بهترین فیلم‌های مشابه “دندان‌ شب” (Night Teeth) که حتماً باید تماشا کنید

“دندان‌ شب” یک فیلم ترسناک و خون‌آشامی به کارگردانی “آدام رندال” (Adam Randall) است. بنی یا همان “خورخه لندبورگ جونیور” (Jorge Lendeborg Jr.) ، دانشجوی جوانی است که هرگز در ترسناک‌ترین خیالاتش هم تصور نمی‌کرد که دو دختر خون‌آشام را درحالی‌که به‌جای برادرش در حال رانندگی است، به‌عنوان مسافر انتخاب کند. اما این اتفاق در یک شب وحشتناک در لس‌آنجلس واقعاً رخ می‌دهد. حالا او چاره‌ای ندارد جز اینکه آن‌ها را به مقصد برساند. این دو دختر تمام خون‌آشام‌های قدرتمند را می‌کشند تا سلسله‌مراتب تازه‌ای ایجاد کنند. اگر این فیلم را تماشا کرده‌اید و آن را دوست داشته‌اید، در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های مشابه “دندان‌ شب” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. گرگ‌ومیش – Twilight – 2008

فیلم”گرگ‌ومیش” بر اساس کتابی با همین نام که در سال 2005 توسط “استفانی میر” (Stephenie Meyer) نوشته‌شد، ساخته شده است. داستان حول یک مثلث عشقی بین یک دختر به‌ظاهر معمولی به نام بلا سوان با بازی “کریستن استوارت” (Kristen Stewart) و “رابرت پتینسون”(Robert Pattinson) در نقش ادوارد کالن خوش آشام و تریانتروپ یا جاکوب بلک با نقش‌آفرینی “تیلور لاتنر” (Taylor Lautner)می‌چرخد. پس‌ازاینکه بلا به فورکز در واشنگتن نقل‌مکان می‌کند تا با پدرش زندگی کند، با ادوارد و سایر اعضای خانواده کالن آشنا می‌شود. بعدا متوجه می‌شود که آن‌ها خون‌آشام‌هایی هستند که از نوشیدن خون انسان خودداری می‌کنند. این فیلم هم مثل “دندان شب” یک اثر عاشقانه است.

همچنین بخوانید: انیمه ویچر: کابوس گرگ و انیمه‌های مشابه آن که باید تماشا کنید


5. بافی قاتل خون‌آشام‌ها – Buffy the Vampire Slayer – 1992

قبل از اینکه سریال تلویزیونی جدیدی در مورد قاتل بلوند خون‌آشام‌ها با درخشش “سارا میشل گلر”(Sarah Michelle Gellar)  در نقش بافی ساخته شود، یک فیلم ترسناک و کمدی که نقش اصلی آن را “کریستی سوانسون” (Kristy Swanson) بازی می‌کرد، وجود داشت. “جاس ویدون” (Joss Whedon) که بعداً دو سری اول فیلم “انتقام‌جویان” (Avengers)  را کارگردانی کرد، فیلم‌نامه این فیلم را نوشت و مجموعه تلویزیونی را نیز ساخت. در این فیلم، بافی سامرز یک دانش‌آموز دبیرستانی است که مردی ملقب به مریک به او می‌گوید که بافی در آینده به یک قاتل خون‌آشام‌ها تبدیل می‌شود. هر دو فیلم “دندان شب” و “بافی قاتل خون‌آشام‌ها”  (Buffy the Vampire Slayer)در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتند و دارای انسان‌هایی هستند که قصد از بین بردن خون‌آشام‌ها رادارند.


4. پسران گمشده – The Lost Boys – 1987

“پسران گمشده” (The Lost Boys) فیلمی ترسناک متعلق به دهه 1980 است. مایکل امرسون که “جیسون پاتریک” (Jason Patric)  نقش آن را بازی می‌کند یک تازه‌وارد در سانتا کارلای کالیفرنیا است. او با اعضای یک باند دوچرخه‌سوار جوان، ازجمله رهبر مرموز آن، دیوید پاورز با نقش‌آفرینی “کیفر ساترلند”(Kiefer Sutherland) آشنا و با آن‌ها دوست می‌شود. مدت زیادی نمی‌گذرد که مایکل متوجه می‌شود که دیوید و دیگران خون‌آشام هستند و مسئول ناپدید شدن چندین نفر در مدت اخیر هستند. پس‌ازاینکه دیوید مایکل را به یک خون‌آشام تبدیل می‌کند، نفر بعدی باید با برادر کوچک‌ترش سم و دوستانشان همکاری کند تا از تغییر شکل کامل او جلوگیری کند. این فیلم هم با طنز و سبک مخصوصی به ژانر خون‌آشامی می‌پردازد. بنابراین یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “دندان‌ شب” است.

همچنین بخوانید: معرفی 9 فیلم درباره خون آشام‌ها و گرگینه‌ها که در آینده نزدیک اکران خواهند شد


3. تیغه – Blade – 1998

فیلم”تیغه” (Blade) که بر اساس شخصیت همنام مارول کامیکس ساخته‌شده است، روند فعلی فیلم‌های ابرقهرمانی در هالیوود را آغاز کرد. شخصیت همنام “وسلی اسنایپس”(Wesley Snipes)  ترکیبی از انسان و خون‌آشام است که تمام قدرت‌های یک خون‌آشام را دارد؛ اما نقاط ضعف آن‌ها را نه. ازآنجایی‌که او در برابر نور خورشید مقاوم است، لقب “روزگرد” را به خود گرفته است. هم در “دندان شب” و هم در “تیغه”، خون‌آشام‌ها قدرت، ثروت و نفوذ باورنکردنی و زیادی جمع‌آوری کرده‌اند و تأسیساتی را راه‌اندازی می‌کنند که خون قربانیان خود را در آنجا تخلیه می‌کنند.


2. جهان زیرین – Underworld – 2003

فیلم “جهان زیرین” (Underworld) که در سبک خود از بهترین فیلم‌های همه ادوار به‌حساب می‌آید، داستان جنگی باستانی بین خون‌آشام‌ها و لیکن‌ها را روایت می‌کند. سلن با بازی”کیت بکینسیل”(Kate Beckinsale)، یک قاتل خون‌آشام خطرناک، متوجه می‌شود که لیکن ها به‌طور غیرطبیعی به یک دانشجوی پزشکی به نام مایکل کوروین با نقش‌آفرینی “اسکات اسپیدمن”(Scott Speedman) علاقه‌مند هستند.

وقتی‌که موضوع را بیشتر بررسی می‌کند، متوجه می‌شود که لوسیان یا همان”مایکل شین”(Michael Sheen)، رهبر لیکن‌ها، که خون‌آشام‌ها فکر می‌کردند کشته‌شده است، مدت‌ها است که زنده است. این موضوع او را به کشف یک توطئه و خیانت در میان هم نوعان خود سوق می‌دهد. داستان هر دو فیلم “دندان شب” و “جهان زیرین” حول محور جنگ بین این دو گونه است، اگرچه در فیلم قبلی، بین انسان‌ها و خون‌آشام‌ها اتفاق می‌افتد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 فیلم جذاب و دیدنی شبیه گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)


1. مصاحبه با خون‌آشام: تاریخچه داستان‌های خون‌آشام- Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles – 1994

“مصاحبه با خون‌آشام” (Interview with the Vampire) اقتباسی سینمایی از رمان همنام آن نوشته “آن رایس” (Anne Rice) در سال 1976 است. در این فیلم، خبرنگار ساکن سانفرانسیسکو، دنیل مولوی با بازی “کریستین اسلیتر” (Christian Slater) با مردی مرموز به نام لویی دو پونت دو لاک که “برد پیت” (Brad Pitt) نقش آن را بازی کرده است مصاحبه می‌کند. لویی ادعا می‌کند که او یک خون‌آشام با سنی نزدیک به 200 سال است.

پس از مرگ خانواده‌اش، خون‌آشامی به نام لستات دی لیونکور با اجرای “تام کروز” (Tom Cruise) او را گاز گرفت و او را برگرداند. از آن زمان، لوئیس از خونخواهی و ماهیت ذاتی خون‌آشام‌ها عصبانی شد. هر دو فیلم “دندان شب” و “مصاحبه با خون‌آشام” به‌طور کامل رابطه پیچیده بین یک خون‌آشام و سازنده آن‌ها را بررسی می‌کنند. بنابراین این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مشابه “دندان‌ شب” است که باید تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم