بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 (رده‌بندی بر اساس امتیاز Rotten Tomatoes)

بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 – پیدا کردن چند فیلم کمدی عالی که به مخاطبان اجازه می‌دهد بخندند، از دنیای بیرون فاصلخ بگیرند و در عین حال یک تجربه سینمایی قانع‌کننده داشته باشند، همیشه کار ساده‌ای نیست. در میان فیلم‌های کمدی اکران شده در سال 2021، چندین عنوان برجسته وجود دارد که نه تنها باعث خنده تماشاگران شد، بلکه منتقدان را نیز تحت تأثیر قرار داد.

کمدی‌های با رتبه برتر سال در Rotten Tomatoes مجموعه بسیار متنوعی را تشکیل می‌دهند. از نمایش‌های پرهزینه با طنز فراوان گرفته تا داستان‌های شخصیت محور با لحظات خنده‌دار. در لیست زیر بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید؛ با پروشات همراه باشید.


10. جوخه انتحار – 90٪ – The Suicide Squad

در حال حاضر، طرفداران می‌دانند که هر زمان به تماشای فیلم جیمز گان روند، انتظار طنز سخیف و زیادی را از آن اثر خواهند داشت. همانطور که گان در MCU سرگرم‌کننده بوده است، دیدن او برای بازی با یک فیلم با بودجه کلان و رده سنی R مانند جوخه انتحار بسیار هیجان‌انگیز بود.

رده‌بندی R نه تنها امکان اعمال خشونت وحشیانه را فراهم می‌آورد، بلکه برخی از طنزهای مرزی را نیز مجاز می‌سازد. از لحظات تاریک کمدی مانند تیمی که به‌طور تصادفی سربازان شورشی را به قتل رساند تا افراد مبتذل یک نفره، یکی از ظالمانه‌ترین کمدی‌های سال بود.


9. لوکا – 91٪ – Luca

لوکای پیکسار نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 با موضوع دوستی را به‌نمایش می‌گذارد، بلکه خنده‌های زیادی را نیز به همراه دارد. این انیمیشن ماجراجویی خانواده‌پسند داستان یک جفت هیولای دریایی جوان را دنبال می‌کند که دنیای انسان‌ها را بر روی سطح کشف می‌کنند.

داستان واقعی ماهی خارج از آب، چیدمان مناسبی برای مجموعه‌های کمدی پرانرژی و هوشمندانه‌ای است که پیکسار به آن‌ها معروف است. مانند اکثر فیلم‌های پیکسار، لوکا نیز می‌داند که چگونه طنز را با دل و جان ترکیب کند.


8. روزهای تابستان باگنولد – 92٪ – Days Of The Bagnold Summer

یافتن یک کمدی کمتر دیده‌شده که با استقبال مثبت منتقدان روبرو شده است، همیشه سرگرم‌کننده خواهد بود. روزهای تابستان باگنولد می‌تواند یکی از این فیلم‌های سال 2021 باشد. این کمدی انگلیسی درباره کتابداری محتاط است که سعی می‌کند با پسر متالدش که برای تعطیلات در خانه گیر کرده‌است ارتباط برقرار کند.

منتقدان اذعان داشتند که فرضیه فیلم ممکن است شبیه چیزی باشد که تماشاگران قبلا بارها دیده‌اند. با این حال، آنها همچنین به اجراها و لطافت‌هایی اشاره کردند که چیز خاصی به خنده‌ها اضافه می‌کند. بنابراین این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 است که نباید تماشای آن را از دست بدهید.


7. لیکریش پیتزا – 92٪ – Licorice Pizza

پل توماس اندرسون یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌سازان است که به‌خاطر فیلم‌هایی مانند خون به‌پا خواهد شد شناخته می‌شود. با این حال، او جنبه سبک‌تری نیز دارد که به‌طرز شگفت‌انگیزی در کمدی شیرین‌بیان فیلم جدیدش بلوغ پذیرفت.

داستان فیلم لیکریش پیتزا در کالیفرنیا در سال 1973 اتفاق می‌افتد و داستانی جذاب و بسیار سرگرم‌کننده از عشق جوان است. این فیلم از آن فیلم‌هایی است که بسیاری از طنز خود را از موقعیت‌هایی به‌دست می‌آورد که بسیاری از تماشاگران می‌توانند در کنار نوشته‌های بسیار تند اندرسون احساس نوستالژی کنند.


6. بیبی دان – 93٪ – Baby Done

تعدادی فیلم کمدی با محوریت کودک در سال 2021 وجود داشت و بیبی دان یکی از بهترین آنهاست. این کمدی انگلیسی داستان زوج جوانی را دنبال می‌کند که متوجه می‌شوند قرار است بچه‌دار شوند و به روش‌های متفاوتی برای این رویداد که زندگی را تغییر می‌دهد آماده می‌شوند.

منتقدان از فیلم به‌عنوان نگاهی سبک و خنده‌دار به موضوعی استقبال کردند که می‌تواند با تنش پر شود. اما از طریق طنز و صداقت این داستان پایه‌ای، تجربه‌ای بسیار دلپذیر را رقم می‌زند. بیبی دان یکی دیگر از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 است که بینندگان آن را دوست داشتند.


5. پلن بی – 96٪ – Plan B

کمدی نوجوان‌محور سالهاست که جزء اصلی ژانر کمدی بوده است، این فیلم‌ها اگرچه گاهی بیش از اندازه مردمحور بوده‌اند، اما باز هم مورد استقبال قرار گرفته و بینندگان آنها را دوست داشتند. این فیلم داستان دو دختر دبیرستانی را دنبال می‌کند که پس از یک شب پشیمان‌کننده سراغ پلن دوم خود می‌روند. روایت فیلم از نگاه دخترانه بوده و بسیار سرگرم‌کننده است.

اگرچه پیام بزرگ‌تری در مرکز داستان وجود دارد، اما منتقدان دریافتند که فیلم بر این جنبه‌ها بیش از حد تأکید نکرده و موفق شده است یک ماجراجویی خنده‌دار را ارائه دهد. شیمی بین دو بازیگر اصلی و فیلمنامه‌‌ی شوخ‌طبع فیلم به آن بهتر از آنچه که بسیاری انتظار داشتند، کمک کرد.


4. سواران عدالت – 96٪ – Riders of Justice

مدس میکلسن بیشتر به‌خاطر فیلم‌های انگلیسی‌اش شناخته می‌شود، اما برخی از تحسین‌شده‌ترین آثار او از زادگاهش دانمارک می‌آیند. یکی از این فیلم‌ها، اکشن-کمدی وحشیانه سواران عدالت است. میکلسن در این فیلم نقش یک مرد نظامی را بازی می‌کند که شروع به شک می‌کند که مرگ همسرش تصادفی نبوده است.

در حالی که این توضیحات خیلی طنز به‌نظر نمی‌رسد، به گفته منتقدان، اجرای فیلم تاریک، خنده‌دار و عجیب است. همچنین جنبه جدیدی از استعدادهای چشمگیر میکلسن را نشان می‌دهد. برای همین این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های کمدی سال 2021 است که باید آن را تماشا کنید.


3. شیوا بیبی – 97٪ – Shiva Baby

برای آن‌هایی که از کمدی‌های پر هیجان لت می‌برد، شیوا بیبی فیلمی است که باید تماشا کنند. این فیلم درباره یک زن جوان یهودی بدون اعتقاد است که با والدینش در مراسم تشییع جنازه شرکت می‌کند و در آنجا با دوست دختر سابق خود و مرد متاهلی که با او رابطه نامشروع دارد نیز برخورد می‌کند.

علی‌رغم فرضیه‌ای که ممکن است شبیه یک کمدی معمولی به‌نظر برسد، منتقدان موافق بودند که شیوا بیبی بسیار هوشمندانه‌تر از آن است. با اجراهای قوی، لحظات متفکرانه، و موقعیت‌های خنده‌دار ناراحت کننده، این فیلم یک کمدی جذاب است که نباید آن را از دست بدهید.


2. میچل‌ها در برابر ماشین‌ها – 97٪ – The Mitchells Vs. The Machines

در حالی که معمولا پیکسار تاج را به‌عنوان بهترین فیلم انیمیشن سال در دست دارد، میچل‌ها در برابر ماشین‌ها موفقیت غافلگیرکننده‌ای در نیمه اول سال داشت که اتفاقاً یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های سال نیز بود.

این انیمیشن داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که با هم یک سفر جاده‌ای پرتنش را آغاز می‌کنند؛ سفری که در میانه راه عجیب و غریب شده و جهان تازه‌ای را پدید می‌آورد. این فیلم در انرژی پرسرعت خود جوک‌های زیادی را به‌تصویر می کشد، از دیالوگ‌های تک خطی تا لحظات خانوادگی مرتبط. این انیمیشن را می‌توان بارها تماشا کرد و لذت برد.


1. بدترین فرد در جهان – 100٪ – The Worst Person in the World

فیلم نروژی بدترین فرد در جهان فصل پایانی در سه‌گانه اسلو یواخیم تریر است. این فیلم یک کمدی-رمانتیک تاریک درباره زنی است که درگیر مبارزات زندگی عاشقانه پیچیده خود است.

این فیلم همان ماهیت تحسین‌شده پروژه‌های پیشرو در این سه‌گانه را به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال دنبال می‌کند. منتقدان آن را یک براندازی درخشان و خنده‌دار از عناصر فرسوده در ژانر کمدی-رمانتیک نامیدند که اجرای فوق‌العاده‌ای هم از بازیگرانش به‌نمایش گذاشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم