آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 144)

آخر هفته فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. شیپور خاموشی – 1981 – Taps

ژانر: درام

کارگردان: هارولد بکر

بازیگران: تام کرو، تیموتی هاتون، رانی کاکس

تریلر فیلم

شیپور خاموشی داستان گروهی از دانش‌آموزان آکادمی نظامی بنکر هیل را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تعطیلی مدرسه، آن را در دست می‌گیرند. در حالی که همه‌چیز خشونت‌آمیز است، به هیچ وجه یک فیلم اکشن نیست، در عوض بیشتر بر درام و سیاست تمرکز دارد. یکی از بهترین فیلم های تام کروز که اگر از طرفداران این بازیگر هستید باید تماشا کنید و لذت ببرید.


2. زمستان استخوان‌سوز – 2010 – Winter’s Bone

ژانر: درام، رازآلود

کارگردان: دبرا گرانیک

بازیگران: جنیفر لارنس، جان هاکس، گرت دیلاهانت

تریلر فیلم

بسیاری از افراد با دیدن فیلم مستقل “سرمای استخوان‌سوز” به کارگردانی “دبرا گرانیک” با جنیفر لارنس آشنا شدند. وقتی لارنس در نقش ری در این فیلم بازی کرد هنوز زیر بیست سال سن داشت. ری یک زن کله‌شق و فقیر است که در شهری دور افتاده به سختی زندگی می‌کند و همزمان دنبال پدرش که دلال مواد مخدر است می‌گردد تا خانواده‌اش را از فروپاشی نجات دهد. گرچه این فیلم فیلمی ساده بود اما تاثیر بسیار بزرگی در زندگی هنری او داشت.


3. سلاطین خیابان – 2008 – Street Kings

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: دیوید آیر

بازیگران: کیانو ریوز، فارست ویتاکر، هیو لوری

تریلر فیلم

این فیلم درباره تام لودلا (با بازی کیانو ریوز)، افسر کارآزموده اداره پلیس لس‌آنجلس است که پس از مرگ همسرش زندگی برای او بسیار سخت شده‌است. هنگامی که شواهدی پلیسی او را متهم به قتل یکی از همکارانش می‌کند، مجبور می‌شود برخلاف قوانین پلیس که بخشی از حرفه او بود رفتار کند. قصه‌گویی در فیلم سلاطین خیابان برای سلیقه برخی منتقدان کمی فرمول‌ساز بود، اما دیدن ریوز در نقش یک ضدقهرمان اخلاقی مشکوک جالب به‌نظر می‌رسید.


4. فرار – 2020 – Run

ژانر: ترسناک

کارگردان: انیش چاگانتی

بازیگران: سارا پلسون، کایرا الن

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره دختر معلولی به نام کلویی است که توسط مادرش دایان در انزوای کامل بزرگ شده است. زندگی‌ کلویی از لحظه‌ی تولدش تحت‌کنترل مادرش بوده است، اما حالا کلویی به عنوان یک دختر نوجوان شروع به کندو کاو درون رازهای مادرش می‌کند و به او مشکوک می شود. بعد از این جستجوها رازها و خطراتی فاش شده که داستان فیلم را جذاب و دیدنی می کند.


5. آخرین نامه از معشوقه شما – 2021 – The Last Letter from Your Lover

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: آگوستین فریزل

بازیگران: فلیسیتی جونز، شیلین وودلی، کلوم ترنر

تریلر فیلم

داستان فیلم “آخرین نامه از معشوقه‌ات” در مورد زنی به نام “الی هاوورث” (با بازی فلیسیتی جونز) است، یک ژورنالیست جاه‌طلب که نامه عاشقانه‌ای از سال 1965 را کشف می‌کند و مصمم شده تا معمای یک عشق ممنوعه را حل کند. وقتی که الی جزئیات ماجرای “جنیفر استرلینگ” (با بازی شیلین وودلی)، همسر یک کارخانه‌دار ثروتمند و “آنتونی اوهر” (با بازی کالوم ترنر) ژورنالیست اقتصادی را ردیابی می‌کند، داستان عشق خود الی رو به آغاز شدن می‌گذارد.


6. عشق و هیولاها – 2020 – Love and Monsters

ژانر: ماجراجویی، کمدی

کارگردان: مایکل متیوز

بازیگران: دیلن اوبرایان، جسیکا هنویک، مایکل روکر

تریلر فیلم

فیلمی پسا-آخرالزمانی عشق و هیولاها درباره انفجار یک موشک که در نتیجه آن حشرات زمین درنتیجه جهش به موجودی غول پیکر تبدیل شده و جمعیت باقیمانده زمین هم مجبور شده‌اند در زیرزمین زندگی کنند. این فیلم ماجراهای هفت سال پس از این واقعه را نشان می‌دهد. جوئل پس از جدایی از معشوقه دوران دبیرستانش ایمی، سفری برای یافتن او را آغاز می‌کند.


7. پنجره عقبی – 1954 – Rear Window

ژانر: جنایی، معمایی

کارگردان: آلفرد هیچکاک

بازیگران: جیمز استوارت، گریس کلی، ریموند بر

فیلم پنجره عقبی او جیمز استوارت را در نقش عکاسی که به دلیل شکستگی پا به صندلی چرخدار محصور شده است نشان می‌دهد. او از خستگی عادت می‌کند از طریق یکی از لنزهایش از همسایگان خود جاسوسی کند و در این بین مطمئن می‌شود که یکی از آنها قاتل است. یکی از بهترین آثار ژانر معمایی که نباید تماشای آن را از دست بدهید.


8. بودن با تو – 2018 – Be with You

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: لی جانگ-هو

بازیگران: سان یه-جین، سو جی-ساب، پارک سئو-جون

این فیلم داستان زنی به نام سو-اه را روایت می کند که در بستر مرگ به همسرش وو-جین قول می دهد تا یک سال بعد و در یک روز بارانی به او بپیوندد. یک سال بعد که وو-جین قولش را فراموش نکرده، باید از پسرشان جی-هو مراقبت کرده و زندگی معمولی را ادامه دهد. طبق قول سو-اه به خانواده اش بازگشته اما متاسفانه درباره آن ها چیز زیادی نمی داند. عناصر فانتزی این فیلم از عناصر عاشقانه بیشتر بوده اما به زودی به عناصر عاشقانه بازمی گردد. یک آمیزه جالب از روایت ژاپنی و سبک فیلمسازی کره.


9. سیمبا – 2018 – Simmba

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: روهیت شتی

بازیگران: رانویر سینگ، سارا علی‌خان، سنو سود

تریلر فیلم

سیمبا، افسری فاسد است که از زندگی‌اش به عنوان افسری فاسد لذت می‌برد و مدام به کارهایی مثل رشوه گرفتن و رد کردن گزارشات غیرواقعی می‌پردازد و از این راه به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌است. زندگی این افسر پلیس بعد از اینکه عاشق دختری می‌شود و با یک باند مواد مخدر روبرو می‌شود عوض شده و حالا سیمبا مجبور به انتخاب مسیر درست می‌شود.


10. نسل بعدی – 2018 – Next Gen

انر: علمی-تخیلی، ماجراجویی

کارگردان: کوین آدامز

صداپیشگان: جان کرازینسکی، چارلین وای، جیسون سودیکیس

تریلر فیلم

به سختی می‌توان “نسل بعدی” را تماشا کرد و آن را با “شش ابرقهرمان” دیزنی و بسیاری از انیمیشن‌های دیگر اینچنینی مقایسه نکرد. به همین دلیل شاید این فیلم مورد توجه قرار نگرفته باشد اما یک فیلم جذاب است که برای نوجوانان مناسب می باشد. نکته جالب و برجسته این فیلم رابطه میان انسان و ربات است که توجه مخاطب را جلب می کند. علاوه بر آن، صداپیشگی زیبای هنرمندانی چون جان کراسینسکی و صداپیشگان دیگر، این اثر را به یک انیمیشن زیبا تبدیل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در  آخر هفته پیشنهاد میکنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم