بهترین سریال‌های مشابه “کابوی بیباپ” (Cowboy Bebop) که باید تماشا کنید

“کابوی بیباپ” یک سریال لایواکشن نئو-نوآر وسترن است که براساس انیمه‌ای به همین نام ساخته شد. داستان در سال 2171 رخ می‌دهد و درباره خدمه یک سفینه است که بدترین مجرمین منظومه خورشیدی را دنبال می‌کنند. در این بین گذشته تاریک شخصیت‌های داستان با اتفاقاتی که رخ می‌دهد گره می‌خورد. اگر این سریال را تماشا کردید و دوست داشتید در اینجا بهترین سریال‌های مشابه “کابوی بیباپ” را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. فرشته تاریکی – Dark Angel – 2000-2002

سریالی از “جیمز کامرون” (James Cameron) که انگار ترکیبی از بهترین سریال‌های اواخر سال‌های 1990 است و شخصیت اصلی آن یک زن قوی است. مکس یک ابرسرباز که از دست تشکیلاتی که او را به این روز درآورده‌اند فرار می‌کند. سپس به دنبال زنان و مردان شبیه خودش است. این سریال هم علمی تخیلی است و عناصر ژانرهای عاشقانه، تریلر و جنایی را هم در بر دارد.

همچنین بخوانید: سریال همسایه روانپزشک (The Shrink Next Door) و بهترین سریال‌های مشابه


6. میامی وایس – Miami Vice – 1984-1990

یک سریال نئو-نوآر دیدنی ساخته “مایکلمان” (Michael Mann). داستان درباره دو کاراگاه است که در داخل و بیرون میامی به دنبال عناصر جنایی هستند. این سریال در زمان پخش در عرصه سریال‌های پلیسی انقلاب به پا کرد. چون بر فرهنگ موج جدید سال‌های 1980 تمرکز داشت. سریال فراتر از عناصر نئو-نوآر خود از موسیقی و مد هم زیاد استفاده می‌کند. به علاوه، هر دو سریال به انحلال خشونت و جنسیت می‌پردازند.


5. شهر جنایتکاران – Mob City – 2013

یکی از بهترین سریال‌های مشابه “کابوی بیباپ” درباره کاراگاهی به نام جو که در دعوای بین پلیس لس آنجلس به رهبری کاپیتان پارکر و مافیای جنایی گیر افتاده است. داستان در سال 1947 در لس انجلس جریان دارد و فضای تاریک هالیوود را نشان می‌دهد. در حالی که “کابوی بیباپ” برای یافتن عناصر نئو-نوآر به آینده نگاه می‌کند، نگاه این سریال به گذشته نوآر است. هر دو سریال به مضامینی مثل جنایت، خشونت و فساد می‌پردازند.


4. کاراگاه حقیقی – True Detective – 2014-2019

یک سریال نئو-نوآر آنتولوژی با سبک، مضامین و شخصیت پردازی خاص. هر فصل داستان شخصیت‌ها و ماجرای متفاوتی دارد، اما جنایت و خشونت عنصر اصلی آن است. فصل اول به ارتباط میان دو کاراگاه پلیس می‌پردازد.

همچنین بخوانید: 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال کارآگاه حقیقی (True Detective) که باید تماشا کنید


3. خیابان کارناوال – Carnival Row – 2019

یک سریال نئو-نوآر دیدنی با فضای علمی تخیلی و تاریخی فانتزی. در هر دو سریال ماجرای عاشقانه هم می‌بینیم. در “کابوی بیباپ” ماجرای عاشقانه بین اسپایک و جولیا، دوست دختر بهترین دوست اسپایک بود. در اینجا هم چنین ماجرای عاشقانه‌ای دیده می‌شود.


2. گستره – The Expanse – 2015-2022

یک سریال وسترن فضایی با اقتباس از کتاب‌های “جیمز کوری”. در اینجا هم انسان از زمین فراتر رفته و منظومه خورشیدی را قبضه کرده است. خدمه یک سفینه متوجه توطئه‌ای می‌شوند که می‌تواند طوفان به پا کند. در این میان پای کاراگاه‌های پلیس هم باز می‌شود تا مشکلات را حل کنند. هر دوی این سریال‌ها به مسائلی مثل جنگ، جنایت و فساد می‌پردازند.


1. کابوی بیباپ – Cowboy Bebop – 1998-2000

بدون شک یکی از بهترین سریال‌های مشابه “کابوی بیباپ” انیمه اصلی است. این انیمه از همان زمان پخش به یکی از بهترین‌ها تبدیل شد. یک انیمه زیبا و خلاقانه که داستان چند شخصیت را به تصویر می‌کشد و ما را با ماجراجویی آن‌ها همراه می‌کند.

همچنین بخوانید: خودخواه‌ترین قهرمان‌های انیمه‌ که علاقه‌ای به کمک به دیگران ندارند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم