محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه که باید انیمه‌شان را تماشا کنید

از زمانی که انیمه‌ها پا به دنیای تصویر گذاشته‌اند تا به امروز، طرفداران انیمه با انواع سریال‌های انیمه و صدها شخصیتی که در این مجموعه‌ها حضور داشته‌اند، آشنا شده‌اند. اما با وجود چنین مجموعه گسترده‌ای از شخصیت‌ها، همیشه یک شخصیت انیمه‌ای وجود دارد که همه دلبسته آن می‌شوند و آن را مورد علاقه خود می‌دانند. اما برخی از شخصیت‌های انیمه در این میان این جمع، برجسته‌تر از دیگران هستند و در بلند مدت علاقه طرفداران را به خود جلب می‌کنند. معمولاً شخصیت‌های سریال‌های بلند طرفداران بیشتری دارند، اما حتی آنهایی هم که در قالب سریال‌های کوتاه به مخاطب عرضه می‌شوند؛ اگر به اندازه کافی به یاد ماندنی باشند، شانس این را دارند که برجسته شوند. بسیاری از شخصیت‌ها در طول سال‌ها از دیگران متمایز شده‌اند، اما تنها برخی از آنها توانسته‌اند مخاطبان را به اندازه کافی جذب خود کنند و محبوبیت خود را همچنان حفظ کنند. در این مقاله محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “اسپایگ اسپیگل” (Spike Spiegel) به سرعت به مفهوم باحالی تبدیل شد (“کابوی بیباپ” (Cowboy Bebop))

بسیاری از طرفداران انیمه به سختی می‌توانند شخصیتی انیمه‌ای را پیدا کنند که از “اسپایگ اسپیگل” انیمه “کابوی بیباپ” باحال‌تر باشد. هر چند ممکن است برخی از شخصیت‌ها به اندازه “اسپایگ” باحال باشند، اما عامل جذابیت او دست نیافتنی است. شخصیت راحت و بی‌دغدغه “اسپایگ” حتی می‌تواند الهام‌بخش دیگران هم باشد. او تمام تلاش خود را می‌کند تا مانند آب جاری شود و با شرایطی که برای او پیش می‌آید به راحتی سازگار شود. کاری که برای بسیاری از مردم سخت است. “اسپایگ” شخصیتی بسیار محبوب و مردمی است و هنوز هم سرنوشت او در پایان انیمه “کابوی بیباپ”، مورد بحث طرفداران این انیمه است.

همچنین بخوانید: دلخراش‌ترین مرگ‌های انیمه که شاید برای طرفداران انیمه جالب باشد


9. “مانکی دی لوفی” (Monkey D. Luffy) روحیه‌ای رام‌‎نشدنی و دوست‌داشتنی دارد (“وان پیس” (One Piece))

“وان پیس” به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها و مانگا‌های انیمه‌ای بلند مدت در طول تاریخ تبدیل شده است و این معروفیت و محبوبیت خود را تا حد زیادی مدیون قهرمان آن است. “مانکی دی لوفی” شخصیتی است که سخت بتوان او را دوست نداشت. او مهربان، ماجراجو، شجاع و بامزه است؛ او دارای تمام ویژگی‌های دوست داشتنی است که اکثر مردم نمی‌توانند جذب آنها نشوند. تماشاگران سخت به دنبال این هستند که ببینند آیا “لوفی” به “پادشاه دزدان دریایی” (Pirate King) تبدیل می‌شود. نه تنها به این دلیل که او سخت برای رسیدن به این عنوان جنگیده است، بلکه به این دلیل که شخصیتی دوست‌داشتنی مانند “لوفی” مطمئناً شایسته کسب این عنوان است. از این رو “لوفی” واقعاً یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه است.


8. “گوکو” (Goku) یک قهرمان کلاسیک شونن مانگا است که هنوز مخاطبان را مجذوب خود می‌کند (“دراگون بال” (Dragon Ball))

مجموعه “دراگون بال” غولی در صنعت انیمه است که از دهه 1980 از محبوبیت دائمی مخاطبان خود برخوردار بوده است. این افتخاری است که بسیاری از مجموعه‌های انیمه نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. مجموعه “دراگون بال” علاوه بر نبردهای حماسی و مجموعه گسترده‌ای از شخصیت‌ها، به دلیل شخصیت مسخره خود از چاشنی کمدی نیز برخوردار است.

شخصیت خونسرد و بی‌ریای “گوکو” در مقابل همه چیز به جز جنگیدن، او را به شخصیتی تبدیل کرده است که به آسانی می‌توان او را دوست داشت. در ضمن قلب پاک و مهربان او به مخاطبان نشان می‌‎دهد که او هرگز از قدرت خود برای آسیب رساندن بی‌‎جهت به دیگران استفاده نمی‌کند.


7. حس آشناپنداری “اوکابه رینتارو” (Rintaro Okabe) دوست داشتن شخصیت او را آسان‌تر‌ می‌کند (“اشتاینر؛ گیت” (Steins;Gate))

بخشی از جذابیت انیمه “اشتاینر؛ گیت” در فضای شهری و شخصیت‌های آشناپندار آن نهفته است. زیرا “اوکابه رینتارو” و بقیه اعضای “آزمایشگاه گجت فیچر” (Future Gadget Lab) شبیه افرادی هستند که هر کسی می‌تواند در خیابان ملاقات کند. “اوکابه” شخصیتی است که دوست دارد با اطرافیانش شوخی کند، اما عمیقاً به افرادی که آنها را دوست خود می‌داند، اهمیت می‌دهد. مخاطبان به راحتی می‌توانند با احساسات جالب و دوستانه “اوکابه” ارتباط برقرار کنند. به علاوه از تلاش او برای نجات دوستانش و جهان از آینده‌ای ویرانگر، حمایت کنند.


6. “ادوارد الریک” (Edward Elric) الهام‌بخش مخاطبان برای عبور از ناملایمات زندگی است (“کیمیاگر تمام‌فلزی” (Fullmetal Alchemist))

“ادوارد الریک” از همان دوران کودکی در فیلم “کیمیاگر تمام‌فلزی” زندگی سختی داشت. مخاطب به راحتی می‌تواند با خواست او برای برگرداندن مادرش احساس همدردی کند، از این رو نمی‌تواند برای او دلسوزی نکند. چیزی که شخصیت “ادوارد” را بیش از همه تاثیرگذار می‌کند، عدم تسلیم شدن او و دست نکشیدن از زندگی است. با وجود اینکه غم ناشی از قربانی شدن او در زمینه ممنوعیت اجرای کیمیاگری بر وجود او سنگینی می‌کند، اما “اد” اجازه نمی‌دهد این مسئله مانع از ادامه زندگی او شود. “اد” پس از اشتباهات دوران کودکی با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود، اما او همیشه از پس مشکلات خود برمی‌آید.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های زن انیمه‌های جیبلی که باید آن‌ها را بشناسید


5. اراده و داستان زندگی “ناروتو اوزوماکی” (Naruto Uzumaki) باعث می‌شود که ما با او همدردی کنیم (“ناروتو” (Naruto))

وقتی حرف از شخصیت‌های دلسوز به میان می‌آید، طرفداران انیمه سخت بتوانند چشمان خود را بر روی “ناروتو اوزوماکی” انیمه “ناروتو” ببندند. “ناروتو” چون تمام عمرش را قبل از شروع این انیمه به عنوان یتیم و به تنهایی زندگی کرده است، طبیعتاً به دنبال محبت یک خانواده و جلب محبت اطرافیانش بود. اما متاسفانه جانور 9 دمی که در درون او زندگی می‌کرد، باعث می‌شد که او به راحتی درباره دیگران پیش داوری کند، به همین دلیل مانع از نزدیک شدن او به دیگران می‌شد. با این اوصاف قطعاً تماشاگران از دیدن موفقیت “ناروتو” در جلب محبت و احترام دیگران، بعد از تمام تلاش‌های او در این زمینه خوشحال می‌شوند. زیرا از نظر آنها “ناروتو” واقعاً شایسته این احترام بود. به همین دلیل او را یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه می‌دانیم.


4. مهارت‌ها و عقاید روشن “لوای آکرمن” (Levi Ackerman) مخاطبان را به سمت خود می‌کشاند (“حمله به تایتان” (Attack On Titan))

تماشاگران انیمه “حمله به تیتان” به شخصیت “لوای” آکرمن وابسته می‌شوند، نه به این خاطر که او شخص مهربانی است، بلکه به این جهت که او بی‌رحم و سنگدل است. موضع “لوای” در برابر زندگی خشن و بی‌رحمانه است، او اجازه نمی‌دهد ناملایمات زندگی او را تحت‌الشعاع قرار دهند.

در ضمن مهارت او به عنوان عضوی از “هنگ اکتشافی” (Survey Corps) به شکلی باورنکردنی تماشایی است و همین باعث می‌شود که مخاطب بیشتر به او توجه کند. اما داستان زندگی‌اش او را به عنوان شخصی دلسوز و غمگین به تصویر می‌کشد، که در زندگی به آنچه سزاوارش است، نرسیده است. در ضمن پشتکار و همت او واقعاً قابل تحسین است، به همین دلیل “لیوای” جزء محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه محسوب می‌شود.


3. شخصیت عجیب و غریب “ال لاولیت” (L Lawliet) و تلاشش در برابر “کیرا” (Kira) او را به شخصیتی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند (“دفتر مرگ” (Death Note))

“ال” نه تنها به عنوان یک شخصیت مرموز و عجیب و غریب پا به انیمه “دفتر مرگ” می‌گذارد، بلکه خود را به عنوان دشمن اصلی “کیرا” (Kira) نیز معرفی می‌کند. اما چون تماشاگران، سریال را بیشتر از نگاه “لایت یاگامی” (Light Yagami) نگاه می‌کنند؛ در موقعیتی عالی قرار می‌گیرند و به همین دلیل به راحتی متوجه می‌شوند که “لایت” باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، پا پس بکشد. بخشی از تماشایی بودن انیمه “دفتر مرگ”، به تلاش “لایت” برای غلبه بر “ال” برمی‌گردد. جالب این است که قبل از اینکه “ال” نهایتاً شکست بخورد، ماسک از صورت “لایت” برمی‌دارد و نشان می‌دهد که او “کیرای” واقعی است. به همین دلیل مخاطبان نهایتاً بیشتر جذب شخصیت “ال” می‌شوند تا “لایت”.


2. “پیکاچو آش” (Ash’s Pikachu) چندین دهه است که یک شخصیت دوست‌داشتنی محسوب می‌شود (“پوکمون” (Pokémon))

انیمه “پوکمون” بدون شخصیت محبوب خود که اتفاقاً یک “پوکمون” است، حرف زیادی برای گفتن ندارد. با وجود اینکه خیلی‌ها معتقدند که “پیکاچو آش” بیشتر یک طلسم است، اما بلعکس او نیز به اندازه “آش کچم” (Ash Ketchum) دارای شخصیت است. قدرت “پیکاچو” بیشتر اوقات، “آش” را از موقعیت‌‎های سخت نجات می‌دهد، در حالی که او همیشه توجهی به “پوک بال” (Poké Ball) خود در کنار “آش” ندارد. رابطه بین “آش” و “پیکاچو” یکی از بهترین بخش‌های انیمه “پوکمون” است. به همین دلیل “پیکاچو” شناخته‌شده‌ترین “پوکمون” به شمار می‌آید.

همچنین بخوانید: استودیوهای انیمه سازی و هر آنچه که باید درباره سبک آن‌ها بدانیم


1. “ژوزف جوستار” (Joseph Joestar) یکی از “جوجوهای” (JoJo) محبوب مجموعه “ماجراجویی عجیب و غریب جوجو” (JoJo’s Bizarre Adventure) است

“ماجراجویی عجیب و غریب جوجو” یک سریال طولانی با “جوجوهای” متعدد و مجموعه بزرگی از شخصیت‌ها است. اما “ژوزف جوستار” بیشتر از همه توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. “ژوزف” نه تنها در 3 قسمت انیمه “جوجو” حضور داشته است، بلکه از نظر محبوبیت توانسته تمام “جوجوهای” دیگر را شکست دهد و به مقام محبوب‌ترین “جوجو” برسد. مطمئناً “ژوزف” از نظر شخصیت و رفتار، درخشان‌ترین “جوجو” است. او یک حقه‌باز اصلاح‌ناپذیر است و سعی می‌کند به جای شکست دادن دشمنانش از نظر فیزیکی، به آنها رکب بزند. این امر او را از “جوجوهایی” که قبل و بعد از او آمده‌اند، یعنی “جاناتان” (Jonathan) و “جوتارو” (Jotaro) متمایز می‌کند. به همین دلیل سزاوار است که او را جزء محبوب‌ترین شخصیت‌های مرد انیمه بدانیم.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. amirreza

    دی 1, 1400

    ایتاچی؟؟؟؟؟

    پاسخ