بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)

بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 – ژانر اکشن همیشه برخی از هیجان‌انگیزترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌ها را در هر سال ارائه می‌دهد. سال 2021 تفاوتی نداشت زیرا تعداد بی‌شماری فیلم‌ اکشن در میان تحسین‌شده‌ترین، پربازدیدترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفتند.

با ادامه رشد این ژانر، سال 2021 شاهد تنوع زیادی در فیلم‌های اکشنی بود که طرفداران می‌توانستند ببینند. برخی از آن‌ها ایده‌های اولیه مبتکرانه بودند در حالی که برخی دیگر بخشی از مجموعه‌های بزرگ سینمایی بودند. برخی خشن بودند و برخی دیگر می‌توانستند کل خانواده را سرگرم کنند. در هر حال، فیلم‌های اکشن با رتبه برتر از نظر کاربران IMDb نشان می‌دهند که این ژانر در سالی که گذشت چقدر عالی بوده است.

ما در این مقاله لیستی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 را برایتان آماده کرده‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. خشم مردانه – 7.1 – Wrath Of Man

گای ریچی و جیسون استاتهام برای فیلم اکشن و جنایی خشم مردانه دوباره با یکدیگر همکاری کردند. این فیلم بر اساس یک فیلم فرانسوی ساخته‌شده و استاتهام در آن نقش مردی مرموز را بازی می‌کند که به‌عنوان یک راننده ماشین زرهی مشغول به‌کار می‌شود، اما هنگامی که او یک تلاش برای سرقت را خنثی می‌کند، به‌نظر می‌رسد که برنامه خاص خود را دارد.

استاتهام مثل همیشه به‌طور موثری با شخصیت بداخلاق و ساکت خود در فیلم خو گرفته و دیدن همکاری دوباره او با ریچی بسیار لذت‌بخش است. خشم مردانه پر از سکانس‌های شدید، شخصیت‌های عجیب و غریب و پیچش‌های جالب است که از تماشای آن لذت خواهید برد.


9. مرد آزاد – 7.2 – Free Guy

رایان رینولدز یک نوع سبک اکشن-کمدی سرگرم‌کننده را که به‌نظر می‌رسد تماشاگران آن را دوست دارند، به کمال رسانده است و این سبک را با فیلم مرد آزاد ادامه داده‌است. رینولدز در این فیلم نقش یک شخصیت را در یک بازی ویدیویی بازی می‌کند که شروع به مدیریت زندگی خود کرده و متوجه می‌شود که دنیایش دنیای واقعی نمی‌باشد.

این فیلم با سکانس‌های مختلف اکشن الهام گرفته از بازی‌های ویدئویی که ترکیبی از تماشایی و طنز است، بسیار سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی بود و طرفداران را راضی کرد. رینولدز همچنین با بازیگران با استعدادی همراه است، از جمله جودی کامر که به‌عنوان قهرمان اکشن فیلم مورد توجه قرار گرفته‌است.


8. جوخه انتحار – 7.3 – The Suicide Squad

اگرچه داستان این فیلم در دنیای ابرقهرمانی دی‌سی می‌گذرد، اما بیشتر شبیه یک ماجراجویی جنگی قدیمی مانند The Dirty Dozen است. برداشت جدید جیمز گان از این ماده به‌دنبال گروهی از ابرشرورها است که مأموریتی خطرناک در جزیره‌ای تحت کنترل ارتش انجام می‌دهند.

گان حس شوخ‌طبعی تاریک و بی‌احترامی خود را در فیلم قرار داده که به آن حالتی سرگرم‌کننده داده‌است. همچنین لحظات اکشن بسیار مبتکرانه و وحشیانه‌ای وجود دارد، مانند کمین خونین افتتاحیه ساحل و نزاع وحشیانه بین دو نفر از هم تیمی‌ها، که فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 تبدیل کرد و هواداران را شگفت‌زده کرد.


7. زمانی برای مردن نیست – 7.4 – No Time To Die

به‌عنوان پنجمین فیلم با بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، زمانی برای مردن نیست، پایان کار این بازیگر در این مجموعه است. با آشکار شدن رازهای گذشته و فاش شدن یک تهدید خطرناک جدید، فیلم زندگی آرام باند در دوران بازنشستگی‌اش را دنبال می‌کند که اکنون مختل شده‌است.

طرفداران برای تماشای مجموعه‌های اکشن بزرگ به سراغ فیلم‌های باند می‌روند و این فیلم نیز مورد استقبال آنها قرار گرفته است. با شروع یک سکانس تعقیب و گریز طولانی، فیلم موفق می‌شود یک ماجراجویی جاسوسی سرگرم‌کننده معمولی باشد و در عین حال باند را به‌عنوان یک شخصیت به روش‌های جالبی بررسی می‌کند.


6. هیچکس – 7.4 – Nobody

شاید شگفت‌انگیزترین قهرمان اکشن سال، باب اودنکرک بود. در فیلم هیچکس، اودنکرک نقش یک مرد خانواده را بازی می‌کند که زندگی روزمره‌ای دارد. اما پس از شکست در جلوگیری از دزدانی که وارد خانه او می‌شوند، جنبه‌ای از خود که برای مدت طولانی مخفی نگه داشته بود را فاش می‌کند.

اودنکرک واقعاً در نقش هر فرد نادیده گرفته‌شده و بدجنسی که می‌تواند با ارتشی از افراد بدجنس مقابله کند می‌درخشد. این فیلم صحنه‌های مبارزه و تیراندازی‌هایی را ارائه می‌دهد که معمولاً در فیلم‌های جان ویک دیده می‌شود، اما با اودنکرک در نقش قهرمان، سرگرم‌کننده‌تر شده و جذابیت خاصی را به‌وجود آورده است.


5. آخرین دوئل – 7.5 – The Last Duel

ریدلی اسکات در سال 2021 به ژانر حماسی-تاریخی بازگشت تا یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های سال را ارائه دهد. آخرین دوئل داستان واقعی رویارویی دو شوالیه را روایت می‌کند که یکی از آنها متهم به تعرض به همسر مرد دیگر است.

این فیلم نگاهی بسیار ظریف و قابل‌تامل به دیدگاه‌های مختلف این جنایت دارد و در عین حال مواردی که امروزه نیز صادق‌اند را بررسی می‌کند. اما در میان این درام، چند سکانس جنگی وحشیانه و همچنین دوئل که یکی از بهترین سکانس‌های اکشن سال است، وجود دارد که باعث شده از این فیلم به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 یاد شود.


4. شانگ-چی و افسانه ده حلقه – 7.5 – Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

اگرچه شانگ-چی یک شخصیت نسبتا ناشناخته مارول بود، اما در اولین حضور خود در MCU تأثیر زیادی گذاشت. سیمو لیو در نقش یک جنگجوی ماهری که باید با گذشته‌اش روبرو شود، زمانی که پدر قدرتمند و خطرناکش دوباره ظهور می‌کند، بازی خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت.

صحنه‌های مبارزه هنرهای رزمی به‌عنوان برخی از بهترین‌ها در MCU مورد استقبال قرار گرفت و سطح صحنه‌های اکشن فیلم به اندازه‌ای است که می‌توان به‌راحتی آن را از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 به حساب آورد. این فیلم یک ماجراجویی سرگرم‌کننده، خنده‌دار و تاثیرگذار در MCU بود که شخصیت شانگ-چی را به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های جدید MCU معرفی کرد.


3. میچل در برابر ماشین‌ها – 7.7 – The Mitchells Vs The Machines

اگرچه این انیمیشن ماجراجویی-خانوادگی تا حدودی نادیده گرفته‌شد، اما فیلم سرگرم‌کننده‌ای بود و داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که یک سفر بین‌المللی انجام می‌دهند و در این سفر با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو می‌شوند.

سبک انیمیشن این فیلم بلافاصله آن را از سایر فیلم‌های این ژانر متمایز می‌کند و حس شوخ‌طبعی لحظاتی خنده‌دار را فراهم می‌‌آورد. اما این سکانس‌های اکشن مبتکرانه است که باعث می‌شود فیلم برای کل خانواده یک سفر سرگرم‌کننده باشد.


2. لیگ عدالت زک اسنایدر – 8.1 – Zack Snyder’s Justice League

پس از جنجال‌های فراوان بر سر اکران در سینما و اعتراض هواداران، لیگ عدالت زک اسنایدر دیدگاه اصلی را برای حماسه ابرقهرمانی ارائه می‌کند. این فیلم همان طرح اصلی را دنبال می‌کند که بزرگترین قهرمانان دی‌سی تلاش می‌کنند تا استپن ولف را از رهبری تهاجم به زمین باز دارند.

با این حال، با گسترش زمان اجرا و نگاه بزرگتر اسنایدر به اسطوره‌ها، این نسخه یک حماسه ابرقهرمانی واقعی است که طرفداران دی‌سی را خوشحال کرد و بسیاری را که به کارهای گذشته اسنایدر علاقه نداشتند شگفت‌زده کرد.


1. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – 8.9 – Spider-Man: No Way Home

مرد عنکبوتی: دور از خانه خیلی زود به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد و توانست انتظارات هواداران را به‌راحتی برطرف کند. این فیلم سومین قسمت از مجموعه‌ی مرد عنکبوتی بود و در سراسر دنیا به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد.

این فیلم با لحظات پر جمعیت و شگفتی‌های بزرگ پر شده است و همچنین در عمل نیز صحنه‌هایی را ارائه می دهد که بیننده را هیجان‌زده می‌کند. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست یک تجربه‌ی بی‌نظیر از تماشای فیلم اکشن و ابرقهرمانی در سال 2021 بود که نباید آن را از دست بدهید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم