بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی که باید بشناسید و تماشا کنید

انیمه‌های زیادی وجود دارند که غذا موضوع اصلی آن‌ها و اغلب راهی برای نشان دادن میزان اهمیت دادن شخصیت‌ها به یکدیگر است. بسیاری از انیمه‌ها (مانند شاهکارهای آشپزی “جنگ غذاها” (Food Wars!) یا ترکیبات عجیب‌وغریب “توریکو” (Toriko)) دارای غذاهای خوش‌مزه هستند. حتی چیزی به سادگی “ام‌راییس” یا یک کاسه “رامن” وقتی با جزئیات طراحی می‌شود، می‌تواند شکم بینندگان را به صدا در بیاورد. اما غذا در انیمه فقط برای این نیست که آب دهان تماشاگران را راه بیاندازد؛ حتی می‌تواند راهی برای نشان دادن اینکه چگونه شخصیت‌ها از هم مراقبت می‌کنند باشد. فرقی نمی‌کند که یک خانواده درحال شام خوردن باهم باشند یا دو شخصیت که اختلافات خود را با خوردن یک بشقاب غذای خوشمزه کنار می‌گذارند. در اینجا بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آشپزی “شینجی” در “نئون جنسیس اونگلیون” (Neon Genesis Evangelion) رابطه‌اش با “میساتو” را بازتاب می‌کند

“میساتو کاتسوراگی” در “نئون جنسیس اونگلیون” ممکن است در ظاهر مانند فرمانده عملیاتی با اعتماد به نفس “نرو” به نظر بیاید، ولی یکی از اولین چیزهایی که به داستان غم‌انگیز و روان آشفته او می‌پردازد، این واقعیت است که او در مسئله غذا مراقب خودش نیست. هنگامی که “شینجی” به خانه‌اش نقل مکان می‌کند، او با غذای آشغال فروشگاهی زندگی می‌کرده و “شینجی” تصمیم می‌گیرد این وضعیت را تغییر دهد. رابطه “میساتو” و “شینجی” یک رابطه سخت است؛ ولی در لحظاتی که باهم غذایی خانگی در آپارتمان کوچک خود می‌خورند، بیشتر احساس یکی بودن می‌کنند.

همچنین بخوانید: 10 سریال انیمه که در نیمه راه عوض شدند و باید آن‌ها را بشناسید


9. “ریوجی” در انیمه “تورادورا!” (ToraDora!) یک آشپز فوق‌العاده است

“تورادورا!” اغلب به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های عاشقانه شناخته می‌شود که هزاران طرفدار با صحنه‌های اعتراف و پایان احساسی سریال اشک ریخته‌اند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این انیمه آن‌قدر خوب باشد، ارتباط بین دو رهبر است. همان‌طور که “تایگا”ی آتشین با خدای خانگی مهربان “ریوجی” دعوا می‌کنند.

“ریوجی” از روی شخصیتی که دارد، اغلب با پختن غذا برای مادر و حتی دوستانش، عشق خود به آن‌ها را نشان می‌دهد. سخاوت او برای پختن غذا برای بقیه، یکی از چیزهایی است که او را برای مخاطبان دوست‌داشتنی می‌کند. به همین دلیل این فیلم را یکی از بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی می‌دانیم.


8. “نمی‌توانم بفهمم شوهرم چه می‌گوید” (I Can’t Understand What My Husband Is Saying) غذایی دارد که عالی نیست، اما با عشق درست می‌شود

لذت بردن یک شخصیت از غذای لذیذی که شخصی برای او درست می‌کند یک چیز است، اینکه آن‌ها غذایی نه چندان خوشمزه را با لبخندی بر لب بخورند، کاملاً چیز دیگریست. رابطه بین “هاجیمه” و “کائورو” در “نمی‌توانم بفهمم شوهرم چه می‌گوید” این‌گونه است؛ نمایشی کوتاه و شیرین درباره یک “اوتاکو” و همسرش. این “هاجیمه” است که اکثر اوقات آشپزی را در رابطه انجام می‌دهد، زیرا “کائورو”، علی‌رغم اینکه دختر یک آشپز معروف است، از آشپزخانه وحشت دارد. با این ‌حال، وقتی او آشپزی می‌کند، “هاجیمه” از آن لذت می‌برد. عشق واقعی این است.


7. “کیو” در “فروتس بسکت” (Fruits Basket) احساسات خود را با یک کاسه سوپ نشان می‌دهد

یکی از چیزهایی که “توهرو هوندا” برای خانواده “سهما” در “فروتس بستک” به ارمغان می‌آورد، لذت غذاهای خانگی است. اگرچه این غذایی که در مرکز یکی از دلچسب‌ترین لحظات سریال قرار دارد، توسط او پخته نشده، ولی توسط کسی پخته شده که به‌ندرت در آشپزخانه دیده می‌شود؛ یعنی “کیو”. “کیو” وقتی “توهرو” مریض است برایش سوپ تره درست می‌کند و با این کار نه تنها نشان می‌دهد که چقدر به او اهمیت می‌دهد (برخلاف چیزی که می‌گوید)، بلکه حاضر است در تهیه غذا از چیزی استفاده کند که خودش از آن کاملاً متنفر است ولی باعث بهتر شدن “توهرو” می‌شود.


6. “کمپ یورو” (Yuru Camp) نشان می‌دهد که غذاپختن در فضای باز چقدر عالی است

انیمه “کمپ یورو” از “برشی از زندگی” (Slice of life) به نشان دادن شگفتی‌های فضای باز اختصاص دارد و یکی از عناصر مهم آن، غذاهایی است که شخصیت‌های اصلی در یک محیط واقعاً زیبا روی آتش‌های کوچکشان می‌پزند. حتی ساده‌ترین ظروف هم وقتی از فضای بیرون تهیه می‌شوند، طعم شگفت‌انگیزی دارند. و دیدن جزئیات یک کاسه نودل فوری کافی است تا بیشتر بینندگان آب از دهانشان راه بی‌افتد. غذاهای پیچیده‌تری هم وجود دارد که دختران باهم تهیه می‌کنند اما در کل نشان می‌دهد که اردو زدن با دوستان چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

همچنین بخوانید: قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه ایسکای که باید آن‌ها را بشناسید


5. “قلعه متحرک هاول” (Howl’s Moving Castle) برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای “جیبلی” را دارد

ساختمان اصلی در “قلعه متحرک هاول” یکی از دنج‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌ها در دنیای انیمه است. از اتاق اصلی روستایی گرفته تا اتاق خواب مجلل “هاول”. و هیچ صحنه‌ای به اندازه صحنه‌ای که “هاول” و سوفی” باهم صبحانه درست می‌کنند، علاقه بینندگان را برنمی‌انگیزد که از روی صفحه نمایش‌گر بپرند و پشت میز بنشینند. بیکن و تخم‌مرغ با ظاهری خوشمزه که در کاسه‌ای لب پر و با کار و چنگال نامناسب خورده می‌شود، معنای واقعی “خانواده” را نشان می‌دهد. حتی “کالسیفر”، جن آتشی بدخلق هم با آماده کردن آتش برای پختن این غذای خوشمزه کمک می‌کند. این عناصر است که این انیمه را به یکی از بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی تبدیل می‌کند.


4. “دویدن با باد” (Run With The Wind) شام‌های گروهی بسیاری دارد

“دویدن با باد” مانند یک انیمه ورزشی منحصر به فرد است و به جای تمرکز بر یک تیم ورزشی دبیرستانی، شخصیت‌های اصلی آن دانشجویانی هستند که همه باهم زیر یک سقف زندگی می‌کنند. این یک فضای رفاقتی را ایجاد می‌کند که واقعاً خاص است و بخش بزرگی از آن وعده‌های غذایی است که اعضای تیم دو دانشگاه “کانسی” هر شب باهم دارند. سرآشپز “هایجی”، رهبر واقعی تیم و سرپرست بلامنازع آن است. “هایجی” واقعاً به هم‌تیمی‌هایش اهمیت می‌دهد و درست کردن یک شام کامل و سالم به اندازه دوندگانی که آن‌ها را تمرین می‌دهد، برای موفقیتشان ضروری است.


3. در “کی-اون!” (K-On!) دوستی به شیرینی یک کیک است

شخصیت‌های اصلی انیمه نمادین “کی-اون!” درحالی‌که ادعا می‌کنند هر روز در کلوپ موسیقی “لایت” سخت کار می‌کنند، بیشتر وقت خود را صرف نشستن و خوردن کیک و چای می‌کنند.

مهمانی‌های چای آن‌ها که توسط “سوموگی” مهیا می‌شود، همیشه فوق‌العاده خوشمزه به نظر می‌رسند و کل انیمه ادای احترامی به گفتگوهای خنده‌دار و لحظات دلگرم‌کننده ارتباط است که می‌تواند در یک بشقاب غذای شیرین اتفاق بیفتد. فقط مطمئن شوید که “سوموگی” به توت‌فرنگی‌های دیگران نزدیک نمی‌شود!


2. “بهار مثل شیر می‌آید” (March Comes In Like A Lion) بینندگان را برای صرف یک غذای واقعی دعوت می‌کند

“بهار مثل شیر می‌آید” داستان “ری” را روایت می‌کند. یک نوجوان تنها و افسرده و حرفه‌ای شوگی که درنهایت با خانواده‌ای با سه خواهر دوست می‌شود. شیوه‌ای که آنها او را نجات می‌دهند و به او معنای خانواده را نشان می‌دهند، کاملاً با صحنه‌های سریال و شام‌های آرام و دنج منتقل می‌شود.

با این ‌حال، یکی از بهترین عناصر این انیمه این است که یک وعده غذای فانتزی و بزرگ تنها چیزی نیست که می‌تواند عشق را بیان کند. قابلمه پودینگ ارزانی که “ری” برای “هینا” در “کیوتو” می‌آورد، یا کلوچه‌های وحشتناکی که “هینا” و دوستانش جهت آشتی کردن درست می‌کنند، به اندازه هر غذای لذیذی اهمیت دارد.

همچنین بخوانید: مزیت‌های انیمه‌های اقتباسی که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشد


1. “شیرینی و آذرخش” (Sweetness and Lightning) داستانی تکان‌دهنده از یک پدر و دختر است

همان‌طور که “کوهی اینوزوکا” بعد از مرگ همسرش می‌فهمد، وعده‌های غذایی خانوادگی به‌راحتی می‌توانند فراموش شوند. او می‌خواهد برای دخترش “سوموگی”، وعده‌های غذایی که به یادماندنی بپزد؛ اما مهارت لازم را ندارد. تا اینکه دختر صاحب یک رستوران محلی به او پیشنهاد می‌دهد که با او تمرین کند.

“شیرینی و آذرخش” انیمه‌ای واقعاً خاص است که نشان می‌دهد که چگونه غذا می‌تواند هم مرکز یک خانواده و هم راهی برای گرد هم آوردن غریبه‌ها باشد. علاوه‌براین، هر قسمت غذای جدیدی را به مخاطب می‌آموزد و آن‌ها را نیز به خانواده راه می‌دهد. به همین دلیل یکی از بهترین انیمه‌ها درباره غذا و آشپزی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. کاراکتر

    دی 3, 1400

    یه بزرگواری هست به نام سودو در جنگ غذا
    و یه استادی به نام سباستین تو خادم سیاه
    بعد اومدین این گزینه هارو گذاشتین =_=

    پاسخ

    • اوتاکو * در پاسخ به کاراکتر

      دی 5, 1400

      بلی یه استادی بوده به اسم سودو که تو ۱۰ دقیقه با سیب زمینی گوشت درست کرده بعد همچین افرادی در لیست هستند

      پاسخ