بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی براساس امتیاز IMDb که باید تماشا کنید

دهه‌هاست که فیلم‌های ترسناک ژاپنی ساخته می‌شوند. از سال‌های 1960 که فیلم‌های کلاسیک “اونی‌بابا” (Onibaba) و “کوایدان” (Kwaidan) ساخته شدند، تا نمونه‌های مدرن مثل “حلقه” (Ring) و “جو-آن: کینه” (Ju-On: The Grudge) که در سال‌های 1998 و 2002 اکران شدند. با ساخت این فیلم‌ها و بازسازی آمریکایی آن‌ها، ژانر فیلم ترسناک ژاپنی پرسروصداتر شد. این ژانر سبک و سیاق ساده‌ای دارد و در عین سادگی تماشاگر را می‌ترساند. در این مقاله بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اعماق – The Depths (امتیاز 6.6 – 1957)

یک فیلم کلاسیک که بعدها نسخه دیگری از آن به نام Kaidan Kasane-ga-fuchi ساخته شد. داستان درباره مردی است که به خاطر بدهی به دست یک سامورایی کشته شده و حالا روحش برگشته تا انتقام بگیرد. این اثر کلاسیک دیدنی است و حتی اگر نسخه بازسازی شده را تماشا کرده باشید باز هم بهتر است این اثر را ببینید. فیلم با فضای روستایی خود مثل یک اجرای تئاتر است. با دیدن این فیلم به دل داستان‌های عامیانه ژاپن می‌روید.

همچنین بخوانید: بهترین انیمه‌های ترسناک خونین که بیشتر درباره خون و خونریزی است


9. خانه شیرین – Sweet Home (امتیاز 6.6 – 1989)

یک فیلم ترسناک به کارگردانی “کیوشی کوروساوا” (Kiyoshi Kurosawa) درباره عوامل یک فیلم که به یک خانه متروکه می‌روند. آن‌ها می‌خواهند درباره یک هنرمند و زندگی‌اش مستند بسازند. این فیلم داستان تسخیر شدن توسط ارواح است، چون همسر این هنرمند یکی از عوامل را تسخیر می‌کند. جلوه‌های ویژه با وجود این که از سال 1989 هستند باز هم دیدنی به نظر می‌رسند. به طوری یک بازی ویدیویی از آن اقتباس شد. حتی بازی‌های Resident Evil هم از آن اقتباس شدند.


8. ویزیتور کیو – Visitor Q (امتیاز 6.6 – 2001)

فیلمی به کارگردانی “تاکاشی میکه” (Takashi Miike) که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی حال و هوای اروتیک و کمدی سیاه دارد. این فیلم به شکل فیلم‌های مستند ضبط شده و باید با دقت آن را تماشا کنید. چون نه تنها فیلم عجیبی است، بلکه تماشای آن هم اذیت‌تان می‌کند. مضامین و تصاویر آزاردهنده آن هم شامل نقدهایی بر فیلمسازی مدرن است.


7. جو-آن: کینه – Ju-On: The Grudge (امتیاز 6.7 – 2002)

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ که به فرهنگ عامه راه یافته و نسخه آمریکایی آن هم ساخته شده است. داستان در ژاپن اتفاق می افتد و درباره یک خانه طلسم شده است که صاحب قبلی آن خانواده‌اش را می‌کشد. لنزهای دوربین همه گوشه و کنار خانه را به ما نشان می‌دهد. مخصوصاً گوشه‌های اتاق و سقف و راهرو. با تماشای این فیلم حتماً وحشت می‌کنید.


6. شام در گرگ و میش – Twilight Dinner (امتیاز 6.7 – 1998)

داستان مردی که بعد از قتل پلیس از او سؤال و جواب می‌کند. بعد با دو خواهر که همسایه او شده‌اند دوست می‌شود و ماجرا ادامه پیدا می‌کند. این فیلم رازآلود، تریلر، اروتیک و ترسناک فیلمبرداری درخشانی دارد. اجرای بازیگران و پایان غافلگیرکننده آن را دیدنی می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های ژاپنی رازآلود که از تماشای آنها لذت می‌برید


5. شبح یوتسویا – The Ghost Of Yotsuya (امتیاز 7 – 1959)

یک فیلم انتقام جویانه دیگر که در اصل بازی کابوکی بود. یک رونین زنش را می‌کشد تا دوباره ازدواج کند و مشکلات مالی‌اش حل شوند. با این که داستان در ظاهر ساده است، اما شخصیت‌های پیچیده و شخصیت پردازی فیلم را ترسناک کرده است. این فیلم تصاویر وهم‌انگیزی دارد و از این نظر مثل یک نمایش عجیب به نظر می‌رسد. حتماً از داستان عجیب و آزاردهنده آن لذت می‌برید.


4. زن برفی – The Woman Of The Snow (امتیاز 7.1 – 1968)

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی با عناصر عاشقانه، درام و ترسناک. داستان درباره یک مجسمه ساز و شاگردش است که با زن برفی روبرو می‌شوند. هرکس این جادوگر را ببیند کشته می‌شود. داستان از داستان‌های عامیانه ژاپنی اقتبای شده است. عناصر عاشقانه و درام و داستان ارواح فیلم را ترسناک می‌کند.


3. حلقه – Ring (امتیاز 7.2 – 1998)

فیلمی که ژانر ترسناک ژاپن را متحول کرد و حتماً این نسخه یا نسخه آمریکایی آن را تماشا کرده‌اید. از آنجاییکه فیلم به یک چندگانه تبدیل شده به فرهنگ عامه راه یافته است. داستان درباره دو دوست است که درباره یک فیلم ویدیویی صحبت می‌کنند. ظاهراً هرکس آن را ببیند بعد از هفت روز کشته می‌شود. از قرار معلوم یکی از آن‌ها هفت روز پیش با دوست پسرش فیلم را تماشا کرده است. فیلم نه تنها به خاطر تصاویر آزاردهنده خود بلکه به خاطر داستان ترسناکش دیدنی است.


2. داستان ترسناک کاسانه سوامپ – Ghost Story Of Kasane Swamp (امتیاز 7.2 – 1970)

یک فیلم ترسناک سیاه و سفید که در سال 1970 اکران شد و بازسازی نسخه سال 1957 است. این فیلم هم یک داستان انتقام جویانه است و هم داستان ارواح. مردی با زن یک سامورایی رابطه دارد و وقتی سامورایی متوجه می‌شود هر دو نفر را می‌کشد. حالا روح هر دو نفر برای انتقام برمی‌گردد. فیلم با ریتم کند و ترسناک خود نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ژاپنی جدید در سال 2021 که باید تماشا کنید


1. نبرد سلطنتی – Battle Royale (امتیاز 7.6 – 2000)

این فیلم با این که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی است اما بیشتر یک داستان واقعی شوکه کننده و ترسناک است تا یک داستان تخیلی. داستان در یک آینده پادآرمان‌شهری رخ می‌دهد. دولت برای کاهش اعتراض جوانان قوانینی را تصویب کرده و یک گروه می‌خواهند با آن مبارزه کنند. این فیلم به خاطر عناصر تاریک و خشن خود و سن پایین شخصیت‌ها و بازیگران نقد شد. درونمایه طنز و ترسناک فیلم آن را دیدنی می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم