بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه که باید تماشا کنید و لذت ببرید

بیشتر سریال‌های انیمه داستان ادامه دار دارند که گاهی اوقات تا انتها ادامه پیدا می‌کند و گاهی اوقات نه. دلیلش این است که مانگای الهام بخش انیمه ها طولانی‌ترین داستان و بهترین شخصیت پردازی را دارد. سریال‌های آنتولوژی مسیر متفاوتی دارند. هر اپیزود داستان و شخصی متفاوتی را نشان می‌دهد و ما را به دنیای تازه‌ای می‌برد. گاهی اوقات راوی صحنه و مضامین محدودی را نشان می‌دهد و فقط در یک اپیزود به آن می‌پردازد. در اینجا بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جنگ ستارگان: چشم اندازها – Star Wars: Visions – 2021

انیمه “جنگ ستارگان” دنیایی با سری فیلم‌های کوتاه است. هر اپیزود انیمه توسط کمپانی انیمه سازی متفاوتی ساخته شده. بنابراین سبک هر قسمت متفاوت است. دوئل‌های سامورایی مانند، حضور جداب، جابای هات و غیره این انیمه را دیدنی کرده‌اند. فصل اول انیمه نه قسمتی است.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ساخته شده که به بقیه انیمه‌ها شباهت ندارند


9. عشق، مرگ و ربات‌ها – Love, Death, & Robots – 2019

یکی از بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه با اپیزودهای علمی-تخیلی و ژانر سورئال. تکنیک‌های رایانه‌ای انیمه را دیدنی کرده است. داستان این انیمه از نوشته‌های “کن لئو”، نویسنده‌ای که جایزه هوگو را دریافت کرده، اقتباس شد و در چین اتفاق می افتد.


8. یامیشیبای: داستان‌های شبح ژاپنی – Theatre Of Darkness: Yamishibai – 2013

این انیمه با داستان‌های تاریک و سبک خاص انیمیشنی‌اش اپیزودهای سه تا پنج دقیقه‌ای دارد. داستان درباره پیرمردی است که هر روز ماسک می‌پوشد و به زمین بازی می‌رود تا داستان متفاوتی را روایت کند. این سریال ترسناک براساس فرهنگ ژاپنی و آسیایی خلق شده و از داستان‌ها و اساطیر قدیمی و افسانه‌های شهری استفاده می‌کند. این انیمه در 90 اپیزود ساخته شده و دیدنی است.


7. آیاکاشی: داستان‌های ترسناک سامورایی – Ayakashi: Samurai Horror Tales – 2006

یکی از بهترین سریال‌های آنتولوژی انیمه ساخته تویی انیمیشن که به خاطر ساخت انیمه هایی مثل “دراگون بال” (Dragon Ball)، “ملوان ماه” (Sailor Moon)، “وان پیس” (One Piece) و غیره، شهرت دارد. انیمه در 11 اپیزود به سه داستان می‌پردازد. مثلاً، در یکی از داستان‌ها زنی که همسرش به او خیانت کرده می‌خواهد انتقام بگیرد. در داستان دیگر به رابطه ممنوعه یک انسان و یک ایزدبانو پرداخته می‌شود.


6. مونونوکه – Mononoke – 2007

یکی از آف شوت‌های “آیاکاشی: داستان‌های ترسناک سامورایی” با سبک آوانگارد انیمه سازی و داستان گویی. با این که انیمه به پرسه کردن‌های یک شخصیت مجرد می‌پردازد، اما با وجود ارواح شرور و شخصیت‌های دیگر هر اپیزود با دیگری فرق دارد.

همچنین بخوانید: ویژگی‌های رایج انیمه که تازه‌واردان دنیای انیمه باید بلد باشند


5. ادبیات آبی – Aoi Bungaku – 2009

انیمه‌ای از ادبیات کلاسیک ژاپن که شش داستان کوتاه را روایت می‌کند. هر داستان توسط نویسنده و کارگردان متفاوتی اقتباس شده است. هنرمندان مانگا هم طراحی شخصیت‌ها را برعهده دارند. از مضامین انیمه عبارتند از انزوا، روابط پیچیده و داستان‌های محلی.


4. عبور از انسان – Human Crossing – 2003

داستان‌های سیزده اپیزود انیمه ارتباط خطی ندارند. آن‌ها فقط داستان‌هایی هستند که در ژاپن امروزی روایت می‌شوند و روزمری های انسان را نشان می‌دهند. مضمون اصلی انیمه انزوای زندگی شهری و تنهایی است. ارتباط بین مردم و درس‌هایی که یاد می‌گیرند تماشاگر را غافلگیر می‌کنند. این سریال به خاطر انیمیشن واقعی خود شناخته می‌شود و احساسات انسانی را به شیوه جالبی نشان می‌دهد.


3. اوتونا جوشی – Otona Joshi No Anime Time – 2011-2013

انیمه ای درباره زندگی و داستان‌های زنان. هر داستان درباره یک زن ژاپنی است. در یک داستان یک زن میانسال قبل از رفتن به تجدید دیدار مدرسه به زندگی خودش فکر می‌کند. در داستان دیگر زنی با مردی دیگر زندگی تازه‌ای شروع می‌کند. در این انیمه عشق و خانواده مضمون اصلی است.


2. بچه‌های سوزان دریایی – Tsuredure Children – 2017

این انیمه در دبیرستان اتفاق می افتد و درباره ماجراهای دانش آموزان مدرسه است. داستان‌ها متفاوت هستند، اما دوستی بین بچه‌ها داستان‌ها را به هم مربوط می‌کند. بنابراین از تماشای ماجراجویی عاشقانه بچه‌ها لذت می‌برید. این بچه‌ها با چالش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند. پس حتماً با داستان آن‌ها همراه شوید.

همچنین بخوانید: انیمه‌های عجیب و غریب تاریخ به ترتیب رتبه‌بندی‌شان که باید تماشا کنید


1. موشی‌شی – Mushishi – 2005-2006

داستان انیمه در دوره تاریخی بین دوران ادو و میجی اتفاق می افتد. موشی‌ها نوعی موجود بدوی هستند و بیشتر انسان‌ها نمی‌توانند آن‌ها را ببینند. در این انیمه با راوی داستان همراه می‌شویم. او از شهری به شهر دیگر می‌رود و در مشکلات به مردم کمک می‌کند. هر اپیزود به یک شخصیت و مشکلاتش می‌پردازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم