بهترین اپیزودهای کراس-اور در دنیای انیمیشنی مارول بر اساس امتیاز IMDB

قبل از دنیای مارول، دنیای انیمیشنی مارول وجود داشت. در اینجا بهترین اپیزودهای کراس-اور (قسمت‌هایی که در آن شخصیتی از یک فیلم یا سریال دیگر ظاهر می‌شود) در آن دوران نوستالژیک آمده است. مدت‌ها قبل از آن‌که دنیای سینمایی مارول از فیلم‌های بسیار پرطرفدارش پول دربیاورد، مارول یک جهان مشترک دیگر داشت؛ دنیای انیمیشنی مارول. مارول با شروع در سال 1992 با سریال محبوب “مردان ایکس” ، بعداً نمایش‌های دیگری ازجمله “مرد آهنی” (Iron Man)، “چهار شگفت‌انگیز” (The Fantastic Four)، “هالک شگفت‌انگیز” (The Incredible Hulk) ، و “مجموعه انیمیشنی مرد عنکبوتی” (Spider-Man: The Animated Series) را منتشر کرد که همگی به روش‌های مختلف به هم متصل بودند.

به لطف مجوز کمتر سخت‌گیرانه آن زمان، شخصیت‌هایی نمایش اجازه داشتند که گریزی به نمایش‌های دیگر بزنند. که این کار اغلب با استفاده از صداپیشگان یکسان انجام می‌شد. اپیزودهای کراس-اور طرفدارانی را که قبل از شروع فیلم دنیای مشترک اولیه را خارج از کمیک تجربه کرده‌اند، خوشحال می‌کند. در اینجا بهترین اپیزودهای کراس-اور انیمیشنی مارول، بر اساس امتیاز IMDB را آورده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


10. “دستان یاری‌رسان، آیرون فیست” (Helping Hands, Iron Fist) – (“هالک شگفت‌انگیز” (The Incredible Hulk)، فصل 1 ، قسمت 4) با امتیاز 6.5

درحالی‌که عنوان این قسمت ممکن است تصور متحدشدن “هالک” با قهرمان هنرهای رزمی، “آیرون فیست” را ایجاد کند، در این قسمت از “هالک شگفت‌انگیز” “رابرت هیز” (Robert Hays) صداپیشگی “تونی استارک” را به عهده دارد که به دوستش “بروس بنر” (هالک) برای درمان بیماری‌اش کمک می‌کند.

طبیعتاً، اوضاع به‌خوبی پیش نمی‌رود و “استارک” باید تبدیل به “مرد آهنی” شود؛ ولی طرفداران رفاقت نزدیک “بنر” و “استارک” در فیلم‌های دنیای مارول وقتی می‌بینند “استارک” میلیون‌ها دلار را برای محافظت از دوستش در برابر ارتش به خطر می‌اندازد، عاشق این قسمت می‌شوند.

همچنین بخوانید: بهترین رابطه‌های دوستی در مارول که شاید برای طرفداران جالب باشد


9. “مقاومت فوق‌العاده” (Fantastic Fortitude) – (“هالک شگفت‌انگیز” (Fantastic Four) ، فصل 1 ، قسمت 8) با امتیاز 7.0

“هالک” و “ثینگ” در “مقاومت فوق‌العاده” باهم روبه‌رو می‌شوند که در آن “هالک” و دوست تازه تبدیل‌شده‌اش “هالک-دخت” به نیویورک سفر می‌کنند تا چهار شگفت‌انگیز” را ببینند. با این ‌حال، تنها کسی که در تماس بود، “ثینگ” بود که راز “بنر” را کشف کرد و درنهایت به “هالک” و “هالک-دخت” کمک کرد تا آزمایشی انجام دهند که احتمالاً می‌تواند آن‌ها را نجات دهد.

“چک مک‌کن” (Chuck McCann) برای صداپیشگی “ثینگ” از مجموعه انیمیشن “چهار شگفت‌انگیز” بازگشت. طرفداران همچنین می‌توانند ببینند که “هالک-دخت” جدید، “لیسا زین” (Lisa Zane) با “ثینگ” معاشقه می‌کند و تلاش می‌کند بین “هالک” و “چهار شگفت‌انگیز” صلح ایجاد کند. بنابراین این اپیزود یکی از بهترین اپیزودهای کراس-اور محسوب می‌شود.


8. “هالک باستر” (Hulk Buster) – (“مرد آهنی” (Iron Man) ، فصل 2 ، قسمت 11) با امتیاز 7.7

“تونی استارک” و “بروس بنر” سال‌ها قبل از آن‌ که “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey Jr.) و “مارک رافلو” (Mark Ruffalo) در نقش آن‌ها ظاهر شوند، رفاقت بسیار نزدیک خود را در “انتقام‌جویان” (The Avengers) شروع کرده بودند. این دو در مجموعه انیمیشنی “مرد آهنی” آشنا شدند؛ زمانی که “بنر” در حال انجام تحقیقاتی روی پورتال‌های زمانی بود که باعث شد با مغز متفکر شیطانی “لیدر” (ساموئل استرنز) روبه‌رو شود. “مرد آهنی” و “هالک” در نهایت در زمان سفر کردند و حتی شاهد انفجار بمب گامایی بودند که “بنر” را به “هالک” تبدیل کرد.

“ران پرلمن” (Ron Perlman) برای صداپیشگی “هالک” و “بنر” بازگشت. این آخرین باری بود که “پرلمن” صداپیشگی “هالک” را بر عهده داشت؛ ازآنجایی‌که وقتی مجموعه انیمیشنی خود “هالک” (که انعکاسی از فیلم‌های لایو اکشن بعدی بود که در آن بازیگر “بنر” دائماً عوض می‌شد) ساخته شد، بازیگر لایو اکشن هالک، “لو فریگنو” (Lou Ferrigno) جایگزین او شد.


7. “کابوس سبز” (Nightmare In Green) – (“چهار شگفت‌انگیز” (Fantastic Four) ، فصل 2 ، قسمت 9) با امتیاز 7.8

طرفداران مارول سال‌هاست که برای مبارزه لایو اکشن “هالک” علیه “ثینگ” فریاد می‌کشند. اما در دهه 90 ، آن‌ها شاهد تحقق این مبارزه در مجموعه انیمیشنی “چهار شگفت‌انگیز” بودند؛ زمانی که “بن گریم” با دکتر “بروس بنر” سبز پوست به‌نوعی دوشخصیتی دیدار کرد. جالب‌تر آنکه صداپیشگی هردوی “هالک” و “بنر” توسط بازیگر “پسر جهنمی” ، “ران پرلمن” انجام شده بود!

این مبارزه (که تقریباً در نهایت منجر به مرگ “ثینگ” شد)، باعث ایجاد خصومت طولانی‌مدت بین “هالک” و “ثینگ” شد که در مجموعه انیمیشن خود “هالک” ادامه پیدا کرد. با این وجود این اپیزود یکی از بهترین اپیزودهای کراس-اور مارول است.


6. “خون بی‌گناه” (Innocent Blood) – (“هالک شگفت‌انگیز” (The Incredible Hulk) ، فصل 1 ، قسمت 5) با امتیاز 7.8

“روح‌سوار”، روح انتقام، زمانی که در قسمت “خون بی‌گناه” از “هالک شگفت‌انگیز” ظاهر شد، نقش شگفت‌آور و بزرگی بازی کرد. “هالک”، موتورسوار ردیابی شده ماورایی که باری دیگر توسط “ریچارد گریکو” (Richard Grieco) صداپیشگی شد، باور داشت که مسئول مرگ افراد بی‌گناه بود. “بنر” خود را در سمت اشتباه خیرگی دردآور روح‌سوار دید که آن صحنه بسیار تاریک بود و اصلاً مناسب کودکان نبود.

همچنین بخوانید: فیلم‌های مارول در فاز چهارم و تاریخ اکران آنها برای طرفداران سینمای مارول


5. “دووم” (Doom) – (“مرد عنکبوتی” (Spider-Man) ، فصل 5 ، قسمت 9) با امتیاز 8.1

خط داستانی آخرین فصل “مرد عنکبوتی”، “جنگ‌های مخفی” (Secret Wars) گروه ابرقهرمانان “مرد عنکبوتی” را دنبال می‌کند که به مصاف بزرگ‌ترین شخصیت شرور مارول، “دکتر دووم” می‌روند. این داستان به ‌مانند مینی سریال کمیک “جنگ‌های مخفی” که بر اساس آن درست شده است، شاهد “دکتر دووم” است که فقط به‌خاطر “مرد عنکبوتی” و “متحدانش” که می‌خواهند بر این دیکتاتور دیوانه غلبه کنند و کل تمدن بیگانه را نجات دهند، همه‌کاره و قدرتمند می‌شود.

این آخرین اپیزود کراس-اور  منجر به پایان سریال دو قسمتی “جنگ‌های عنکبوتی” نسخه اولیه “مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی” می‌شود. “مرد عنکبوتی” با نسخه‌های جایگزین خودش از جهان‌های دیگر متحد شد و در آخر با خالق خود، “استن لی” (Stan Lee) روبه‌رو شد!


4. “انتقام جهش‌یافته‌ها” (Mutants Revenge) – (“مرد عنکبوتی” (Spider-Man) ، فصل 2 ، قسمت 5) با امتیاز 8.2

“انتقام جهش‌یافته‌ها” که نیمه دوم خط داستانی متقاطع “مرد عنکبوتی”/”مردان ایکس” است، منجر به اتحاد “مرد عنکبوتی” با “مردان ایکس” می‌شود که با هم همکاری می‌کنند تا با “هاب گابلین” و یک هیولای غول‌پیکر جدید مقابله کنند.

قابل‌توجه است که با اینکه این قسمت از مجموعه انیمیشنی “مرد عنکبوتی” بود، کمک کرد تا داستان پس زمینه هیولای “مردان ایکس” پر شود (نشان می‌دهد که او یک‌بار سعی کرده بود جهش‌ها را از بین ببرد تا از تبدیل‌شدن خودش به شکل مو آبی خود جلوگیری کند). درهمین‌حال “مرد عنکبوتی” رابطه خوب و غیرمنتظره‌ای با “ولورین” برقرار کرد و این اپیزود را به یکی از بهترین اپیزودهای کراس-اور تبدیل کرد.


3. “وقتی گالاکتوس فرامی‌خواند” (When Calls Galactus) – (“چهار شگفت‌انگیز” (Fantastic Four ، فصل 2 ، قسمت 8) با امتیاز 8.2

مجموعه انیمیشنی “چهار شگفت‌انگیز” مارول محصول سال 1994 از ستاره‌های مهمان، مخصوصاً در فصل دومش، دائماً استفاده کرد. با این‌ حال، “وقتی گالاکتوس فرامی‌خواند” به‌عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌ها شناخته می‌شود. هنگامی که “گالاکتوس” زمین را تهدید می‌کند، “چهار شگفت‌انگیز” از خدای آزگاردی تندر “ثور” و “فرانکی رأی” (شخصیتی که درنهایت به “نوا هرالد” تبدیل می‌شود) کمک می‌گیرد.

از جهتی، “روح‌سوار” انتقام‌جوی مارول از ناکجاآباد ظاهر می‌شود تا “گالاکتوس” را وادار کند که دردی که به تریلیون‌ها روح از سیاره‌ای که تسخیرش کرده بود تحمیل کرده بود را تجربه کند. این یک فیلم کوتاه کاملاً غیرمنتظره است که به‌عنوان یکی از بهترین‌های مارول شناخته می‌شود.


2. “ورود” (Arrival) – (“مرد عنکبوتی” (Spider-Man)، فصل 5 ، قسمت 9) با امتیاز 8.3

اگر “انتقام‌جویان: جنگ ابدیت” (Avengers: Infinity War) رویداد مهمی بود که طرفداران دورگه دنیای مارول منتظر آن بودند، “ورود” معادل انیمیشنی آن بود. در فصل اول از رویداد سه‌قسمتی “جنگ‌های مخفی” ، “ورود” باعث شد “مرد عنکبوتی” گروهی از ابرقهرمانان مارول شامل “مرد آهنی” ، “کاپیتان آمریکا” ، “استورم” از “مردان ایکس” و “چهار شگفت‌انگیز” را به خدمت بگیرد تا به او کمک کنند ابرشرورهایی از قبیل “دکتر اختاپوس” ، “الستر اسمیت” ، “دکتر دووم” ، “مارمولک” و “کله‌سرخ” را شکست دهد.

در این اپیزود از صداپیشگانی استفاده شده که قبلاً در چندین برنامه انیمیشن مارول بازی کرده بودند. مانند “رابرت هیز” (Robert Hays) در صدای “مرد آهنی”، “کوئینتون فلین” (Quinton Flynn) در صدای “مشعل انسانی” . این موضوع به فروش این ایده کمک کرد که این قهرمانان همه در یک جهان زندگی می‌کنند؛ چیزی که طرفداران بعداً در فیلم‌های لایو اکشن دنیای مارول از آن لذت خواهند برد.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم‌های کمپانی مارول بر اساس امتیاز متاکریتیک


1. “دستور جهش یافته” (The Mutant Agenda) – (“مرد عنکبوتی” (Spider-Man)، فصل 2 ، قسمت 4) با امتیاز 8.5

“مردان ایکس” (X-Men) در زمان انتشار مجموعه انیمیشنی “مرد عنکبوتی” به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده بود؛ بنابراین وقتی این دو نمایش در “دستور جهش‌یافته” به هم رسیدند، طرفداران هیجان‌زده شدند. “دستور جهش‌یافته” داستانی بر اساس کمیک استریپ‌های روزنامه‌ای “مرد عنکبوتی” از “استن لی” (Stan Lee) است که در آن،  “مرد عنکبوتی” پس‌ازاینکه می‌فهمد بیماری دارد که ممکن است باعث جهش او به موجودی خطرناک شود، از “مردان ایکس” کمک می‌گیرد. “مرد عنکبوتی” در پایان با “ولورین” و “هیولا” علیه دشمنش “هاب گابلین” مبارزه کرد و بعداً با آن‌ها متحد شد.

جدای از جذابیت استفاده از صداپیشگان مجموعه انیمیشنی “مردان ایکس”، “دستور جهش‌یافته” به‌عنوان یک اپیزود عالی شناخته می‌شود که هم شبیه داستان “مرد عنکبوتی” و هم داستان “مردان ایکس” است. درحالی‌که “پیتر پارکر” با مشکلات شخصی خود با جهش دست‌وپنجه نرم می‌کند، “مردان ایکس” به مبارزه برای حقوق افراد جهش‌یافته علیه افراد تعصبی مانند شخصیت شرور سریال، “هربرت لندن” ادامه می‌دهند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم