کتابخوان‌های دنیای انیمه که شاید دوست دارید آن‌ها را بشناسید

دنیای انیمه‌های ژاپنی مملوء از شخصیت‌های مختلف است، از ماجراجو و قهرمان گرفته تا دانش‌آموز نمونه؛ در واقع میتوان گفت که در این دنیا هر نوع شخصیتی یافت می‌شود. برخی از شخصیت‌های انیمه حوصله یا سواد خواندن حتی یک کتاب را هم ندارند، اما برخی از آنها به مهارت‌های علمی و کتابخانه شخصی خود افتخار می‌کنند. کتاب‌ها چه داستانی و چه غیر داستانی همواره در دنیاهای فکری جدیدی را به روی انسان باز می‌کنند و برخی از شخصیت‌های انیمه تنها به این دلیل معروفند که همیشه چند کتاب را با خود حمل می‌کنند و یا دوست دارند بخش‌هایی از کتاب‌های مورد علاقه خود را با صدای بلند بخوانند. برخی از این شخصیت‌ها مظهر کنایه کلاسیک انیمه‌ای «دختر کتابخانه‌ای خجالتی» هستند. در حالی که سایر کتاب‌بازهای انیمه‌ای، شخصیت کاملاً متفاوتی دارند. در هر صورت این شخصیت‌‎ها همیشه به دلیل نزدیکی به کتاب و علاقه به آن، معروف می‌شوند. در این مقاله کتابخوان‌های دنیای انیمه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “لوی مک‌گاردن” (Levy McGarden) یک کتابخانه بزرگ برای جستجو در اختیار دارد (“فری تیل” (Fairy Tail))

“لوی مک‌گاردن” یک جادوگر حمایت شده توسط انجمن معتبر “فری تیل” است که به خاطر تیزهوشی و عشق به کتاب‌خوانی مشهور است. “لوی” عاشق خواندن کتاب در کتابخانه زیرزمینی این انجمن است و به “ناتسو” (Natsu) و “لوسی” (Lucy) کمک کرده است تا در مورد همه چیز در آنجا تحقیق کنند.

سبک جادویی Solid Script “لوی” کنایه آشکاری از عشق او به ادبیات و کتاب است. “لوی” عینک مسحورکننده‌ای دارد که به او اجازه می‌دهد با سرعتی باورنکردنی کتاب بخواند تا بتواند در طول نبرد درباره چیزی تحقیق کند. او گاهی اوقات که به پشتیبانی نیاز دارد، کتاب‌های اضافی خود را به “لوسی” قرض می‌دهد.

همچنین بخوانید: مزیت‌های انیمه‌های اقتباسی که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشد


9. “میوکی شیروگانه” (Miyuki Shirogane) همیشه تلنگری به کتاب‌ها می‌زند (“کاگویا ساما: عشق جنگ است” (Kaguya-Sama: Love Is War))

در ادامه نگاهی به کتاب‌خوان‌های دنیای انیمه به “میوکی شیروگانه” می‌رسیم. “میوکی شیروگانه” که رئیس شورای دانش‌آموزی است به احتمال زیاد قصد ندارد کتابدار یا نویسنده شود؛ اما از قدرت کتاب‌های غیر داستانی و مطالعه، به یک اندازه بهره می‌برد. او گاهی اوقات با یک کتاب کوچک در دست دیده می‌شود، به همین دلیل می‌تواند در بین کلاس‌ها بیشتر مطالعه کند.

“میوکی” یک دانش‌آموز متعصب است که مشتاقانه به مطالعه هر چیزی می‌پردازد تا نمرات عالی بگیرد و شهرت خوب خود را در مدرسه حفظ کند. او عاشق کتابخانه نیست، اما احترام زیادی برای ادبیات و کتاب قائل است و هر چیزی که نمرات او را بالا ببرد و یا به او ایده‌ای برای فریب “کاگویا شینومیا” (Kaguya Shinomiya) بدهد، را می‌خواند.


8. “وان شی تانگ” (Wan Shi Tong) صاحب یک کتابخانه عظیم است (“آواتار: آخرین بادافزار” (Avatar: The Last Airbender))

“وان شی تانگ” یک روح بزرگ جغد مانند است که ادعا می‌کند ده‌ هزار چیز را می‌داند. در فرهنگ سنتی چین «ده هزار» راهی برای گفتن «همه چیز» است. اگر براساس اندازه کتابخانه بزرگ “وان شی تانگ” بخواهیم قضاوت کنیم، باید بگوییم که حق با اوست و این روح خشن واقعاً همه چیز را می‌داند. اما براساس صحبت او با “جینورا” (Jinora) مشخص می‌شود که او نمی‌داند رادیوها چگونه کار می‌کنند.

“وان شی تانگ” به کتابخانه شخصی خود افتخار می‌کند و از همه مهمانان می‌خواهد هزینه‌ای را برای ورود به این کتابخانه بپردازند. اما این هزینه نه پول است و نه خون، بلکه “تانگ” از مهمانان خود می‌خواهد هزینه ورود به آنجا را با دانش خودشان یعنی چیزهایی مانند کتاب‌های خطی و طومارها بپردازند. اما “وان شی تانگ” در ضمن به این اشاره می‌کند که “دریاسالار ژائو” (Admiral Zhao) از کتابخانه‌اش برای جنگ استفاده می‌کند، نه مصلحت مردم جهان.


7. “ادوارد الریک” (Edward Elric) معمولاً به دنبال کتابخانه‌ها می‌گردد (“کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری” (Fullmetal Alchemist: Brotherhood))

“ادوارد الریک” یک کیمیاگر دولتی است و کمک هزینه دولتی دریافت می‌کند تا بتواند تحقیقات خود را انجام دهد. “اد” نیز مانند “میوکی شیروگانه” می‌خواهد مطالعه کند؛ نه به این دلیل که یک سرگرمی است، بلکه به این دلیل که راهی برای آماده نگهداشتن ذهن و آماده کردن او برای اتفاقاتی است که در پیش است. “اد” برای کتاب‌ها و محققان احترام زیادی قائل است.

“ادوارد” دوست دارد از کتابخانه‌های هر شهر یا شهرکی که از آن دیدن می‌کند، بازدید کند. بنابراین می‌تواند به تحقیقات خود در مورد “سنگ کیمیا” (Philosopher’s Stone)، تاریخ، حلقه‌های کیمیاگری و سایر موضوعات ادامه دهد و “آلفونس” (Alphonse ) را نیز به دنبال خود بکشاند. در ضمن او کتابخانه شخصی “شو تاکر” (Shou Tucker) را به طور کامل مطالعه کرده است و یک بار شکایت کرد که زادگاهش یعنی “رسمبول” (Resembool) کتابخانه اختصاصی ندارد. به همین دلیل می‌توان گفت که “ادوارد الریک” نیز یکی از کتابخوان‌های دنیای انیمه است.


6. “تنیا ایدا” (Tenya Iida) صدها جلد کتاب در خوابگاهش دارد (“آکادمی قهرمان من” (My Hero Academia))

به طور کلی “مومو یائوروزو” (Momo Yaoyrozu) باهوش‌ترین دانش‌آموز کلاس 1-A است. اما حتی او نیز به اندازه دوستش “تنیا ایدا” کتاب را جدی نمی‌گیرد. تنیا نیز بسیار باهوش است، این چیزی است که از عینک و دیدگاه منظم او مشخص است. در ضمن کتاب‌های زیاد او نیز این امر را اثبات می‌کنند.

“تنیا” ده‌ها جلد کتاب مقوایی را در چند قفسه به صورت مرتب در اتاق خوابش، به نمایش گذاشته است. “اوچاکو” (Ochaco) از دیدن این همه کتاب وحشت‌زده می‌شود، اما “تنیا” با خود فکر می‌کند که این موضوع مهمی نیست، به همین دلیل به “اوچاکو” می‌گوید که او تنها می‌خواهد با این کتاب‌ها ذهن خود را آماده نگهدارد و کتاب‌ها بیشتر برای او نقش کلید را دارند.

همچنین بخوانید: شخصیت‌های قوی انیمه که روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند


5. “ستوان نانائو ایسی” (Nanao Ise) همیشه کتاب‌های بزرگی به همراه دارد (“بلیچ” (Bleach))

“ستوان نانائو ایسی” مدتی عضو جوخه 8 بود و زیر نظر کاپیتان “شونسوی کیوراکو” (Shunsui Kyoraku) خدمت می‌کرد تا اینکه پس از مرگ “یاماماتو” (Yamamoto) هر دوی آنها به جوخه 1 منتقل شدند. “نانائو” مشکلی با ادغام در پس زمینه محیط خود ندارد، اما اگر با او بدرفتاری کنند، مانند “کیوراکو” (Kyoraku) به معنای واقعی کلمه، حسابی آنها را گوشمالی می‌دهد.

هر چند او “نانائو زانپاکوتو” (zanpakuto) را با خود حمل نمی‌کند، اما همواره یک کتاب ضخیم به همراه دارد که معمولاً یا آن را زیر بازویش می‌گذارد و یا نزدیک سینه‌اش قرار می‌دهد. او از اینکه با آن کتاب به سر دیگران ضربه بزند واهمه‌ای ندارد. اما او در اصل فردی کتابخوان و باهوش است که به کاغذهایش اجازه می‌دهد با او حرف بزنند.


4. “گوریمی” (Gorimi) از کتابخانه مدرسه محافظت می‌کند (“کومی نمی‌تواند صحبت کند” (Komi Can’t Communicate))

“گوریمی” یک شخصیت فرعی در سریال زندگی محور “کومی نمی‌تواند صحبت کند” است که چند بار هم در مانگای اصلی ظاهر شده است. می‌توان گفت که “گوریمی” تا حد زیادی بزرگترین و قویترین شخصیت این سریال است که به طور کامل شخصیت «دختر کتابخانه‌ای خجالتی» را به ذهن منتقل می‌کند.

“گوریمی” به جای اینکه یک شخصیت زیبا و بی‌احساس خجالتی باشد، یک شخصیت خشن و بسیار جدی است. او هر کسی را که بخواهد سکوت کتابخانه مقدس مدرسه را بر هم بزند، به شدت گوشمالی می‌دهد. قاعده کلی او «سه ضربه و برو بیرون» است و “نجیمی” (Najimi) یکی از کسانی است که بیش از یک بار، توسط گوریمی به این سرنوشت دچار شده است. حتی “تادانو” (Tadano) و “کومی” (Komi) هم خشم “گوریمی” و عشق او به کتابخانه را احساس کرده‌اند. او هم یکی از کتابخوان‌های دنیای انیمه است.


3. “زنجی ماروئی” (Zenji Marui) در تمام طول روز مشغول مطالعه آشپزی است (“جنگ غذاها” (Food Wars))

اکثر دانش‌آموزان سرآشپز در سریال “جنگ غذاها” سبک یا ترفند خاص خود را دارند. اما همه کارهای “زنجی ماروئی” از خوراک‌شناسی و شناخت ادویه‌ها گرفته تا بازی‌های وحشی و سبک آشپزی، براساس کتاب است. روش‌های او نهایتاً در سطح متوسط قرار دارند، اما او تقریباً بیش از هر دانش‌آموز دیگر “تاتسوکی” (Totsuki) درباره آشپزی مطالعه کرده است؛ به همین دلیل یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین کتابخوان‌های دنیای انیمه به شمار می‌آید.

“زنجی” تقریباً همه چیز را در مورد آشپزی و مواد تشکیل‌دهنده غذا مطالعه کرده است. اما این حجم از اطلاعات باعث می‌شود که او از نظر ذهنی با چالش مواجه شود و دقیقاً نداند که چه چیزی را باید بپزد تا داوران را راضی نگهدارد. اما باید پذیرفت که “زنجی” از نظر درسی، هیچ نقطه ضعفی ندارد.


2. “شیگوری سوما” (Shigure Sohma) هر چیزی را می‌خواند و می‌نویسد (“سبد میوه” (Fruits Basket))

“شیگوری سوما” به چند چیز معروف است، از نفرین زودیاک “سگ خانواده سوما” (Dog of the Sohma) گرفته تا برخلاف انتظار زیرک بودن و آگاه بودن به سیاست و امور داخلی خانواده. اما او در دنیای ادبی نیز بسیار فعال است.

اتاق “شیگوری” مملوء از کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها است. بدون شک او زیاد مطالعه می‌کند، زیرا می‌خواهد در شغل ادبی خود موفق شود و موضوعاتی برای الهام گرفتن پیدا کند. او به طرز مضحکی دوست دارد سردبیر بیچاره خود را خسته و اذیت کند. در ضمن “توهرو هوندا” (Tohru Honda) شیرزن قهرمان احساس بدی نسبت به او دارد. ویراستار بیچاره تنها آرزو دارد دست نوشته‌های “شیگوری” را به موقع دریافت کند.

همچنین بخوانید: ژانر انیمه شونن و سوتفاهم‌هایی که درباره این ژانر وجود دارد


1. “شیوری شینومیا” (Shiori Shinomiya) یک دختر کتابخانه‌ای کلاسیک است. (“دنیایی که فقط خدا می‌شناستش” (The World God Only Knows))

با وجود اینکه “گوریمی” به طرز مسخره‌ای شخصیت «دختر کتابخانه‌ای خجالتی» را در انیمه “کومی نمی‌تواند صحبت کند” زیر سوال می‌برد. اما “شیوری شینومیا” واقعاً مظهر شخصیت کلاسیک «دختر کتابخانه‌ای خجالتی» است و این امر او را به چالشی منحصر به فرد برای “کیما کاتسوراگی” (Keima Katsuragi) تبدیل کرده است. زیرا “کیما” باید این دختر را جذب خود می‌کرد و قلب او را در همان خانه ادبی‌اش به دست می‌آورد.

“شیوری” آخرین عضو مجموعه کتابخوان‌های دنیای انیمه، مقداری اضطراب اجتماعی دارد و نمی‌تواند به راحتی با دیگران صحبت کند. او اوقات فراغت خود را در کتابخانه مدرسه می‌گذراند و همیشه خود را دنیای کتاب‌ها غرق می‌کند. زیرا هنگام ارتباط با کتاب‌ها و مطالب آنها احساس آرامش می‌کند. پس از اینکه “کیما” تمام تلاش خود را کرد و توانست روح “شیوری” را احیاء کند، “شیوری” اعتمادی را که به آن نیاز داشت به دست آورده بود. بنابراین او هم یکی از کتابخوان‌های دنیای انیمه است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم