آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 154)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. طوفان یخ – 1997 – The Ice Storm

ژانر: درام

کارگردان: انگ لی

بازیگران: کوین کلاین، جوآن آلن، کریستینا ریچی

تریلر فیلم

این فیلم داستان دو خانواده را روایت می‌کند که اعضای آن می‌خواهند با تغییرات بیرونی و مشکلات درونی‌شان منطبق شوند. داستان در روز شکرگزاری سال 1973 رخ می‌دهد که نوجوانی در پی یافتن پاسخ سوالات و همسری که از زندگی و کارش ناامید شده می‌خواهد به نوعی از آنها فرار کند. این فیلم هوشمندانه، صادقانه و دیدنی، به یک کلاسیک دوست‌داشتنی تبدیل شده و ارزش تماشا کردن را دارد.


2. کاپوتی – 2005 – Capote

ژانر: درام، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: بنت میلر

بازیگران: فیلیپ سیمور هافمن، کاترین کینر، کلیفتن کلینر

تریلر فیلم

داستان این فیلم در کانزاس آمریکا و در پانزده سپتامبر 1959 روایت می‌شود. خانوادهٔ چهار نفره کلاتر، بی هیچ دلیل و انگیزه‌ای در مزرعه‌شان قتل‌عام می‌شوند و پس از آن، تحقیقات پلیس آغاز می‌شود. ترومن کاپوتیِ نویسنده (با بازی هافمن)، پس از خواندن خبر در روزنامه نیویورک تایمز به سردبیر روزنامه ویلیام شاون تلفن می‌کند و می‌گوید که علاقه‌مند است این کشتار را درون‌مایهٔ کتاب بعدی‌اش قرار دهد ـ کتابی غیرداستانی که او انتظار دارد بزرگ‌ترین دستاورد زندگی‌اش باشد. هافمن برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شد.


3. بالا را نگاه نکن – 2021 – Don’t Look Up

ژانر: درام، علمی-تخیلی، حادثه‌ای

کارگردان: آدام مک‌کی

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، جونا هیل

تریلر فیلم

فیلمی مهیج و پرستاره که داستان آن درباره دو ستاره‌شناس است که متوجه می‌شوند شهاب سنگی تا شش ماه آینده به زمین برخورد خواهد کرد و باید با برگزاری تور رسانه‌ای بشریت را از این خطر آگاه کنند. این فیلم که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال بود، روایتی جذاب دارد و با قرار دادن ستارگان بزرگ سینما در کنار هم، داستانی دنبال‌کننده را روایت می‌کند. اگر به فیلم‌های علمی-تخیلی علاقه دارید، این فیلم را در آخر هفته تماشا کنید.


4. کلبه – 2019 – The Lodge

ژانر: ترسناک، رازآلود

کارگردان: ورونیکا فرانتس

بازیگران: رایلی کیو، جیدن مارتل، لیا مک‌هیو

تریلر فیلم

یک خانواده‌ برای تعطیلات زمستانی‌شان به یک کلبه‌ی دورافتاده سفر می‌کنند. پدر به‌طور ناگهانی مجبور می‌شود دو فرزندش را به دلایل کاری با گریس، نامزد جدیدش تنها بگذارد. در حالی که آنها سه‌تایی در میان برف و کولاکی سهمگین در کلبه حبس شده‌اند، بچه‌ها که پس از خودکشی مادرشان، دل خوشی از نامادری جدیدشان ندارند تصمیم می‌گیرند از او انتقام بگیرند. داستانی ترسناک و رازآلود که جنبه‌های وحشت را به‌خوبی رعایت کرده و تجربه‌ی جذابی را برایتان رقم می‌زند.


5. گالری قلب‌های شکسته – 2020 – The Broken Hearts Gallery

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: ناتالی کرینسیکی

بازیگران: جرالدین ویزواناثن، دیکر مونتگامری، اتکارش امبدکر

تریلر فیلم

هنگامی که لوسی گالیور، شخصیت اصلی فیلم گالری قلب‌های شکسته، از به پایان رسیدن رابطه‌ی احساسی خود ضربه می‌خورد، یک گالری راه می‌اندازد؛ مکانی که مردم بتوانند خرده‌ریزهای به‌جا مانده از روابط احساسی پایان‌یافته‌ی خود را داخل آن بگذارند. شاید پذیرش جدی پایان، راهی برای شروع دوباره را به او نشان بدهد. این فیلم یک کمدی-رمانتیک جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌توانید در آخر هفته در کنار دوستان خود تماشا کنید و لذت ببرید.


6. یک سال بسیار خشن – 2014 – A Most Violent Year

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: جی. سی. چاندور

بازیگران: اسکار آیزاک، جسیکا چستین، دیوید اولیو

تریلر فیلم

یک سال بسیار خشن فیلمی جنایی است که ممکن است نام فیلم باعث شود تصور کنید این فیلم بسیار خشن و پر از خون و خونریزی است، درحالیکه اینگونه نیست. داستان در دهه هشتاد رخ می‌دهد که در آن یک تاجر (با بازی اسکار آیزاک) در یکی از سخت‌ترین سالهای نیویورک، قصد دارد اداره شرکت خود را ادامه دهد. جسیکا چستین نقش همسر او را بر عهده دارد، زنی اهل عمل که با مشکلاتی روبرو شده است.

کارگردان این فیلم برای پرداختن به این داستان شجاعانه و بلندپروازانه مورد تحسین قرار گرفت. منتقدان علاوه بر توجه به داستان تفکر برانگیز فیلم، از بازی قدرتمند آیزاک و چستین متأثر شدند.


7. آقای ترنر – 2014 – Mr. Turner

ژانر: درام، تاریخی، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: مایک لی

بازیگران: تیموتی اسپال، دوروتی اتکینسون، پل جسون

تریلر فیلم

این فیلم بیست و پنج سال پایانی زندگی و فعالیت‌های هنری نقاش بزرگ بریتانیایی به‌نام “جی. ام. ویلیام ترنر” (۱۷۷۵-۱۸۵۱) را روایت می‌کند. ویلیام ترنربیشتر به‌خاطر منظره‌های رنگ روغن خود مشهور است اما وی همچنین از بزرگ‌ترین استادان نقاشی منظره آبرنگ بریتانیا می‌باشد. او به «نقاش نور» شهرت یافته‌است و آثارش سرآغازی رمانتیک برای دریافتگری بود. این فیلم که سرشار از صحنه‌های زیبا با ترکیب رنگ‌های عالی است، دو جایزه کن برای بهترین بازیگر مرد و فیلمبرداری را کسب کرده است.


8. سامورایی گرگ و میش – 2002 – The Twilight Samurai

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: یوجی یامادا

بازیگران: هیرویوکی سانادا، ری میازاوا، مین تاناکا

برخلاف دیگر فیلم‌های سامورایی در اینجا خبری از صحنه‌های خونین نیست و جامعه فئودال ژاپن با جزئیات اش به تصویر کشیده شده است. جامعه‌ای که به‌تدریج دچار تغییر شده و از یک جامعه سنتی به یک جامعه ثروتمند و مدرن تبدیل می‌شود، در این میان یک سامورایی دیده می‌شود که انگیزه‌ای برای مبارزه ندارد. سیبی ایگوچی یک سامورایی بیچاره است که در جامعه قرن ۱۹ ژاپن شرایط بدی دارد. همسر او از دنیا رفته و باید از دو دختر و مادرش مراقبت کند.


9. زنده‌باد بهیم – 2021 – Jai Bhim

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: تی.جی جناناول

بازیگران: سوریا، لیجومول جوسه، راجیشا ویجایان

تریلر فیلم

زنده‌باد بهیم یکی از جدیدترین آثار سینمای هند است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد. وقتی یک روستایی به دلیل پرونده‌سازی دروغ پلیس دستگیر می‌شود، همسر باردارش برای کمک به او، سراغ یک وکیل حقوق بشر می‌رود تا عدالت را در حق او اجرا کند. پس از اینکه این وکیل علیه سیستم قد علم می‌کند، مشکلاتی برایش ایجاد شده که موجب مصمم‌تر شدن او برای پیگیری پرونده‌اش می‌شود.


10. فرنکن وینی – Frankenweenie – 2012

ژانر: کمدی، ترسناک، خانوادگی

کارگردان: تیم برتون

صداپیشگان: چارلی تاهان، وایونا رایدر، کاترین اوهارا

تریلر فیلم

یک کمدی-ترسناک استاپ-موشن باز هم از “تیم برتون” که براساس فیلم کوتاهی از این کارگردان ساخته شد. داستان درباره پسری است که سگ بول تریرش اسپارکی را دوباره زنده می‌کند. پس از این کار حالا باید شیوه کارش را افشا کند. یکی دیگر از شاهکارهای برتون که حتی اگر تماشا کرده‌اید هم می توانید یک بار دیگر در کنار خانواده یا دوستانتان آن را تماشا کنید و لذت ببرید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. روزبه

    دی 29, 1400

    سلام با توجه به این که اکثر فیلمهایی که برای دیدن انتخاب می کنم بیشتر از این سایت و چند کانال تلگرامی هست ، خواستم فیلم هایی که تو این هفته دیدم و نظراتم رو براتون بفرستم . بهترین جا هم آخر هفته با طعم فیلم بود . امتیاز ها از 10 هست .

    A Fantastic Woman (Una mujer fantástica) 2017 در مورد اتفاق هایی که برای یک فردی که تغییر جنسیت داده هست – من شخصا زیاد خوشم نیومد ، فیلم خوبی نیست . امتیاز 3

    Call Me by Your Name 2017 در مورد آشنایی دو مرد و روابط عاطفی که بین اونها در یک تابستان صورت می گیره –با توجه به موضوع خاصش ، فیلم خوبی بود یه سر و گردن بالاتر از مابقی فیلم ها در مورد این موضوع هست . امتیاز 6

    Jarhead 2005 در مورد یک سرباز در زمان جنگ خلیج فارس ( آمریکا و عراق در زمان بوش پدر ) است – نمیشه تو ژانر اکشن قرار بگیره و من شخصا خوشم نیومد فیلم های بهتری هم درباره این موضوعات هست مثل The Hurt Locker . امتیاز 4

    Midnight Special 2016 در مورد یک پسر که توانایی های عجیب داره – اصلا پیشنهاد نمی کنم . امتیاز 3

    Portrait of a Lady on Fire (Portrait de la jeune fille en feu)2019 در مورد آشنایی دو زن و روابط عاطفی که بین اونها شکل می گیره – این فیلم هم خوبه ، ارزش یک بار دیدن رو داره ولی عالی نیست. امتیاز 6

    Tigers Are Not Afraid 2017 در مورد اتفاقی های که برای یک دختر نوجوان رخ میده – در واقع ترکیبی از فیلم های شهر خدا ( city of god شاهکار ) و هزار توی پن (Pan’s Labyrinth شاهکارتر ) هست ، حتما ببینید. امتیاز 8
    Only Lovers Left Alive 2013 در مورد زندگی یک زوج خون آشام هست – جالب نبود و براش وقت نگذارید. امتیاز 4
    Hellraiser 1987 در باره یک زن متاهل که برای معشوقش دست به هر کاری میزنه – تو این فیلم از موقعیت های ماوراطبیعه استفاده شده و جزء فیلم های ترسناک محسوب میشه ، در زمان خودش شاید فیلم خیلی ترسناکی بوده ولی الان نه . فیلم متوسطی هست . امتیاز 5

    تو این لیست اول Tigers Are Not Afraid ، دوم Call Me by Your Name و سوم Portrait of a Lady on Fire ارزش دیدن دارند.

    پاسخ