7 ویژگی افراد ناموفق

در کتابخانه‌ها، فضای اینترنت و سایت‌ها، درباره افراد موفق مطالب بسیاری وجود دارد و همه ما تا حدی با مفاهیم آن آشنا هستیم. اما درباره ناموفق بودن کتابی وجود دارد؟ اگر با دلایل موفق نبودن آشنا باشید آیا از انجام آن‌ها اجتناب می‌کنید تا به فرد موفق‌تری تبدیل شوید. در این 7 ویژگی افراد ناموفق را به شما معرفی می‌کنیم.

1. به‌جای یافتن راه‌حل درباره مسائل بحث می‌کنند

ازآنجایی‌که انسان به‌طورکلی امواج منفی را جذب می‌کند، بنابراین بحث درباره مشکلات می‌تواند این تصورات منفی را افزایش دهد. به‌جای این کار باید مشکل را بررسی کرد و راه‌حل ارائه داد. بنابراین به مشکلات اشاره کرده و برای آن‌ها راه‌حل پیدا کنید.

2. آن‌قدر مغرورند که از یادگیری چیزهای جدید اجتناب می‌کنند

برای پیشرفت در زندگی باید عقاید متفاوت را بپذیرید. افرادی که تصور می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند یا کامل‌اند همیشه کنار گذاشته می‌شوند. به یاد داشته باشید که هر دو سال یک‌بار 90% ابر اطلاعات جهان معرفی می‌شوند. امروزه اطلاعات به‌سرعت ردوبدل می‌شود، بنابراین برای درک و پذیرش آن‌ها باید آمادگی داشته باشید.

یک مثال خوب در این زمینه دکتر استرنج (Doctor Strange) است. او تصور می‌کرد که بهترین پزشک و جراح است تا اینکه تصادف کرد و دستانش صدمه دید. غرور او مانع از این شد که بتواند آسیبش را درمان کند. اما سرانجام بر غرور خود غلبه کرد و چیزهایی جدیدی یاد گرفت تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

3. از تنهایی لذت نمی‌برند

برخی افراد تنها در صورت بودن در کنار دیگران احساس کمال می‌کنند. همیشه باید کسی در اطرافشان باشد تا از آن‌ها حمایت کند، مانند شرکای کاری، نامزد، همسر، فرزندان، دوستان، یا حتی غریبه‌هایی که در بار با آن‌ها مواجه می‌شوند.

تنها بودن باعث تکامل فرد می‌شود. اما حقیقت این است که هرکس مسیر خودش را طی می‌کند و شاید هیچ‌گاه کسی را نداشته باشد. حتی پس از ازدواج هم باید دقایقی را برای خود تنها باشید. در تنهایی با خود می‌توانید بفهمید که چیزی را دوست دارید و یا دوست ندارید، نقاط قوت و ضعفتان چیست و در زندگی به دنبال چه هستید.

4. از انجام اشتباه پرهیز می‌کنند

این مسئله به ترس ربط دارد. افرادی که از ارتکاب اشتباه می‌ترسند برای اشتباه نکردن یا پنهان نمودن اشتباهات خود تلاش می‌کنند. ازآنجایی‌که اشتباه اجتناب‌ناپذیر است بنابراین تلاش برای اشتباه نکردن تنها اتلاف زمان است. به‌جای این کار باید برای تلاش کردن وقت صرف کنید و انتظار اشتباه را داشته باشید. در حقیقت اولین قدم برای یادگیری اشتباه کردن است. اگر اشتباه کنید و از آن درس بگیرید، دیگر اشتباه نیست بلکه رشد است. افرادی که تلاش می‌کنند که به‌اشتباه کردن دچار نشوند در حقیقت فرصت رشد و یادگیری را از خود سلب کرده‌اند.

5. به دنبال لذت فوری هستند

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی رسیدن به لذت‌ها و خواسته‌های فوری آسان‌تر شده (برای مثال، برنامه‌های ثروتمند شدن، دوره‌های میلیارد شدن) و تلاش برای رسیدن به موفقیت حقیقی زیرسوال رفته است. اما لذت فوری به بهای فرصت‌های آینده به دست می‌آید.

فرض کنید دو پیشنهاد به شما بدهم، اولین پیشنهاد این است که امروز به شما 100 دلار بدهم و دومین پیشنهاد این است که سال آینده به شما 1000 دلار بدهم. بیشتر افراد پیشنهاد اول را قبول می‌کنند، بااینکه می‌دانند اگر کمی صبر کنند پول بیشتری به دستشان می‌رسد.

در این صورت رسیدن به اهداف غیرممکن به نظر می‌رسد، زیرا به صبر و زمان نیاز دارند.

6. در گذشته یا آینده زندگی می‌کنند

افرادی که در گذشته زندگی می‌کنند دائم در این فکر هستند که در گذشته چه‌کار کرده‌اند یا باید چه‌کاری انجام می‌دادند. آن‌ها اشتباهات خود را سرزنش می‌کنند و اتفاقات خوب دوران گذشته را بازگو می‌کنند. افرادی که درگذشته زندگی می‌کنند برای بهتر شدن حالشان به گذشته تکیه می‌کنند. و دائماً به این فکر می‌کنند که در آینده به چه چیزی دست می‌یابند. آن‌ها متوجه این نیستند که زمان حالشان را چگونه می‌گذرانند که در حقیقت گذشته و آینده‌شان است.

7. از رقابت با دیگران لذت می‌برند

رقابت سالم اشکالی ندارد. اما در روابط شخصی و حرفه‌ای رقابت پیچیده می‌شود و افراد به این فکر می‌کنند که چگونه یکدیگر را شکست دهند. همان‌طور که تئودور روزلوت گفت:

“رقابت سارق سعادت است.”

علاوه بر این رقابت انگیزه افراد را کاهش می‌دهد زیرا به‌جای تمرکز بر نقاط قوت خود، خود را در پرتو دیگران می‌بینند. این منبع انگیزشی ناپایدار است و باعث عدم موفقیت افراد می‌شود.

هر چیزی که در موفقیت غایب است باعث عدم موفقیت می‌شود

همه افراد لایق این هستند که در زندگی و اولویت‌های خود به موفقیت، رضایت و سعادت برسد. برای موفق شدن راه‌های مختلفی وجود دارد. که برخی قابل‌اعتمادتر از دیگران هستند. برای اینکه موفق شوید باید از انجام موارد گفته‌شده خودداری کنید.

هدف کلی این است که از این رفتارها خودداری کنیم تا به موفقیت و انگیزه بیشتر دست پیدا کنیم. گاهی اوقات مسیر را اشتباه می‌رویم و اینجاست که این موارد می‌تواند به ما کمک کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم