بهترین فیلم‌های مشابه “نابخشودنی” (The Unforgivable)

فیلم “نابخشودنی” به کارگردانی “لورا فینگشیت” (Nora Fingscheidt) و بازی “ساندرا بولاک” (Sandra Bullock) داستان زندگی یک محکوم را به تصویر می‌کشد که سعی می‌کند پس از 20 سال حبس در زندان، زندگی خود را بازسازی کند. “روث” به خاطر جنایت فجیعی که علی‌رغم گذراندن دوران زندان، همواره تبعاتش دامنگیر اوست، مجرم شناخته می‌شود. اما روث در حالی که به دنبال خواهر گمشده‌اش می‌گردد، سعی می‌کند منصفانه رفتار کند. سفر عاطفی و دلخراش قهرمان داستان چندین دهه طول می‌کشد. در واقع فیلم سعی دارد پیروزی‌های کوچک و شکست‌های کمرشکنی که او در مسیر بازیابی شخصیت خود با آنها روبرو می‌شود را به طرز پیچیده‌ای مورد بررسی قرار دهد. اگر شما نیز به دنبال فیلم‌های پرتکاپویی مانند این فیلم هستید، ما چند پیشنهاد ویژه برای شما داریم. زیرا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های مشابه “نابخشودنی” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. “شیر” (Lion) – 2016

فیلم “شیر” بیشتر یک سفر اکتشافی است تا بازیابی شخصیتی، زیرا عمیقاً به مسائل احساسی می‌پردازد و موانع عاطفی دردناکی را مورد بررسی قرار می‌دهد. قهرمان داستان که در کودکی از خانواده خود جدا شده است، به عنوان یک بزرگسال سعی می‌کند ارتباطات بیولوژیکی گمشده خود را پیدا کند. این فیلم بسیار شبیه فیلم “نابخشودنی” است، زیرا یک تراژدی قدیمی را به تصویر می‌کشد که همچنان بر زندگی شخصیت اصلی داستان سایه افکنده است. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، فیلم “شیر” از رویدادهای واقعی الهام گرفته شده است. این فیلم براساس کتابی غیر داستانی با عنوان “یک راه طولانی به خانه” (A Long Way Home) نوشته “سارو بریولی” (Saroo Brierley) ساخته شده است.

همچنین بخوانید: بهترین شخصیت‌های اصلی فیلم‌های ترسناک  که باید آن‌ها را بشناسید


6. “پاریس، تگزاس” (Paris, Texas) – 1984

این فیلم داستان دراماتیک و پر پیچ و خم یک بی‌خانمان را روایت می‌کند که در تلاش است دوباره در جامعه ادغام شود و رابطه خود را با برادر و پسر جوانش ترمیم کند. سفر پر فراز و نشیبی که “تراویس” (Travis) برای برقراری ارتباط مجدد با خانواده‌اش آغاز می‌کند، یادآور تلاش دراماتیک “روث” برای پیدا کردن خواهر کوچکترش “کاترین” (Katherine) است. این فیلم مورد تحسین منتقدان، در اصل یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “نابخشودنی” است.


5. “هیلینگ” (Healing) – 2014

فیلم “هیلینگ” داستان محکومی به نام “ویکتور کادم” (Viktor Kahdem) را روایت می‌کند که آخرین روزهای محکومیت خود را در یک مزرعه زندان با امنیت پایین سپری می‌کند. این جنایتکار ارتباطی غیر منتظره با یک عقاب محبوس زخمی برقرار می‌کند و هر دو سفری موازی را برای شفای جسمی و روحی آغاز می‌کنند. در این فیلم مضامینی مانند بازسازی شخصیتی، جسمی ، روحی و شفا به شدت تماشاگر را درگیر خود می‌کنند؛ درست مانند آنچه که در فیلم “نابخشودنی” دیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که سفر “ویکتور” به اندازه سفر “روث” متاثرکننده است.


4. “کتاب‌خوان” (The Reader) – 2008

فیلم “کتاب‌خوان” یک داستان چند ساله را روایت می‌کند که با یک رابطه عشقی ظریف و حساس بین یک دانش‌آموز و یک زن مسن شروع می‌شود و در نهایت به یک داستان با عمقی قابل توجه تبدیل می‌شود. یک دهه پس از مواجه آنها، دانش‌آموز در غیر منتظره‌ترین موقعیت با معشوقه سابق خود روبرو می‌شود؛ یعنی در یک دادگاه جنایت جنگی که این زن باید در آنجا از خود دفاع کند. در این فیلم لایه‌های متعدد احساسی ظریف به طرز ماهرانه‌ای مدیریت می‌شوند و همین موارد این فیلم را ویرانگر و در عین حال الهام‌بخش می‌کنند. اگر از پرده‌برداری آهسته از وقایع داستان در قالب فلاش‌بک‌های فیلم “نابخشودنی” لذت برده‌اید، قطعاً از تماشای داستان باورنکردنی فیلم “کتاب‌خوان” نیز لذت می‌‎برید.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول براساس امتیاز IMDb که باید تماشا کنید


3. “رازها و دروغ‌ها” (Secrets and Lies) – 1996

این داستان برای پیدا کردن ریشه‌های خود به ساده‌ترین شیوه ممکن، زندگی یک زن جوان سیاه پوست را دنبال می‌کند که پس از مرگ پدر و مادر خوانده‌اش، دوباره با مادر بیولوژیکی خود ارتباط برقرار می‌کند. تفاوت‌های فاحش در نحوه تکامل زندگی دختر و مادرش، فیلم “رازها و دروغ‌ها” را به فیلمی دلخراش تبدیل کرده است. فهرست بلند بالایی از جوایز معتبر و و نامزدی‌های متعدد، گواهی بر این ادعا هستند. خط داستانی چند لایه این فیلم، پایه‌گذار پیش زمینه‌ای غنی برای یک داستان احساسی است، دقیقاً مانند آنچه که در فیلم “نابخشودنی” دیده می‌شود.


2. “گذر” (Passing) – 2021

فیلم “گذر” به پیچیدگی نژادی افرادی با پوست تیره می‌پردازد و از طریق داستان دو دوست دوران کودکی که پس از سال‌ها به هم می‌رسند، به کندوکاو این مسئله می‌پردازد. این فیلم براساس رمانی به همین نام نوشته “نیلا لارسن” (Nella Larsen) در سال 1929 ساخته شده است. “گذر” یک فیلم متلاطم از نظر احساسی است که تماشاگر زندگی دو قهرمان داستان و جدال آنها با سفر درونی پر فراز و نشیب خود است. سفری که هدف آن آشتی دوران کودکی آنها با زندگی کنونی‌شان است. کسانی که از تماشای تلاش آرام “روث” برای برگشت به زندگی گذشته‌اش لذت می‌برند، قطعاً از تماشای این فیلم جذاب که همزمان دو شخصیت موازی را مورد بررسی قرار می‌دهد، نیز لذت خواهند برد.


1. “بچه جایگزین” (Changeling) – 2008

داستان این فیلم قابل توجه در دهه 1920 می‌گذرد. این فیلم که براساس داستانی واقعی ساخته شده است، داستان مادری را روایت می‌کند که دوباره با پسر گمشده‌اش ملاقات می‌کند. اما خیلی زود متوجه می‌شود که این فرد، پسر واقعی او نیست؛ اما نمی‌تواند دیگران را متقاعد کند. “کریستین کالینز” که از نظر روانی ناپایدار است و برای مادر شدن مناسب نیست، سال‌ها به دنبال پسرش می‌گردد. ما در اینجا قصد داریم بقیه داستان فیلم را افشا نکنیم. اما اگر فکر می‌کنید که سفر دلخراش “روث” برای جستجوی خواهرش بسیار احساسی و به یاد ماندنی است؛ باید بگویم داستان “کریستین کالینز” تا اعماق وجود شما را تکان می‌دهد. به همین دلیل یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “نابخشودنی” است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جولیان مور که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم