معرفی بهترین فیلم های ژانر فانتزی تاریخ سینما که باید تماشا کنید

فیلم‌های فانتزی با خلق وقایع و شخصیت‌های غیرواقعی و جالب، همیشه برای سینما دوستان یک ژانر جذاب بوده است. فیلم‌های فانتزی باید دارای عناصر جادویی باشند و تنها خلق یک داستان غیرواقعی کافی نیست. اگر شخصیت‌هایی مانند جادوگر، هیولا و غول هم در داستان وجود داشته باشد، بهتر است. در اینجا 25 فیلم برتر فانتزی را برایتان آماده کرده ایم که اگر از دوستدارن این ژانر هستید، باید تماشا کنید. با پروشات همراه باشید.


1. غبار ستاره – 2007 – Stardust

این فیلم محصول سال 2007، از رمان نیل گایمن به همین نام اقتباس‌شده و متیو وان (Matthew Vaughn) کارگردانی آن را بر عهده داشت. بازیگران این فیلم عبارت‌اند از سیه نا میلر، مارک استرانگ، میشل فایفر و رابرت دنیرو. تریستان از یک دیوار جادویی عبور می‌کند تا یک ستاره خاموش شده را بیابد اما دختری به نام اونا (Claire Daines) را ملاقات می‌کند و عاشقش می‌شود. اما نمی‌داند که این دختر یک ستاره است.

اگرچه این فیلم کاملاً فانتزی نیست اما عناصر بسیار خوبی دارد. در حقیقت این شخصیت‌های داستان هستند که این فیلم را به یک فیلم فانتزی تبدیل می‌کنند. همچنین این فیلم عناصر مختلف جادویی و فانتزی را به بیننده معرفی می‌کند. اما با دیدن ستاره‌های خاموش، جادوگران خبیث، برادران مرده و دزدان دریایی، لذت خواهید برد.


2. مالیفیسنت – Maleficent – ۲۰۱۴

این فیلم با بازی آنجلینا جولی داستان فیلم “زیبای خفته” محصول سال ۱۹۵۹ را به نمایش می‌گذارد. فیلم داستان یک پری بدجنس را نشان می‌دهد که کسی او را نفهمیده و شاهزاده آرورا را به یک خواب ابدی طلسم می‌کند. بار سنگین فیلم بر دوش جولی است که از یک دختر جوان دوست‌داشتنی که عاشق یک پسر شده به یک اهریمن تبدیل می‌شود که مرد موردعلاقه‌اش به او خیانت کرده است. شاهزاده آرورا در میان نبرد پریان و امپراتوری پدرش گیر افتاده است. اما رفته‌رفته به این پری علاقه‌مند شده و او هم متوجه می‌شود که این دختر می‌تواند بین دنیای پریان و امپراتوری انسان‌ها آشتی بیندازد. این داستان عاشقانه زنان قهرمان از رابرت استرومبرگ به شما نشان می‌دهد که در بدی نیز خوبی پیدا کنید.


3. مانتی پایتون و جام مقدس – 1975 – Monty Python and the Holy Grail

تری گیلیام و تری جونز در سال 1975 این فیلم را بر اساس افسانه آرتور تولید کردند. در این فیلم فانتزی بازیگرانی چون گراهام چپمن، جان کلیز، تری گیلیام، اریک ایدل، تری جونز و مایکل پالین، نقش‌آفرینی کردند و رگه‌های کمدی هم به آن اضافه نمودند.

این فیلم به دلایل متعددی یک فیلم موفق محسوب می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده درست و موفق از منبع اصلی است. در حقیقت فیلم‌سازان این فیلم توانستند یک افسانه تاریخی را به یک اثر طنز و کمدی تبدیل کنند به‌طوری‌که در ژانر خود یکی از بهترین‌ها محسوب شود. در حقیقت از افسانه آرتور اقتباس‌های زیادی شده اما هیچ‌کدام به ‌اندازه این اثر جالب و ابزورد نیست.


4. به سوی جنگل – ۲۰۱۴ – Into the Woods

داستان این فیلم درباره ی یک نانوا و همسرش است که به شدت خواهان بچه دار شدن هستند و برای رسیدن به این هدف، با یک جادوگر معامله ای می کنند. جادوگر به آنها وعده ی یک بچه ی سالم را می دهد به شرطی که آنها برایش اقلامی را که می گوید از جنگل پیدا کرده و بیاورند. مرد نانوا برای این کار به جنگل اسرار آمیز سفر می کند و با اتفاقات مشکل ساز مختلفی رو به رو می شود.


5. برخورد تایتان ها – 1981 – Clash of the Titans

این فیلم محصول سال 1981 به‌وسیله دزموند دیویس (Desmond Davis) کارگردانی شد و بازیگرانی چون هری هملین، بورخس مردیث، مگی اسمیت و لارنس اولیویر، در آن نقش‌آفرینی کردند. پرسوئس که یک خداسان است به سفری می‌رود تا آندرومدای زیبا را از چنگال کراکن نجات دهد.

اسطوره یونان همواره برای سینماگران یک منبع جذاب و پرمحتوا بوده که سینماگران بسیاری از آن اقتباس کرده‌اند. اگرچه این فیلم به علت استفاده از تکنولوژی استاپ موشن برای شخصیت‌های اسطوره‌ای کمی منسوخ در نظر گرفته می‌شود اما خیلی‌ها به همین دلیل این فیلم را تقدیر می‌کنند. علاوه بر استفاده از تکنولوژی استاپ موشن توسط ری هری هاوسن، جلوه‌های ویژه این فیلم نیز بسیار خیره‌کننده است. نسل جدید به خاطر این فیلم با افسانه پرسوئس آشنا شده‌اند. بنابراین نمی‌توان آن را نادیده گرفت.


6. داستان بی‌پایان – 1984 – The Neverending Story

این فیلم محصول سال 1984 که توسط ولفگانگ پترسون (Wolfgang Petersen) کارگردانی شده و بازیگرانی چون نوآ هاتاوی، برت الیور و تامی استروناچ، در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، یک داستان را در قالب داستان دیگر تعریف می‌کند. باستیان یک پسر دوازده‌ساله است که ماجراهای آتریو را می‌خواند، آتریو سفری را آغاز کرده تا اجازه ندهد در شهر فانتزایا اتفاقی رخ دهد. اما درنهایت باستیان خود را بخشی از این معما می‌بیند.

به‌احتمال‌زیاد کودکان دهه 80 به‌وسیله این فیلم با دنیای فانتزی آشنا شدند. اگرچه این فیلم برخی از ویژگی‌های فانتزی را دارا نیست اما به خاطر وجود اژدها در این لیست قرار گرفته است. اژدهای تخیلی این فیلم جالب است اما نقطه قوت آن شخصیت‌ها و نشان دادن قدرت تخیل است.


7. جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها – 2016 – Fantastic Beasts And Where To Find Them

اگر مجموعه فیلم های “هری پاتر” را تماشا کرده باشید، حتما با این فیلم هم آشنایی کافی دارید داستان این فیلم با الهام از مجموعه “هری پاتر” و به عنوان پیشدرآمد آن ساخته شده است. داستان این فیلم در سال 1926 جریان دارد و درباره نویسنده کتاب “جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها”، که یکی از کتابهای درسی در مجموعه هری پاتر بود، می باشد. قسمت دوم این فیلم نیز با عنوان “جانوران شگفت انگیز: جنایات گریندل والد” (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald) در سال 2018 اکران شد.


8. دیو و دلبر – 1946 – Beauty and the Beast

این فیلم در سال 1946 با اقتباس از همین داستان و به کارگردانی ژان کاکتیو (Jean Cocteau) ساخته شده است. جوزت دی، ژان ماریس و مارسل آندره از بازیگران این فیلم هستند و داستان دختر جوانی به نام بل را نشان می‌دهد که به‌جای پدرش به قصر دیور می‌رود و به تدریجش عاشقش می‌شود.

در طول این سال‌ها از این فیلم اقتباس‌های مختلفی گرفته شده که برخی خارق‌العاده بودند. در سال 1991 نسخه انیمیشن این فیلم و در سال 2017 هم نسخه لایواکشن آن نیز توسط کمپانی دیزنی ساخته شد اما این نسخه بهتر است. این فیلم شاهکار پر از تصاویر زیبا و دیالوگ‌های رؤیایی است. باوجوداینکه در این فیلم صحنه‌های شعر و آواز وجود ندارد اما زیبایی داستان اولیه کاملاً احساس می‌شود. اگر عاشق فیلم و سینما هستید باید حتماً این فیلم را تماشا کنید.


9. جادوگر شهر از – 1939 – The Wizard of Oz

این فیلم کلاسیک محصول سال 1939 بر اساس کتابی از فرانک بام (Frank Baum) ساخته شده است. ویکتور فلمینگ (Victor Fleming) کارگردان این فیلم بوده و جودی گارلند، مارگارت همیلتون، فرانک مورگان، ری بولگر، برت لار و جک هالی، در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم داستان دوروتی را روایت می‌کند که به دنیای دیگری رفته و می‌خواهد به کمک جادوگر به خانه بازگردد.

این فیلم اولین فیلم هالیوود بود که از تکنیک رنگ استفاده کرد و به همین دلیل یک فیلم کلاسیک محسوب می‌شود. قدم گذاشتن دوروتی به سرزمین از تأثیرگذار است. این فیلم که با جادو سروکار دارد، در این لیست و صنعت سینما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. یک دنیای جادویی که یک آدم‌آهنی گریه می‌کند، یک شیر صحبت می‌کند و یک مترسک صحبت می‌کند، می‌تواند دنیای خارق‌العاده است.


10. علاءالدین – 2019 – Aladdin

انیمیشن کلاسیک “علاءالدین” که در سال 1994 اکران شد و در طول دهه های گذشته از پرطرفدارترین محصولات کمپانی والت دیزنی بود، در سال 2019 به صورت لایواکشن بازسازی شد و این بار با حضور ستاره ای مثل “ویل اسمیت”، دیدنی تر از قبل هم شده است!

یک فیلم اقتابسی از داستان های عامیانه عربستان و داستان هزار و یک شب که در قالب یک فانتزی موزیکال به داستان یک یتیم عربی می پردازد که یک چراغ جادو یافته و این چراغ غولی درد که آرزوهایش را برآورده می کند. اکنون باید این چراغ را از وزیر بزرگ جعفر پنهان کرده و خود را یک شاهزاده ثروتمند جا میزند. در این بین به سلطان و دختر زیبایش جاسمین برمی خورد و به کمک غول قلب آن دو را تسخیر می کند.


11. عروس شاهزاده – 1987 – The Princess Bride

در این فیلم محصول سال 1987 به کارگردانی راب راینر، از بازیگرانی مانند کری الوز، رابین رایت، مندی پاتینکین، آندری جیانت، کریستوفر گست، کریس ساراندون و پتر فالک، استفاده می‌کند. این فیلم زیبا از دهه 80 صحنه‌های نبرد، عشق واقعی، دیوها و داستان انتقام، را به نمایش می‌گذارد. این فیلم اگرچه یک فانتزی کامل محسوب نمی‌شود اما به دلیل وجود عناصر جادو در این لیست قرار گرفته است. فیلم جالب فیلم‌نامه و دیالوگ بسیار زیبایی نیز دارد. مطمئناً نمی‌توانید از فیلمی که نبرد یک قهرمان و یک موش بزرگ را نشان می‌دهد، بگذرید.


12. مارپیچ – 1986 – Labyrinth

این فیلم محصول سال 1986 به کارگردانی جیم هنسون (Jim Henson)، آخرین فیلمی بود که پیش از مرگش ساخت. دیوید بویی و جنیفر کانلی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کردند. سارا ویلیامز به درون هزارتویی قدم می‌گذارد تا برادر کوچکش را از چنگ شاه جارث شرور نجات دهد.

این فیلم در آغاز موفقیت چندانی نداشت اما به‌مرور موردتوجه منتقدین قرار گرفت. این فیلم هم همانند فیلم‌های دیگر هنسون درباره عروسک‌گردانی و نحوه بازی دادن آن‌هاست.


13. شکل آب – ۲۰۱۷ – The Shape of Water

اگر به فیلم های عاشقانه و فانتزی علاقه دارید حتما این فیلم را تماشا کنید. داستان این فیلم در سال ۱۹۶۲ میلادی در جریان است و درباره ی دختری ناشنوا به نام “الیسا” است که به عنوان یک نظافتچی در آزمایشگاهی دولتی کار می کند. “الیسا” به طور اتفاقی با موجود دوزیست عجیبی که به آزمایشگاه آورده می شود ملاقات می کند و با زبان اشاره با او ارتباط برقرار می کند؛ این رابطه رفته رفته صمیمی تر می شود تا جایی که “الیسا” عاشق این موجود شده و تصمیم می گیرد او را از آزمایشگاه بیرون ببرد.

یکی از نقاط قوت فیلم “شکل آب” فضا سازی و موسیقی مناسب آن است که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم در سال ۲۰۱۸ جایزه ی اسکار بهترین فیلم را از آن خود کرد.


14. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم – 2010 – How to Train Your Dragon

این فیلم انیمیشن سال 2010 توسط کریس ساندرز و دین دیبلویز کارگردانی شد و ستاره‌هایی چون جی باروچل، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکا فررا و جوناح هیل، در آن صداپیشگی کردند. هیکاپ در میان درختان اژدهای زخمی را پیدا می‌کند که دشمن قسم خورده وایکینگ‌هاست.

باوجوداینکه فیلم‌های دیگری می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند اما به سه دلیل این فیلم را انتخاب کردیم: جلوه‌های ویژه، داستان گیرا و کسب امتیاز بالا توسط جان پاول. این سه دلیل باعث به وجود آمدن یکی از بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی شدند. البته وجود اژدها در این فیلم انتخاب آن را آسان نموده است.


15. بید – 1988 – Willow

در این فیلم ران هوارد محصول سال 1988، ستارگانی چون وارویک دیویس، وال کیلمر، جوآن والی و بیلی بارتی، شرکت دارند. داستان این فیلم در سال‌های 1970 به ذهن جرج لوکاس رسید و آن را با فیلم‌نامه‌نویس این فیلم یعنی باب دولمن، درمیان نهاد. نلین سفری را آغاز می‌کند تا پیشگویی الورا دانان را به واقعیت تبدیل کند و ملکه خبیث باوموردا را شکست دهد.

این فیلم باوجود نبردها، غول‌ها و پری‌ها، در دل بینندگان دهه 80 جایگاه ویژه‌ای داشت. این پسر کوتاه‌قامت با ذات خوبش بر بدی‌ها غلبه می‌کند. مشخصه مثبت این فیلم شخصیت‌های تأثیرگذار و دنیای جادویی آن است. حتماً از این فیلم فانتزی زیبا دیدن کنید.


16. جومانجی : به جنگل خوش آمدید – Jumanji: Welcome to the Jungle – ۲۰۱۷

این فیلم داستان چهار نوجوان را روایت می کند که پس از بازداشت، بازی رایانه ای جومانجی را پیدا می کنند. همانند آنچه در بازی تخته ای جادویی اتفاق افتاد، آنها در بازی به دام می افتند و کم کم متوجه می شوند که تنها راه فرار همکاری با هم برای تمام کردن بازی است. همچنین این چهار نفر به چهار بازیکن بازی تبدیل می شوند که هرکدام قدرت های مخصوص خود را دارند. این فیلم به خاطر نمایش دوباره جادوی جومانجی (۱۹۹۵) تعجب همگان را بر انگیخت اما بطور همزمان مفاهیمی که هماهنگ با دوران جدید امروزی است را با آن تلفیق کرد.


17. ببخشید مزاحم شما شدم – ۲۰۱۸ – Sorry to Bother You

داستان این فیلم در دنیایی مانند دنیای ما اما متفاوت تر می گذرد. آدم ها به دنبال پول برای زندگی ای راحت تر دست به سخت کار کردن می زنند و گاهی بهای سنگینی برای زندگی ساده ای در دنیا می پردازند.

انگار کارگردان این فیلم دارد داستان فیلم “برو بیرون” (Get Out) را با زبان سریال “آینه تاریک” (Black Mirror) برای ما تعریف می کند. داستان با همه ترس و آزار دهندگی ای که به مخاطب تزریق می کند، زیبایی های بصری مثال زدنی و شخصیت پردازی قوی ای دارد. داستان فیلم علاوه بر هیجان و سرگرمی توجه ما را به بی عدالتی ها و سختی های زندگی در دنیای خودمان جلب می کند و باعث می شود به فکر فرو رویم.


18. اکس کالیبور – 1981 – Excalibur

این فیلم سال 1981 به کارگردانی جان بورمن، از افسانه شمشیر اکس کالیبور که در شمشیر فرورفته، نشاءت گرفته است. این فیلم داستان شاه آرتور را نشان می‌دهد که پس از بیرون کشیدن این شمشیر حاکم امپراتوری‌اش می‌شود و ستارگانی چون نیگل تری، هلن میرن، نیکول ویلیام سان، پاتریک استوارت، چری لانگی و لئام نیوسان، در آن نقش‌آفرینی کردند.

از افسانه آرتور اقتباس‌های مختلفی شده اما این فیلم به علت جلوه‌های ویژه در این لیست آمده است. اگرچه در برخی از قسمت‌های فیلم محتوای داستان فراموش می‌شود اما جلوه‌های ویژه آن خارق‌العاده است. این فیلم تنش‌زا، سیاه و به‌شدت خشن است و به همین دلیل یکی از نسخه‌های واقع‌گرایانه این افسانه محسوب می‌شود.


19. بلور تاریک – 1982 – THE DARK CRYSTAL

این فیلم محصول سال 1982 به کارگردانی جیم هنسون و فرانک از، داستانی نوعی گفلینگ به نام جن را نشان می‌دهد که برای حفظ تعادل دنیای خویش به دنبال یافتن تکه گمشده بلور تاریک، سفری را آغاز می‌کند. در این فیلم شخصیت‌های انسانی دیده نمی‌شوند و شخصیت‌های عروسکی و انیمیشنی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم یکی از تاریک و سیاه‌ترین فیلم‌های تولیدشده در استودیوی هنسون است و لحن و جلوه‌های ویژه آن با فیلم‌های دیگر هنسون قابل‌مقایسه نیست. این دنیای پررمزوراز بیننده را به‌شدت به خود جذب می‌کند تا ببینند که بر سر شخصیت‌ها چه می‌آید. باوجوداینکه شخصیت‌های داستان عروسک هستند اما بسیار باورپذیرند.


20. هزارتوی پن – 2006 – Pan’s Labyrinth

این فیلم اسپانیایی مکزیکی محصول سال 2006، توسط گالیرمو دل تورو کارگردانی شده و ستارگانی چون ایوانا باکوئرو، سرگی لوپز، ماریبل وردو و داگ جونز، در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. افلیا دختری کوچک است که باید سه سفر جادویی را کامل کند تا جاودانگی خود را باز پس گرفته و به ملکه موآنا، حاکم دنیای زیرزمینی، تبدیل شود.

کسی نمی‌تواند قدرت دل تورو در زمینه جلوه‌های ویژه را زیرسوال ببرد. این فیلم به‌جای استفاده از گرافیک رایانه‌ای از انیمیشن و گریم استفاده می‌کند. این جلوه‌های ویژه بیننده را بهتر با افلیا همراه می‌کند. برخلاف دنیاهای فانتزی این لیست، این دنیای فانتزی تاریک و تیره بوده و جذابیت اش نیز به همین دلیل است.


21. سری فیلم‌های هری پاتر – 2011 تا 2001 – Harry Potter Film Series

این فیلم که بر اساس رمان جی. کی. رولینگ ساخته‌شده، داستان زندگی هری پاتر را نشان می‌دهد، تنها کسی که از مبارزه با والدرمورت جادوگر جان سالم به در برده است. و می‌خواهد نه‌تنها یک مدرسه جادوگری جدید بلکه یک دنیای جادویی جدید بسازد. ستاره‌های این فیلم عبارت‌اند از دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت.

ما در این لیست کل فیلم‌های هری پاتر را در نظر گرفتیم زیرا منصفانه نیست که از کل مجموعه آن یاد نکنیم. در این داستان یک موضوع معمولی با عناصر جادو آمیخته شده و یک فیلم زیبا به وجود آورده است. شخصیت‌ها، مکان‌ها و تمام اتفاقات فیلم، به‌جا و مناسب است. این فیلم آن‌قدر تأثیرگذار بود که در سراسر جهان پارک‌های مشابه دنیای این فیلم ساخته شد.


22. مجموعه فیلم های ارباب حلقه‌ها – 2003 تا 2001 – The Lord of the Rings

بسیاری اعتقاد داشتند که شاهکار جی. آر. تولکین هرگز نمی‌تواند به فیلم تبدیل شود. به‌سختی می‌شد عظمت این داستان را در یک فیلم درک کرد. چندین نفر تلاش کردند اما در این مسیر موفق نشدند. سپس پتر جکسون (Peter Jackson) تصمیم گرفت هر جلد از سه جلد کتاب را در قالب یک فیلم بسازد. فیلم‌برداری این فیلم بیش از 438 روز طول کشید و در نیوزلند، الیجاوود، سین آستین، ویجو مورتنزن، کارل اربان، اندی سرکیس، لئو تایلر، هوگو ویوینگ و مک کلن، فیلم‌برداری شد.

همانند فیلم قبلی، این مجموعه سه‌گانه را نیز درکنار هم در نظر می‌گیریم. ارباب حلقه‌ها را می‌توان شاهکار ژانر فانتزی در نظر گرفت زیرا همه عناصر را دارا است: سفر ماجراجویانه، شمشیر جادویی، دشمنان هیولا مانند، جادو، خیانت و رستگاری. اما بازهم چیزی بیش از این است. زیرا شخصیت‌های جالب، مناظر زیبا و یک داستان پرمحتوا دارد. به همین دلیل 17 جایزه آکادمی دریافت نمود و مطمئناً در آینده نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.


23. خانه‌ای با ساعتی درون دیوارهایش – ۲۰۱۸ – The House with a Clock in its Walls

داستان این فیلم در مورد کودکی یتیم به نام “لوییس بارنوولت” است که به کمک دایی جادوگر خود می‌رود تا ساعتی که قدرت پایان بخشیدن به دنیا دارد را پیدا کنند.  جلوه های جادویی و جلوه های ویژه فیلم باعث لذت تماشاگر می شود، اما با وجود اجرای زیبای جک بلک و کیت بلانشت، این اثر پتانسیل بهتر شدن داشت. با این حال تماشای این فیلم برای کودکان بسیار لذت بخش بوده و از دیدن آن لذت خواهند برد.


24. جزیره ی سگ ها – ۲۰۱۸ – Isle of Dogs

یکی از جالب ترین فیلم های سال 2018، ساخته وس اندرسون، که یک جهان تخیلی زیبا و جذاب را نشان می دهد که جزئیات به زیبایی به تصویر کشیده شده و تمام جنبه های فیلم، حتی موسیقی متن، با چنان وسواسی انتخاب شده که باعث می شود در دل داستان غرق شوید. یکی از نقاط قوت این فیلم انیمیشن آن است که کیفیت آن به استاپ موشن نزدیک می باشد. جنبه هایی از فرهنگ و شهرهای ژاپنی در کنار سبک و سیاق فیلم های انیمیشن در کنار هم قرار گرفته اند. گرچه فیلم “هتل بزرگ بوداپست” (The Grand Budapest Hotel) بزرگ ترین موفقیت اندرسون است، و او سبک را بر محتوا ترجیح می دهد، اما نمی توان فیلم های خوش ساخت دیگر او را نادیده گرفت.

داستان این فیلم در آینده اتفاق می افتد؛ زمانی که حکومت ژاپن نگهداری سگ ها را ممنوع اعلام کرده و همه ی سگ ها را در مکانی بیرون از شهر نگهداری می کند. در این میان، پسر خوانده ی شهردار تصمیم می گیرد برای پیدا کردن سگش به خارج از شهر برود.


25. درون و بیرون – Inside Out – ۲۰۱۵

رشد کردن می‌تواند مانند جاده‌ای پر دست انداز باشد، و رایلی هم از این قضیه مستثنی نیست، کسی که با شروع کار پدرش در سن فرانسیسکو از زندگی غرب میانه خود جدا شده‌است. مانند همه ما، رایلی هم توسط احساسات خود کنترل می‌شود، مانند شادی، ترس، خشم، نفرت و غمگین شدن، این احساسات در مرکز ذهن و فرماندهی رایلی به عنوان شخصیت‌هایی در این انیمیشن زندگی می‌کنند و صاحب خود را در زندگی روزانهٔ خود راهنمایی می‌کنند. با تلاش رایلی و احساساتش برای تنظیم خود با یک زندگی جدید، آشفتگی‌هایی در ذهن او به وجود می‌آید. گرچه شادی، احساس اصلی و مهمترین احساس رایلی تلاش می‌کند تا چیزها را مثبت نگه دارد، اما در میان احساسات دیگر برای کنار آمدن با یک شهر، خانه و مدرسه جدید تضاد وجود دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (370)

بستن فرم

  1. آنه

    آذر 13, 1401

    سلام یه فیلمی بود که پسره میخواست موهاش در بیاد بعد دوتا روح اومدن و بهش یه فرمول دادن توش کره بادوم زمینی داشت و بال مگس تا همینجا یادمه
    اگه کسی میدونه لطفا بگه

    پاسخ

    • میلاد در پاسخ به آنه

      آذر 13, 1401

      سلام
      من یادمه نوستالژی دهi 60 بود
      اسمش نسخه سحر آمیز است ولی اسم فیلم پینات باتر است.

      پاسخ

    • ملتفت در پاسخ به آنه

      بهمن 13, 1401

      فیلم قلموی سحر آمیز، اون خونه هم ترسناک بود. هههه

      پاسخ