بهترین سریال‌‌های مشابه “عازم جهنم” (Hellbound) که باید تماشا کنید

کارگردان “یئون سانگ هو” (Yeon Sang-ho)، که در حال حاضر به نویسندگی می‌پردازد، سریال آخرالزمانی ترسناک خود را با نام “عازم جهنم” (Hellbound) با اقتباس از وبتون خودش ساخته است. داستان با تجلی فرشتگان مرگ آغاز می‌شود که تاریخ‌ رفتن به جهنم را قبل از انجام قضاوت الهی برای گناهکاران فاش می‌کنند. به تدریج جهان، از طریق وحی در شعله های آتش می سوزد. یو آه این (Yoo Ah-in)، که احتمالاً او را از “سوزاندن” (Burning) می‌شناسید، به‌عنوان یک رهبر فرقه کاریزماتیک، نقشی کاملاً نامشخص بازی می‌کند. با این حال، پس از دیدن سریال، ممکن است بخواهید سریال‌های مشابه آن را ببینید. در اینجا بهترین سریال‌‌های مشابه “عازم جهنم”را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. پادشاهی – The Kingdom – 2021

“پادشاهی” (The Kingdom) ساخته “کلودیا پینیر” (Claudia Piñeiro) و “مارسلو پینیرو” (Marcelo Piñeyro)، یک سریال سیاسی هیجان‌انگیز اسپانیایی است. این سریال حول محور یک مبشر تلویزیونی جنجالی می چرخد که به قدرت می رسد. با این حال، هر چقدر هم که او مقدس به نظر برسد، داستان به تدریج چهره واقعی و قدرت طلب او را آشکار می کند.ئتضاد بین ظاهر و واقعیت  مرکز داستان است، کودک وعده داده شده به نام فیش، امید را به گروه‌ها آورده است. با این حال، مانند سریال “عازم جهنم”، شر اغلب در روز حساب، خیر را میبلعد و سریال “پادشاهی” همین مسیر تفکر را دنبال می‌کند.

همچنین بخوانید: بدترین فیلم‌های ژانر فانتزی که در دهه اخیر اکران شدند (رده بندی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز)


5. راگناروک – Ragnarok – 2020

“راگناروک” که توسط “آدام پرایس” (Adam Price) ساخته شده است، یک سریال درام ماوراء الطبیعه اصیل نروژی جذاب و حماسی است که در فهرست نتفلیکس قرار دارد. عنوان سریال، یک کلمه قدیمی اسکاندیناوی، به معنای “عذاب خدایان” (Doom of the Gods) است. داستان در دوران مدرن اتفاق می‌افتد و سرنوشت فردی  را دنبال می‌کند که در شهر کوچک نروژی، زمستان گرمی را تجربه می‌کند.

در میانه هرج و مرج سریال، پسر کوچکی به نام مگن می داند که او تناسخ ثور است. با میراث های بزرگ، مسئولیت های مهمی به وجود می آید، و مگن باید با بازسازی این اسطوره در عصر معاصر، سرنوشت خود را محقق کند. اگر از ترکیب موضوعات طبیعی و ماوراءطبیعی در “عازم جهنم” خوشتان آمده است، این سریال همان چیزی است که باید به سراغ آن بروید. چون یکی از بهترین سریال‌‌های مشابه “عازم جهنم” است.


4. برف‌شکن – Snowpiercer – 2020

درام علمی تخیلی “برف‌شکن توسط “گریم مانسون” (Graeme Manson) و “جاش فریدمن” (Josh Friedman) ساخته شده است. این سریال  بر اساس فیلم کره‌ای “برف شکن” به کارگردانی “بونگ جون هو” (Bong Joon-ho) ساخته شده است. این سریال با موضوعات پساآخرالزمانی هیجان انگیز است و در زمانی اتفاق می‌افتد که آزمایش‌های کنترل نشده برای جلوگیری از گرمایش جهانی منجر به عصر یخبندان شده است. انسان‌های باقی‌مانده با قطار در سراسر جهان حرکت می‌کنند.

قطار به جامعه کوچکی با اخلاقیات خاص خود تبدیل می شود، جایی که سیاست داروینی به نفع ثروتمندان است. مثل سریال “عازم جهنم” یک وعده انقلابی توسط مرد فقیری داده می‌شود، و اگر ترس از عذاب قریب الوقوع در شما را ناامیدی بوجود آورده باشد و شما را فلج کرده باشد، این سریال، مبارزه را زنده نگه می دارد.

همچنین بخوانید: ویرانگرترین شخصیت‌های انیمه که همه جا را نابود می‌کنند


3. سرگذشت آسدال – Arthdal Chronicles – 2019

“سرگذشت آسدال” (عنوان کره ای: Aseudal Yeondaegi) که توسط “کیم یونگ هیون” (Kim Young-Hyun) و “پارک سانگ یئون” (Park Sang-Yeon) و کارگردانی “کیم وون سوک” (Kim Won-Suk) ساخته شده است، یک درام حماسی افسانه‌ای است که زندگی در هم تنیده انسان‌ها و نئانتال‌ها در سرزمین خیالی آسدال را روایت می‌کند. داستان با این پیشگویی آغاز می شود که “اون سام”  عذاب را برای حکومت شهر آسدال به ارمغان خواهد آورد و یک قهرمان جنگی به نام “تا گون” به دنبال این است که اولین فرمانروای خودکامه ایالت باشد.

از طرف دیگر، “تان یا”، شاهزاده خانم قبیله واهان، متوجه می شود که سرنوشتی مشابه “یون سام” دارد. این سریال مثل “عازم جهنم” با ایده اراده آزاد، مرگ، واقعیت و توهم نمایش داده شده است. اگر در عین حفظ فضای حماسی به دنبال چیزی ساده‌تر هستید، این سریال یکی از بهترین گزینه‌های شماست.


2. نابودگر: ماجراهای سارا کانر – Terminator: The Sarah Connor Chronicles – 2008- 2009

“جاش فریدمن” (Josh Friedman) سریال اسپین آف “نابودگر” را از اثر “جیمز کامرون” (James Cameron) اقتباس کرده است. داستان به ادامه “ترمیناتور 2: روز داوری” می‌پردازد و درباره مادر “سارا” و دختر “جان” است که سعی می کنند با نابود کردن شبکه اسکای نت، از آرماگدون جلوگیری کنند.

ممکن است به یاد داشته باشید که سارا و جان در پایان فیلم به سمت افق می‌روند و سریال، داستان را از سفر جاده‌ای شروع می‌کند. با این حال، از شر جلوگیری نشده، بلکه همه چیز به سال 2011 موکول شده است. جالب است که “فریدمن” چگونه شخصیت های مورد علاقه طرفداران را تفسیر می کند. پایان “عازم جهنم”، حال و هوای متمایزی از”ترمیناتور” را ایجاد می‌کند، و اگر این خط فکری را دنبال کنید، این سریال شما را کاملاً سرگرم خواهد کرد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی قدرتمندترین نابودگرهای تاریخ سینما


1. بازی تاج و تخت – Game of Thrones – 2011-2019

مطمئناً، پس از میلیون‌ها مم در مورد “کلیسی” و “جان اسنو”و ارتش متعصب از طرفداران، نمی‌شود درباره سریال‌های مشابه “بازی تاج و تخت” حرف زد، اما از این سریال اسم نبرد. این سریال وحشتناک قرون وسطایی حتما شما را راضی می‌کند. داستان بر اساس مجموعه کتاب “ترانه یخ و آتش” (A Song of Ice and Fire) نوشته “جورج آر آر مارتین” (George R. R. Martin) ساخته شد. سریال با وجود شروع گیج‌کننده و بی‌درخشش، چشم‌اندازی ترسناک از جهان را نشان می‌دهد. جامعه بشری تکه تکه شده و با تهدید شدید شبح‌های شمال روبرو است. فرشتگان مرگ در سریال “عازم جهنم” ممکن است از “وایت واکرها” الهام گرفته شده باشند و در این سریال تهدیدی فراطبیعی برای بشریت ایجاد می کنند. این سریال یکی از بهترین سریال‌‌های مشابه “عازم جهنم” است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم