بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول براساس امتیاز IMDb که باید تماشا کنید

از سال 2008، مارول با فیلم‌هایی مانند “انتقام‌جویان” (The Avengers) ، “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و چندین مجموعه “مرد عنکبوتی”، به‌عنوان اصلی‌ترین کمپانی کتاب کمیک در دنیا شناخته می‌شود. وقتی صحبت از بخش انیمیشن به میان می‌آید، این دی سی است که از دهه 1990 پیروز شده است؛ درحالی‌که مارول بیشتر به فیلم‌های لایو اکشن و سریال‌های تلویزیونی خود پایبند بوده است. بااین‌حال، مارول چند فیلم انیمیشنی تولید کرده است و درحالی‌که بسیاری از آن‌ها به اندازه انیمیشن‌های مارول موفق نبودند، برای هر عنوان متوسط، مارول چندین فیلم انیمیشنی غافلگیرکننده به نمایش گذاشت که با همتایان لایو اکشن خود رقابت می‌کردند. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول آورده شده‌اند. با پروشات همراه باشید.


15. “مارول برمی‌خیزد: جنگجویان مخفی” (Marvel Rising: Secret Warriors) – سال 2018 با امتیاز: 5.3 تیم جدیدی از ابرقهرمانان را معرفی می‌کند

دنیای پیوسته جدید قهرمانان مارول برای اولین بار در یک فیلم تلویزیونی در سال 2018 با نام “مارول برمی‌خیزد: جنگجویان مخفی” ظاهر شد که شاهد تشکیل یک تیم جدید تحت رهبری “کارول دانورز/کاپیتان مارول” بود که شخصیت‌های جدیدی مانند “کوئیک” ، “کامالا خان/خانم مارول” ، “دختر سنجابی” ، “پاتریوت” ، “اینفرنو” و “چاوز دختر آمریکا” را شامل می‌شد.

این فیلم تحول جهانی غیرانسانی را دنبال می‌کند که شاهد گروه‌های رقیب مانند “S.H.I.E.L.D.” و غیرانسانی به نام “اکسایل” بود که برای داشتن ابرقدرت جدید رقابت می‌کرد. اگرچه “جنگجویان مخفی” در بالاترین رتبه انیمیشن مارول نیست، اما با موفقیت مجموعه‌ای از فیلم‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های کوتاهی را راه اندازی کرده است که به معرفی شخصیت‌هایی مانند “گوست اسپایدر” و “آیرون‌هارت” منجر شده‌اند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم درام که توسط کارگردان‌های دنیای سینمایی مارول ساخته شده‌اند


14. “مرد آهنی: شورش تکنوور” (Iron Man: Rise of Technovore) – سال 2013 با امتیاز 5.3 ، “بیوه سیاه” و سایر قهرمان‌های دنیای سینمایی مارول را شامل می‌شد

مارول با الهام چند سریال مختلف انیمه شکل منتشر کرد که براساس شخصیت‌های محبوب مارول مانند “تیغه” ، “ولورین” و “مرد آهنی” ساخته شده بود و سال 2013 شاهد انتشار “مرد آهنی: شورش تکنوور” بود که سریال‌های انیمه را دنبال کرد و شخصیت‌های دیگر مارول مانند “بیوه سیاه” ، “پانیشر” ، “هاکای” و “ماشین جنگ” را به نمایش گذاشت.

“مرد آهنی” و قهرمانان دیگرش باهم متحد شدند تا بر “مکانیک‌های ایده پیشرفته” و “تکنوور” غلبه کنند. آن هم در قالب فیلمی که امتیازش کم است ولی طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول است.


13. “هالک: سرزمین هیولاها” (Hulk Where Monsters Dwell) – در سال 2016 با امتیاز 5.4؛ “هالک” و “دکتر استرنج” متحد می‌شوند

شبکه دیزنی اکس‌دی یک دنیای انیمیشنی از مجموعه‌های پیوسته مانند مجموعه “انتقام‌جویان” و “هالک” را راه اندازی کرده است. عوامل “S.M.A.S.H.” که همچنین منجر به ساخت چند فیلم انیمیشن مانند “هالک: سرزمین هیولاها” در سال 2016 شدند که “دکتر استرنج” را هم به نمایش گذاشت.

“هالک” و “دکتر استرنج” در هالووین در کنار کماندوهای زوزه‌کش ماورایی در فیلمی به هم پیوستند که احتمالاً طرفداران جوان‌تر سریال‌های دیزنی اکس‌دی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اگرچه برخی از طرفداران بزرگسال هم در انتظار فیلم‌های دیگر فهرست هستند.


12. “مرد آهنی و کاپیتان آمریکا: اتحاد قهرمانان” (Iron Man And Captain America: Heroes United) – سال 2014 با امتیاز 5.5 یک ماجراجویی خانوادگی است

“مرد آهنی” شکست ناپذیر و “کاپیتان آمریکا” در انیمیشن “مرد آهنی و کاپیتان آمریکا: اتحاد قهرمانان” ، برای مقابله با “کله سرخ” و شخصیت شرور جدید مارول “تسک‌مستر” از رهاسازی هیولای “هایدرا” متحد شدند که در آن، “ادریان کیوان پاسدار” (Adrian Pasdar) و “راجر اسمیت” (Roger Craig Smith) هردو صداپیشگی همان شخصیت‌ها در مجموعه انتقام‌جویان دیزنی اکس‌دی را انجام دادند.

همان‌طور که در امتیاز نشان داده شده است، این فیلم به دلیل داشتن داستان بسیار کم و سبکی از انیمیشن که می‌تواند سلیقه‌ای اکتسابی باشد، به نوعی ترکیبی است. بااین‌حال، بازیگران نقش‌هایشان را به خوبی بازی می‌کنند و این یک فیلم اکشن کوتاه اما سرگرم‌کننده برای تمام اعضای خانواده است. به همین دلیل یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول است.

همچنین بخوانید: بهترین رابطه‌های دوستی در مارول که شاید برای طرفداران جالب باشد


11. “محرمانه انتقام‌جویان: بیوه سیاه و پانیشر” (Avengers Confidential: Black Widow And The Punisher) – سال 2014 با امتیاز 5.8 ، انیمیشنی جاسوسی و محکم در ژانر دلهره‌آور است

این انیمیشن ابرقهرمانی غول‌پیکر را در ژانر هیجان‌انگیز و جاسوسی و تاریک نمایش می‌دهد که در آن “فرانک کسل/پانیشر” فراخوانده شده است که به “بیوه سیاه” کمک کند تا جلوی یک سازمان تروریستی را بگیرد تا تکنولوژی درجه بالای “SHIELD” که احتمالاً می‌تواند باعث کشتارجمعی شود را نفروشد.

این یک داستان ساده اما مؤثر به سبک جیمز باند با نقش آفرینی “جنیفر کارپنتر” (Jennifer Carpenter) و “برایان بلوم” (Brian Bloom) در نقش دو شخصیت اصلی است. وجه برجسته دیگر فیلم، انیمیشن آن است که یکی از زیباترین انیمیشن‌های ساخت مارول است.


10. “مرد آهنی شکست ناپذیر” (The Invincible Iron Man) – در سال 2007 با امتیاز 5.9 داستان “تونی استارک” را قبل از آشنایی او با دنیایی مارول روایت می‌کند

قبل از آنکه “رابرت داونی جونیور” (Robert Downey Jr.) بالاتر از انتظارات دنیا پرواز کند، داستان منشأ “تونی استارک” از طریق یک فیلم انیمیشنی، که او را مقابل “ماندارین” قرار می‌دهد، روایت شد. داستان اصلی در اینجا به خوبی بیان شده است و مانند لایو اکشن، شخصیت خود را جدی می‌گیرد و به او احترام می‌گذارد اما ترسی ندارد که شوخ‌طبعی جسورانه “استارک” را وارد آن کند.

دوبله شحصیت‌ها برجسته است، انیمیشن چشم‌نواز است و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای دارد که فرد را سرگرم می‌کند. حیف که این انیمیشن هرگز با شخصیت‌هایی مانند “ماشین جنگ” ، “اولتیمو” و “کریمزن داینامو” همراه نشد.


9. “انتقام‌جویان بعدی: قهرمانان فردا” (Next Avengers: Heroes Of Tomorrow) در سال 2008 با امتیاز 6.2، در آینده پادآرمان‌شهری اتفاق می‌افتد

با این انیمه، به راحتی می‌توان توقع این را داشت که این انیمه یک بازی ابرقهرمانی انیمه بچگانه و مسخره خواهد بود، اما درواقع عملکرد بسیار تاریک‌تری از مارول را به نمایش می‌گذارد. آینده‌ای پادآرمان‌شهری است که توسط “اول‌تران” اداره می‌شود و بسیاری از انتقام‌جویان مرده یا پنهان شده‌اند، درحالی‌که فرزندان آن‌ها تبدیل به تیمی جدید از انتقام‌جویان می‌شوند.

قهرمانان نسل بعدی همگی به خوبی طراحی و اجرا شده‌اند. این اجرا سرگرم‌کننده است و دارای برخی پیچش‌ها و چرخش‌های جالب برای دیدن است. هالک پیرمرد قطعاً در فیلم برجسته است، اگرچه به‌نوعی به برجسته شدن هر یک از اعضای انتقام‌جویان کمک می‌کند و باعث حضور تیم جوان در کمیک‌ها می‌شود.


8. “ثور: افسانه آزگارد” (Thor: Tales of Asgard) – در سال 2011 با امتیاز 6.3 نسخه‌های جوان “ثور” و “لوکی” را در یک ماجراجویی دنبال می‌کند

این آخرین فیلم از سری فیلم‌های انیمیشنی مستقیم به دی‌وی‌دی مارول بود و درواقع برای بسیاری از طرفداران زیر رادار پرواز می‌کرد که البته مایه تأسف است زیرا این فیلم، یک فیلم ماجراجویی و بسیار خوب درباره “ثور” و “لوکی” نوجوان است که در تلاش برای بازیابی یک شمشیر جادویی هستند.

کاراکترها همه به یاد ماندنی هستند؛ “لوکی” طبق معمول یک ستاره درخشان است و به دنبال توازنی سالم بین خوشی، تاریکی، کمدی و دسیسه، و در کل شخصیتی برای سرگرم نگه داشتن بیننده است. داستان وقتی که با شکل انیمیشنی عالی ترکیب شد، باعث رشد انیمیشن مارول شد و این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: مقایسه لوکی و ثور در دنیای مارول که می‌تواند برای طرفداران جالب باشد


7. “انتقام‌جویان نهایی 2: خیزش پلنگ سیاه” – در سال 2006 با امتیاز 6.6، “واکاندا”

این انیمیشن با همان بازیگران اول فیلم، “پلنگ سیاه” را در اولین حضور سینمایی خود معرفی می‌کند. این یک جهش بزرگ برای این شخصیت بود. داستانش با احترام بیان شد و انتقام‌جویان بار دیگر همگی برجسته شدند.

فیلم به دلیل اتفاقات زیادش، از زمان کوتاهی که دارد رنج می‌برد و از همین رو کمی به هم ریخته به نظر می‌رسد برخی از شخصیت‌ها هم زمان نمایش کمی دارند. با وجود آن، هر ویژگی عالی که در فیلم اول دیده می‌شد، در این انیمیشن باز می‌گردد.


6. “انتقام‌جویان نهایی” (Ultimate Avengers) در سال 2006 با امتیاز 6.7، این فیلم مدت‌ها قبل از دنیای مارول تیم قهرمانان را جمع‌آوری کرده بود

قبل از اینکه “کوین فایگی” (Kevin Feige) و “جاس ویدون” (Joss Whedon) به شخصیت‌های فیلم اصلی تیمی جان ببخشند، انیمیشن مارول فیلمی را به طرفداران هدیه داد که علیرغم مدت زمان کمتر از دو ساعت، توانسته بود طرفداران را با یک بازیگر خوب و مصور از شخصیت‌ها همراه با صحنه‌های اکشن بدیع آشنا کند.

این انیمه با الهام‌گیری بیشتر از کمیک‌های آلتیمیت، برداشت جدیدی “انتقام‌جویان” بود که بسیار تماشایی به نظر می‌رسید. هر فریم از انیمیشن، مانند صداگذاری، کیفیت عالی دارد. همچنین نسخه تاریک‌تری از “هالک شگفت‌انگیز” (The Incredible Hulk) را نشان می‌دهد که به‌عنوان ضدقهرمان جلوی همه انتقام‌جویان می‌ایستد.


5. “دکتر استرنج: جادوگر اعظم” (Doctor Strange: The Sorcerer Supreme) – در سال 2007 با امتیاز 6.7 همان‌طور که کودکان دچار دردسر را نجات می‌دهد، قدرت خود را نشان می‌دهد

سال 2007 شاهد انتشار دو انیمیشن مارول بود. به این شکل که “مرد آهنی شگفت‌انگیز” به “دکتر استرنج: جدوگر اعظم” پیوست که قوی‌ترین جادوگر مارول را معرفی کرد که زیر نظر “انشنت وان” آموزش می‌دید.

“دکتر استرنج” پس از اینکه عنوان “جادوگر اعظم” را به‌دست آورد، مجبور شد توانایی‌های خود را در نبرد با پیروان “دورمامو” محک بزند و در عین حال پرونده مرموز کودکانی را که در یک کمای اسرارآمیز محبوس شده بودند بررسی کند. طرفداران امیدوار بودند مجموعه از فیلم‌های مرتبط از “مرد آهنی شگفت‌انگیز” و “دکتر استرنج” را ببینند. گرچه انیمیشن مارول به داستان‌های غالباً فردی پایبند بود.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم‌های کمپانی مارول بر اساس امتیاز متاکریتیک


4. “سیاره هالک” (Planet Hulk) – در سال 2010 با امتیاز 6.8 طرفداران را با “هالک” بیشتر آشنا می‌کند

هالک در سیاره‌ای بیگانه مجبور می‌شود در یک کولوسئوم علیه سرسخت‌ترین جنگجویان و جنایتکاران کهکشان بجنگد. “هالک” در این فیلم پیشرفت بسیار بیشتری کرده است و شخصیت‌ها همه خوب ساخته شده‌اند. بااین‌حال، بیشتر مردم درحال تماشای “هالک” هستند که بیگانگان را شکست می‌دهد و فیلم تماشاگران را ناامید نمی‌کند. این همان چیزی است که بسیاری از تماشاگران امیدوار بودند پایانی به شکل “جنگ جهانی ارتش هالک” داشته باشد ولی متاسفانه این انفاق هرگز نیفتاد.


3. “هالک علیه ولورین” (Hulk Vs.) در سال 2009 با امتیاز 7 شاهد مبارزه “هالک” با چند ابرقهرمان است

دو فیلم در قالب یک فیلم؛ این ویژگی دوگانه فیلم است که غول سبز شاداب بینندگان را در برابر دو نفر از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین افراد مارول قرار می‌دهد. در یک داستان، او به همراه چند شخصیت شرور در مقابل ولورین قرار می‌گیرد، در حالی که داستان دیگر “هالک” را نشان می‌دهد که شست‌وشوی مغزی شده و آماده رویارویی با “ثور” است.

نقاط درخشان این فیلم شخصیت‌پردازی و داستان‌گویی آن نیست؛ در عوض، بهتر است ذهن خود را خاموش کنید و از مبارزه این شخصیت‌ها در یکی از خوش ساخت‌ترین صحنه‌های اکشن فیلم‌های انیمیشنی مستقیم به دی وی دی لذت ببرید. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول است.


2. “شش قهرمان بزرگ” (Big Hero 6) در سال 2014 با امتیاز 7.8 ، یک تیم کمتر شناخته شده مارول را روی پرده می‌آورد

انیمیشن مارول و والت دیزنی از یک تیم بین‌المللی مبهم مارول که با نام “شش قهرمان بزرگ” شناخته می‌شود برای فیلم انیمیشنی سال 2014 اقتباس کردند که یک نسخه بازسازی شده از تیم را در یک دنیای خارق العاده با فناوری پیشرفته معرفی کرد که به یک موفقیت فوری تبدیل شد و حتی منجر به یک سریال انیمیشنی اسپین آف شد.

“هیرو” جوان پس از مرگ برادرش، با اختراع روباتیک برادرش به نام “بی‌مکس” و دانش‌آموزان مجهز به فناوری پیشرفته او همکاری می‌کند تا حقیقت پشت مرگ او و راز مردان خطرناک در نقاب کابوکی را کشف کند.


1. “مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی” (Spider-Man: Into The Spider-Verse) در سال 2018 با امتیاز 8.4 مرد عنکبوتی نهایی را روی صحنه می‌آورد

این احتمالاً برای هیچ‌کس تعجب آور نیست: این فیلم هنگام اکران هیجان انگیز بود و دلیل خوبی هم داشت. نه تنها تمرکز خود را روی شخصیت کم استفاده “مایلز مورالس” با نام اصلی مرد عنکبوتی نهایی قرار داد، بلکه اولین انیمیشن مارول بود که در سینماها به نمایش درآمد و یکی از جاه طلبانه ترین خطوط داستانی کمیک را اقتباس کرد.

همه چیز این اجرا، قهرمانان بسیار، انیمیشن انقلابی و منحصر به فرد ،کمدی و اکشن،افراد عنکبوتی ، همه این‌ها جزو معدود مواردی هستند که باتوجه به آن می‌توان این فیلم را بی عیب و نقص دانست. این فیلم حتی پیکسار را به‌عنوان برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن شکست داد و به یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن مارول تبدیل شد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    آذر 24, 1400

    چقدر وضع انیمیشنای مارول خرابه

    پاسخ

    • بنده خدا در پاسخ به محمدرضا

      آذر 25, 1400

      کی گفته خرابه؟؟؟
      بهترین انیمیشن کمیک بوکی متعلق به ماروله

      پاسخ