لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید

تماشای فیلم‌های تریلر به شما شور و هیجان خاصی می‌بخشد و باعث می‌شود که احساس سرزندگی کنید. به همین دلیل انتخاب  تعدادی از این فیلم‌ها در میان فیلم‌های تریلر کار سختی است. همچنین نمی‌توان این لیست را به چند کارگردان خاص اختصاص داد. لازم به ذکر است که این فیلم‌ها بدون تربیت مشخص در این لیست قرار گرفته‌اند. با پروشات همراه باشید.


1. جزیره شاتر – ۲۰۱۰ – Shutter Island

“جزیره شاتر” یکی از بهترین تریلرهای روان شناسانه قرن جدید و شاهکار دیگری از مارتین اسکورسیزی است. این فیلم نوآر و رازآلود یک کاراگاه کنجکاو را نشان می دهد که می خواهد به موضوعی پی ببرد، سپس با کمک فلش بک هایی به روایت داستان پی می بریم، شخصیت زن اغواگر را میبینیم، با شخصیت های مکمل روبه رو می شویم که در خلق فضای رازآلود فیلم موثرند و همچنین پایان تراژیک داستان هم تاریک و غم انگیز است. علاوه بر این لئوناردو دی کاپریو بار دیگر قدرت بازیگری خود را در این فیلم به اثبات می رساند. همچنین بازی بن کینگزلی در این فیلم زیبا و دیدنی است.


2. پنجره عقبی – 1954 – Rear Window

این شاهکار سینمایی در زمینه تریلر ما را با جیمی استورات ویلچر نشین همراه می‌سازد که به دلیل ناتوانی در حرکت روبه روی پنجره نشسته و زندگی همسایگان را رصد می‌کند. دراین‌بین چیزهایی را می‌بیند که نمی‌بایست. گریس کلی (Grace Kelly) و ریموند بر (Raymond Burr) زیبایی این فیلم می‌افزایند.


3. تنگه وحشت – 1991 – Cape Fear

به‌ندرت اتفاق می‌افتد که بازسازی یک فیلم آن‌قدر موفق باشد که از نسخه اصلی پیشی بگیرد. اما این اتفاق در این فیلم از اسکورزی رخ داد. نسخه سال 1962 فیلم موفقی بود اما اسکورزی عامل روان‌پریشی را در کنار عنصر خانواده ازهم‌گسیخته و فیلم‌برداری موفق استفاده کرد. این فیلم داستان یک انتقام است که در 15 دقیقه آخر به اوج می‌رسد اما از ابتدا تا انتها عنصر خطر کاملاً حس می‌شود.


4. دختر گمشده – ۲۰۱۴ – Gone Girl

این فیلم به مسائلی همچون اختلاف فرهنگی، اقتصادی و خیانت در زندگی زناشویی، رسانه، تأثیر فرایندهای اقتصادی روی زندگی خانوادگی و ظاهرسازی می‌پردازد. دو انسان هر قدر هم عاشق هم باشند هیچگاه از درون یکدیگر خبر ندارند و اصرار بر آگاه شدن از افکار درونی یکدیگر ممکن است عواقب فوق العاده خطرناکی داشته باشد. یک درام هیجان‌انگیز از دیوید فینچر (David Fincher) که ارزش چند بار دیدن را دارد.


5. حس ششم – 1999 – The Sixth Sense

حس ششم از آن دست فیلم‌هایی است که با طرح داستان پیچیده همیشه برای تماشاگر جذاب است و یک فیلم کلاسیک مدرن محسوب می‌شود. هالی جوئل آزمنت (Haley Joel Osment) کودک هشت‌ساله‌ای است که افراد مرده را می‌بیند. کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی‌ نایت شایمالان فوق العاده است و بروس ویلیس (Bruce Willis) هم انقدر خوب بازی می‌کند که به مدت 107 دقیقه کاملاً او را به‌عنوان جان مک کلن می پیذیرید.


6. بازماندگان – 1972 – Deliverance

اگر سنتان کمتر از 45 سال باشد احتمالاً تنها چیزی که راجع به این فیلم می‌دانید این است که یک کودک عجیب بانجو می‌نوازد و در همان حین در میان درختان اتفاق عجیبی رخ می‌دهد و یک مرد همانند خوک خرناس می‌کشد. به نظرتان جذاب نیست، نه؟ اما اشتباه نکنید، مطمئن باشید با دیدن این تریلر زیبا آن را فراموش نخواهید کرد. برت رینولدز (Burt Reynolds)، ژان ویگت (Jon Voigt) و ند بتی (Ned Beatty) نقش افراد بدشانسی را ایفا می‌کنند که به ماجراجویی می‌پردازند که بیشتر از انتظارشان است.


7. الدبوی – Oldboy – ۲۰۰۳

شکی وجود ندارد که الدبوی یکی از عجیب ترین و آزاردهنده ترین فیلم های ممکن است که به دلیل فضای خاص و خشونتش بیننده را تحت تاثیر قرار داده و تا سال ها در یادتان می ماند. در عرصه درام های رازآلود و انتقام جویانه نمی توان از الدبوی بهتر و کامل تر اثری یافت. اوج داستان هم نفس را در سینه تان حبس می کند. داستان درباره مردیست که دزدیده، به مدت ۱۵ سال زندانی شده و ناگهان آزاد می شود. این فیلم جایزه فستیوال کن سال ۲۰۰۴ را از آن خود نمود.


8. شمال از شمال غربی – 1959 – North by Northwest

این فیلم نیز یکی از فیلم‌های موفق تریلر است که یک صحنه معروف دارد: تعقیب هواپیما در یک مزرعه. این فیلم زیبا به کارگردانی آلفرد هیچکاک داستان کری گرانت را روایت می‌کند که اشتباهاً به‌جای مأمور دولت دزدیده می‌شود. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های هیچکاک محسوب می‌شود.


9. هفت – 1995 – Seven

یک فیلم تریلر ترسناک درباره دو کارآگاه (برد پیت و مورگان فریمن) که به دنبال یک قاتل سریالی (کوین اسپیسی) هستند. دیوید فینچر با تولید این فیلم خود را در زمره یکی از فیلم‌سازان موفق سینما قرار داد.


10. جاده مالهالند – Mulholland Drive – ۲۰۰۱

این فیلم از دیوید لینچ یک اثر هنری تمام‌عیار است که هیچ فیلم‌برداری نمی‌تواند از جنبه جلوه‌های بصری، دقت و جنبه‌های هنری، به آن نزدیک شود. هنر قابل‌بیان نیست. این فیلم هم به همین‌گونه است. به همین دلیل باید آن را حس و تجربه کرد. این فیلم درباره رمز و رازهای انسانی است. این فیلم تلخ، تاریک و البته هنری است.


11. کاندیدای منچوری – 1962 – The Manchurian Candidate

این تریلر سیاسی با موضوع جنگ سرد سروکار دارد و از جنبه طنز سیاسی از زمان خود جلوتر بود. لارنس هاروی در جنگ کره یک دامپزشک بود که پس از شستشوی مغزی توسط کمونیست‌ها به یک قاتل سیاسی بدل شد. ستاره‌هایی مانند فرانک سیناترا (Frank Sinatra) و آنجلا لانزبری (Angela Lansbury) در این فیلم هنرنمایی کردند و بسیاری از پیام‌های فیلم هنوز پس از گذشت 50 سال حقیقی جلوه می‌کند.


12. محرمانه لس‌آنجلس – 1977 – L.A. Confidential

این فیلم زیبا که اقتباسی از رمان 1990 جیمز الروی (James Elroy) است، فساد سیاسی و اجتماعی و از بین رفتن رویای زندگی آمریکایی را نشان می‌دهد که با بازی زیبای کوین اسپیسی، گای پیرس، دنی دویتو و راسل کرو، ادغام شده است.


13. هیئت منصفه فراری – 2003 – Runaway Jury

در جریان دادگاه رسیدگی به شکایتی علیه یک شرکت اسلحه سازی، فردی به نام “زیکن فیچ” (هاکمن) از طرف شرکت استخدام می‌شود تا تک تک اعضای هیئت منصفه را شناسایی کند. او در مورد تقریباً همهٔ اعضا موارد اتهام‌برانگیز پیدا می‌کند و فقط متوجه می‌شود که دو عامل را نادیده گرفته بوده‌است: یکی “نیک ایستر” (کیوساک)، از اعضای هیئت منصفه که نقشه‌های خاص خود را دنبال می‌کند و “مارلی” (وایس)، زنی مرموز که برنامه‌هایی سرهم کرده تا باقی اعضای هیئت منصفه را هم رأی خودش گرداند.


14. بدنام – 1946 – Notorious

این تریلر رمانتیک سیاه‌وسفید با کارگردانی هیچکاک و بازی زیبای کری گرانت و اینگرید برگمن، یکی از بهترین فیلم‌های 1940 است و یک ماجراجویی جاسوسی و عاشقانه را به نمایش می‌گذارد.


15. ماراتن من – 1976 – Marathon Man

این تریلر سیاسی داستین هافمن را نشان می‌دهد که به‌عنوان یک دانشجوی فارغ‌التحصیل خود را گرینبانگیر مشکلاتی می‌بیند و اگر آن را ببینید جمله معروف “آمنه؟” همیشه در مغزتان می‌چرخد.


16. بچه جایگزین – 2008 – Changeling

سال ۱۹۲۸، در لس‌آنجلس، کریستین کالینز (آنجلینا جولی)، مادر مجرد مجبور می‌شود برای رفتن به سر کار، پسر ۹ ساله‌اش والتر را در خانه تنها بگذارد. اما زمانی که باز می‌گردد، والتر را در خانه نمی‌یابد. جستجوهایش نتیجه نمی‌دهد و مراجعه‌اش به پلیس نیز سود چندانی ندارد. اما خطابه کشیش گوستاو برایگلب دربارهٔ فساد، بی‌لیاقتی و سهل‌انگاری پلیس لس‌آنجلس سبب می‌شود تا رئیس پلیس و مامورین پرونده تلاش خود را چند برابر کنند. چند ماه بعد، پلیس به کریستین اطلاع می‌دهد فرزندش زنده در شهری دیگر یافته شده‌است. اما زمانی که کریستین برای تحویل گرفتن پسرش در مراسم برگزار شده توسط پلیس در ایستگاه راه‌آهن حاضر می‌شود، خود را با بچه‌ای اشتباهی روبرو می‌بیند.


17. سرگیجه – 1958 – Vertigo

فیلم سرگیجه یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. در زمان اکران این فیلم فروش موفقی نداشت و حتی بسیاری از منتقدین نیز از آن راضی نبودند. اما با گذشت زمان تعداد افرادی که از آن استقبال می‌کردند بیشتر و بیشتر شد. جیمی استوارت یک کارآگاه سان‌فرانسیسکویی است که از ارتفاع می‌ترسد و به زنی ترغیب شده که مأمور است به دنبال او بگردد. این فیلم اولین فیلمی است که از دالی زوم استفاده کرده و به همین دلیل تأثیر سرگیجه را ایجاد می‌کند.


18. یادگاری – 2000 – Memento

کریستوفر نولان پیش از کارگردانی فیلم‌های بتمن و تلقین (Inception)، با تولید این فیلم هنر کارگردانی خویش را ثابت کرده بود. گای پیرس (Guy Pearce) نقش مردی را ایفا می‌کند که به فراموشی دچار شده و برای یافتن قاتل همسرش از یادداشت‌ها و نوشته‌ها کمک می‌گیرد، اما زیبایی این فیلم بیشتر به دلیل صحنه‌های فلش بک و شیوه روایت فیلم است.


19. شبگرد – 2014 – Nightcrawler

“شبگرد” بهترین اجرای جیک جیلنهال تا به امروز را ارائه می دهد. او نقش یک مرد تنها را ایفا می کند که در شهر شلوغ لس آنجلس ناتوان شده است. او برای موفقیت هرکاری می کند و نقطه مقابل “تراویس بیکل” در فیلم “راننده تاکسی” (Taxi Driver) است. شاید این فیلم در زمان اکران با تحسین بسیار زیاد منتقدین مواجه شد، با این حال هنوز به عنوان یک شاهکار درنظر گرفته نمی شود. این فیلم به تمایلات، آرزوها و رقابت های درونی این شخصیت که می توانند او را به جنون برسانند، نگاه ظالمانه ای دارد. فیلمنامه به این بازیگر پتانسیل زیادی داده است.


20. ام را به نشانه مرگ بگیر – 1954 – Dial M for Murder

ری میلند (Ray Milland) نقش یک بازیکن تنیس سابق را ایفا می‌کند که می‌خواهد همسرش، با بازی گریس کلی، را به قتل برساند. ازآنجایی‌که این فیلم در ابتدا یک نمایشنامه بود بنابراین تعجبی ندارد که کل فیلم در یک اتاق رخ دهد. این فیلم یکی از تریلرهای جنایی کلاسیک برتر است.


21. جایی برای پیرمردها نیست – 2007 – No Country for Old Men

این فیلم زیبا داستانی ساده دارد: یک مرد (Josh Brolin) پول کلانی پیدا می‌کند و سپس یک مرد دیگر (Javier Bardem) او را دنبال می‌کند تا پول را پس بگیرد. این فیلم زیبا و ساده که در میان گردوخاک تگزاس فیلم‌برداری شده جایزه بهترین فیلم سال 2007 را کسب کرد.


22. هدیه – The Gift – ۲۰۱۵

سایمون و رابین زوجی هستند که به خاطر شغل جدید سایمون از شیکاگو به لس آنجلس می روند. در آنجا با گوردو، همکلاسی دبیرستان سایمون آشنا می شوند. گوردو برای راحتی آنها هدایایی آورده و آنها را به خانه خود دعوت می کند. یک روز سایمون پس از گم شدن سگشان به رفتارهای گوردو مشکوک می شود، اما رابین به او اعتراض کرده و او معذرت خواهی می کند. سپس رابین متوجه می شود سایمون در مدرسه گوردو را کتک می زد و تعجب می کند. در این شرایط سایمون از کار بیکار شده و گوردو در زمان بیهوشی رابین از او فیلم گرفته و سایمون را به این فکر می اندازد که شاید نوزاد به خودش تعلق ندارد. یک تریلر با اجراهای زیبا که یکی از بهترین فیلم های این لیست است.


23. مرد سوم – 1949 – The Third Man

این فیلم باوجود اجرای عالی بازیگران، فیلم‌برداری خوب و موضوع ناب، به یکی از برترین تریلرهای تاریخ سینما تبدیل شده است. یک نویسنده به وین می‌رود تا دوست دوران کودکی‌اش را بیابد اما متوجه می‌شود که او مرده. اما بازی جوزف کاتن (Joseph Cotton) و ارسون ولز (Orson Welles) چیزی بیشتر از یک فیلم زیبا را به وجود می‌آورد که باید دید.


24. بیگانگان در ترن – 1951 – Strangers On a Train

همه‌چیز در قطار عجیب‌تر می‌شود. این تریلر کلاسیک داستان یک بازیکن تنیس و یک روانی است که درباره قتل باهم معامله می‌کنند. بازی رابرت واکر (Robert Walker) در این فیلم عالی است و یک فیلم زیبا به وجود می‌آورد.


25. ندیمه – ۲۰۱۶ – The Handmaiden

پارک چان ووک، کارگردان فیلم “الدبوی” (Oldboy)، بار دیگر یک تریلر کره ای ساخته است که در آن یک مرد حیله گر و یک جیب بر، سعی می کنند یک وارث را به دام بیندازند. در این فیلم شاهد روایتی پیچیده و یک داستان عاشقانه هستیم. فضاسازی مناسب و بازی زیبای بازیگران، “ندیمه” را به فیلمی بی نظیر و البته غم انگیز تبدیل کرده است.


26. شب شکارچی – 1955 – The Night of the Hunter

رابرت میچوم یک کشیش روان‌پریش است که می‌داند نزدیک خانه یک مرد فوت شده گنجی وجود دارد، بنابراین برای دست‌یابی به آن گنج به خانواده مرد مرده نزدیک می‌شود. این فیلم تنها فیلمی است که چارلز لاتون کارگردانی کرده است. او در این فیلم از سبک اکسپرسیونیست استفاده کرده که در زمان بسیار موردتوجه قرار گرفت و سپس کارگردان‌های دیگر از آن استفاده کردند.


27. قتل در قطار سریع‌السیر شرق – 1974 – Murder on the Orient Express

آگاتا کریستی در دنیای نوشتن همانند هیچکاک در دنیای سینما بود و بسیاری از رمان‌های او به فیلم‌های موفق تبدیل شدند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌هایی است که از آثار او الهام گرفته است. در این فیلم آلبرت فینی (Albert Finney) در نقش هرکول پوآرو ایفای نقش می‌کند.


28. جذابیت مرگبار – 1987 – Fatal Attraction

این فیلم با به اکران درآمدن بسیاری از مردانی را که به همسران خود خیانت می‌کردند را ترساند. در این فیلم مایکل داگلاس گلن کلوز رابطه دارد و به دلیل هنر کارگردانی آدریان لاین، شاهد فیلم موفقی خواهید بود.


29. فارگو – 1996 – Fargo

این فیلم به دلیل کارگردانی خوب برادران کوئن به یک کمدی سیاه پر از صحنه‌های خشونت و جاسوسی، تبدیل شده است. فراسز مک دورماند نقش یک مأمور پلیس باردار را ایفا می‌کند که به دنبال سرنخ قتل‌های زنجیره‌ای است. استیو بوسمی و ویلیام اچ. میسی هم در نقش‌های خود موفق هستند. صحنه‌های آزاردهنده بر تنش این فیلم می‌افزایند.


30. ربکا – 1940 – Rebecca

ربکا به‌عنوان اولین فیلم آمریکایی هیچکاک داستان یک نوعروس خجالتی است که روح همسر قبلی شوهرش او را آزار می‌دهد. جریان این فیلم به آهستگی پیش می‌رود. با اکران این فیلم مجله Variety در 26 مارس 1940 نوشت: “آلفرد هیچکاک، کارگردان انگلیسی، اولین فیلم آمریکایی خود را با موفقیت تولید کرد و یک داستان خاص ارائه داد.”


31. آوای روح – 1999 – Stir of Echoes

این فیلم 21 میلیون دلار فروش داشت، در پایگاه اینترنتی راتن تومیتوز امتیاز 67% را به دست آورد و در IMDb به امتیاز 7 رسید، اما برخلاف این آمار و ارقام این فیلم یک فیلم عالی است. این فیلم که بر اساس رمانی از ریچارد ماتسون (I Am Legend) ساخته، داستان مردی (Kevin Bacon) را روایت می‌کند که پس از هیپنوتیزم شدن چیزهای عجیبی می‌بیند. ازآنجایی‌که این فیلم پس از فیلم‌های حس ششم و پروژه جادوگر شهر بلر اکران شد به همین دلیل چندان موردتوجه قرار نگرفت، اما در موفق بودن آن شکی نیست.


32. زودیاک – 2007 – Zodiac

تعجبی ندارد که دیوید فینچر پس از موفقیت با فیلم “هفت” با زودیاک به بازار آمد. این فیلم تریلر به دنبال قاتل سریالی زودیاک می‌گردد. جیک جیلنهال یک گزارشگر روزنامه است که نمی‌تواند از جریان داستان دست بکشد و ازآنجایی‌که داستان واقعی است بیشتر از قبل به دنبال آن است.


33. شاهد – 1985 – Witness

اگر بخواهید امسال یک فیلم تریلر را تماشا کنید آن فیلم “شاهد” خواهد بود. فیلم داستان پسری است که شاهد یک قتل بوده و حالا توسط هریسون فورد (Harrison Ford) محافظت می‌شود. همچنین داستان عشق فورد و کلی مک گیلیس هم داستان فرعی فیلم است. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌های دهه 80 نامید.


34. جوکر – 2019 – Joker

“جوکر” فیلمی است که تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر می‌کند، داستانی که با گذر زمان ذهن مخاطبش را بیشتر و بیشتر به چالش کشیده و باعث می‌شود از خشونتی که نمایش می دهد لذت ببرید! واکین فینیکس در این فیلم اجرای خارق‌العاده‌ای داشت و باعث شد جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. داستان فیلم به روایت زندگی شخصیت “آرتور فلک”، کسی که رویای کمدین شدن را در سر دارد و در این راه ناکام مانده است، می پردازد. این شخصیت در تاریکی وجودش غرق شده و به فروپاشی روانی می رسد؛ تا جایی که به یک قاتل خطرناک تبدیل می‌شود.


35. تعقیب سرد – ۲۰۱۹ – Cold Pursuit

لیام نیسون که استعدادش در فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز ثابت شده است، در این فیلم نقش یک برف روب را برعهده دارد که در کوه های راکی زندگی آرامی دارد اما با مرگ پسرش در اثر استعمال مواد مخدر زندگی اش دگرگون می شود. گرچه کاکسمن می تواند این شرایط را پذیرفته و به زندگی ادامه دهد اما موضوع این است که پسر او اصلا معتاد نبود. در نتیجه به یک کارتل مواد مخدر راه یافته و می خواهد همه افرادی که پسرش را به قتل رساندند نابود کند.


36. خزیدن – ۲۰۱۹ – Crawl

این فیلم که با ژانر هیجان انگیز و ماجراجویی ساخته شده است، درباره ی دختر جوانی است که تلاش می کند پدرش را از دل یک طوفان نجات دهد اما با حوادثی که رخ می دهد، در یک خانه ی شناور روی آب گیر می افتد و باید برای نجات زندگی اش با کروکدیل ها مبارزه کند. این فیلم از طرف سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۹ را کسب کرده است. همچنین این فیلم در سایت imdb امتیاز ۶,۹/۱۰ را به خود اختصاص داده است.


37. انگل – 2019 – Parasite

“انگل” اولین فیلم کره‌ای بود که موفق شد جایزه اسکار را کسب کند آن هم در شش رشته مجزا! آخرین فیلم بونگ جون-هو در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت و بعد از درخشش در اسکار نیز به یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های سینمای کشور کره جنوبی تبدیل شد.

اختلاف طبقاتی یکی از معضلات جوامع مختلف است که همیشه موردتوجه فیلمسازان نیز قرار گرفته است. فیلم “انگل” به زیبایی و با ایجاد فضایی طنزآمیز و در عین حال تلخ، این موضوع را به تصویر کشیده است. داستان فیلم درباره خانواده فقیر و بیکاری است که پسرشان به طور اتفاقی معلم خصوصی دختر یک خانواده بسیار ثروتمند می شود. او که در فکر نجات خانواده اش از بیکاری است، به تدریج و با تهمت و دروغ همه اعضای خانواده اش را برای انجام کارهای مختلف این خانواده پولدار، به خانه آنها می آورد. اما داستان فیلم ناگهان شکل دیگری پیدا کرده و به طرز غیر قابل پیش بینی مخاطب را شوکه می کند. این فیلم جایزه نخل طلای جشنواره کن را هم در سال ۲۰۱۹ کسب کرد.


38. پلتفرم – 2019 – The Platform

“پلتفرم” به اسپانیایی “آل هویو” (El Hoyo) فیلمی درام است که به مانند هجونامه‌ای سیاسی و فرهنگی است. شخصیت اصلی داستان مردیست به نام “گورنگ”. او در طبقه سی و سوم یک زندان زندگی می‌کند، که سلول‌های آن به صورت عمودی از یکدیگر جدا می‌شوند. هر سلول شامل دو زندانیست و هیچکس نمی‌داند که دقیقاً چند سلول وجود دارد. تنها مسئله مهم غذاست. پخش غذا از بالاترین طبقه شروع شده و تمامی زندانیان سهم خود را می‌گیرند. مشکل اینجاست که تنها اندازه معینی غذا موجود است و هر چه طبقه پایینتر، غذای کمتری گیر زندانیان می‌آید.


39. من شیطان را دیدم – ۲۰۱۰ – I Saw the Devil

“لی بیونگ-هان” در این فیلم در نقش پلیسی بازی می‌کند که همسر حامله‌اش به دست یک قاتل سریالی کشته شده و حالا او برای دستگیری این قاتل به قلمرو تاریک ذهن و روح خودش وارد می‌شود و بازی موش و گربه‌ی خونینی با این قاتل به راه می‌اندازد. “لی” نقش خود را بسیار چشم‌گیر بازی کرده است اما نقش‌آفرینی “چوی مین-سیک” در نقش یک قاتل سادیستیک و روانی به نام “کیونگ جول” است که فیلم “من شیطان را دیدم” را به یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینما بدل کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (13)

بستن فرم

  1. آرش

    شهریور 10, 1401

    سلام
    ممنون از معرفی خوبتون

    فقط چطور محرمانه لس آنجلس ۱۹۷۷ هست و اقتباس از رمان ۱۹۹۰ بوده؟ 😁

    پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به آرش

      شهریور 12, 1401

      سلام آرش جان،
      سال تولید فیلم به اشتباه 1977 درج شده بود که درستش 1997 هستش و اصلاح شد

      پاسخ

  2. Hmmm

    مهر 4, 1399

    مطلب خوبی بود. خوشحالم که بیشترشو دیدم

    پاسخ

  3. علیرضا

    تیر 14, 1399

    سلام لطفا اخلاقیات هم در فیلم هاتون لحاظ کنید
    چرا یک فیلم ضد ایرانی رو معرفی می کنین

    پاسخ

    • مارال در پاسخ به علیرضا

      اردیبهشت 27, 1400

      کاملا موافقم، خیلی جای شرم و تاسفه، یک فیلم ضد ایرانی سراسر دروع و توهین رو برای دیدن پیشنهاد می کنند.

      پاسخ

    • عباس حسن زاده در پاسخ به علیرضا

      اردیبهشت 27, 1400

      سلام علیرضا جان،
      آرگو حذف شد از لیست

      پاسخ

  4. حمید مزینانی

    تیر 2, 1399

    استيون اسپيلبرگ،مارتين اسكورسيزي،رومن پولانسكي، ويليام فريد كين، سيدني پولاكي، كوئينتين تارانتينو، ديويد فينچر ؛ برايان دي پالما كريستوفر نولان و …
    وقتی لسم این ژانر میاد آثار اینها و چند کارگردان دیگه می درخشه که شما نیمی از آنها را که برخی سر در این ژانر هستند اشاره نکردید.
    البته امیدوارم درک کنید نقد یعنی اینکه سایت خیلی خوبی دارید و نظر یعنی اینکه برای من مخاطب ارزش دارید پس لطفا جواب های من رو پابلیش کنید.
    سپاس

    پاسخ

  5. حمید مزینانی

    تیر 2, 1399

    خیلی ممنون
    میشه بفرمایید این بهترین بر چه اساس و با چه متر و معیاری سنجیده شده؟؟؟
    و چرا فیلم های دیگری که نمی خوام اسم ببرم و با هر نوع سنجشی بهتر از اینها هستن تو لیست نیست؟
    بهترین از نظر شما؟

    پاسخ

  6. علی

    تیر 1, 1399

    از فیلم جوکر تنفر خاصی دارم یکی از توخالی ترین فیلم های تاریخ به جز بازیگری و موسیقی بقیه چیزاس همه کپی هستن

    پاسخ

    • علی رضوی در پاسخ به علی

      دی 10, 1399

      این نظر تو درسته که جوکر شبیه راننده تاکسی هس ولی باید قبول کنیم که یک سر و گردن از ان بالاتر هس در واقع یکی از بهترین فیلم هایی هس که تا حالا دیده ام و هم توی متاکریتیک و هم توی imdb جز 100 فیلم برتر هستش

      پاسخ

  7. آرتین

    فروردین 24, 1399

    لیستی عالی که باید همه فیلم های آن را دید
    ممنون از سایت عالی و قوی تون

    پاسخ

  8. سحر

    آذر 10, 1398

    یک لیست کامل و فوق العاده عالی. ممنون

    پاسخ

  9. فومنی

    آبان 19, 1398

    ممنون وخسته نباشیدخانم باقری…لیست جذابی بودو واقعا که انتخاب تعدادی فیلم ژانر تریلر ازمیان صدها عنوان اثرساخته شده کاردشواریه ولی پیشهادات سایت شما منتخبی از سینمای کلاسیک وجدید بودکه تماشای هریک ازاین کارهامیتونه برای بیننده جالب باشه خصوصافیلمهایی مثه Rebecca-Fargo-Seven- Shutter Island اما جدااز تعصبات قومی قبیله ایی وبااحترام به نظرشما شخصا فیلمهArgo رادرحدواندازه های فیلمهای برترژانرتریلر نمیدانم چون منتقدان غربی وبی طرف هم خیلی به این فیلم توجه ای نکردن ونقدهای خوبی هم نگرفت.

    پاسخ

    • Mohammad در پاسخ به فومنی

      آبان 20, 1398

      سلام
      با فومنی جان راجع به آرگو موافقم

      پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به فومنی

      اردیبهشت 27, 1400

      سیاسی ترین فیلم تاریخ بود ، جوری جایزه اسکار رو همسر اوباما، به این فیلم داد.اونها اینقدر روی ملیت خودشون تعصب دارن اما ماها با این همه فرهنگ و تاریخ و اصالتی که داریم، یک فیلم سراسر توهین و دروغ رو که ما رو وحشی نشون میده، تبلیغ می کنیم.

      پاسخ