15 حقیقت درباره دیپ وب و دارک وب

امروزه اینترنت آن‌قدر با زندگی ما آمیخته‌شده که در عجبیم که چگونه پیش از آن زندگی می‌کردیم. وب فواید بسیاری دارد اما تواما میتواند خطراتی نیز داشته باشد، مخاطراتی که گاها بسیار پیچیده تر از چیزی هستند که حتی بتوانید تصور کنید!

دیپ وب (Deep Web)، وب پنهان یا دیپ نت، بخشی از اینترنت است که موتورهای جستجو قابلبت دسترسی به آن را ندارند. اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح دهیم همه سایت هایی که بخشی از محتوا و یا خدمات خود را مشروط به لاگین کردن کاربر میکنند میتوانند مثالی خوب از دیپ وب به حساب آیند، چون کاربران میهمان و موتورهای جستجو نمیتوانند این صفحات را ببینند. از این منظر صفحاتی مثل صفحات انتخاب واحدهای درسی دانشگاه یا صفحه تاریخچه خریدهای شما در سایت دیجی کالا و غیره که فقط خودتان به آنها دسترسی دارید، مثال هایی از دیپ وب هستند. حالا میتوانید تصویر کنید که تعداد صفحاتی که موتورهای جستجو به آنها دسترسی ندارند چقدر زیاد است. تخمین زده می شود که دیپ وب حدود ۵۰۰ برابر بزرگتر از وب سطحی باشد. (وب سطحی، بخشی از وب که توسط کاربران میهمان و گوگل قابل مشاهده است).

تفاوت دیپ وب و دارک وب

نکته بعدی در مورد تمایز دیپ وب از دارک وب است. بخشی از دیپ وب که اصطلاحا دارک وب (وب تاریک) نامیده میشود حتی با مرورگرهای عادی هم قابل استفاده و رویت نیست و برای دسترسی به آن باید حتما از مرورگر خاصی بنام مرورگر Tor استفاده کرد. این فضای، فضایی بسیار خطرناک است، فضایی که حتی نمیتوانید تصور کنید چه اتفاقات و داد و ستدهایی در آن روی میدهد.

اگر چه افراد برای انجام کارهای غیرقانونی از دارک وب استفاده می‌کنند اما نمیتوان گفت هر آنچه که در دارک وب وجود دارد صد در صد منفی است. در دارک وب تمام آدرس‌های آی پی ها (از آی پی کاربرهای متصل به شبکه دارک وب گرفته تا آی.پی سرورهای دراک وب) همگی پنهان هستند و برای کسی مشخص نیست.

در ادامه مطلب به بررسی حقایقی می پردازیم که در بخشی از فضای دیپ وب، بطور درست تر در فضای دارک وب، روی میدهند:

1. به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود

15 حقیقت درباره دیپ وب: گسترده است

تنها به این دلیل که نام دیپ وب را نشنیده باشید دلیل نمی‌شود که وجود نداشته باشد. در حقیقت در دیپ وب 500 میلیارد صفحه وجود دارد. درحالی‌که در اینترنت معمول تنها یک میلیارد صفحه وجود دارد. البته این ارقام به سال 2003 تعلق دارند، پس تصور کنید که امروزه چقدر زیاد هستند. درنهایت باید بدانید که دیپ وب از اینترنت معمول گسترده‌تر است. پس تصور کنید که چه اندازه گسترده و رایج است.

2. دسترسی به چیزهایی که برای بقیه غیرقابل‌دسترس است

15 حقیقت درباره دیپ وب: دسترسی به همه چیز

در دیپ وب کارهای مختلفی قابل انجام است. تصور نکنید که فقط پر از بازی و سرگرمی است بلکه تنوع کارهایی که می توان انجام داد بسیار زیاد است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از این موارد، در دسترس بودن کتاب‌های ممنوعه است. اگر در کشور شما کتاب‌هایی سانسور یا ممنوع شده می‌توانید در دیپ وب آن‌ها را بیابید.

3. برای دست‌یابی به نرم‌افزار مخصوص نیاز دارید

15 حقیقت درباره دیپ وب: نرم افزار مخصوص

رفتن به دیپ وب آسان نیست زیرا کاملاً از اینترنت معمول جداست. برای رفتن به دیپ وب باید از نرم‌افزار “The Onion Router” که “TOR” هم نامیده می‌شود استفاده کنید تا هویت شما فاش نشود. درنتیجه آی پی شما مشخص نمی‌شود. احتمالاً تصور می‌کنید که با این شرایط در آنجا چه اتفاقاتی روی می‌دهد. اگر به خواهید به دیپ وب بروید باید از این برنامه استفاده کنید.

4. در آنجا جرائم مختلفی روی می‌دهد

15 حقیقت درباره دیپ وب: جرائم مختلف

باوجود فاش نشدن هویت افراد، در آنجا جرائم بسیاری روی می‌دهد. یکی از این جرائم فروش غیرقانونی کارت اعتباری است. همچنین می‌توانید بهترین هکرهای جهان را در آنجا بیابید. یافتن آن‌ها چندان دشوار نیست زیرا لازم نیست خود را پنهان کنند. گهی اوقات با بازدید از یک پست به بهترین هکرهای جهان برمی‌خورید. در دیپ وب هرگونه فعالیت غیرقانونی امکان‌پذیر است.

5. آیا به هویت غیرقانونی نیاز دارید؟

15 حقیقت درباره دیپ وب: کسب هویت غیرقانونی

گاهی اوقات ممکن است به هویت غیرقانونی نیاز داشته باشید. اگر پول داشته باشید می‌توانید به هدف خود برسید. همانند دنیای واقعی در آنجا هم هیچ‌چیز رایگان نیست، اما اگر پول داشته باشید می‌توانید هرکاری انجام دهید. در آنجا به‌راحتی می‌توانید یک هویت جعلی به دست آورید. شاید فکر کنید در دیپ وب هزینه‌ها گران باشد اما باید بدانید که دیپ وب بهترین جایی است که می‌توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

6. به واحد پولی خاصی نیاز دارید

15 حقیقت درباره دیپ وب: کوین بیس

در دیپ وب به پول، چک و کارت اعتباری نیاز ندارید زیرا هویت شما را فاش می‌کند، بلکه در آنجا از بیت‌کوین استفاده می‌شود. اگر درباره بیت‌کوین اطلاعات ندارید تنها کافی است نام آن را در گوگل جستجو کنید.

در حال حاضر برای تبادلات در دیپ وب از کوین بیس استفاده می‌شود. این واحد مالی کاملاً خاص است و بر اساس واحد مالی روز محاسبه می‌شود. اما قابل‌ردیابی نیست. بنابراین اگر می‌خواهد در دیپ وب به فعالیت‌های غیرقانونی بپردازید باید پشتوانه مالی مهیا کنید زیرا کارت اعتباری به دردتان نمی‌خورد.

7. به وید نیاز دارید؟

15 حقیقت درباره دیپ وب: خرید مواد مخدر

معمولاً دیپ وب برای تبادلات مواد مخدر استفاده می‌شود. وید ازجمله موادی است که می‌توان به‌راحتی آن را به دست آورد. یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان آن شرکتی در هلند است. در گذشته شرکت‌های مختلفی در آنجا فعالیت می‌کردند که امروزه نام آن‌ها تغییر کرده است.

8. یا اسلحه؟

15 حقیقت درباره دیپ وب: خرید اسلحه

افرادی که به اسلحه نیاز دارند می‌توانند در دیپ وب آن را با قیمت مناسب خریداری کنند. در آنجا انواع مختلف اسلحه یافت می‌شود. گشتن به دنبال اسلحه در دنیای روزمره فقط وقت را تلف می‌کند. تنها کافی است به دیپ وب بروید و اسلحه موردنظر خود را انتخاب کنید.

9. چیزهای عجیب‌وغریب بخرید

15 حقیقت درباره دیپ وب: خرید چیزهای عجیب و غریب

زمانی که می‌گوییم در آنجا همه‌چیز یافت می‌شود منظورمان دقیقاً همه‌چیز است. در آنجا می‌توانید همه‌چیز پیدا کنید از اسلحه و مواد مخدر گرفته تا وسایل عجیب‌وغریب. همچنین می‌توانید از گذشته مجسمه و سمبل‌هایی به دست آورید. مثلاً می‌توانید روح کودکان سقط شده را خریداری کنیم. بنابراین اگر به این چیزها نیاز دارید به دیپ وب مراجعه کنید. هر چیزی که بخواهید می‌توانید آن را با هزینه مناسب خریداری کنید.

10. نرم‌افزار TOR توسط دولت پشتیبانی می‌شود

15 حقیقت درباره دیپ وب: نظارت دولت

این نرم‌افزار اولین بار توسط یک گروه بی‌طرف راه‌اندازی شد. اما سرانجام دولت به آن مسلط شد. به همین دلیل احتمال ناشناخته بودن افراد زیر سؤال رفته است. چگونه ممکن است این جرائم ناشناخته باقی بماند و دولت متوجه آن نشود. شاید درباره آن می‌دانند اما نمی‌خواهند صحبت کنند. این نرم‌افزار به‌طور رسمی توسط وزارت امور خارجه آمریکا، حقوق بشر، سازمان کار، بنیاد فورد و آژانس همکاری بین‌المللی سوئد، پشتیبانی می‌شود. البته این سازمان‌ها مهره‌های اصلی هستند که علاوه بر آن‌ها عوامل دیگری نیز نقش دارند.

11. از طریق آن می‌توان به حقیقت دست یافت

15 حقیقت درباره دیپ وب: انتشار حقیقت

در کشورهای مختلف جهان نمی‌توان آزادانه صحبت کرد. روزنامه‌نگارها نیز با این محدودیت‌ها مواجه هستند. دیپ وب به آن‌ها اجازه می‌دهد که آزادانه حرف بزنند. برخی کشورها مانند چین بر مطالب جرائم نظارت می‌کنند. این روزنامه‌نگارها می‌توانند در دیپ وب اخبار و حقایق را به اشتراک بگذارند.

اگر همیشه فکر می‌کردید که مقامات رسمی چگونه به اطلاعات دست پیدا می‌کنند باید بدانید که از این راه. زیرا آن‌ها هم از دیپ وب استفاده می‌کنند.

12. انتشار آلبوم

15 حقیقت درباره دیپ وب: انتشار البوم

در گذشته گروه موسیقی Death Grips آلبوم خود به نام “No Love Deep Web” را تنها در دیپ وب منتشر کرد و طرفداران واقعی‌شان می‌توانستند به آن دست پیدا کنند. این حرکت این گروه بسیار عالی بود اما اگر بخواهید فروش خوبی کسب کنید نمی‌توانید از این راه استفاده کنید.

اما این فقط قسمت کوچکی از دنیای دیپ وب است و در آنجا چیزهای مختلفی یافت می‌شود. تنها باید به دنبالشان بگردید. در آنجا می‌توانید هر آنچه را که دلتان می‌خواهد بیابید.

13. مکان خطرناکی است

15 حقیقت درباره دیپ وب: یک مکان خطرناک

در دیپ وب باید بسیار مراقب باشید. اگر غیرحرفه‌ای هستید این مکان برای شما مناسب نیست. با یک کلیک اشتباه عمر کامپیوترتان به انتها می‌رسد. دیپ وب پر از هکر است و باوجوداینکه بیشتر آن‌ها در ازای ارائه سرویس پول دریافت می‌کنند اما بیشتر آن‌ها اهداف شرورانه دارند. این هکرها لینک‌های جالب تولید کرده تا برای افراد جذاب باشند، درنتیجه یک کلیک ویروس یا هر بدافزاری به سیستم شما وارد می‌شود اگر به سیستم خود علاقه دارید باید دراین‌باره محتاط باشید.

14. بازی

15 حقیقت درباره دیپ وب: بازی

گفتیم که در دیپ وب جرائم مختلفی روی می‌دهد، هر فعالیتی که غیرقانونی باشد. یکی از ای فعالیت‌ها بازی‌های شرطی است. در گذشته افراد مختلفی در باشگاه‌ها یا بارها جمع می‌شدند، بازی‌های شرطی برگزار کرده و افراد دیگر را به شرکت در آن ترغیب می‌کردند. امروزه در دیپ وب این کار را به‌راحتی انجام می‌دهند.


پیشنهاد میکنیم این مطلب را از دست ندهید: معرفی دارک وب و روش های دسترسی به آن


15. پورنو گرافی

15 حقیقت درباره دیپ وب: پورنوگرافی

شاید تصور کنید که در اینترنت معمولی هم تصاویر پورن بسیار زیادی وجود دارد پس تفاوت در چیست. اما باید بدانید که در آنجا اطلاعات پورن بسیار مشمئزکننده‌ای وجود دارد که در دنیای واقعی اجازه انتشار آن‌ها داده نمی‌شود. مسلماً می‌توانید تصور کنید که چه اطلاعات آزاردهنده‌ای می‌تواند در آنجا وجود داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها (64)

بستن فرم

  1. ..

    تیر 21, 1401

    سلام لطفاً آموزش ندهید کلاً سمتش نرید

    پاسخ

  2. Unknown

    آبان 8, 1400

    به نظر من وارد نشید من به شخصه زیاد وارد دیپ وب شدم اما تا حالا نزدیک ده بار ویندوز تعویض کردم ، کل سیستمو میبندن به جاش پول میخوان تا دوباره اطلاعات رو آزاد کنن ، تازه اینا خوباشه

    پاسخ

  3. Ag

    خرداد 18, 1400

    دیپ وب واس مبتدیا هم هست . توجه کنید که دیپ وب واس افرادی که دنبال چیزهای خیلی مهمی هستند یا روزنامه نگاران سیاسی و … که میخواند بدون اینکه زندانی بشن حرف های خود را به مردم برسونن . و در مورد هکر ها: ترسی وجود نداره و شایعه است .ولی اگر لینکی برای شما مشکوک بود نزنید. این حرف رو دوست داشتم؛ هیچ چیزی هیچ جایی رایگان نیست . پس یکی از راه های تشخیص هک و ویروس رایگان بودن چیزهای پولی است. فقط احتیاط کنید و بیشتر با با دیپ وب اشنا شید

    پاسخ

  4. M

    اردیبهشت 20, 1400

    خب چرا کسی جلوشونو نمیگیره به غیر از این مطالبی که گفتی شنیدم گروهی دلقک وجود داره که اگه کسی خیانت بکنه درجا میاد و تیکه تیکش میکنه هرجاییم باشی
    اونوقت چرا کسی سایتشو نمیبنده میخوان بگن که چی
    حتی توش اعضا بدنم میفزوشن به غیر از کبد و غلب و کلیه یعنی حتی دل و روده آقا بنظرم نرین این هکر های لعنتی به دوربین گوشی دسترس‌ی پیدا میکنن و تحت نظرتون دارن
    اگه هم کسی اسلحه خواست بیاد غرب سمت کرمانشاه اونجا پره اسلحست
    پورنو گرافی‌‌همش یه گوهه گیرم یکم عمیق تر و پر کیفیت تر باشه که چی porn hap هم همینجوریه

    پاسخ

    • هیدن در پاسخ به M

      آبان 4, 1400

      بیا پایین سرمون درد گرفت بچه

      پاسخ

    • ایاز در پاسخ به M

      بهمن 8, 1400

      بیا پایین بچه

      پاسخ

    • Sal در پاسخ به M

      تیر 31, 1401

      نمیتونن جلوشون رو بگیرن
      خیلی فضای بزرگی هست
      درضمن اونا مردومو زور نکردند که بیاید اینجا مردم خودشون میرن

      پاسخ

  5. حامد

    اسفند 8, 1399

    اگه خواستید برید دارک وب با گوشی حتما رو دوربین گوشی چسب بزنید بعدشم که بازدیداتونو کردید گوشیو‌ریست فکتوری کنید شوخی بردار نیست بلک هکر برا ما مبتدیا

    پاسخ

    • بردیار در پاسخ به حامد

      اسفند 25, 1399

      آیا کم یاب ترین وسایل جهان رو هم میفروشن اونجا ؟؟؟؟ یا راز هایی ما نمیدونیم رو فاش کنن؟

      پاسخ

    • Nazanin در پاسخ به حامد

      آذر 3, 1400

      من تور و نصب کردم میتونی کمکم کنی چجوری برم تو دیپ وب؟؟

      پاسخ

      • Saz در پاسخ به Nazanin

        تیر 31, 1401

        بیخیالش شو نابودت میکنه😳😱

        پاسخ