آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 152)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. کالیفرنیا – 1993 – Kalifornia

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: دامینیک سینا

بازیگران: برد پیت، جولیت لوئیس، دیوید دوکاونی

تریلر فیلم

عملکرد بازیگران این فیلم علی‌رغم عدم موفقیت در گیشه، بازخوردهای مثبتی به دست آورد. پیت در این فیلم یک قاتل بی‌رحم، خشن و بی‌روح است که درواقع یک هیولای غیرقابل کنترل است؛ نقشی متفاوت از شخصیت‌های معمولی و کمدی که در گذشته بازی کرده‌است.

به‌نظر نمی‌رسد که شخصیتی ارلی گریس انگیزه یا پشیمانی از هر چیزی در طول فیلم داشته باشد؛ او از یک زوج که فقط به یک ماشین برای جابجایی احتیاج دارند، نهایت استفاده را می‌کند و سرانجام آنها را به گروگان می‌گیرد. رفتار این شخصیت حتی با دوست‌دختر خودش هم ظالمانه و غیرمنطقی است.


2. همه‌چیز خوب است – 2018 – All Is Well

ژانر: درام

کارگردان: ایوا تروبیش

بازیگران: اِن شوارتس، آندرس دوهلر، هانس لو

یک فیلم دیدنی با تدوین عالی و اجرای حرفه‌ای که به‌عنوان یک اثر پیچیده و روانشناسانه بیننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اجرای اِن شوارتس در نقش یک شخصیت پیچیده بیننده را به وجد می‌آورد. او به زیر پوست و لایه‌های شخصیت رفته و با زبان بصری آن را نشان می‌دهد. سبک ساده کارگردان در نمایش یک موضوع پیجیده یک اثر عمیق خلق می‌کند که اثری تماشایی از کشور آلمان است. این فیلم نامزد جوایز متعددی از جشنواره فیلم برلین شد.


3. بیروت – 2018 – Beirut

ژانر: درام، اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: برد اندرسون

بازیگران:‌ جان هم، رزمند پایک، لری پاین

تریلر فیلم

بیروت بدون شک یکی از آگاهانه‌ترین فیلم‌های اکشن دهه اخیر است که اگرچه در شهر بیروت رخ نمی‌دهد، اما به آن اشاره دارد. یک تریلر جاسوسی رعب‌انگیز با صحنه‌های ترسناک که به جای پرداختن به انفجار و تیراندازی، به مفاهیم درونی خود اشاره کرده، و گرچه این موضوع احتمال سرگرم‌کننده بودن فیلم را کاهش می‌دهد، اما کارگردانی آن تا پایان موفق بوده است. ستاره حقیقی این فیلم جان هم است که نقش یک دیپلمات را ایفا کرده و در اجرای خود بسیار موفق بوده‌است.


4. آخرین فرانکنشتاین – 2021 – The Last Frankenstein

ژانر: ترسناک

کارگردان: دیوید ویور

بازیگران: ویلیام بارنت، جانا اسزابلا، کلی شریدان

تریلر فیلم

آخرین فرانکشتاین یکی دیگر از اقتباس های رمان مشهور «فرانکشتاین یا پرومته‌ مدرن» اثر نویسنده مشهور انگلیسی، مری شلی، است. برخی از منتقدان این فیلم را بهترین اثر ژانر ترسناک در سال 2021 می‌دانند.

داستان این فیلم درباره دکتر جیسون فرانکشتاین است که زندگی خسته‌کننده‌ای دارد و خانواده‌اش او را ترک کرده‌اند. وقتی موجودی مربوط به گذشته‌ی او به‌طرز رمزآلودی وارد زندگی‌اش می‌شود، فرانکشتاین تصمیم می‌گیرد با کمک عده‌ای از دوستان به اجساد مرده جان تازه ببخشد و آنها را احیا کند. اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید، حتما این فیلم را تماشا کنید.


5. یک زوج بی‌نقص – 2021 – A Perfect Fit

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: هادرا آتو

بازیگران: نادیا آرینا، رفال هادی، جورجیو آبراهام

تریلر فیلم

داستان این فیلم کمدی-رمانتیک درباره شخصی به‌نام زوئی ویلیامز است که باید به سرمایه‌گذار بزرگی ثابت کند برنامه دوستیابی جدید شرکتش کار می‌کند؛ از این رو، او آن را بر روی خودش آزمایش می‌کند و خیلی زود با الیور بکت، یک هنرمند خودخواه که کاملا نقطه مقابل اوست، قرار ملاقات می‌گذارد. یک فیلم حال خوب‌کن و دوست‌داشتنی که اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان فراهم می‌آورد.


6. بهترین من – 2014 – The Best of Me

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: مایکل هافمن

بازیگران: جیمز مارسدن،‌ میشل موناهن، لوک بریسی

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره دو دوست قدیمی است که به شکلی غیرقابل پیش‌بینی پس از سالها دوری دوباره یکدیگر را پیدا می‌کنند اما این بار هرکدام از آنها زندگی و شخصیتی متفاوت را پیش گرفته و به‌نظر نمی‌رسد که بتوانند رابطه عاشقانه‌ای بایکدیگر داشته باشند. فیلم بهترین من داستانی سرگرم‌کننده دارد که برای طرفداران این ژانر راضی کننده بوده و حتی می‌تواند الهام‌بخش مخاطبش باشد!


7. گسیختگی – 2011 – Detachment

ژانر: درام

کارگردان: تونی کی

بازیگران: آدرین برودی، مارسیا گی هاردن،‌ سمی گیل

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره تجربه یک ماهه معلمی به نام هنری بارتیس (با بازی برودی) است که در یک دبیرستان به‌عنوان معلم جایگزین مشغول به تدریس می‌شود. هنری که با گذشته‌ی خود درگیر است و در دنیای غمگین خود غرق است،‌ با وارد شدنس به این مدرسه با چالش بزرگی مواجه می‌شود و آن کمک به دانش‌آموزانی است که هیچکدام علاقه‌ای به ادامه تحصیل ندارند و در مشکلات شدید خود غرقند. این فیلم یکی از بهترین آثار ساخته شده در بیان مشکلات دوران نوجوانی است و باری آدرین برودی در آن دیدنی و خیره‌کننده می‌باشد.


8. به دونگ ماکگول خوش آمدید – 2005 – Welcome to Dongmakgol

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: پارک وانگ-هیون

بازیگران: کانگ هایه-جونگ، جونگ جائه-یونگ، شین ها-کیون

این فیلم وقایع سپتامبر ۱۹۵۰ را نشان می‌دهد، زمانی که کره درگیر جنگ داخلی بوده است. “به دونگ ماکگول خوش آمدید” (که موجب اولین ورود کره جنوبی به مراسم اسکار شد) درباره امید اتحاد شمال و جنوب می‌باشد. این فیلم که به دلیل قابل پیش‌بینی بودن مورد انتقاد قرار گرفت، چهارمین فیلم پرفروش کره‌ای در زمان انتشار آن در سال ۲۰۰۵ است.


9. بوفالوی هیجان‌زده ماترو – 2013 – Matru Ki Bijlee Ka Mandola

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: ویشال بهاردواج

بازیگران: آنوشکا شرما، پانکاج کاپور، عمران خان

تریلر فیلم

“هری” کارخانه داری است که دختر خود “باجلی” را بسیار دوست دارد. آنها با دوست او “ماترو” رابطه نزدیکی دارند. “باجلی” قصد دارد با پسر یک سیاستمدار ازدواج کند اما اتفاقات عجیبی در زندگی آنها به وقوع میپیوندد که بقیه داستان را فیلم را پیش می‌برد. بوفالوی هیجان‌زده ماترو یکی از فیلم‌های کمدی و هیجان‌انگیز سینمای هند است که علاوه بر داستان طنزآمیزش از اجرای دیدنی بازیگران و فضاسازی دوست‌داشتنی برخوردار است.


10. پوکمون: کاراگاه پیکاچو – 2019 – Pokemon: Detective Pikachu

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: راب لترمن

بازیگران: رایان رینولدز (صداپیشه)، جاستیس اسمیت، کاترین نیوتون

تریلر فیلم

داستان این لابو اکشن زمانی آغاز می‌شود که یک کاراگاه خیلی خوب و عالی به نام هری گودمن به طرز اسرارآمیزی گم ناپدید می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پسر ۲۱ ساله‌ی او، در پیدا کردن پدرش و همچنین پی بردن به واقعیت این ماجرا، مصمم شود. کاراگاه پیکاچو که همکار پوکمونی سابق هری محسوب می‌شود، تصمیم می‌گیرد که در این ماجرا به او کمک کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت رده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم