معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما

معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما

فیلم‌های موزیکال یکی از ژانرهای محبوب فیلم و سینما هستند که با وجود صحنه‌های رقص و موسیقی و آواز تجربه خوبی پدید می آورند. به همین دلیل در این مقاله 25 فیلم برتر موزیکال را مرور می‌کنیم.


1. جادوگر شهر از – The Wizard of Oz، 1939

25 فیلم برتر موزیکال: جادوگر شهر از

این فیلم با موسیقی که به ما یادآوری می‌کند دیگر در کانزاس نیستیم ما را به سرزمینی می‌برد که پر از جادوگر و میمون‌های پرنده است. جودی گارلند نقش دختری را ایفا می‌کند که می‌خواهد راه خانه‌اش را بیابد و در این مسیر با شیر، مترسک و آدم‌آهنی همراه می‌شود.


2. یک آمریکایی در پاریس – An American In Paris، 1951

25 فیلم برتر موزیکال: یک آمریکایی در پاریس

این فیلم کلاسیک از جین کلی داستان یک سرباز آمریکایی است که پس از جنگ در پاریس می‌ماند تا نقاش شود و عاشق یک دختر فرانسوی می‌شود. زمانی که یک وارث ثروتمند به این نقاش نزدیک می‌شود شاهد یک مثلث عشقی هستیم.


3. آواز در باران – Singin’ in the Rain، 1952

25 فیلم برتر موزیکال: آواز در باران

این فیلم از جین کلی با ارتقای صنعت فیلم‌سازی از فیلم‌های صامت به موزیکال، به یک فیلم به‌یادماندنی تبدیل شد که به خاطر صحنه‌های رقص با چتر شهرت دارد.


4. پادشاه و من – The King and I، 1955

25 فیلم برتر موزیکال: پادشاه و من

یول براینر (Yul Brynner) در این فیلم که پر از موسیقی، فشن و طراحی است و صحنه‌های رقص آن شهرت دارند، نقش پادشاه سیام را ایفا می‌کند. این فیلم داستان عشق پادشاه و پرستار بچه‌ها، یعنی آنا، را نشان می‌دهد و برای براینر جایزه آکادمی را به ارمغان آورد.


5. اوکلاهاما – Oklahama، 1955

25 فیلم برتر موزیکال: اوکلاهاما

شاید آهنگ معروف “چه صبح زیبایی” را شنیده باشید که اسکار همرستاین و ریچارد راجرز آن را ساخته‌اند و دختری روستایی را نشان می‌دهد که میان عشق یک پسر مزرعه‌دار و یک کابوی گیرکرده. این قطعه موسیقی از نمایشنامه “Green Grow the Lilacs” الهام می‌گیرد.


6. مردان و عروسک‌ها – Guys and Dolls، 1955

25 فیلم برتر موزیکال: مردان و عروسک ها

این فیلم با نقش‌آفرینی فرانک سیناترا، مارلون براندو و جین سیمون، داستان قماربازی است که به پول نیاز دارد. او با دوستش (مارلون براندو) شرط می‌بندد که نخواهد توانست توجه جین سیمون را جلب کند.


7. مضحک روی – Funny Face، 1957

25 فیلم برتر موزیکال: مضحک روی

این فیلم با نقش آ، رینی آدری هیپورن و فرد آستیر، یک دختر آزادیخواه آمریکایی را نشان می‌دهد که در دنیای رنگارنگ مد پاریس توسط یک ادیتور و عکاس مجله احاطه شده است.


8. داستان وست ساید – West Side Story، 1961

25 فیلم برتر موزیکال: داستان وست ساید

این داستان رومئو ژولیتی داستان زوجی را نشان می‌دهد که میان گانگسترهای رقیب گیر افتاده‌اند. یکی از اعضای باند عاشق خواهر یکی از اعضای رقیب می‌شود، که نقش آن را ناتالی وود ایفا می‌کند، و صحنه‌های متعدد رقص پدید می‌آید.


9. بانوی زیبای من – My Fair Lady، 1964

25 فیلم برتر موزیکال: بانوی زیبای من

این فیلم داستان قدیمی سیندرلا را نشان می‌دهد که در آن آدری هیپورن یک دختر روستایی است که یاد می‌گیرد همانند اشراف رفتار کند و به مراسم آنان راه پیدا کند.


10. چترهای شربورگ – The Umbrellas of Cherbourg، 1964

25 فیلم برتر موزیکال: چترهای شربورگ

این فیلم فرانسوی هم که دارای صحنه‌های رقص با چتر است، کاترین دنو را نشان می‌دهد که در یک فروشگاه چتر کار می‌کند. او عاشق یک مکانیک شده و پیش از آنکه او به جنگ با الجزایر برود از او باردار می‌شود و نمی‌تواند بدون او به زندگی خویش ادامه دهد.


11. ماری پاپینز – Mary Poppins، 1964

25 فیلم برتر موزیکال: ماری پاپینز

این فیلم داستان دایه‌ای را نشان می‌دهد که دارای قدرت‌های جالب‌توجه است (در اینجا هم چترها نقش دارند).


12. اشک‌ها و لبخندها – The Sound of Music، 1965

25 فیلم برتر موزیکال: اشک ها و لبخندها

این فیلم زیبای موزیکال درباره خانواده‌ای که در دامنه کوه‌های اتریش زندگی می‌کنند و با پرده خانه برای خود لباس می‌دوزند اما درعین‌حال بسیار شاد هستند، یکی از فیلم‌های به‌یادماندنی سینماست.


13. دختر شوخ – Funny Girl، 1968

25 فیلم برتر موزیکال: دختر شوخ

این موزیکال کمدی با نقش آ، رینی باربارا استرایسند، او را به‌عنوان یک خواننده نشان می‌دهد که به‌تدریج پیشرفت می‌کند.


14. ویولن‌زن روی بام – Fiddler on the Roof، 1971

25 فیلم برتر موزیکال: ویولن زن روی بام

این فیلم که از یک موسیقی الهام گرفته داستان پدری یهودی را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند هر 5 دختر خود را طبق رسوم یهودی بزرگ کند. او زمانی که می‌بیند دختران بزرگش نمی‌خواهند با مردان یهودی ازدواج کنند مقاومت می‌کند.


15. کاباره – Cabaret، 1972

این فیلم در آن روزها بسیار موفق شد و 8 جایزه اسکار کسب کرد. همچنین بازیگر این فیلم یعنی لیزا مینلی به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شد. او نقش یک خواننده کاباره را ایفا می‌کند که در دوران برلین پیش از نازی‌ها در یک مثلث عشقی و بین یک مرد تحصیل‌کرده انگلیسی و یک دخترباز آلمانی، گیر می‌کند.


16. فیلم راکی هارور – The Rocky Horror Picture Show، 1975

25 فیلم برتر موزیکال: فیلم راکی هارور

موسیقی این فیلم هنوز بسیاری از فیلم‌ها و نمایش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و داستان زوجی به نام برد و ژانت است که برای یک شب به یک صومعه ترسناک می‌روند.


17. گریس – Grease، 1978

این فیلم زیبا به دلیل ملودی به‌یادماندنی، اجراهای عالی و تأثیری که روی بیننده گذاشت هنوز هم جز فیلم‌های برتر سینماست.


18. هدویگ و اینچ عصبانی – Hedwig and the Angry Inch، 2001

25 فیلم برتر موزیکال: هدویگ و اینچ عصبانی

این فیلم زیبا درباره یک خواننده راک است که تغییر جنسیت داده و به سراغ فردی می‌رود که در گذشته آهنگ‌های او را دزدیده است.


19. مولن روژ – Moulin Rouge، 2001

25 فیلم برتر موزیکال: مولن روژ

این فیلم موزیکال مدرن با کارگردانی باز لورمن آهنگ هنرمندان مدرن مانند التون جان و پلیس را بازآفرینی کرده و داستان زندگی در پاریس قرن نوزدهم را نشان می‌دهد. در این فیلم یک فاحشه که در مولن روژ کار می‌کند عاشق یک نویسنده فقیر می‌شود اما زمانی که نظر یک مرد ثروتمند را به خود جلب می‌کند باید عشقش را پنهان کند تا مولن روژ را از ورشکستگی نجات دهد.


20. شیکاگو – Chicago، 2002

25 فیلم برتر موزیکال: شیکاگو

این فیلم دو نقش منفی زن سینما را به بینندگان نشان می‌دهد. کاترین زتاجونز و رنه زلوگر، در این فیلم که درباره جرم، جنایت و انتقام است، نقش‌آفرینی می‌کنند.


21. یک‌بار – Once، 2006

25 فیلم برتر موزیکال: یک بار

یک موزیسین خیابانی و مهاجر چکی باهم در فیلمی نقش‌آفرینی می‌کنند که چندین جایزه اسکار را برایشان به ارمغان می‌آورد. در این فیلم زیبا هیچ زیاده‌روی نمی‌بینید و موسیقی آن‌که توسط گلن هانسرد و مارکتا ایرگلوا، به زیبایی ساخته‌شده است.


22. سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street، 2007

25 فیلم برتر موزیکال: سوئینی تاد

در این فیلم از تیم برتون، جانی دپ و هبنا بنهام کارتر، در لندن قدیمی در یک آرایشگاه باهم کار می‌کنند. این آرایشگر که به خاطر جرم مرتکب نشده سال‌ها زندانی شده اکنون به شهر بازگشته تا انتقام بگیرد و دراین‌بین جان قربانیان بی‌گناهی را می‌گیرد.


23. اسپری مو – Hairspray، 2007

25 فیلم برتر موزیکال: اسپری مو

این فیلم موزیکال کمدی با نقش‌آفرینی جان تراولتا و نیکی بلونسکی درباره نوجوانی است که می‌خواهد برقصد و در یک برنامه تلویزیونی برنده می‌شود. این موفقیت باعث می‌شود که تلاش کند تا به تلویزیون راه پیدا کند.


24. بی‌نوایان – Les Miserables، 2012

25 فیلم برتر موزیکال: بی نوایان

این فیلم موزیکال فرانسوی داستان مجرمی به نام ژآن والژان است که یک کودک یتیم به نام کوزت را پس‌ازاینکه مادرش از دنیا می‌رود، به سرپرستی قبول می‌کند. پیش از انقلاب پاریس در سال 1832، زمانی که اوضاع فرانسه آشفته می‌شود، زندانبان قبلی والژان سعی می‌کند او را دستگیر کند.


لالالند – Lalaland، 2016

25 فیلم برتر موزیکال: لالالند

این فیلم موزیکال مدرن با نقش‌آفرینی اما استون و ریان گوزلینگ، موفقیت زیادی را به همراه آورد و باعث شد که جوایز اسکار را به دست آورد.

                               

دیدگاه‌ها (22)

بستن فرم

  1. neda

    آبان 7, 1401

    خیلی وقت پیش یه فیلم دیدم یه دختره همراه با مادرش میاد یه کشور دیگه اونجابا دخترای دیگه همرقص میشه و وارد مسابقه میشه اسمش یادم نیست چشام باباقوری در آورد انقد گشتم کسی اسمشو میدونه بگه لطفا😪

    پاسخ

    • سحر در پاسخ به neda

      آبان 10, 1401

      سلام عزیزم
      اسمش pich perfect

      پاسخ

  2. Sahar

    شهریور 16, 1401

    سلام روزبخیر . من تو دهه ۷۰ یه فیلم دیدم که داستان یه پسر به اسم ریکو بود که خیلی خوب میرقصید . و یه خانومی بخاطر منافع خودش میخواست اونو بکشه سمت خودش که در آخر پسره ارش جدا شد و تو اجرا رقص خودشو انجام داد و اول شد . میدونید اسم فیلمو

    پاسخ

  3. Tris

    اردیبهشت 7, 1400

    سلام من یه میکس از فیلمی دیدم که دختره رقص روی یخ کار می‌کرد ولی هی شکست میخورد یا اطرافیانش اذیتش می‌کردن و در آخر دختره که دیگه بزرگ شده بود برنده شد توی یه مسابقه بعد آهنگ Champion هم روش پخش میشد میشه اسمشو بگین؟

    پاسخ

  4. آوا

    اسفند 14, 1399

    سلام من یه فیلم خیلی وخ پیش دیدم اسمش یادم نی
    درباره یه گروه دخترو پسر بود ک گروه پسره خیلی قوی بودن و اجرا های خع قشنگی داشتن ولی گروه دختره کارهاشون تکراری بود در آخر دخترا خیلی تلاش میکنن و پیشرفت میکنن
    اسمشو نمیدونین؟
    خیلی دنبالش گشتم ولی پیداش نمیکنم

    پاسخ

    • Nazanin در پاسخ به آوا

      فروردین 26, 1400

      اسم فیلم Perfect pitch هستش

      پاسخ

  5. Arian

    آبان 17, 1399

    اگر مسءولان این سایت کامنت من رو میخوانند: واقعاAlvin and the Chipmunks فیلم بین این همه فیلم نیست؟؟
    مگه میشه همه ی دنیا اون فیلم رو دوست دارن خواهشا این فیلم رو در این لیست قرار بدید

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به Arian

      آبان 17, 1399

      سلام آریان جان،
      این مقاله درباره فیلم ها هستش،
      انیمیشن های موزیکال زیادی داریم که هیچ کدوم نیومدن تو این لیست،
      در آینده یه مقاله هم درباره انیمیشن های موزیکال تهیه میکنیم

      پاسخ

      • Arian در پاسخ به عباس

        آبان 18, 1399

        علائدین چطور اون که کارتون مانند نبود (خیلی کارتون مانند نبود اما به هرحال بیشتر فیلم مانند بود)

        پاسخ

  6. سیدمحسن

    آبان 14, 1399

    سلام من ی فیلمی دیدم که دقیق یادم نیست اسمش ی سرمایگزار میاد ی مربی میاره که از کل امریکا رقاص جمع میکنه و ی تیم تشکیل میدن میرن فرانسه به عنوان نماینده امریکا و دوم میشن اسمش نمیدونم چی بود

    پاسخ

  7. محمدامین

    شهریور 12, 1399

    سلام من چند وقت پیش یه فیلم دیدم ولی اسمش یادم نمیاد یهدپسره بود تو حرکات ورزشی و رقص مهارت داشتو مو فرفری بود بعد یه پسره هم بود مثل اون اون پسره سردسته یه گروه بود که باهم میرفتن و مسابقه میدادن تو یه قسمتش اب از اون جای مسابقه میاد بیرون و تقصیر مو فرفری بود اخرشم رقص رباتی میرن و میبرن لطفا کمکم کنید

    پاسخ

    • sara در پاسخ به محمدامین

      مهر 20, 1399

      سلام اسم فیلم step up 3 هست اینا جزو مجموعه های فیلم step up هستن که 5 قسمت داره

      پاسخ

  8. ابراهيم اميدى

    مرداد 7, 1399

    سلام
    ي فيلم مربوط به دهه نود ميلادى بود كه ي دختر از روستا مياد ودر لاس وگاس مشغول كار وبعد رقص لامبادا ميشه وهمش موزيك لامبادا اجرا ميشه و در ي سكانس دوست دختر سياهى داشت كه عاشق يك خواننده سياه ميشه وپس ازكلي تلاش بهش وقت ملاقات ميده وقتى ميره سرقرار دستورميده تا باديگارداش از طرفين مورد تجاوز شديدوسپس ضرب وشتم قرارش بدن كه درآخرفيلم ستاره رقص درقرارملاقات باهمون نامرد انتقام سختى#ازش ميگيره، بنظرم اسم فيلم لامبادا بود ولي ي فيلم ديگه مياد. ممنون ميشم اسمشو واسم پيداكنيد

    پاسخ

  9. فاطمه

    اسفند 27, 1398

    سلام من یه فیلمی رو چند وقت پیش دیدم اما اسمش یادم نمیاد میشه کمکم کنین فیلم در مورد یه زن و مرد بود که دو تا دختر داشتن یکی از دختر ها درسخوان بود و دانشگاه قبول میشه و برای تابستان میرن یه کمپ اونجا هر شب رقص دارن و اینا دختره در ازای پول به رقصنده میگه بهم اموزش بده و کم کم عاشق هم میشن
    اگه میشه کمکم کنین

    پاسخ

  10. فرانی

    شهریور 22, 1398

    پس چرا لالاند نیست :(((

    پاسخ

    • فرانی در پاسخ به فرانی

      شهریور 22, 1398

      اه چرا هست من مث که ندیدم

      پاسخ

  11. Elahe

    اسفند 25, 1397

    یه فیلم خارجی هست که دختره رقاصه اول نظافتچی یه سالن رقصه بعد میشه مربی اونجا و تو مسابقات شرکت میکنن اسمش چیه؟😭

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به Elahe

      اسفند 25, 1397

      سلام، فکر کنم فیلم Another Cinderella Story باشه

      پاسخ

    • احمد در پاسخ به Elahe

      بهمن 29, 1399

      اسم فیلم step up 1 هست اما فک کنم دیر رسیدم

      پاسخ

  12. MBLAG

    دی 24, 1397

    پس dream girls چی?!

    پاسخ

  13. روژان

    آبان 16, 1397

    باعث تعجبه که اسم شاهکار زیبا و بی همتا ” the phantom of he opera” تو این لیست نیست.

    پاسخ