بهترین سریال‌های مشابه “الف‌ها” (Elves) که باید تماشا کنید

سریال ترسناک دانمارکی زبان “الف‌ها” ترکیبی است از افسون‌های کریسمس به همراهی موجودات ترسناک الدرویچ است که توسط “استفان جاورسکی” (Stefan Jaworski)  ساخته شده. سریال راجع به نوجوانی به نام جوزفین است که با یک بچه الف دوست می‌شود و اسمش را “کی-کو” می‌گذارد. در ادامه این دوستی باعث یک سری حوادث ناخوشایند و آشکار شدن راز جزیره “آرماندوس”، ساکنانش و الف‌های باستانی گوشتخوارش می‌شود. این سریال در جزیزه ای کوچک اتفاق می‌افتد. ساکنان نفرین شده جزیره، استفاده بیش از حد از درام‌های خانوادگی و به تصویر کشیدن اضطراب‌های یک نوجوان وحشت را تشدید می‌کند و باعث می‌شود با داستانی سرگرم کننده روبرو شویم. اگر از دیدن ماجراهای نوجوانی سرکش که به خاطر دوستی‌اش با موجودات ماورالطبیعه باعث دردسر می‌شود و همچنین سر درآوردن از راز مکان‌های جادویی با اتفاقات ماورالطبیعه لذت می‌برید، ما چند توصیه خوب برای شما داریم! در اینجا بهترین سریال‌های مشابه “الف‌ها” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. ماجراجویی‌های هراس انگیز سابرینا – Chilling Adventures of Sabrina – 2018-2022

این سریال ساخته “روبرتو آگیری ساکزا” (Roberto Aguirre-Sacasa) از روی مجموعه کتاب‌هایی با همین نام ساخته شده. “ماجراجویی‌های هراس انگیز سابرینا” سریالی با ژانر ترسناک برای نوجوانان است که ماجراهای ناگوار سارینا را روایت می‌کند که چگونه به عنوان یک جادوگر بین دوستان فانی و خانواده ماورالطبیعی اش زندگی می‌کند. عناصر سازنده این فیلم وحشت، عشق و کمدی هستند و سریال شامل تعداد زیادی از موجودات ترسناک از الف‌ها گرفته تا سایکوپمپ ها می‌باشد. ستارگان فیلم “کرنان شیپکا”  (Kiernan Shipka)، “روس لینچ” ( Ross Lynch) و “چنس پدرمو” (Chance Perdomo) نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. در این سریال فضای سنتی حاکم بر تعطیلات با افسانه موجودات ترسناک ترکیب شده و فضایی سرگرم کننده به وجود آورده. اگر از دیدن سریال “الف‌ها” لذت برده‌اید، فضای پیچیده و جادوی سیاه “سابرینا” هم شما را سرگرم خواهد کرد. به همین دلیل یکی از بهترین سریال‌های مشابه “الف‌ها” است.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه که باید تماشا کنید و لذت ببرید


5. تسخیرشده – Haunted – 2018

همه می‌دانیم که صفحات تاریخ مملو از گزارش‌هایی از وقایع ماورالطبیعه است. سریال “تسخیرشده” به کارگردانی “جان پاولاکی” (Jan Pavlacky)، مجموعه سریال ترسناکیست که روایتگر داستان‌هایی به ظاهر واقعی از افرادیست که شاهد حوادث خارق‌العاده و ماورالطبیعه بوده‌اند. از دیدن ارواح گرفته تا شیاطین،این مجموعه ترسناک به شما اجازه نمی‌دهد از صندلیتان بلند شوید!

سریال برای کشف موجودات افسانه‌ای مانند یک مستند عمل کرده و تمرکزش روی داستان‌های اشخاصی است که شاهد جادوهای سیاه و وقایع ترسناک بوده‌اند. این سریال به خاطر استفاده از داستان‌هایی که درستی‌شان تأیید نشده، مورد انتقادهای زیادی واقع شده. اما نمی‌شود این حقیقت وهم انگیز را نادیده گرفت که بیشتر این داستان‌ها شامل بچه‌های کنجکاوی مانند جوزفین هستند.


4. باران – The Rain – 2018-2020

سریالی ساخته “یانیک تای موسشولت” (Jannik Tai Mosholt) که طراح ایده سریال “الف‌ها” هم هست و ثابت کرده که می‌داند برای گروهی از افراد کنجکاو در ژانر وحشت چطور فیلمی بنویسند. سریال داستان خواهر و برادری به نام های سیمون و رسموس را روایت می‌کند که چگونه وقتی بارش بارانی آلوده به ویروسی کشنده تقربیا تمام جمعیت اسکاندیناوی را از بین می‌برد، از پناهگاهشان بیرون می‌آیند و به دنبال بقیه افراد زنده، پدرشان، مکانی امن و درمانی برای ویروس می‌گردند و در این راه به حقایق ترسناکی راجع به نوع بشر و بیگانگان پی می‌برند. دقیقاً مانند حس ناملموسی که “الف‌ها” و جزیره نشینان به وجود آوردند، سریال “باران” هم با ذات مرموز خود باعث می‌شود احساس سردرگمی کنید.

همچنین بخوانید: سریال شهردار کینگزتاون (Mayor of Kingstown) و سریال‌های مشابه


3. کورون – Curon – 2020

“کورون” سریالی با ژانر درام و ماورالطبیعه است که داستان فردی ایتالیایی با همین نام را روایت می‌کند.  این سریال ایتالیایی ساخته “ایزایل آباته” (Ezio Abbate) دستان داریا و مائورو، دوقلوهایی است که همراه مادرشان آنا میلان را ترک می‌کنند و به سرزمین مادریشان برمی‌گردند. در حالی که آنها درگیر مشکلات و تروماهای احساسی دوران دبیرستان هستند، به حقایق ترسناکی راجع به مرگ مادربزرگشان و دریاچه وهم آلود شهر پی می‌برند. با اینکه روابط داریا و مائورو کمی تیره‌تر از روابط جوزفین و برادرش کسپر است ، اما درام‌های خانوادگی موجود در “الف‌ها” را یادآور می‌شود.  درست مانند اتفاق ترسناکی که برای جوزفین هنگام رفتنش از کپنهاگ به اورماندسو پیش آمد، زندگی دوقلوها هم پس از جابجایی به یک شهر کوچک کاملاً زیر و رو می‌شود. بنابراین این سریال هم یکی از بهترین سریال‌های مشابه “الف‌ها” است که باید تماشا کنید.


2. تاریک – Dark – 2017-2020

“تاریک” یکی از هیجان انگیزترین سریال‌های تخیلی است که در تلویزیون پخش شده و مورد استقبال مخاطبین زیادی قرار گرفته. سازندگان این فیلم “باران بو اودار” (Baran bo Odar) و “یانتیه فریز” (Jantje Friese) در سریال داستان کودکی را روایت می‌کنند که با ناپدید شدنش باعث می‌شود ۴ خانواده به راز ترسناکی راجع به  سفر در زمان پی ببرند.در حالیکه درامای خانوادگی، داستان تخیلی و مفهومی ما را به جلو می‌راند، می‌توان گفت داستانهای مربوط به مولتی ورس در این سه‌گانه به نحوی نمایانگر آشفتگی دنیای “الف‌ها”است . اگر ارتباط بین جوزفین و والدینش، و یا رابطه لئو با مادربزرگش کارن باعث شده به دیدن فیلم‌هایی با خانواده‌های ماورالطبیعی علاقه مند شده باشید، پس “تاریک” سریال مخصوص شماست.

همچنین بخوانید: 15 حقیقت درباره فیلم شوالیه تاریکی که از آن خبر نداشتید


1. چیزهای عجیب – Stranger Things – 2016

اگر به داستان بچه‌های جسوری که شهر کوچکشان را کاوش می‌کنند علاقه مندید،چطور می‌توانید “چیزهای عجیب” را نبینید؟ این سریال ساخته “برادران دافر” (Duffer brothers) است که مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفته. سریال حول ماجراهای گروهی از نوجوانان می‌چرخد که بعد از آنکه یکی از آنها گم می‌شود، به راز ترسناکی راجع به شهرشان پی می‌برند. آلون که دختری با قدرت‌های ماورالطبیعه است درگیر آزمایش‌های مخفیانه‌ای می‌شود و از دنیای وارونه با هیولایی وحشتناک به دنیای واقعی برمی‌گردد.

اگر از دنیای فیلم “الف‌ها” با بچه‌های سرکش، بزرگسالان ترسناک و هیولاهای وحشتناک خوشتان آمده، پس حتماً از دیدن “چیزهای عجیب” لذت می‌برید. این فیلم با تیم ماهر، فروش فوق العاده و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای‌اش ،از اول شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. و همچنین دوستی داستین و دارت ، یادآور روابط جوزفین و کی-کو در “الف‌ها” خواهد بود. بنابراین یکی از بهترین سریال‌های مشابه “الف‌ها” است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم