10 فایده شگفت‌انگیز چای ارل گری

چای ارل گری یک نوشیدنی خوش‌طعم و دلپذیر است که طرفداران بسیاری دارد و در اینجا درباره مزایا و فواید آن صحبت می‌کنیم.

1. مناسب برای دندان‌ها

چای ارل گری سرشار از کاتچین است، نوعی از آنتی‌اکسیدان که علیه بیماری‌های دهان مبارزه می‌کند. فلوراید به‌طور طبیعی در چای ارل گری وجود دارد، همچنین در آب شیرین هم یافت می‌شود. همچنین علیه حفره‌های دندان مبارزه می‌کند. بنابراین حتی اگر از آب شهری استفاده نمی‌کنید می‌توانید با نوشیدن چای دندان‌های سالم‌تری داشته باشید.

2. گوارش

چای ارل گری برای گوارش هم مفید است. این نوشیدنی به هضم غذا کمک کرده و مشکلات هاضمه، کولیک و تهوع را از بین می‌برد. همچنین مشکلات روده‌ای مانند انگل را رفع می‌کند. بنابراین با حل مشکلات هاضمه باعث می‌شود که سلامت بدنتان حفظ شود.

3. مبارزه علیه اضطراب و نگرانی

ترنج موجود در چای ارل گری به دلیل خواص آروماتراپی باعث آرامش خاطر می‌شود. به همین دلیل چای ارل گری برای افرادی که از افسردگی، استرس و نگرانی رنج می‌برند یک نوشیدنی مناسب است.

4. انرژی

اگرچه میزان کافئین چای به پای قهوه نمی‌رسد اما می‌تواند تا حدی انرژی‌تان را افزایش دهد.

5. پیشگیری از سرطان

چای ارل گری حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است که رادیکال‌های آزاد مسئول ایجاد سرطان را از بین می‌برد. بنابراین نوشیدن آن احتمال ایجاد سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود. زیرا رادیکال‌های آزاد سلامت پوست را از بین می‌برند.

6. کاهش وزن

یکی از تأثیرات اعجاب‌آور چای ارل گری کاهش وزن است. این خاصیت به دلیل عصاره مرکبات موجود در آن است. به همین دلیل است که بیشتر افراد تصور می‌کنند که عصاره میوه‌ها باعث کاهش وزن می‌شود. درنتیجه آن کالری‌های موجود در غذا تجزیه شده و جذب ماهیچه می‌شود و یا از طریق متابولیسم دفع می‌شود. بنابراین به‌جای خامه یا شکر، به چای خود لیمو اضافه کنید.

7. پیشگیری از مشکلات قلبی

نوشیدن روزانه سه فنجان چای ارل گری احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. یکی از تحقیقاتی که در سال 2013 انجام گرفت نشان داد که سه ماه نوشیدن روزانه سه فنجان چای ارل گری میزان تری گلیسیریدهای خون را کاهش داده و میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد. همچنین میزان آنتی‌اکسیدان این شرکت‌کنندگان افزایش یافت که حالا می‌دانیم علیه رادیکال‌های آزادی که سلول‌ها را تخریب می‌کنند، مبارزه می‌کند.

تحقیق دیگری که در دانشگاه دیگر انجام‌شده نیز نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. تحقیقی که بر روی بیش از 200 بیمار با فشارخون بالا انجام گرفت نشان داد که پس از مصرف یک‌ماهه چای ارل گری میزان کلسترول بد آن‌ها تا 39 درصد کاهش یافت. همچنین میزان قند خون آن‌ها 22 درصد کاهش یافت و کلسترول خوبشان 41 درصد افزایش. این کاهش در قند خون نشان داد که این چای می‌تواند برای بیماران دیابتی هم مؤثر باشد.

8. کاهش استرس

برخلاف قهوه، چای ارل گری می‌تواند باعث ریلکس شدن بدن بشود. اما همان‌طور که گفته شد می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد. به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که موافق قهوه نیستند جایگزین مناسبی باشد.

9. درمان سرماخوردگی

ترنج موجود در این چای سیستم ایمنی را تقویت کرده و تب را کاهش می‌دهد. به همین دلیل یک داروی طبیعی برای درمان سرماخوردگی محسوب می‌شود.

10. آب‌رسانی بدن

تأثیر چای ارل گری در آب‌رسانی بدن تنها به دلیل دم شدن آن با آب نیست. بلکه به دلیل داشتن میزان بالای پتاسیم تعادل مایعات بدن را حفظ کرده و برخلاف قهوه باعث آب‌رسانی بدن می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم