بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 – قبل از اینکه تکنیکالر دامنه تصاویر متحرک امروزی را تغییر دهد، فیلم‌های سیاه و سفید معمول بودند. امروزه از فیلم‌های سیاه و سفید به‌عنوان یک سبک هنری برای تقویت لحن تلخ، فضای زندگی‌نامه‌ای یا تصاویر متضاد استفاده می‌شود. این روش شگفت‌انگیز است زیرا به داستان عمق عجیبی می‌افزاید؛ بسیاری از فیلم‌های سیاه و سفید مدرن مانند “رما” جوایزی را کسب کرده‌اند.

امسال فیلم‌های زیادی سیاه و سفید فیلمبرداری شدند که نشان می‌دهد سبک تک‌رنگ همچنان به عنوان بخشی از فرآیند خلاقیت رایج است. هر فیلم از این زیبایی شناسی بهره می‌برد و جوهره قدرتمند سیاه و سفید به همین دلیل است که تقریباً همه این فیلم‌ها در سال 2021 بازخوردهای بالایی را دریافت کردند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 همراه پروشات باشید.


7. مالکوم و ماری – 56٪ – Malcolm & Marie

فیلم مالکوم و ماری داستان شخصیت‌های اصلی را دنبال می‌کند، زیرا آنها پس از بازگشت از اولین نمایش جهانی فیلم مالکوم، بر اساس مبارزات ماری، محاسن رابطه‌شان را بررسی می‌کنند. آنها در یک شب مجادله می‌کنند، اما آیا رابطه آنها زنده خواهد ماند؟

مالکوم و ماری ساخته سام لوینسون به‌عنوان یکی از معدود فیلم‌هایی که کمتر از پنج بازیگر دارد، منحصراً بر پویایی بین شخصیت‌های اصلی متمرکز است. متأسفانه، داستان یک رابطه سمی برای برخی از منتقدان و مخاطبان خوشایند نبود، زیرا آنها آن را با اصطلاحات پرمدعا بسیار طاقت‌فرسا می‌دانستند. با این حال، فیلم توسط بازی‌های قدرتمند زندایا و جان دیوید واشنگتن انجام می‌شود که ساعتی ارزشمند را برای بیننده می‌سازند و البته یکی از بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 است.


6. اعزام فرانسوی – 74٪ – The French Dispatch

وس اندرسون با جدیدترین فیلم گلچین خود، اعزام فرانسوی، پس از سه سال به سینما بازگشت. پس از مرگ آرتور هویتزر جونیور، روزنامه تیتراژ نسخه نهایی خود را با بررسی مجدد داستان‌های انتشارات قبلی منتشر می‌کند.

این کمدی درام به عنوان نامه‌ای عاشقانه به روزنامه‌نگاری عمل می‌کند. بر خلاف دیگر فیلم‌های این مقاله، اعزام فرانسوی منحصراً سیاه و سفید فیلمبرداری نشده است. درعوض، قسمت‌های تک‌رنگ در صحنه‌های فلاش بک به‌نمایش در می‌آیند که روزنامه هر داستان را روایت می‌کند. متأسفانه، برخی از منتقدان و تماشاگران معمولی سینما، روایت را گیج‌کننده و نامنسجم می‌نامند. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که این بهترین فیلم اندرسون نیست، سبک عجیب و غریب اندرسون در سراسر این فیلم آشکار است که طرفداران سرسخت این کارگردان از آن لذت خواهند برد.


5. بلفاست – 86٪ – Belfast

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 که باید آن را تماشا کنید؛ در بلفاست، خانواده‌ای از طبقه کارگر شاهد وقوع آشوب در پایتخت کشورشان هستند و باید در این راه تصمیمات سختی بگیرند. تمرکز روی پسر جوانی است که باید به‌سرعت با گذشت روزها بزرگ شود.

تأثیر این داستان به سن بلوغ از دوران کودکی کارگردان کنت برانا می‌آید، بنابراین زیبایی‌شناسی سیاه و سفید به‌خوبی با روایت مطابقت دارد. این فیلم به هرج و مرج پایتخت می‌پردازد و داستان خود را با شادی و طنز زنده می‌کند. مطمئناً، بلفاست یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های سال بود، که برانا شخصی‌ترین و در عین حال دل‌انگیزترین روایت خود را در آن به نمایش گذاشته‌است و تجربه‌ای دلپذیر برای مردم به جا می‌گذارد. بلفاست که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های برانا شناخته می‌شود، به یکی از رقبای قوی‌تر جایزه تبدیل شده است و در حال حاضر ۱۱ نامزدی برای گلدن گلوب آینده جمع‌آوری کرده است.


4. گذر – 90٪ – Passing

گذر به کارگردانی ربکا هال، داستانی در مورد دو دوست سیاه پوست به نمایش می‌گذارد که نمی‌توانستند بیشتر از این متفاوت باشند. در طول تفکیک نژادی و تعصب در دهه 1920، یکی از دوستان خود را به عنوان یک زن سفیدپوست ظاهر می‌کند تا از طریق فرآیندی به نام “گذر” در جامعه جا بیفتد.

طرح رنگ سیاه و سفید برای بهبود موقعیت تاریخی نیویورک دهه 1920 کار می‌کند. ربکا هال در اولین کارگردانی خود، جوهر مضامین نژاد و مبارزات هویت واقعی خود را به‌تصویر کشیده و در عین حال چشم‌انداز متضاد با زیبایی‌شناسی تک‌رنگ را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، تسا تامپسون (در یکی از بهترین نقش‌هایش) و روث نگا شیمی پویایی را در فیلم به اشتراک می‌گذارند که برای دومی نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به همراه داشته‌است.


3. تراژدی مکبث – 94٪ – The Tragedy Of Macbeth

مکبث اثر ویلیام شکسپیر یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های اقتباس شده در فیلم‌های مدرن امروزی است که آخرین آن تراژدی مکبث اثر جوئل کوئن است. این فیلم داستان لرد مکبث را دنبال می‌کند که از جادوگران می‌آموزد که پادشاه بعدی خواهد بود. با حمایت لیدی مکبث، آنها برای تحقق پیشگویی توطئه می‌کنند.

منتقدان از ارزش تولید و اجرای این داستان شکسپیر شگفت‌زده شده‌اند. همه‌چیز در مورد آن دقیق است، از فیلمبرداری گرفته تا داستان تلخ. این مهیج تاریخی به‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است و جلوه‌ها و تصاویر اسرارآمیز و قدرتمند را برای تشدید روایت تقویت می‌کند. البته بازی‌های بازیگران فوق‌العاده است، به خصوص دنزل واشنگتن، که قبلاً اسکار بهترین بازیگر مرد را به‌دست آورده است. این فیلم در سینماهای محدود اکران شد اما در 14 (25 دی) ژانویه در AppleTV+ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.


2. بی‌خیال بی‌خیال – 94٪ – C’mon C’mon

این فیلم داستان یک روزنامه‌نگار رادیویی را دنبال می‌کند که با برادرزاده‌اش جسی پیوند خاصی برقرار کرده‌است. آنها با هم در سراسر کشور سفر می‌کنند و در این مدت رابطه آنها قوی‌تر می‌شود.

این درام یک فیلم سیاه و سفید مدرن است که شیمی باورنکردنی بین واکین فینیکس (در یکی از بهترین فیلم‌هایش) و وودی نورمن در نقش دو عمو و برادرزاده را به نمایش می‌گذارد. البته، از طریق کاوش، بینشی از ذهن کودک در دنیایی پیچیده ارائه می‌دهد. علاوه‌بر بازی قابل توجه این دو ستاره برجسته، منتقدان نیز فیلم را به دلیل فیلمبرداری، داستان متحرک و زیبایی بصری آن تحسین کردند. جدیدترین اثر فینیکس و یکی از بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال 2021 که نباید از دست بدهید.


1. گوندا – 97٪ – Gunda

برخلاف بقیه عناوین این مقاله، گوندا یک مستند تجربی است که چشم‌انداز یک خوک، مرغ و گاو را دنبال می‌کند. در زندگی روزمره این حیوانات سفر می‌کند و به مخاطبان نشان می‌دهد که زندگی این حیوانات مزرعه چگونه است.

در حالی که فیلمبرداری سیاه و سفید برای فیلم‌های مستند غیر معمول نیست، گوندا بینش زیبایی از طبیعت نشان می‌دهد و این کار را بدون هیچ دیالوگی انجام می‌دهد. تماشای زندگی این حیوانات به تجربه‌ای همدلانه نیاز دارد و تماشای آن مراقبه و فریبنده است. البته فیلمبرداری سیاه و سفید زیبایی این فیلم را افزایش داده‌است، زیرا جوهر واقعی طبیعت را به‌تصویر می‌کشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم