آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 145)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. شش درجه جدایی – 1993 – Six Degrees Of Separation

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: فرد شپیسی

بازیگران: ویل اسمیت، استوکارد چنینگ، دونالد ساتربند

تریلر فیلم

یکی از فیلم‌های کمتر دیده شده‌ی ستاره محبوب سینمای اکشن، ویل اسمیت، که در آن نقش پسر جوانی به‌نام پاول را در این فیلم بازی کرد؛ یک کلاهبردار که یک زوج ثروتمند را متقاعد کرد که پسر سیدنی پوآتیه است و از این شهرت برای به‌دست آوردن پول و زندگی گران‌قیمت استفاده کرد تا زمانی که آنها حقیقت را فهمیدند. اثری سرگرم‌کننده از سینمای دهه 90 هالیوود که می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن لذت ببرید.


2. شکوفایی پنگوئن – 2020 – Penguin Bloom

ژانر: درام

کارگردان: گلندین ابوین

بازیگران: نائومی واتس، اندرو لینکوین، جکی ویور

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره سامانتا بلوم (با بازی نائومی واتس) است که زنی ماجراجو و فعال بود و ناگهان پس از سقوط از یک بلندی، برای همیشه از وسط کمر به پایین فلج شد. درحالی‌ که با او افسردگی و غم جدی و قابل درک دست‌وپنجه نرم می‌کند، کمرون، شوهر او، به نگه‌داری از وی و ارائه‌ی توجه کافی به سه پسربچه‌ی خانواده می‌پردازد. در همین حین یکی از بچه‌ها زاغی آسیب‌دیده را پیدا می‌کند و به خانه می‌آورد تا همه با مراقبت از پرنده او را برای پرواز و بازگشتن به زندگی واقعی خود مهیا کنند.


3. رتبه رئیس – 2021 – Boss Level

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: جو کارنهان

بازیگران: فرانک گریلو، مل گیبسون، آنابل والیس

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره شخصیتی به‌نام روی با بازی فرانگ گریلو است. روی یکی از مامورین بازنشسته نیروهای ویژه است که در روز مرگ خود دچار یک حلقه زمانی یا همان لوپ زمانی می‌شود. او در این حلقه نسخه دیگری از خودش را می‌بیند و تلاش می‌کند که از این لوپ اعصاب‌خوردکن خلاص شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این داستانِ روایت‌گرِ لوپ زمانی چگونه از آب درخواهد آمد.


4. پیچ اشتباه – 2021 – Wrong Turn

ژانر: ترسناک

کارگردان: مایک نلسون

بازیگران: متیو موداین، چارلوت وگا، اما دومان

تریلر فیلم

 یک گروه از دوستان در حال پیاده‌روی در مسیر آپالاچی هستند. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که توسط Foundation مورد حمله و شکار قرار می‌گیرند. گروه Foundation یک جامعه متشکل از افراد خودکفایی است که صدها سال در کوهستان زندگی کرده‌اند. آنها به‌شدت با افرادی بیگانه و خارجی، رفتاری خصمانه و وحشیانه دارند. این فیلم شاید از بهترین فیلم‌های ژانر وحشت نباشد، اما قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.


5. وینسنت مقدس – 2014 – St. Vincent

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: تئودور ملفی

بازیگران: بیل مری، کریس اودوود، ملیسا مک‌کارتی

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مرد میانسالی است که زن بیماری دارد و با پسر همسایه دوست می‌شود. این مرد با وجود شرایط همسرش و مشکات مالی گاهی اوقات دوست داشتنی و گاهی اوقات ناراحت کننده است. رابطه این داستان بیشتر از این که عاشقانه باشد پیچیده است. اثری سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی که گزینه مناسبی برای تماشا در آخر هفته است.


6. همه‌چیز، همه‌چیز – 2017 – Everything, Everything

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: استلا مگی

بازیگران: آماندلا استنبرگ، وین بردی، نیک رابینسون

تریلر فیلم

این فیلم درباره دختری به نام مدلین یا همان مدی است. مدلین پس از کشته شدن پدر و برادرش مجبور می‌شود تمام وقتش را در خانه بسیار پیشرفته خانواده خود به همراه مادر و پرستارش سپری کند. دراین‌میان او عاشق پسری می‌شود که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند و این موضوع او را تا مرز میان مرگ و زندگی پیش می‌برد.


7. مهمانان ناخوانده عروسی – 2005 – Wedding Crashers

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: دیوید دابکین

بازیگران: اوون ویلسون، وینس وان، ریچل مک‌آدامز

تریلر فیلم

یک فیلم کمدی رمانتیک دیدنی درباره دو شخصیت به نام‌های جان و جرمی که معتقدند رفتن به عروسی‌ها بهترین راه برای آشنایی با خانم‌ها و خوردن نوشیدنی‌های رایگان است. جرمی خبرهای جدید مراسم عروسی را دریافت می‌کند و بعد با هم در آن شرکت می‌کنند. تا این که در یکی از عروسی‌ها جان عاشق ساقدوشی به نام کلر می‌شود. بنابراین یک داستان کمدی و عاشقانه شکل می‌گیرد.


8. امید – 2013 – Hope

ژانر: درام

کارگردان: لی جون ایک

بازیگران: آم جی وون، لی ری، کیم سانگ-هو

این فیلم بر اساس پرونده غم انگیز نیونگ، که در سال 2008 همگان را شوکه کرد ساخته شده و فیلمی ویران کننده درباره خانواده‌ای کاملاً عالی است. زمانی که دختر هشت ساله خانواده “سو وون” مورد ضرب و شتم و تجاوز قرار گرفته و رها می‌شود، زندگی خانواده به هم می‌ریزد. “سو وون” از این وحشیگری غیرانسانی نجات می‌یابد، اما زخم احساسی و روانی آن تا همیشه بر او و خانواده‌اش باقی می‌ماند.


9. گنجینه‌ای به‌نام عشق پیدا کرد – 2015 – Prem Ratan Dhan Payo

ژانر: درام، اکشن، موزیکال

کارگردان: سورج بارجاتیا

بازیگران: سلمان‌خان، سونام کاپور، اوپم کهیر

تریلر فیلم

شاهزاده ویجی سینگ (سلمان خان) قصد دارد تا به زودی ازدواج کند. او برای به جا آوردن مراسم ازدواج به خانه خواهران ناتنی‌اش می‌رود تا آن‌ها را برای حضور در مراسم ازدواج دعوت کند اما آن‌ها قبول نمی‌کنند. در راه بازگشت، از طرف راننده کالسکه به جان او سو قصد می‌شود و او به دره می‌افتد. ویجی سینگ آسیب شدیدی می‌بیند و مشاوران او برای مداوا شاهزاده را به مخفیگاه می‌برند.


10. گربه‌ای در پاریس – 2010 – A Cat In Paris

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی

کارگردان: آلین گاگنول

صداپیشگان: دومنیک بلان، پاتریک ریدره‌مون

تریلر فیلم

گربه‌ای با دو خانواده در ارتباط است و این ارتباط سبب می‌شود که صاحب اصلی گربه که یک دختربچه است، در ماجرایی وارد شود که در گذشته پدرش و در حال مادرش نیز در گیر آن هستند. همچنین صاحب فرعی گربه نیز که گربه شبها را با او می‌گذراند پایش به آن ماجرا باز می‌شود. یکی از بهترین انیمیشن های فرانسوی که می‌توانید در آخر هفته از تماشای آن لذت ببرید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم