بهترین سریال‌های مشابه “چرخ زمان” (The Wheel of Time) که باید تماشا کنید

“چرخ زمان”، در مورد مویرن یکی از اعضای گروه جادویی “آیس سدای” است که برای یافتن اژدهای تازه متولد شده، که سرنوشت جهان در دستانش است، سفری حماسی را آغاز می‌کند. این مجموعه فانتزی  در یک دنیای جادویی و پر از شخصیت‌ها، موجودات و نیروهای خارق‌العاده  جریان دارد  و روایتی پیچیده، بر اساس مجموعه کتاب‌های “رابرت جردن” به همین نام است. از داستان گرفته تا کاراکترهای اصلی، که در دنیای فانتزی سریال ماجراجویی‌های خود را دارند، این سریال برای علاقمندان به این ژانر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از خطوط داستانی درهم تنیده‌اش گرفته تا طیف گسترده شخصیت‌های اصلی آن که در شروع، آدم‌های ساده‌ای هستند و به آرامی اعماق شگفت‌انگیز قدرت‌هایشان را کشف می‌کنند. اگر از شنا در دنیای خارق‌العاده این سریال لذت بردید، ما تعدادی سریال فانتزی- حماسی دیگری داریم که به همان اندازه مهیج هستند. در اینجا بهترین سریال‌های مشابه “چرخ زمان” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials) – 2019

یک سریال اقتباسی از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام نوشته “فیلیپ پولمن”، دنیایی جذاب را نمایش می‌دهد که در آن روح انسان‌ها توسط موجودات کوچکی به نام دیمون تجسم می‌یابد. داستان حول محور لایرا، دختر یتیم جوانی می‌چرخد که در جهان‌های موازی زندگی می‌کند و در نهایت درگیر مسیری می‌شود و این درگیری بیشتر و عمیق‌تر می‌شود. اجازه ندهید قهرمان جوان شما را گول بزند. این نمایش به طور لذت‌بخشی تاریک است، و ساختمان جهان از اصلی‌ترین بخش‌های آن است! این سریال قطعاً دنباله‌ای شایسته برای سریال “چرخ زمان” است.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ژانر فانتزی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)


6. نفرین شده (Cursed) – 2020

“نفرین شده” بر اساس رمان مصور به همین نام اثر “فرانک میلر” و “تام ویلر”، ساخته شده و بازآفرینی افسانه آرتور است. داستان حول محور زن جوانی به نام بانوی دریاچه است که با یک مزدور جوان به نام آرتور آشنا می‌شود و او در سفری پرفراز و نشیب و خشونت‌آمیز همراهش می‌شود. یک شخصیت اصلی قهرمان که همزمان با درک قدرت خود بر مسائل عجیب و باورنکردنی غلبه می‌کند. تمام این شرایط باعث شده که سریال “نفرین شده” بسیار شبیه سریال «چرخ زمان» شود، اما با یک پیچش کمی تراژیک. به همین دلیل یکی از بهترین سریال‌های مشابه “چرخ زمان” است.


5. تاریخچه شانارا (The Shannara Chronicles) – 2016/2017

سریال اقتباسی از سه گانه «شمشیر شانارا» اثر “تری بروکس” در دنیایی می‌گذرد که به آرامی توسط شیاطین تسخیر می‌شود. شخصیت‌های اصلی با کمک تعداد زیادی از موجودات عجیب و غریب مأموریتی را برای بازگرداندن الکریس باستانی آغاز می‌کنند، درختی که به دور نگه داشتن شیاطین از قلمروشان کمک می‌کند. اگر از ترکیب شخصیت‌های انسانی و جادویی در سریال «چرخ زمان» که برای یک هدف مشترک متحد شده‌اند، لذت برده‌اید، این سریال فانتزی را هم تماشا کنید. چون یکی از بهترین سریال‌های مشابه “چرخ زمان” است.


4. سایه و استخوان (Shadow and Bone) – 2021

این سریال برخلاف سریال‌های فانتزی دیگر نه از یک مجموعه کتاب بلکه از دو مجموعه کتاب نوشته “لی باردوگو” الهام گرفته است. همانطور که می‌توانید تصور کنید جهان نمایش داده شده در این سریال پیچیده و جادویی است. بنابراین کاراکترهای آن هرگونه جادویی که دوست دارند انجام می‌دهند. جهان فانتزی و پر از ماجراجویی این سریال آن را به “چرخ زمان” شبیه می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین انیمه های فانتزی که از تماشای آن لذت می‌برید


3. لاک و کلید (Locke and Key) – 2020

اگر از تماشای عناصر واقعی در سریال‌های فانتزی لذت می‌برید پس باید این سریال اقتباسی از کتاب‌های کمیک “جو هیل” و “گابریل رودریگز” را تماشا کنید. داستان درباره کلیدهای جادویی و قدرتمند استکه با روایت پیچیده و جذاب داستان گره می‌خورد. هر کدام از این کلیدها قدرت متفاوتی دارد. مثلاً با یکی از آن‌ها می‌توانید ذهن یک فرد را باز کنید و به آن راه پیدا کنید. شخصیت‌های جوان دبیرستانی از طریق اشتباهات خود چیزهای جدید یاد می‌گیرند و شخصیت‌های منفی سریال هم دیدنی هستند.


2. کسلوانیا (Castlevania) – 2017-2021

برای سریالی که افسانه دراکولا را با هنر الهام گرفته از انیمه ترکیب می‌کند می‌توان حرف دیگری زد؟ این سریال اقتباسی از بازی‌های ویدیویی ژاپنی به همین نام داستان تاریکی دارد که قهرمان‌های آن شرور به نظر می‌رسند. داستان درباره سه شخصیت اصلی است که با دراکولا و ارتش‌های او مبارزه می‌کنند. این شخصیت‌ها در جادو و دنیای هیولاهای فانتزی غرق شده‌اند. اگر به دنبال داستانی اکشن و ماجراجویانه هستید این سریال را تماشا کنید.


1. بازی تاج و تخت (Game of Thrones) – 2011-2019

مگر می‌شود لیستی از سریال‌های جادویی معرفی کرد و “بازی تاج و تخت” بین آن‌ها نباشد؟ این سریال نه یکی از بهترین سریال‌های مشابه “چرخ زمان” بلکه یکی از بهترین سریال‌های فانتزی تاریخ است. “بازی تاج و تخت” براساس رمان “ترانه یخ و آتش” نوشته “جرج آر آر مارتین” ساخته شد. هر قسمت آن به ماجراها و شخصیت‌های گسترده‌ای می‌پردازد و بنابراین می‌تواند خودش یک فیلم باشد. ماجراهای سریال در دنیای بی رحم وستروس و اسوس رخ می‌دهد. طرفداران سریال “چرخ زمان” از دیدن این سریال پیچیده و بزرگ لذت می‌برند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های فانتزی و علمی-تخیلی براساس امتیاز IMDb


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم