فیلم “خیابان جامپ شماره 21” (21 Jump Street) و بهترین فیلم‌های مشابه

فیلم اکشن کمدی “خیابان جامپ شماره 21″ که توسط” فیل لرد” (Phil Lord) و “کریستوفر میلر” (Christopher Miller) به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی لایو اکشن آن‌ها شناخته می‌شود، تماشاچی را به مرز قهقهه می‌کشاند. این موضوع نشان از قدرتمندی این محصول در ژانر خود است. این فیلم به‌نوعی نسخه بازسازی‌شده از یک نمایش تلویزیونی مربوط به اواخر دهه 80 با نامی مشابه است که نقطه شروع به کار “جانی دپ” (Johnny Depp) بود. داستان از این ‌قرار است که جمعی از دوستان دبیرستانی بانام‌های اشمیت با بازی “جونا هیل”(Jonah Hill)  و جنکو با نقش‌آفرینی “چنینگ تیتوم“(Channing Tatum)  افسر پلیس می‌شوند. در اداره مرکزی پلیس، آن‌ها توسط مافوقشان مأمور می‌شوند تا یک کارتل مواد مخدر مصنوعی را شناسایی و منهدم کنند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که آن‌ها باید مخفیانه به مدرسه قدیمی خود بروند. مدرسه‌ای که پس از آسیب‌‌های فراوان در دوران دبیرستان، بار دیگر فرصت پیداکرده‌اند تا خودی در آنجا نشان دهند. اگر کلیت داستان را دوست داشتید، ما پیشنهادهای مشابهی برایتان داریم. اکثر این فیلم‌ها مشابه فیلم “خیابان جامپ شماره ۲۱” هستند. با پروشات همراه باشید.


7. دختران سفید پوست – White Chicks – 2004

فیلم “دختران سفیدپوست” به کارگردانی “کینن آیوری وینز” (Keenen Ivory Wayans) ، فیلمی درخشان است اما نه یک فیلم درخشان معمولی. این فیلم گاهی اوقات آن‌قدر ظالمانه است و شمارا به مرز انزجار می‌رساند که خون گریه می‌کنید. داستان ازاین‌قرار است که دو مأمور سیاه‌پوست اف‌بی‌آی به نام‌های کوین و مارکوس خود را به‌عنوان دو خواهر سفیدپوست به نام‌های بریتنی و تیفانی جا می‌زنند تا معمای یک آدم‌ربایی را حل کنند. برادران “شون وینس” (Shawn Wayans) و “مارلون وینس” (Marlon Wayans) نمایشی در این فیلم  به اجرا می‌گذارند.

منتقدان در زمان اکران فیلم را موردانتقاد فراوانی قراردادند. این فیلم نامزد دریافت پنج جایزه تمشک طلایی برای بدترین فیلم، بدترین بازیگر زن، بدترین کارگردانی، بدترین فیلم‌نامه و بدترین زوج فیلم شد. اما اگر هنوز مایل به تماشای این فیلم هستید، بد نیست بدانید که این فیلم در سال‌های بعد به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها در این ژانر و در مقایسه با سایر رقبای خود در نظر گرفته شد. اگر به دنبال فیلمی مشابه فیلم “خیابان جامپ شماره 21” هستید، این فیلم یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

همچنین بخوانید: 15 فیلم اکشن شبیه فیلم Edge Of Tomorrow که از تماشای آنها لذت می‌برید


6. ساعت شلوغی –   Rush Hour- 1998

فیلم “ساعت شلوغی” به کارگردانی “برت رتنر”(Brett Ratner) ، فیلمی سراسر اکشن و در عین حال خنده‌دار و غیرمنتظره است. کارآگاهی اهل هنگ کنگ به نام لی باید سفری به دور دنیا و  به مقصد لس آنجلس داشته باشد تا دختر جوانی که دزدیده‌شده است را نجات دهد و به کنسول چین بازگرداند. او با افسر پلیسی دیگر از لس آنجلس، تیمی عجیب‌وغریب تشکیل می‌دهد و سفری پرفرازونشیب و پرخطر در پیش رو خواهند داشت.

موفقیت فیلم اصلی در فروش گیشه، تبدیل به امتیازی شد تا دو سری  دیگر از این محصول سینمایی به وجود آید که همگی از جانب مخاطبین با استقبال مواجه شدند. “جکی چان” (Jackie Chan) و “کریس تاکر” (Chris Tucker)  اجراهای نوسانی و فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند تا رابطه رفاقتی بین دو پلیس را به‌خوبی به تصویر بکشند. اگر “خیابان جامپ شماره ۲۱” به‌اندازه کافی برایتان هیجان‌انگیز نبوده است، این فیلم تصورات شما را از این ژانر عوض می‌کند.


5. ظهر شانگهای – Shanghai Noon – 2000

” تام دی” (Tom Dey) به‌عنوان کارگردان با ساخت فیلم “ظهر شانگهای” (Shanghai Noon) که محصول سال 2000 است به موقعیتی تقریباً غیرممکن دست‌یافت. فیلم ترکیبی عالی از هنرهای رزمی و فیلم‌های وسترن است. چون وانگ که یکی از گاردهای امپراتوری است  برای پیدا کردن یک شاهزاده خانم به یکی از ایالات امریکا سفر می‌کند. او با روی اوبانن که دزدی خرده‌پا و شیاد است همکاری می‌کند و به او وعده پول می‌دهد.

نتیجه یک درام اکشن به‌شدت هیجانی با مشارکتی است که نظیرش را کمتر جایی دیده‌اید . در این فیلم هیچ پلیسی مثل فیلم “خیابان جامپ شماره 21” وجود ندارد، اما بازی مشترک “جکی چان” (Jackie Chan)  و “اوون ویلسون” (Owen Wilson) در بستر یک کمدی عجیب‌وغریب به‌خوبی توقعات تماشاچی را برآورده می‌کند.


4. راه سخت – The Hard Way – 1991

فیلم سینمایی “راه سخت”(The Hard Way) به کارگردانی “جان بدهام” (John Badham)، یک فیلم کمدی- اکشن پلیسی است که با فیلم‌نامه‌ای طنز و به‌یادماندنی، صحنه‌هایی هیجانی و استرس‌زا به همراه دارد. داستان حول محور” نیک لانگ” (Nick Lang)، قهرمان اکشن هالیوودی می‌چرخد که ناامیدانه می‌خواهد نقش جدیدی در یک نمایش پلیسی بازی کند. او با کاپیتان بریکس از اداره پلیس نیویورک قرارداد می‌بندد تا رویه و رفتار پلیس را یاد بگیرد. اتفاقاً کاپیتان بریکس از طرفداران اوست.

بریکس او را به ستوان جان ماس متصل می‌کند، که باید به محافظت از نیک در مقابل آسیب‌های احتمالی حین تعقیب یک قاتل زنجیره‌ای بپردازد. اگرچه روند داستان بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما چیزی که این فیلم در نظر مردم از سایر فیلم‌های مشابه متمایز می‌کند فیلم‌نامه‌ای قانع‌کننده و بازی مشترک و بی‌نظیر  “جیمز وودز” (James Woods) و “مایکل جی فاکس” (Michael J. Fox) است. اگر سطح کمیک “خیابان جامپ شماره 21” را می‌پسندید، این فیلم سزاوار توجه شماست.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سینما درباره ماموران مخفی پلیس بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


3. پلیس خفن – Hot Fuzz – 2007

“پلیس خفن” (Hot Fuzz) به کارگردانی “ادگار رایت” (Edgar Wright) یک کمدی- اکشن پلیسی است که از فیلم‌های پیشین در ژانرهای مشابه خود الهام گرفته است. این  فیلم  در مورد دو افسر پلیس است که به بررسی قتل‌های وحشتناک و زنجیره‌ای در دهکده کم‌جمعیت وست کانتری می‌پردازند. اما باوجود طنزی منحصربه‌فرد و سکانس‌های اکشن درجه‌یک، فیلم تقریباً به تقلید از فیلم‌های قبلی در این ژانر به پایان می‌رسد.

بااین‌حال، این فیلم در ایجاد هویت برای خود ناکام نماند. ارتباط بین “سایمون پگ” (Simon Pegg)  و “نیک فراست” (Nick Frost) باوجود شخصیت‌های متفاوت شما را به یاد “خیابان جامپ شماره 21” می‌اندازد، و اگر به دنبال یک کار مشابه از این ژانر بعد از فیلم “خیابان جامپ شماره 21″هستید، این فیلم را از دست ندهید.


2. مردان خوب – The Nice Guys – 2016

کمدی اکشن پلیسی و دوستانه “مردان خوب”  (The Nice Guys) آن‌هم با شخصیت هایی با رفتارهای متضاد و همچنین با کارگردانی”شین بلک”(Shane Black) ، دیدنی است. دیدن “راسل کرو” (Russell Crowe)  و “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) در کنار هم و در یک ماجراجویی پلیسی ممکن است رؤیای دور شما بوده باشد، اما خوشبختانه برخی از رؤیاها به حقیقت می‌پیوندند. هالند مارچ، یک جاسوس خصوصی بداقبال در دهه 70 در لس آنجلس است. جکسون هیلی یک پلیس بی‌رحم با مجوز کشتن است. با ناپدید شدن مرموز دختری به نام آملیا، مارچ و هیلی باهم یک تیم تشکیل می‌دهند.

آن‌ها متوجه می‌شوند که برخی از جنایتکاران نیز به دنبال پیدا کردن مکان نگه‌داری دختر هستند. این فیلم در بستر داستانی کلاسیک از دوران گذشته را روایت می‌شود و با نمایشی پرانرژی فیلم‌برداری نوآر و موسیقی یکپارچه‌سازی شده با سیستم، محصولی است که نمی‌توانید در برابر دیدن آن مقاومت کنید. این فیلم در مقایسه با “خیابان جامپ شماره 21” اکشن‌تر است و توقعات شما را به‌خوبی برآورده می‌کند.


1. فرار نیمه شب – Midnight Run – 1988

“مارتین برست” (Martin Brest)، کارگردان تحسین‌شده آثاری مثل “مد روز” (Going in Style) و “بوی خوش زن” (Scent of a Woman), است که همچنین به خاطر فیلم کمدی-اکشن پلیسی‌اش ” فرار نیمه‌شب” (Midnight Run)  شهرت دارد. ادی مسکان، به‌عنوان پلیسی پرافتخار، جک والش را استخدام می‌کند تا حسابداری به نام دوک را دستگیر کند. شرح شغل بسیار ساده است، اما مشکل آنجاست که همه به‌نوعی به دنبال دوک هستند.

جک درگیر تعقیب و گریز می‌شود درحالی‌که از مقامات فرار می‌کند و از دست دوک جان سالم به درمی‌برد. “رابرت دنیرو” (Robert De Niro) یک اجرای پرآشوب‌ و تنش در برابر “چارلز گرودین” (Charles Grodin) با اعتمادبه‌نفس بسیار بالا ارائه می‌کند و نقش یک رفیق پلیس را به تکامل می‌رساند. اگر از طرفداران این نوع داستان‌های پلیسی شبیه به “خیابان جامپ شماره 21” هستید این فیلم مخصوص شماست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر با موضوع رابطه دوستی بین پلیس‌ها که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم