بهترین فیلم‌های مستقل سینما که باید تماشا کنید (رده‌بندی بر اساس امتیاز IMDb)

بهترین فیلم‌های مستقل سینما – فیلم‌های مستقل چیزی متفاوت از فیلم متوسط استودیویی به بیننده ارائه می‌دهند. این فیلم‌ها اغلب با روایت یا سبک بازی می‌کنند و باعث می‌شوند بیننده نگاه متفاوتی به سینما داشته باشد. در برخی مواقع فیلم بسیار ساده است و ثابت می‌کند که یک داستان برای تبدیل شدن به فیلمی که تماشاگران از آن لذت خواهند برد، به میلیون‌ها دلار بودجه و جلوه‌های ویژه نیاز ندارد.

مجموعه‌ای از فیلم‌های مستقل وجود دارند که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند و دوستداران سینما ممکن است نام آن‌ها را نشنیده باشند. با این وجود، همه آنها ارزش تماشا را دارند زیرا شامل اجراهای خیره کننده و داستان‌های گیرا هستند. ما در این مقاله به معرفی بهترین فیلم‌های مستقل سینما بر اساس امتیاز IMDb پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


10. جانوران بدون کشور – 2015 – 7.7 – Beasts of No Nation

فیلم اورجینال نتفلیکس، جانوارن بدون کشور، داستان سربازی کودک به نام آگو را روایت می‌کند که در جریان جنگ داخلی در آفریقا در جنگ چریکی آموزش دیده است. در این فیلم بازیگر سرشناس بریتانیایی ادریس البا و همچنین ابراهام عطا تازه وارد در نقش آگو بازی می‌کنند.

البا و عطا برای نقش‌های خود نامزد جوایز زیادی شدند. در حالی که البا جوایز انجمن بازیگران سینما و ایندیپندنت اسپیریت را برای نقش مکمل خود دریافت کرد، عطا جایزه ایندیپندنت اسپیریت را برای بهترین نقش اول مرد و همچنین جایزه معتبر مارچلو ماسترویانی را برای بهترین بازیگر جوان در جشنواره فیلم ونیز دریافت کرد.


9. گمشده در ترجمه – 2003 – 7.7 – Lost In Translation

سوفیا کاپولا با نامزدی جایزه اسکار برای فیلم دومش، اولین زنی بود که در همان سال برای تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی نامزد شد. او برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی نیز شد.

گمشده در ترجمه با بازی بیل مری کمدین در نقشی جدی‌تر و همچنین ستاره در حال رشد اسکارلت جوهانسون، داستان بازیگر سرخورده باب هریس را دنبال می‌کند که برای فیلمبرداری یک آگهی تبلیغاتی به توکیو آمده‌است. در آنجا با زنی جوان و افسرده آشنا می‌شود و رابطه دوستانه‌ای با او آغاز می‌کند. این فیلم از نظر روایت و سبک بسیار خاموش است و بازیگران را در مرکز صحنه قرار می‌دهد. یکی از بهترین فیلم‌های مستقل سینما که می‌توان بارها و بارها آن را تماشا کرد.


8. رما – 2018 – 7.7 – Roma

کارگردان آلفونسو کوارون به ورایتی گفت که درام سیاه و سفید او یک فیلم کاملا شخصی است. این از طریق حساسیت و زیبایی نهفته در فیلمنامه و محصول نهایی نشان داده می‌شود. داستان فیلم رما در محله‌ای به همین نام که کوارون در مکزیکوسیتی در آن بزرگ شده است می‌گذرد.

رما یک فیلم مولف واقعی است، زیرا توسط کوارون کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی، فیلمبرداری و تدوین شده است. این فیلم برنده جوایز اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم خارجی سال شد.


7. رودخانه ویند – 2017 – 7.7 – Wind River

رودخانه ویند یک فیلم مستقل وسترن با بازی جرمی رنر و الیزابت اولسن است. رنر و اولسن نقش یک ردیاب و یک مامور اف‌بی‌آی را بازی می‌کنند که با هم کار می‌کنند تا قتل یک نوجوان را در منطقه حفاظت شده رودخانه باد در وایومینگ حل کنند.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی فیلمساز نامزد اسکار، تیلور شریدان، به دلیل فیلمبرداری و بازی‌های واقع‌گرایانه اولسن و رنر مورد تحسین قرار گرفت. بینندگان همچنین از فیلمنامه شریدان و پیچ و خم‌هایی که در طرح گنجانده شده‌بود لذت بردند. شریدان نامزد سه جایزه در جشنواره فیلم کن 2017 شد و جایزه Un Certain Regard در بخش بهترین کارگردانی را هم به‌دست آورد.


6. شکار انسان‌های سرگردان – 2016 – 7.9 – Hunt for the Wilderpeople

فیلم شکار انسان‌های سرگردان یک ماجراجویی با احساس خوب و عجیب است که ثابت می‌کند شخصیت‌پردازی و شیمی بین بازیگران از مهمترین جنبه‌های یک فیلم هستند. این فیلم به کارگردانی تایکا وایتیتی، فیلم‌ساز مستقل و برنده اسکار، داستان ریکی بیکر جوان و عمویش هک را دنبال می‌کند که در حال فرار از خدمات کودک هستند.

این فیلم با بودجه نسبتاً متوسط 2.5 میلیون دلاری، از شخصیت‌های خود برای خلق داستانی استفاده می‌کند که هم طنز و هم دل‌انگیز است. تضاد بین ریکی و هک، با کمک بازی‌های جولیان دنیسون و سام نیل، آن را به داستانی بعید و خنده‌دار تبدیل می‌کند.


5. اتاق – 2015 – 8.1 – Room

فیلم اتاق بر اساس رمان پرفروش اما دونوگیو، داستان پسری را روایت می‌کند که در اتاقی بزرگ می‌شود که او و مادرش در آن اسیر هستند. با توجه به اینکه قسمت اعظم فیلم در این اتاق اتفاق می‌افتد که فقط دو شخصیت را در خود جای داده است، فیلم توانایی‌های بازیگران خود را آزمایش می‌کند.

جیکوب ترمبلی و بری لارسون در فیلم فوق‌العاده هستند. ترمبلی با اینکه در زمان فیلمبرداری تنها 8 سال سن داشت، با بازی دلخراش و باورپذیرش فرمانروایی پرده را بر عهده داشت. او و لارسون هر دو به‌خاطر کارشان شناخته شدند، ترمبلی نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جوایز انجمن بازیگران سینما شد و لارسون اسکار بهترین بازیگر زن در سال 2016 را به خانه برد.


4. مانتی پایتون و جام مقدس – 1975 – 8.2 – Monty Python and the Holy Grail

مانتی پایتون، یک گروه کمدی بریتانیایی که در سال 1969 تشکیل شد، در طول سال‌ها چندین فیلم کمدی ساخته است، از جمله Life of Brian و The Meaning of Life. فیلم مانتی پایتون و جام مقدس پر امتیازترین فیلم این گروه در دوران حرفه‌ای آنهاست. این فیلم اقتباسی از داستان شاه آرتور و تلاش او برای جام مقدس است.

در این فیلم، اعضای مونتی پایتون نقش‌های مختلفی را بازی می‌کنند و خنده‌های زیادی را از سوی تماشاگران به همراه دارند. جلوه‌های ویژه کاربردی هستند و وقتی با میان‌آهنگ‌های متحرک دست‌کش همراه شود، حس بسیار جذابی به فیلم می‌دهد.


3. قفل، انبار و دو بشکه باروت – 1998 – 8.2 – Lock, Stock and Two Smoking Barrels

فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت اولین فیلم کارگردان بریتانیایی گای ریچی است. این فیلم جنایی-کمدی فوق‌العاده که در مقایسه با فیلم‌های بعدی او بودجه کمی داشت، داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که پس از از دست دادن پول زیادی در یک بازی پوکر، دست به دزدی می‌زنند.

این فیلم ریچی را به‌عنوان کارگردانی آینده‌دار معرفی کرده و اولین نقش بازیگری را برای ستاره اکشن آینده جیسون استاتهام ارائه کرد. قفل، انبار، و دو بشکه باروت نامزد سه جایزه بفتا، معادل بریتانیایی اسکار، شد و با جایزه تماشاگران به خانه رفت. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مستقل سینما است که هر سینمادوستی باید آن را تماشا کند.


2. ویران‌شده – 2010 – 8.3 – Incendies

ویران‌شده یک فیلم خارجی زبان است که داستان دوقلوهای بالغی را روایت می‌کند که مادرشان در بستر مرگ از برادری که نمی‌دانستند دارند، می‌گوید. اوج فیلم وحشیانه است و بسیاری از بینندگان را با آواره‌های روی زمین رها می‌کند.

این فیلم اگرچه در باکس آفیس خیلی خوب ظاهر نشد، اما مورد توجه آکادمی قرار گرفت و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. کارگردان فیلم، دنیس ویلنوو نیز از زادگاهش کانادا، با برنده شدن 8 جایزه جن، از جمله بهترین کارگردان، به رسمیت شناخته شد.


1. داستان عامه‌پسند – 1994 – 8.9 – Pulp Fiction

کوئنتین تارانتینو با دومین فیلم بلند خود، با خلق یک روایت چند داستانی و غیرخطی، اولین جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی را به‌دست آورد. اگرچه این فیلم یک روایت سرگرم‌کننده است، اما از آنجایی که بیننده را وادار می‌کند تا هر خط داستانی را کنار هم بگذارد، چالش‌برانگیز است.

داستان عامه‌پسند چهار داستان شامل دو قاتل، رئیس گانگستر آنها و همسرش، یک بوکسور در حال فرار و یک زن و شوهر سارق را دنبال می‌کند. بازیگران گروه شامل اجراهای به‌یاد ماندنی از جان تراولتا، اوما تورمن و ساموئل ال جکسون هستند. این فیلم یکی دیگر از بهترین فیلم‌های مستقل سینما است که نباید تماشای آن را از دست بدهید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم