آنها به شیشه و شکستن آن، دعوای آنها به پیاده‌رو کشیده می‌شود. حال “سنسی کبرا کای” که به شیشه مسلح شده است، به گونه‌ای سعی می‌کند به “لاروسو” ضربه بزند که گویا حقیقتاً می‌خواهد او را بکشد. “لاروسو” نیز سعی می‌کند با استفاده از مهارت‌هایی که تازه آموخته است، با او مقابله کند.

همچنین بخوانید: رویارویی و مبارزه انتقامجویان و لیگ عدالت، بررسی تفاوت های بهترین تیم های ابرقهرمانی


3. “نزاع مدرسه” (SCHOOL BRAWL) (فصل دوم، قسمت دهم:” NO MERCY”)

سوءتفاهم وداع با مستی در مهمانی تابستانی، منجر به یک نزاع سراسری در مدرسه می‌شود که یکی از بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” را خلق می‌کند. در این نزاع چندین گروه سعی می‌کنند با یکدیگر تسویه حساب کنند. این نزاع با فراخواندن “سامانتا” توسط “توری” از سیستم  P.A. آغاز می‌شود و در نهایت منجر به مبارزه او با “میگل” و “رابی” می‌شود، زیرا او سعی می‌کند به دعوای آن دو با هم خاتمه دهد.

نبردهای دیگری نیز در این میان اتفاق می‌افتند: “کریس” در مقابل “میچ” (Mitch)، “برت” (Bert) در مقابل “نیت” (Nate) (به دلیل درگیر شدن “استینگ‌ری” (StingRay)) و “هاوک” در مقابل “دمتری” قرار می‌گیرد. نبرد دوم کاملاً وحشیانه بود و خسارت‌های زیادی به بار آورد. دعواهای اصلی نیز به شدت وحشیانه بودند؛ زیرا “سامانتا” با وجود زخمی بودن بازویش، روی پله‌ها به پایین کشیده شد. او با ضربه زدن به “توری”، در پی جبران برآمد. “میگل” قبل از اینکه بتواند واکنشی نشان دهد، از بالکن به بیرون پرتاب شد.

این دعوای دبیرستانی عواقب بدی به دنبال داشت، زیرا آزمایشگاه علمی” West Valley” از هر چیزی که بتوان به عنوان سلاح از آن استفاده کرد، محروم شد. در ضمن این دعوای دبیرستانی باعث شد توجهات به سمت” West Valley High “جلب شود. تا جایی که حتی دانش‌آموزان دبیرستانی که در آستانه فارغ‌التحصیلی بودند، کنجکاو شدند که درباره این اتفاق بیشتر بدانند. این اتفاق باعث وضع قانون عدم تماس شد و در نهایت باعث شکل‌گیری نبرد زمین فوتبال و حمله به خانه “لاروسو” شد.


2. “رابی در مقابل الی” (ROBBY VS ELI) (فصل چهارم، قسمت دهم: “THE RISE”)

صحنه نبرد “رابی نی” در مقابل “الی موسکوویتز” در لیست ما در رده‌های بالا قرار می‌گیرد. زیرا تنها نبرد مسابقاتی که کاراته پاک و ناب را به نمایش می‌گذارد. این مسابقه نیمه نهایی در دوره‌های قبلی، فینال مسابقات محسوب می‌شد. “رابی” که در پنجاهمین تورنمنت” All-Valley ” دوم شده بود، به دنبال کسب یک امتیاز بهتر بود. اما “الی” سر راه او قرار داشت. زیرا به دنبال جبران تراشیدن موهایش و حمله به خانه “لاروسو” بود.

در فینال پرمناقشه، “رابی” با بازی تهاجمی توانست اولین امتیاز را در مقابل “الی” که در لاک دفاعی فرو رفته بود به دست آورد. متعاقباً “دانیل” “الی” را ترغیب می‌کند تا از آموزه‌های “کبرا کای” خود برای پیش‌بینی حرکات “رابی” استفاده کند. در نتیجه مبارزه هم سطح می‌شود. باقی مسابقه مملوء از ضربات دیوانه‌وار و مهار آنها است، تا اینکه در وقت اضافه، مرگ ناگهانی به تصویر کشیده می‌شود.

تماشاگران بعد از مبارزه “دانیل لاروسو” در مقابل “مایک بارنز” (Mike Barnes) اولین بار است که شاهد مبارزه‌ای هستند که تا این حد پیش رفته است. در عین حالی که “رابی” “اواگی” (Uwagi) خود را رها کرد، “الی” نیز تصمیم گرفت همین کار را انجام دهد. با وجود اینکه “الی” در نهایت مغلوب شد، اما توانست با استفاده از خطای لحظه‌ای “رابی” صحنه‌ای را خلق کند که “میاگی دو” را شایسته دریافت جایزه برتر می‌کند.


1. “حمله به خانه لاروسو” (LARUSSO HOME INVASION) (فصل سوم، قسمت دهم:” 19 دسامبر”)

در عین حالی که “میگل” و “سام” (Sam) متوجه می‌شوند که باید برای متوقف کردن “کبرا کای” به نیروها ملحق شوند و از سخنرانی خود برای نجات” All-Valley” قبل از شروع جلسه شورا استفاده کنند، “کبرا کای” به آنها حمله می‌کند. آنها “نیت” را از پنجره به بیرون پرتاب می‌‎کنند و با لگد زدن به در، نشان می‌دهند که برای جنگ آمده‌اند.

وقتی “توری” وارد عمل می‌شود، درگیری شروع شده و دعوا بالا می‌گیرد. “کبرا کای” در این نبرد، بر ترکیب “میاگی دو” و “نیش عقرب” و “سام”، “کیلر”، “توری” و “هاوک” پیروز می‌شود.

این نزاع شاهد شکسته شدن شیشه ها و درها، پرتاب شدن اشیاء به اطراف و تبدیل شدن میزها و تابلوها به تلی از آوار بود. این صحنه بسیار مهم بود، زیرا مخاطبان شاهد ظهور مجدد سه شخصیت “هاوک”، “سام” و “میگل” بودند.

“کایلر” “میگل” را نابود می‌کند، او پس از تحمل رنج و مجازات فراوان، موفق می‌شود قلدر خود را شکست دهد. در عین حال “هاوک” وضعیت اسفناک دوستانش را می‌بیند، در نتیجه قوسی که در طول این فصل به تمسخر گرفته می‌شد، دوباره زنده می‌شود. او سرانجام آزاد می‌‎شود و برادر عزیز خود را نجات می‌دهد.

“توری” و “سام” پس از غلبه بر دیگران، در مسیر برخورد با یکدیگر قرار می‌‌گیرند. در اینجا “سام” به بیرون از خانه می‌دود و باید با یک دشمن نانچیکو به دست مبارزه کند. وقتی “توری” او را به طرف قاب عکس “آقای میاگی” پرتاب می‌کند، او با گرفتن یک تکه چوب به مبارزه با او می‌پردازد و نشان می‌دهد زخم‌های نبرد دبیرستان در مواجه او با ترس‌‎هایش از بین رفته‌اند. این صحنه هم یکی از بهترین صحنه‌های مبارزه “کبرا کای” را به وجود آورد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر تاریخ با صحنه های مبارزه با خنجر


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم