انیمه “افسانهٔ دوشیزه تایسو” (Taisho Otome Fairy Tale) و انیمه‌های مشابه

این انیمه افسانه‌ای عاشقانه را از سال ۱۹۲۱ روایت می‌کند. داستان حول زندگی”تاماهیکوشیما”پسری بدبین و”یوزیکی تاچیبانایا” که دختری شاداب است می‌چرخد. آن‌ها یاد می‌گیرند با هم کنار بیایند و مشکلات را پشت سر بگذارند و در نهایت به هم علاقه مند می‌شوند. طرفدارانی که انیمه‌ “افسانهٔ دوشیزه تایسو” را دیده و دوست داشتند احتمالاً عاشق سبک‌های شیرین و عاشقانه هستند. خوشبختانه طیف گسترده انیمه‌ها تعداد زیادی سریال با همین تم دارد تا هواداران عاشق این ژانر را راضی نگه دارد. چه مخاطبان به داستان عاشقانه و تاریخی و شخصیت پردازی‌های مشابه علاقه داشته باشند و چه ژانرعاشقانه مشابه، سریال‌های مشابه زیادی با ژانر رمانتیک برایشان وجود دارد. در اینجا بهترین آثار انیمه “افسانهٔ دوشیزه تایسو” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “یونا دختر سپیده دم” (Yona Of The Dawn)

این داستان در دنیایی فانتزی در زمان‌های خیلی دور اتفاق می‌افتد. “یونا دختر سپیده دم” بازآفرینی افسانه‌ای کلاسیک است. هنگامی که عشق دروغین پرنسس “یونا”، “سو وون” برای به دست آوردن پادشاهی، پدر یونا را به قتل می‌رساند، زندگی شاهزاده یونا زیر و رو می‌شود و مجبور می‌شود به همراه محافظ مورد اعتمادش “هاک” از سرزمین خودش فرار کند. بعد از بودن در کنار مردم کشورش متوجه وضعیت بد آنها می‌شود و نکات تازه‌ای راجع به واقعیات سرزمینش می‌آموزد. این انیمه مملو از ماجراجویی‌ها و داستان‌های عاشقانه و حتی کمی جادو است و می‌تواند همان چیزی باشد که طرفداران ژانر عاشقانه بعد از دیدن”افسانهٔ دوشیزه تایسو” به آن احتیاج دارند.

همچنین بخوانید: بدترین زوج‌های انیمه که نمی‌توانند دست از جنگیدن با یکدیگر بردارند


9. “مبصر کلاس ما پیشخدمته” (Maid Sama)

بر خلاف”افسانهٔ دوشیزه تایسو” این انیمه در زمان حال اتفاق می‌افتد. اگر به شخصیت “یوزیکی” در”افسانهٔ دوشیزه تایسو” علاقه داشتید، احتمالاً از “میساکی” هم خوشتان خواهد آمد چون این دو کاراکتر شخصیت پردازی مشابهی دارند. داستان این انیمه حول محور زندگی “میساکی آیزاوا” می‌چرخد. یعنی مبصر کلاس که مخفیانه به عنوان پیشخدمت در یک کافه کار می‌کند. وقتی “تاکومی یوسوئی” راز او را می‌فهمد، زندگی میساکی به طور دراماتیکی تغییر می‌کند. این انیمه داستان عاشقانه بین میساکی و یوسوئی را با درون مایه‌ی طنز بیان می‌کند و برای هواداران مجموعه‌ای دوست‌داشتنی خواهد بود.


8. “اما: رومنس ویکتوریایی”  (Emma Is A Victorian London Love Story)

این انیمه در قرن ۱۹ انگلستان اتفاق می‌افتد و داستان عاشقانه‌ی بین خدمتکار خانه‌ای به نام “اما” و نجیب زاده‌ای به نام “ویلیام” را به تصویر می‌کشد. این دو نفر از طریق کارفرمای اما، فرمانداری بازنشسته که در کودکی معلم ویلیام بوده آشنا می‌شوند و بعد از چندین دیدار به هم علاقمند می‌شوند. اما خیلی زود با مشکلاتی که اختلاف طبقات اجتماعی آنها برایشان ایجاد می‌کند روبرو می‌شوند و برای ساخت داستان عاشقانه‌شان با آنها می‌جنگند. اگر از جنبه‌ی تاریخی و تمایز طبقاتی که در”افسانهٔ دوشیزه تایسو” بوده خوشتان آمده، این انیمه به شما پیشنهاد می‌شود.


7. “زاکورو دختر شیطان” (Otome Youkai Zakuro)

یکی از بهترین آثار مشابه انیمه “افسانهٔ دوشیزه تایسو”. این انیمه در دوران غربی سازی ژاپن اتفاق می‌افتد و داستان عاشقانه بین ستوان دوم “کی آگماکی” و”زاکورو” یک نیمه روح را بیان می‌کند. کی و زاکورو برای محافظت و حفظ هماهنگی بین انسان‌ها و ارواح با هم همکاری می‌کنند اما شخصیت‌های آن‌ها خیلی با هم متفاوت است. همانطور که با هم مجبور می‌شوند با این مشکلات روبرو شوند، عشق آرامی بین آنها شکل می‌گیرد. مخاطبانی که به عاشقانه‌های تاریخی پیچیده علاقه دارند، بدون شک از این انیمه خوششان می‌آید.


6. “بگو دوستت دارم” (Say I Love You)

مخاطبانی که از دیدن داستان عاشقانه‌ بین”تاماهیکو” و “یوزیکی” لذت بردند که چطور تاماهیکو به آرامی عشق یوزیکی را می‌پذیرد و خودش هم عاشق می‌شود، حتماً از دیدن “بگو دوستت دارم” هم لذت خواهند برد. این انیمه در زمان حال ژاپن اتفاق می‌افتد و داستان عاشقانه‌ی بین “مای” و “یاماتو” ی محبوب را بیان می‌کند. مای به علت حادثه‌ای که در کودکی‌اش اتفاق افتاده، فکر می‌کنند که دیگر نمی‌تواند دوستی داشته باشد چه برسد به کسی که عاشقش باشد. ولی در نهایت با یاماتو روبه رو می‌شود. کسی که هر کاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد تا او را بهتر بشناسد. در ابتدا مای به خاطر توجه‌های یاماتو گیج می‌شود اما همانطور که داستان پیش می‌رود، و این دو کم کم با هم بیشتر آشنا می‌شوند، مای هم عاشق می‌شود. این داستان عاشقانه‌ی دوست داشتنی، بدون شک ارزش دیدن دارد.

همچنین بخوانید: عجیب‌ترین زوج‌های انیمه که شاید برای طرفداران جالب باشند


5. “سفید برفی با موهای قرمز” (Snow White With The Red Hair)

مخاطبانی که عاشق داستان‌های کلاسیک تخیلی هستند، باید این انیمه را ببینند. وقتی شاهزاده‌ی سرزمین “شیرایوکی” اعلام می‌کند که به علت رنگ موی زیبایش می‌خواهد که او صیغه‌ی شاهزاده شود، او از سرزمینش فرار می‌کند و در ادامه با شاهزاده‌ی سرزمین همسایه “ذن” ملاقات می‌کند. همانطور که از یک افسانه توقع می‌رود، این دو، داستان خود را به هم مرتبط می‌یابند و به آهستگی عاشق می‌شوند. اما برای این کار باید بر بسیاری از چالش‌های روبروی شان غلبه کنند اما خوشبختانه هیچ کدام از این چالش‌ها آن‌ها را از هم جدا نمی‌کند.


4. “تخت خواب و صبحانه برای ارواح” (Kakuriyo: Bed & Breakfast For Spirits)

توانایی”آئویی سوباکی” در دیدن ارواح در نهایت باعث گرفتاری او می‌شود و او مجبور می‌شود به خاطر تسویه‌ی بدهی پدر بزرگش با یک اهریمن ازدواج کند. اما او قبول نمی‌کند و به جای ازدواج، شروع به کارکردن در مسافرخانه‌ی او می‌کند. همانطور که داستان پیش می‌رود و آئویی زمان بیشتری را در مسافرخانه و با اهریمن می‌گذراند، متوجه می‌شود که این اهریمن ممکن است آن‌قدرها هم که فکر می‌کرده بد نباشد. مخاطبانی که به دنبال داستان عاشقانه دیگری با آشپزی با استعداد مثل “یوزیکی” و اثری مشابه انیمه “افسانهٔ دوشیزه تایسو” باشند، مطمئن باشند که “تخت خواب و صبحانه برای ارواح پیشنهاد خوبی است.


3. “هایکارا سان اینجا دوشیزه‌ی مدرن می‌آید” (Haikara-San: Here Comes Miss Modern)

چه در سریال انیمه و چه در فیلم، “هایکارا سان” داستان عاشقانه‌ی دیگریست که در عصر تایشو (دوران جنبش لیبرالی ژاپن) اتفاق می‌افتد. هایکارا یک فرد روشن فکر است که مثل پسرها رفتار می‌کند و در نظر دیگران بسیار عجیب و غریب است. و وقتی که می‌خواهند او را به ازدواج با”شینوبو” ستوان ارتش، مجبور کنند، امتناع می‌کند. اما نمی‌تواند به راحتی از این ازدواج فرار کند. او بارها برای به هم زدن این ازدواج تلاش می‌کند اما در این جریان، کم کم خودش هم عاشق شینوبو می‌شود. این داستان عاشقانه‌ای دوست داشتنی است که به طرفداران “افسانهٔ دوشیزه تایسو” توصیه می‌شود.


2. “سبد میوه” (Fruits Basket)

طرفدارانی که روابط بین دو شخصیت “یوزیکی” و “تاماهیکو” را دوست داشتند، حتماً از دیدن “سبد میوه” هم لذت خواهند برد. با اینکه شخصیت‌های زوج سبد میوه کاملاً مشابه یوزیکی و تاماهیکو نیستند اما خودشان زوجی دوست داشتنی را می‌سازند. تماشای داستان عاشقانه‌ی مثبت اندیش بودن و پذیرای همه چیز بودن “تورو” در کنار دمدمی مزاج بودن و مهربانی بیش از حد “کیو” حس دوست داشتنی در مخاطب ایجاد می‌کند و نکته‌ی مثبت دیگر این انیمه این است که داستانش منحصر به روابط عاشقانه نیست و ماجراهای جالب دیگری دارد که برای انیمه دوستان جذاب خواهد بود.

همچنین بخوانید: بهترین موسیقی‌های انیمه‌ که ارزش بارها شنیدن را دارند


1. “ادویه و گرگ ” (Spice & Wolf)

بعد از اینکه “لارنس” دستفروش دوره گرد، دختری با گوش و دم را در واگنش پیدا می‌کند، می‌فهمد که دیگر زندگی‌اش به حالت قبل باز نخواهد گشت. این دختر الهه‌ای به نام “هولو” است که یک نیمه خدا نیمه گرگ است که به “گرگ حکیم یوتیسو” معروف است او به عنوان الهه‌ی محصول در روستایی کوچک زندگی می‌کرد اما حالا می‌خواهد به سرزمین خودش “یوتیسو” بازگردد. لارنس و هولو برای بازگرداندن او به سرزمین مادریشان با هم همسفر می‌شوند و در این سفر با ماجراهای گوناگونی رو برو می‌شوند که آنها را به آرامی به هم نزدیک می‌کند. “ادویه و گرگ” داستانی عاشقانه با نکات ظریف تاریخی و اقتصادی است. یک اثر مشابه انیمه “افسانهٔ دوشیزه تایسو” که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم