شخصیت‌های قوی انیمه که روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند

چه آن شخصیت‌هایی که زمانی قدرتی داشتند و حالا از دست داده‌اند و چه آن‌هایی که باگذشت زمان و با افزایش سن به‌طور طبیعی در حال ضعیف‌تر شدن‌اند، هیچ‌کدام دیگر مثل گذشته قوی نیستند. قدرتمند شدن و پشت سر گذاشتن محدودیت‌ها روالی عادی برای اکثر شخصیت‌های انیمه هاست. آن‌ها از هر سختی و چالشی، درس می‌گیرند، رشد می‌کنند و برای مقابله با این سختی‌ها قوی و قوی‌تر می‌شوند. اما همه آن‌ها هم لزوماً قدرتمندتر نمی‌شوند. هرکدام از نبردها جراحت‌ها و آسیب‌هایی را در پی دارد که بر قدرت و سرعت کارکتر ها تأثیر می‌گذارد و ممکن است سرنوشت آن‌ها را تغییر دهد. بعضی از آن‌ها با افزایش سن و پیر شدن دچار این ضعف می‌شوند و برخی دیگر قدرت ماورایی‌شان را که در چالش‌ها به کمکشان می‌آمد، از دست می‌دهند. در این مقاله شخصیت‌های قوی انیمه که روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. در انیمه “حمله به تایتان” لوای قربانی چندین آسیب جدی شد –  Attack On Titan

در بخش‌های قابل‌توجهی از انیمه “حمله به تایتان” (Attack On Titan)، کاپیتان لوای قوی‌ترین سرباز بشریت و قوی‌ترین شخصیت در کل جهان بود. تایتان‌های بی‌فکر و حتی تایتان هوشمند ازجمله هیولا و تایتان ماده هیچ خطری برای او ایجاد نمی‌کردند و کاملاً تسلیم مهارت و قدرت لوای بودند. با این ‌حال، با گذشت زمان لوای در معرض آسیب‌های بسیاری قرار گرفت که بر توانایی مبارزه و قدرت‌های او تأثیر گذاشت. او چند انگشت و یک چشم خود را به خاطر خودکشی هیولا تایتان از دست داد و کار پیشاهنگی خود را روی ویلچر به پایان رساند. علی‌رغم جراحات، لوای می‌تواند باافتخار بگوید که هرگز در نبردی شکست نخورده است.

همچنین بخوانید: معرفی 6 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تایتانیک (Titanic)


7. شخصیت گوهان در دراگون بال زد دیگر تمرکزش بر قوی شدن نبود – Dragon Ball Z

ظاهراً هیچ‌چیز جلودار گوهان نیست. او در کودکی، دارای قدرت و پتانسیل بی‌حدومرزی مثل تغییر شکل به سوپر سایان 2 در 10 سالگی بود. گوهان علیرغم سن کم، بی‌هیچ تمرینی از پدرش و وجتا پیشی گرفته بود. گوهان از هیبرید انسان-سایانی بودن بهره‌مند بود که فضای بیشتری برای رشد به او می‌داد؛ اما او علاقه‌ای به مبارزه با پدرش نداشت و وجتا به آن افتخار می‌کرد. اما بعدها قدرتش در میان جنگجویان کاهش یافت. او همچنان جنبه‌هایی از قدرت‌های ترسناک خود را نشان می‌دهد، اما یکی از شخصیت‌های قوی انیمه است که قدرتش را کم کم از دست می‌دهد.


6. جادوی جولیوس نواکرونو زندگی‌اش را نجات داد اما او را به کودک تبدیل کرد – Black Clover

جادوی زمان جولیوس نواکرونو که بسیار قوی و کمیاب است به او اجازه می‌دهد تا آن را به روش‌های بسیاری به کار بگیرد. پس از نجات پادشاهی شبدر از حمله پاتری، جولیوس توسط یک جن مورد اصابت چاقو قرار گرفت و به نظر می‌رسید که مرده است. بااین‌حال، او بدون اطلاع همه، درمجموع حدود 13 سال زمان را در خود ذخیره کرده بود.

وقتی‌که جولیوس از مرگ برگشت، ظاهر یک پسر نوجوان را به خود گرفت و مهارت جادویی او دیگر مثل قبل نبود. ضعیف شدن و افول جولیوس ازنظر نویسندگان منطقی است زیرا او قدرتمندتر از هر کس دیگری در اطرافش بود. باوجود جولیوس و قدرت کاملش، یامی و آستا هرگز از محدودیت‌های خود فراتر نمی‌رفتند.


5. ناروتو، کوراما و بخش قابل‌توجهی از قدرت خود را از دست داد – Boruto

در اولین همکاری با کوراما، سطح قدرت ناروتو کاملاً تغییر کرد. در کنار روباه نه دم، ناروتو به چاکرای وسیعی دسترسی پیدا کرد و به‌عنوان یک شینوبی از هر نظر پیشرفت کرد و توانست بر هر حریفی ازجمله خدایانی مثل کاگویا و موموشیکی غلبه کند.

اما در یک صحنه احساسی، ناروتو با کوراما خداحافظی کرد. ناروتو بدون او هم یک شینوبی قدرتمند است که می‌تواند با ترکیب انرژی طبیعی با چاکرای خود، چاکرای سنجوتسو ایجاد کند اما او دیگر مافوق بشر و مشعل‌دار این کار نیست. بنابراین به عنوان یکی از شخصیت‌های قوی انیمه کم کم قدرتش را از دست می‌دهد.

همچنین بخوانید: مظلوم‌ترین قهرمان‌های انیمه که قربانی اشتباه بقیه شدند و باید آن‌ها را بشناسید


4. آسکلاد با افزایش سن دچار ضعف بدنی شد – Vinland Saga

آسکلاد شخصیتی فوق‌العاده است که مهارت و تجربه را در کنار هم به کار می‌گیرد تا در دنیای نابسامان وایکینگ‌ها پیشرفت کند. آسکلاد در نبرد خود با ثورز موفق شد حواس قوی‌ترین وایکینگ را پرت کند و با ضربه‌ای سریع ثورز را ببرد، اما نه به‌اندازه‌ای عمیق که او را مجروح کند. او در نبرد شکست می‌خورد اما با نمایشی جذاب شهرت خود را افزایش می‌دهد.

بااین‌حال، با گذشت سال‌ها، آسکلاد سرعت و قدرتی را که زمانی او را بسیار چشمگیر کرده بود از دست می‌دهد و نمی‌تواند بر 50 مردی که افراد جوان‌تر از او می‌توانند از پسشان بربیایند، غلبه کند. اگرچه او ضعیف‌تر از گذشته شده است، اما به لطف هوش و تجربه نبرد خود همچنان مرگبار باقی می‌ماند و یکی از شخصیت‌های قوی انیمه می‌ماند.


3. آل فور وان دیگر تحت تسلط آل مایت نیست – My Hero Academia

آل مایت که قهرمان شماره یک سابق و نماد صلح است، هر آنچه یک قهرمان باید باشد را با روحیه‌ای تزلزل‌ناپذیر، نگرشی فداکارانه و قدرت بی‌نظیر خود به تصویر می‌کشد. او برای مدتی طولانی و با همراهی نیروی کمکی خود آل فور وان، فشار مشکلات زیادی را تحمل کرد که به او قدرت، سرعت و دوام بسیاری بخشید.

آل مایت در آخرین نبرد خود با آل فور وان، با پیروزی کنار رفت، اما در این فرایند نیروی خاص خود را از دست داد. او اکنون وقت خود را صرف پرورش نسل جوان می‌کند و به میدوریا در مورد چگونگی تسلط بر آل فور وان آموزش می‌دهد.


2. ادوارد الریک برای بازیابی بدن برادرش دست از کیمیاگری کشید – Fullmetal Alchemist: Brotherhood

ادوارد الریک یک اعجوبه به‌تمام‌معنا بود و اکثراً توقع داشتند که او به بزرگ‌ترین کیمیاگر تاریخ تبدیل شود. او با این هیاهو زندگی کرد و قدرت بی‌نظیرش را برای غلبه بر پدر و هومونکولی به نمایش گذاشت و جهان را در این فرآیند نجات داد؛ اما برای بازیابی بدن برادرش، لازم بود حقیقت را بیاید.

برای اینکه حقیقت، جسد آلفونس را برگرداند، ادوارد توانایی استفاده از کیمیاگری را رها کرد و بخش بزرگی از هویت خود را از دست داد. البته، برای ادوارد که برادر و بهترین دوستش را پس گرفت، این موضوع اهمیتی نداشت. کیمیاگر جوان قدرت خود را از دست داد اما خانواده خود را به دست آورد.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


1. ساسکه، رینگان و بخش بزرگی از قدرت خود را از دست داد – Boruto

ساسکه به‌عنوان یک اعجوبه از قبیله اوچیها، همیشه مهارت فوق‌العاده‌ای در تکنیک جوتسو چشمی داشت. درخواست او با شارینگان او را به یک شینوبی ترسناک تبدیل کرد و به او کمک کرد تا بر افرادی مثل ایتاچی غلبه کند. با دریافت رینگان، قدرت ساسکه به‌طور تصاعدی زیاد شد و با ناروتو متحد شد تا خدایان کاگویا و موموشیکی را نابود کند.

اخیراً ساسکه، رینگان خود را پس ‌از اینکه موموشیکی بدن بوروتو را در اختیار گرفت و با چاقو به چشم او زد، از دست داد. با از بین رفتن برگ برنده‌اش، اینکه ساسکه چگونه سبک مبارزه خود را تطبیق می‌دهد جالب خواهد بود؛ اما با جوتسو و هوش بی‌حدومرزش، او یک جنگجوی قدرتمند باقی می‌ماند و همچنان به عنوان یکی از شخصیت‌های قوی انیمه از او یاد می‌شود.


امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین فیلم‌های هنری سینما لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. کاما

    اردیبهشت 5, 1401

    جولیوس عمدا خودشو ضعیف کرد . اون لعنتی یه و.ی.ل.نه 🥲

    پاسخ

  2. Anime

    دی 21, 1400

    امکان اسپویل دراگون بال سوپر برولی:
    فقط اگه گوهان یا برولی مثل گوکو زیر دست ویس تمرین می‌کردن تصور کنید چی میشد
    پتانسیل برولی و شرایط بدنش از همه سایانها بیشتره
    برولی زمانی که تا حالا با کسی مبارزه نکرده بود تونست جلوی گوجیتا وایسه(همون ترکیب گوکو و وجیتا)

    پاسخ

  3. amirreza

    دی 5, 1400

    ای بابا اگه اسپویل می کنین بگین حاوی اسپویل خب الان من که مانگا اتک نخونده بودم اومد اسپویل کرد لیوای میره رو ویلچر خب بعضیا علاقه به مانگا ندارن چرا اسپویل می کنین

    پاسخ

  4. مانی

    آذر 26, 1400

    سلام فقط یک نکته اگه نمیخواین بوروتو برا اسپویل شه نخون طبقه مانگا ساسکه قرار رینگانشو احیا کنه

    پاسخ

  5. Attack

    آذر 26, 1400

    یه موضوع درباره فولمتال الکمیست برادرهود منو اذیت میکنه اونم ارتشه که اصلا شبیه مانگا نیست البته توی سینمایی ستاره مقدس میلوس قیافه ادوارد شبیه مانگا شد اما بازم هیچ شباهتی بین ادوارد در برادرهود و تو مانگا وجود نداره از نظر بصری شاید اگه ارت بهتری انتخاب میکردن این شاهکار تو ایران بیشتر دیده میشد

    پاسخ

  6. ایران

    آذر 26, 1400

    لیست جالبی بود و شاید مقداری ناراحت کننده

    پاسخ